۸۰۰۵۴۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

امروز توافق تاریخی برگزیت امضا می‌شود

انگلیس و رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) در بروکسل گردهم می‌آیند تا توافق تاریخی بریگزیت را تایید کنند؛ توافقی که به گفته نخست وزیر انگلیس آینده روشن‌تری را برای کشورش به ارمغان می‌آورد.

خبرگزاری ایسنا: انگلیس و رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) در بروکسل گردهم می‌آیند تا توافق تاریخی بریگزیت را تایید کنند؛ توافقی که به گفته نخست وزیر انگلیس آینده روشن‌تری را برای کشورش به ارمغان می‌آورد.

در نشستی ویژه در بروکسل که به خاطر اختلافات بر سر مساله تنگه جبل‌الطارق خدشه‌دار شده، تمامی رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا گرد هم خواهند آمد تا پیش از پیوستن ترزا می نخست وزیر انگلیس این توافق را امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نشست ویژه شورای اتحادیه اروپا تازه‌ترین تحولات در خصوص بریگزیت را ارزیابی خواهد کرد در حالی که رهبران اتحادیه اروپا توافق خروج انگلیس از این بلوک را امضا و یک اطلاعیه سیاسی در خصوص بریگزیت منتشر خواهند کرد.

این توافق که طی ۱۷ ماه مذاکرات بسیار پرتنش شکل گرفته، مسائل مالی، حقوق شهروندان، ایرلند شمالی و مرحله گذار را پوشش می‌دهد و همچنین امیدهایی را برای روابط تجاری و امنیتی آتی مطرح می‌سازد.

اما این مرحله نهایی محسوب نمی‌شود چرا که مجلس عوام انگلیس در لندن باید تا پیش از روز بریگزیت در تاریخ ۲۹ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی این توافق را تایید کند و بسیاری از نمایندگان مجلس عوام انگلیس هشدار داده‌اند که از این توافق حمایت نخواهند کرد.

تا زمانی که این توافقنامه تایید شود، تمامی طرفین همچنان برای احتمال پایان چهار دهه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا برنامه‌ریزی می‌کنند.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی که همواره ترجیح داده انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نشود، در آستانه این نشست ویژه اعلام کرد که وقتی بریگزیت رخ دهد، هیچ کس دلیلی برای خوشحالی ندارد.

اما وی افزود: بر سر مفاد این قرارداد توافق شده و احتمال ریسک‌ها کاهش یافته و توصیه می‌شود رهبران اتحادیه اروپا این توافق را امضا کنند.

اروپاهراسان در حزب محافظه‌کار ترزا می و متحدانشان در ایرلند شمالی هشدار داده‌اند که در جریان رأی‌گیری ماه آتی مجلس عوام از این توافق حمایت نخواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج