۷۹۹۷۶۱
۱۴ نظر
۵۰۱۱
۱۴ نظر
۵۰۱۱
پ

جزئیات جلسه وزیر اقتصاد با اقتصاددانان

وزیر امور اقتصادی و دارایی، موضوع مهار تورم را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های دولت و وزارت اقتصاد در شرایط موجود خواند.

خبرگزاری تسنیم: فرهاد دژپسند در نخستین جلسه هسته های اندیشه ورزی و در جمع اعضای کمیته اقتصاد کلان که با دستور تعیین ساز و کارهای کنترل تورم در شرایط تحریم، برگزار شد، گفت: آغاز برنامه های وزارت اقتصاد در دوره جدید برای بهره گیری از نخبگان در قالب تشکیل هسته های اندیشه ورزی و تقارن آن با تصمیمات اخیر رییس جمهور در خصوص تعیین چند کمیته برای ایجاد ارتباط مستقیم میان اقتصادانان کشور و بدنه اجرایی دولت، اتفاق مبارکی است که باید با جدیت عملیاتی و پیگیری شود.

دژپسند با بیان اینکه آقای روحانی مسئولیت و ریاست کمیته اقتصاد کلان را به وزیر اقتصاد واگذار کرده است، افزود: از آنجا که کنترل تورم، تبدیل به یکی از مهم ترین دغدغه های دولت و وزارت اقتصاد شده است، اولویت موضوعی اولین جلسات کمیته اقتصاد کلان را، ارائه راهکار برای مقابله با این پدیده ناخوشایند، قرار دادیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد تا خروجی جلسات این کمیته با حضور اندیشمندان به صورتی تنظیم گردد که، ضمن برخورداری از قوت کافی امکان بهره گیری از انها، در مسیر تصمیم گیری های دولت نیز فراهم باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال در موضوع تورم، اگر به نتایج کاربردی و مناسبی دست یافتیم، آن را جهت بررسی و اجرا به هیئت دولت اعلام می کنیم.

وی سرمایه گذاری، رشد اقتصادی، رابطه دولت و بازار، تراز پرداخت ها و تراز تجاری و ... را از جمله دیگر موضوعاتی دانست که می توان انها را در این کمیته عنوان کرد.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تمرکز در سیاستگذاری های کلان کشور، تاکید کرد: متولی اصلی تعیین سیاست های اقتصادی کشور و اجرای سیاست های مالی، وزارت اقتصاد است.

در ادامه، صاحب نظران و اساتید حاضر در جلسه به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص چگونگی بهره گیری بهینه از فرصت ایجاد شده و همچنین موضوع محوری جلسه پرداختند.

این جلسه با حضوراساتید و اعضای هیئت علمی دانشکده های اقتصاد دانشگاه های تربیت مدرس، تهران، الزهرا (س) و صنعتی شریف و برخی از مسولین وزارتخانه در وزارت اقتصاد برگزار و در آن، برگزاری منظم جلسات، مورد توافق اعضا قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست از جیب مردم فقیر بردارید. و از کسانی که پول دارند خانه چند میلیاردی. و ماشین گران. کارخانه دارو. مالیات با ارزش دارایش بگیرین تا تورم درست بشه.

    • بدون نام

      مالیات از کسانی که پول دارند بگیرد کم پول چاپ کنید

    • بدون نام

      مالیات بگیرید کم پول چاپ کنید دیگه کاغذ تو سطل اشغالی هم پیدا نمیشه هرچی کاغذ بود تو ایران پول باهاش چاپ کردین

    • بدون نام

      نگران نباشین گاماس گاماس!!!!به خودتون فشار نیارین مردم میچزن عیبی نداره !!!!!اگه نشد وزیر بعدی و کارگروه بعدی والله....

    • بدون نام

      ه

    • شرق

      اقتصاد دانان خدا کند متوجه به این جمله باشند ..برای درست شدن اقتصاد مملکت ..ما نان وپنبر خودرا می خوریم وروی پای خود می ایستیم .. خدا کند که به دنبال مدل خارجی نباشند ...به روستاها بیشتر توجه ونظر داشته باشند.. خدا کند که بدانند کارگاه های کوچک را باآمدن کارگاه بزرگتر تعطیل نکنند...کارهارا عمومیت بدهند.. برای اقتصاد خوب ودلگرم روستایی بعضی قوانین را عوض کنند و و و و و و و

    • و

      برای اقتصاد خوب در روستاها از خبرگان ومعتمدان روستاها کمک بگیرید از کسی کمک نگیری که فرق برگ چغندر وشلغم نمی داند .. هر جاکه دولت وارد شد دغدغه مردم هم زیاد شد ...طرحی که اکنون برای خانه های روستایی دارند به کار می برند .با اقتصاد روستائی همخوانی ندارد . چون مدلها شهری شده و جا برای 5تا گوسفند ندارد . خدا به خیر گرداند...و

    • غریبه

      یکی از شروط داشتن یک اقتصاد در کشور آزادی مطبوعات هستش ...البته نه آن آزادی که معنی اش حمله به نظام اسلامی باشد،،،منظور آن آزادی که دزدان و اختلاس گران ،احتکار کنندگان و کلا مفسدان اموال بین المال مورد پیگیری روزنامه نگاران و مطبوعات قرار گیرند،،چون افکار عمومی بدترین اهرم فشار و تنبیه بر افراد خاطی هستش.

    • کارمند

      واقعیت این است که در واقع دولت قدرتی ندارد و اقتصاد کشور توسط کسانی دیگر و بر اساس منافع خودشان اداره میشود

      پاسخ ها

      • و

        کاملاً درست می فرمائید

    • شرق

      خرابی اقتصاد ایران از اینجا ناشی می شود که کار ها انحصار شده به گروه وافراد خاص .ودارند مملکت را می چاپند .وبرای ما وعده ظهور می دهند . الله اکبر

    • مندل

      اگر نگاهشان به اروپا وغرب نباشد اقتصاد دانان خوبی هستند
      شاعر چه جالب گفنه
      آن نکو بینان که خود را دیده اند خود گلیم خویش را بافیده اند

    • بدون نام

      همش الکیه

    • بدون نام

      بریدجیب حدود۲۰ملیون افاغنه مهاجرکه بودجه ومنابع شغل ایران وایرانی که میش بالا۲۰۰سال کشورهزینشون میکنیدازشون بگیریدبی غیرتابی عرص خاین لعنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج