جاباما
۷۹۹۹۴۱
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

ترامپ: احتمال تعطیلی دولت وجود دارد

رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که احتمال تعطیلی دولت طی ماه آینده به خاطر امنیت در مرز مکزیک وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه هشدار داد: این احتمال وجود دارد که دولت آمریکا طی ماه آینده به خاطر امنیت در مرز مکزیک تعطیل شود.

بر اساس این گزارش ترامپ افزود: اگر پول بیشتری برای ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک اختصاص داده نشود، مذاکرات با کنگره را متوقف خواهم کرد.

وی در سخنانی در جمع خبرنگاران در فلوریدا گفت: آیا احتمال تعطیلی دولت وجود دارد؟ قطعا این احتمال وجود دارد و این تعطیلی به خاطر امنیت مرزی خواهد بود که دیوار نیز بخشی از آن است.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: به ارتش این قدرت و اختیار داده شده است تا در صورت لزوم از نیروی کشنده و مرگبار در مرز مکزیک استفاده کند. البته امیدوارم آنها مجبور به استفاده از این نیروی کشنده نشوند.

ترامپ گفت: اگر به این نتیجه برسیم که خطر ناشی از مهاجران غیرقانونی به سطحی رسیده که موجب شود کنترل مرز را از دست بدهیم یا این مساله به مردم ما آسیب بزند، قطعا مرز مکزیک را مسدود خواهیم کرد.

اظهارات ترامپ در شرایطی است که پنتاگون پیش از این مدعی شده بود نیروهای ارتش آمریکا هیچ گونه برنامه ای برای برخورد مستقیم و مسلحانه با مهاجران نخواهند داشت.

ترامپ در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره دستور استقرار نظامیان را در مرز مکزیک صادر کرد که این اقدام با واکنش شدید منتقدان روبرو شده است. مخالفان بر این باورند که ترامپ از نیروهای ارتش استفاده سیاسی کرده است.

دونالد ترامپ هجوم فزاینده مهاجران خارجی به سوی مرزهای ایالات متحده را "اشغال" ارزیابی کرده و به نظامیان ارتش دستور داده است تا در مناطق مرزی مستقر شوند.

سیاست های سختگیرانه ترامپ در زمینه مهاجرت با انتقادات گسترده بین المللی و داخلی روبرو شده است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت: به من قدرت و اختیارات بیشتری داده شده است که اجازه می دهد تا از نظامیان مستقر در مرز مکزیک برای کمک به مقام های مرزی استفاده کنم.

استقرار ۵۸۰۰ نظامی آمریکایی در مرز مکزیک در شرایطی است که انتظار می رود طی روزهای آینده تعداد زیادی از مهاجران آمریکای مرکزی به خصوص مهاجران هندوراسی به مرز برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهلول

      آقای ترامپ اگر قرار به مهاجر بودن باشه شما و پدرانت مهاجر هستید و مالک واقعی آمریکا سرخپوستها هستند اول خودت برگرد اروپا بعد اگر سرخ پوستا بشما اجازه ورود دادن برو آمریکا. یارو خودش مهاجر به بقیه میگه شما نیاین بیاد این ضرب المثل می افتیم که میگه مهمون از مهمون بدش میاد صاحبخونه از دوتاشون.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقیعن کی

    • امیر علی

      خدا کنه خواب بخواب به درک واصل بشید شما ها ملت منو نشونه گرفتید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج