۷۹۸۱۸۱
۷۲ نظر
۵۰۰۱
۷۲ نظر
۵۰۰۱
پ

دهقان: ظریف آبروی ایران را برد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به ظریف، گفت: با مطالب نپخته و نسنجیده آبروی ایران را بردید و اگر امیدی هم به خارج شدن از لیست سیاه FATF وجود داشت با این اتهام زشت و ناروا از بین رفت.

خبرگزاری مهر: محمد دهقان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: در حالی که بیش از ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی بر اثر بی تدبیری یا خیانت به برخی افراد با رانت فراوان داده شد و چند صد میلیون دلار ارز مسافرتی به سفرهای خارجی معمولی و تفریحی توسط دولت اختصاص یافت متاسفانه دولت رفتاری حقارت آمیز با زائران اربعین به نمایش گذاشت.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی، افزود: از هر زائر اربعین که اکثرا انسان های ضعیف و پا برهنه ای هستند یک میلیون تومان در داخل دریافت شد و آن ها را به مرزهای بیابانی و شهرهای پرازدحام عراق برای دریافت دینار فرستادند تا اگر کسی بتواند از صف های طولانی عبور کند دینار عراقی را حداکثر با ۲۰ درصد کمتر از قیمت آزاد دریافت کنند.

وی بیان کرد: اکثر زائران اربعین در این شرایط هیچ تقاضایی برای دریافت دینار نداشتند اما هزاران نفر از زائران که مختصر پول خود را در ایران تحویل بانک ملی داده بودند نه می توانستند در عراق دینار دریافت کنند و نه پولی برای برگشت در اختیار داشتند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به صحبت های ظریف که در رفتاری عجیب عملا جمهوری اسلامی ایران را متهم به چشم بستن بر پولشویی گسترده در کشور کرده بود و مخالفان کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را متهم به ارتباط با پولشویان نمود، اظهار کرد: رئیس جمهور هفته گذشته مطالب جالبی بیان کرد که دقت در آن برای آقای ظریف لازم است، به زعم روحانی ما علامت بسیار روشن و قاطعی به آمریکا دادیم که نفتمان را می فروشیم و روابط مالی خود را با دنیا حفظ می کنیم، آن ها هر کاری کنند راه برای فروش نفت بسیار داریم که تحریم ها نیز بر آن ها بی اثر است.

ایران جز راه های رسمی برای فروش نفت راه های غیر رسمی نیز دارد

وی ادامه داد: جمله های آقای رئیس جمهور معنای آشکاری دارد؛ به این معنا که ایران جز راه های رسمی برای فروش نفت و وارد کردن ارز ناشی از آن راه های غیر رسمی دیگری نیز دارد که در صورت لزوم استفاده می کند.

دور زدن تحریم‌ها نه تنها پولشویی نیست بلکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه FATF که کاملا با هدایت آمریکا و برخی لابی های صهیونیست فعالیت می کنند تلاش دارد با متهم کردن ایران به پولشویی مانع فروش نفت و وارد کردن ارز ناشی از آن شود، خاطرنشان کرد: ما نه تنها این اقدامات که برای دور زدن تحریم ها توسط افراد نزدیک به وزارت نفت و بانک مرکزی و دولت های مختلف در جنگ اقتصادی با آمریکا انجام می شود را پولشویی نمی دانیم بلکه این را اقتدار جمهوری اسلامی ایران در این جنگ تلقی می کنیم.

وی با بیان اینکه ظریف معلوم کند منظور از پولشویی گسترده در ایران چیست، یادآور شد: اشتباه فاحشی است که یک مقام مسئول و رسمی در سطح وزارت خارجه اینگونه کشور خود را متهم به فساد و پولشویی کند، آقای ظریف شما وزیر امور خارجه ایران هستید نه ترجمه کنندگان خواسته های FATF در داخل کشور.

ظریف با مطالب نپخته و نسنجیده آبروی ایران را برد

دهقان خطاب به ظریف یادآور شد: شما با مطالب نپخته و نسنجیده آبروی ایران را بردید و اگر امیدی هم به خارج شدن از لیست سیاه FATF وجود داشت با این اتهام زشت و ناروا نیز این امید را از بین بردید.

وی ادامه داد: اکنون چگونه باور کنیم که سینه چاک کردن شما برای وادار کردن کشور به قبول این کنوانسیون استعماری برای خارج شدن کشور از لیست سیاه بوده است. شما با این اتهام به رفتار ظالمانه نادرست FATF مشروعیت بخشیدید به نظر می رسد حتی وزیر خارجه آمریکا و سایر دشمنان نیز اینگونه ایران را متهم به پولشویی نکرده باشند.

دولت مسئول مبارزه با پولشویی است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر فرض صحبت های آقای ظریف درست باشد اما مسئول مبارزه با پولشویی چه کسی است؟ ایشان حتما می دانید این ما بودیم که در سال ۱۳۸۶ برای نخستین بار قانون مبارزه با پولشویی را تصویب کردیم همچنین لایحه ضعیف اخیر دولت در کمیسیون قضایی و حقوقی تقویت و احکام قوی برای مبارزه با پولشویی را به تصویب رساندیم اگر صحبت های آقای ظریف درست باشد براساس قانون ۱۲ ماده ای مبارزه با پولشویی و آئین نامه ۴۹ ماده ای آن مسئول مبارزه با پولشویی خود دولت است.

وی اذعان کرد: براساس ماده ۴ قانون وزرای اطلاعات، کشور، صمت و اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در شورای مبارزه با پولشویی هستند و این شورا مسئول پیش گیری و مبارزه با پولشویی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: مرکز واحد اطلاعات مالی و مرکز مبارزه با پولشویی با اختیارات وزیر در خود دولت قرار دارد از آقای ظریف انتظار می رود اگر سندی مبنی بر پولشویی وجود دارد به همکاران خود در دولت ارائه دهد یا حداقل نامه ای به قوه قضاییه بفرستد.

وی با بیان اینکه آقای ظریف اگر مطلب شما درست باشد باید مشکل را در دولت جستجو کنید، گفت: بررسی کنید در این چند سال که مذاکرات مربوط به FATF داغ بوده است کدام مقامات ارشد همزمان مسئولیت مبارزه با پولشویی و مذاکره با FATF را برعهده داشته اند.

برخی از مقامات بیش از آنکه به فکر منافع کشو باشند به فکر اخذ ویزای کانادا و آمریکا هستند

دهقان بیان کرد: برخی از این مقامات بیش از آنکه به فکر منافع کشو راباشند به فکر اخذ ویزای کانادا و آمریکا و استخدام در سازمان ملل بودند؛ این افراد در سربرگ مرکز پولشویی به دنبال سفرهای خانوادگی در تورهای تفریحی بوده اند شما مبارزه با پولشویی را به فردی سپردید که تعلق کمتری به کشور دارد و به دنبال اقامت در خارج است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظر می رسد پس از به نتبجه نرسیدن برجام اروپایی و اکنون که مشخص شد شما با خوش خیالی ۵ سال کشور را سرکار گذاشتید برای فرار از پاسخگویی برای خسارت های وارده به کشور دست به فرافکنی و جوسازی زده اید.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه باید با اگر خلافی صورت گرفته با اشد مجازات با متخلفان برخورد کند، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با دانه درشت های فساد و متوصلان به مقامات ارشد دولت که مدت هاست اتهامات آنها اعلام شده و نیز افرادی که با خودشیرینی برای خارجی ها جمهوری اسلامی ایران را متهم به فساد و پولشویی می کند برخورد قانونی انجام دهد و ملاحضه نکند.

وی با بیان اینکه مردم از برخورد قوه قضاییه با مفسدان خوشحال هستند، ادامه داد: براساس قانون مجازات اسلامی هر فردی که با اهمال خود موجبات تضییع اموال عمومی را فراهم کند باید تحت تعقیب کیفری قرار گیرد حداقل مجازات او شلاق است و باید خسارتی که به کشور وارد کرده را جبران کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه فراکسیون ولایی با آقای اژه ای، یادآور شد: حدود ۹ نفر از مسئولان سابق بانک مرکزی و تعدادی از مسئولان وزارت صمت در زندان هستند و قوه قضاییه باید کسانی که ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور، ده ها تن سکه را تضییع کردند و ثروت کشور به یک سوم کاهش دادند تحت کیفر قانونی قرار دهد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس اضافه کرد: قوه قضاییه براساس ماده ۲۹۰ آئین تبصره کیفی و ماده ۵۹۸ قانون مجاات اسلامی می‌تواند با کسانی که اموال دولتی را تضییع کردند برخورد کند. مردم چنین انتظاری داند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امثال شما آبروی ایران رو بردید و از ایران یه غول بی شاخ و دم ساختین واسه تمام دنیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینی که هست

      • بدون نام

        دمت گرم گل گفتی

      • @@@@@@@@

        اقای دهقان : ‌اگر شما هم واقعا دهقان بودی وضع کشاورزی ما این نبود.

      • بدون نام

        مرگ بر آمريكا

    • بدون نام

      همتون دست جمعی بروید فقط گم شوید.حیف خاک که بریزن روی شما

    • بدون نام

      چه ربطی داره چرا هر کس به فکر منافع ملی هست را سرکوب میکنید . پس این همه اختلاس برا چیه . خاوری پدیده شاندیز اریا وووووووو صدها هزار مورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسندزدی به هدف

    • بدون نام

      دیروز دست ی نفر 40 تا کارت بانکی دیدم واقعا این همه کارت را ی نفر برا چی میخواد

    • بدون نام

      آبروی ایران! چه جک خنده داری! مگه مونده چیزی؟

    • وروجک@@@

      آبروی ایران رفته بود...@@ کاری به ظریف نداره@@

    • بدون نام

      جون حقیقت گفته آبروی شما رفته؟؟؟؟؟

    • بهزاد

      ن تنها ظریف .بلکه همتون مایه ننگ تو تاریخ چهل ساله اخیر ایران بوده اید.

    • بدون نام

      خجالت بکش ظریف اعتبار و آبروی ایرانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قربونتون آدم چیزفهم

      • بدون نام

        ابروی ایران رو خوب اومدی

        هنوز فرق بین لعو تعلیق رو نمیدونه

    • کریمی

      ابرو کشور را شما و امسال اقایان بردند با تصویب طرح مردم را به این روز انداختی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چوگ گفتی بوی گند ها شماها همه دنیا گرفته دیگه چیزی به اسم ابرو برای ایران معنی نداره

    • بدون نام

      کاملا حق با آقای دهقان است
      ...

    • بیخیال

      مگه شما ها آبرویی برای ایران گذاشته بودین

    • بدون نام

      دهقان آبروی ایران را برد

    • بدون نام

      همه از هم بدتر هستین به ابرو ریزی ایران.....

    • بدون نام

      همه از هم بدتر هستین به ابرو ریزی ایران.....

    • بدون نام

      دنبال آبرو نباشید که بغدادمون خرابه آبرو نزد ملتت از همه چیز مهمتره که اکنم بیا تو مردم بببن چی نثارت میکنند جمه کن بابا حرف ار آبرو نزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت فهمیدی چی نوشتی

      • بدون نام

        عالی بود

      • بدون نام

        اعصاب نداره ولش کن هرچی نوشته...

    • محمد

      زنده باد گل گفتی. خدا عمرت بدهد

    • بی نام

      منظور ظریف از پولشویی ،این بوده که پولهای کشور رو بالا میکشید ،اگه Fatf باشه شاید نتوانید این کارو بکنید ،چرا به آقایان بر خورده اینقدر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون اینا همشون اینکار ه اند

      • بدون نام

        داداشهای مسئولین که متهم فساد اقتصادی اند رو ببرن دادگاه البته این دفعه وزیر هزار میلیاردی بهداشت براش سند چند ده میلیاری نگذاره کار درست میشه

    • بدون نام

      خجالت بکشین یکم از کشورهای پیشرفته چیز یاد بگیرید همشون خلافکاری
      رو رو میکن دروغ نمی کن که شدن پیشرقته با قایم کردن وفیلم بازی کردن میشه کشور بدبخت عقب مونده اختلاصگر کسی که دزدی رو قایم کنه حقیقت رو قایم کنه هر سوءاستفده گری منفعت می کنه دیگه ماشالله بیشرین فساد اداری تو کشور ماست چراکه به مردم یاد دادین دربرابر ظلم فساد سکوت کنن لعنت به تعلیمات شما نفرین برشما

    • بدون نام

      به چه قیمتی میخواهید ازرقیب قصاص کنید آقای ظریف
      طرفداران زیادی دراین کشور دارد وشمادارید بااین لحن
      غیر اخلاقی به همه طرفداران ایشان توهین میکنید

    • علی

      تو این کابینه اگه چنتامرد پیدا بشه یکیش ظریف افتخار میکنم که حداقل تو هستی درود به شرفت بقیه فقط شعار میدن عملی در کارشون نیست کاری که تو برای ایران کردی فقط خودت میدونی وخدای خودت انشالله هر کسی به این مردم وایران خیانت میکنه وجلوی پیشرفت ایران میگیرن خدا ازشون نگذره

    • بدون نام

      شما به فکر پولهای خودت هستی

    • بدون نام

      کاشکی همه مثل جناب ظریف بودن 99درصد مردم ظریفو دوست دارن چون صادق و پاک و صاف است ظریف میتونه بره امریکا بهترین زندگی کنه ولی بخاطر مملکتش مونده ولی جناب دهقان شما چی تا دبی هم مجاز نیستین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بتمن میشه صددرصد

    • بدون نام

      تا بحث آقا وآقازاده ها ورانت خوری توکشور هست این موارد نیز وجود خواهد داشت....

    • بدون نام

      همه شما سر و ته یه کرباسید.

    • بدون نام

      اتفاقا آقای ظریف خیلی کار بلد است

    • بدون نام

      مگه برای ایران آبرویی هم مانده؟؟؟

    • بدون نام

      به حق چیزهای نشنیده که میگن عین رفتار برادران مدعی اصولگرا یی است آنجا که خلاف صورت می گیرد بجای تقبیح خلافکار کسی که آنرا لو بدهد موردحمله اینان قرار میگیرد آیا گرای روزنامه کیهان برای اصابت موشک حوثیها به چند پایتخت عربی تایید بهانه دشمنان مبنی بر دخالت ایران دردیگر کشورها نبود ؟با تحمل این همه سختی چی بدست میاریم ؟تا کی باید این وضع راتحمل کنیم؟

    • بدون نام

      شما نمایندگان مانند دیگ که به دیگ میگه روت سیاه شده‌اید همه شما مسئولین غضب الهی هستید ...

    • علی

      چون دکتر حرف دل مردمو زده شده آدم بدو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ابروی ایران تندروها بردند تو زمین دشمن بازی میکنند

    • ج

      ظریف اعتباروآبروی ایران تنهاسیاستمداری است که صادقانه دلسوز ملت وکشور است ودرمورد پولشویی بجزحقیقت چیزی دیگری نگفته آبروی ایران ونظام وکشور را افرادبیسوادی مثل توبرده مردباشین حرف ظریف درموردپولشویی رابذارین رفراندوم مردم نظربدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشون میگه دولت مسئول پولشویی هست و آقای ظریف هم دست اندرکار دولت

      • محمد

        پولشویی در حوزه ای خارج از محدوده و دسترس دولت رخ میده که امکان دخالت دولت در اون حیطه های حاکمیتی نیست برادر عزیزمن!
        چرا خودت رو به تجاهل میزنی؟!!!!

    • علی

      آبروی شما مسولئین را برد

    • داود

      آقای دهقان شما ها که افراد بی سوادی هستید و موعظه کردن تهمت زدن بازدید آبروی ایران عزیزمان را می بریم متاسفم برای نماینده هایی همچون شما

    • بدون نام

      مگه آبرویی هم برای ایران مونده بود از خیلی سال پیش که بعضی کشورها پاسپورت ایران رو بادستمال کاغذی برمیداشتن دیگه ابرویی نداشتیم مملکتی که زمانی پول ملیش جزء قوی ترین پول های ملی و پاسپورتش از معتبر ترین پاسپورت ها بود

    • احمد بدری

      به نظر بنده فرموده جناب اقای وزیر بی دلیل نیست اگر خلاف نظر ایشان بود این همه اختلاس ودزدی وچپاول بیت المال ازکجا نمود پیدا کرده خداوند مملكت مارا از دست اختلاس گران و..... حفظ فرماید امین

    • ایرانی

      شما وامثال توآبروی ایران برده اند

    • بدون نام

      کدام از شما برای ایران ابرو خریدین

    • محمد

      لعنت بر افراد منفور و پلید و دزدی همچون این مردک به اصطلاح نماینده یعنی دهقان نفهم

    • حسن

      چرا از پولشویی می ترسید هفتصد میلیارد دلار فروش نفت چی شد شما با چه پولی نماینده مجلس شدید

    • بدون نام

      وقتی از روی ترس و ناکارامدی وزیر بی لیاقت انتخاب میکنید و به مردم خیانت میکنید نتیجه اش همینه

    • بدون نام

      آقای دهقان مگر شما آبرویی گذاشته اید؟

    • حمید

      وقتی که کسانی همچون شما آقای دهقان مسعول مردمی باشی که بهشون و خواسته هاشون اعتنایی نکنی نتیجش میشه بی احترامی کشورهای دسته چندمی اروپایی مثل گرجستان و صربستان به هموطنامون. لا اقل خودمون احترام به هم رو فدای منافع جناحی نکنیم. آقای ظریف یکی از حامیان پیوستن ایران به سازمان بین المللی مبارزه با پول شویی ایست که امثال شما از نا آگاهی و کم اطلاعی یه عده سوءاستفاده کرده و در جامعه و بخصوص این قشر بهانه به خطر افتادن منافع ملی رو تلقین و تزریق میکنید. این حق مردم است که بدانند ثروت هنگفت حاصل از فروش نفت و گاز و معادن و... صرف چه مقاصدی به غیر از رفاه اجتماعی و اشتغال می‌شود.

    • مسعود

      وقتی صحبت از فروش نفت از کانال غیر رسمی میکنی، این خودش بمعنای عدم شفافیت مالی و به نوعی پولشویی حساب میشه. چرا شما اینقدر از شفافیت و حساب و کتاب واهمه دارین؟

    • سرباز ۴۰۲سومار

      آبروی کشور را امثال شما زمانی بردید که از سروکول همدیگر بالا میپریدید تا با خانم موگرینی سلفی یادگاری بگیرید ویا برجام رو بدون هیچ گونه تحقیقاتی تصویب کردید خجالت خوب چیزیه.....

    • احمد

      مگه آبرو گذاشتید ؟

    • بدون نام

      شما دم از کدام آبرو میزنید؟ هر روز تیتر روزنامه ها و خبرگزاری‌ها رو نگاه کنید ببینید آبرویی برای ما مونده که شما دارید صحبتش رو می کنید

    • Mehr Afrooz Ali

      اگر لیاقت داشتید مملکت ب

      ه این روز نمی افتاد.اگر عصاره ملت بودید.اکثریت تان با خرید رای وتبانی قدرت طلبان روانه شدید.خودتان نبودید.بروید رجوع کنید به عملکردتان. کلا عرض میکنم .به همه .......عرض می کنم. گوش کنید بگردن دیگران نیندازید.

    • بدون نام

      ایران دیگر ابروئی ندارد تا برود!

    • بدون نام

      چیه آ قای دهقان تا الان ظریف خوب بودتقدیروتشکرمیکردین ،چون حرف پولشویی اومد وسط ظریف آبروی ایران روبرو نکنه شماهم آره

    • بدون نام

      همیشه از واقعیت ها فرار میکنین .یعنی پولشویی تو کشور نیست دزدی نیست مردم و چی حساب میکنی دهقانوو

    • بدون نام

      سرشون گرمه جنگ قدرته مردم این وسط پشیزی ارزش ندارن

    • محمد

      شما چهل ساله ابروی وتمدن ایرانی را برده اید...چه کار کرده اید با مردم کشور...که روزگاری بالاترین درامدسرانه. خاورمیانه...پولمان جز ارز معتبربین المللی بود...گذرنامه مان تودنیا ارزش داشت...پنجمین ارتش دنیا...الان دنیا درباره ما چه فکر میکند...واضح است دوستای ما....کره شمالی.سومالی وونزویلا.وزیمبابوه است...کجا رفت تمدن وفرهنگ ایرانی

    • ذاکر

      هیچ اعتباری واسه ایران نذاشتن

    • بدون نام

      مردم ایران یک موی گندیده ظریف را به دهقان و اربابانش ترجیح میدهند.

    • بدون نام

      همتون مثل همید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج