جاباما
۸۰۰۹۶۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رپورتاژ آگهی

دانرو برای کسب و کار‌های کوچک

فرقی نمی‌کند دانرو برای شما تاثیرگذار باشد یا نه. حضور در دانرو قطعا یک استراتژی موفق فروش است، زیرا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، فرصتی برای تعامل شما با مشتریان و نشان دادن کسب‌وکارتان فراهم می‌شود.

نکته‌هایی درباره دانرو، که باید حتما بدانید!

اگر مالک یک کسب وکار کوچک هستید، احتمالا نام دانرو را شنیده اید. در هر صورت در اولین مرحله به سراغ دانرو بروید و بیشتر با آن آشنا شوید. دانرو با بیش از ۵۰۰ هزار مکان ثبت شده در آن، روزانه بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده دارد و نیم میلیون کاربر دائمی میزبان اپلیکیشن و وب سایت آن هستند. دانرو تفاوت عمده‌ای با سایر بستر‌های تبلیغاتی در وب دارد و آن راهنمایی مشتریان بالقوه براساس نیاز واقعی آن‌ها به کسب وکار‌های کوچک شهری است. در این بین ۹۶ هزار نظر ثبت شده در دانرو نیز راهنمای آن‌ها خواهد بود.

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار‌های کوچک تصور می‌کنند دانرو نیز مانند سایر محصولات ارائه شده در این حوزه، فقط ویژه یک صنف خاص است و تنها رستوران‌ها یا کافه‌ها از ابزاری مانند دانرو استفاده می‌کنند. اما آمار‌هایی که دانرو ارائه داده است نشان می‌دهد غذا و رستوران حدود ۸ درصد، آرایش و زیبایی ۳ درصد، مراکز درمانی ۲ درصد و باشگاه‌های ورزشی و پمپ بنزین‌ها هرکدام ۱.۵ درصد جستجو‌های کاربران در دانرو را به خود اختصاص داده‌اند و بسیاری از اصناف دیگر نیز در جستجو‌های کاربران مشاهده می‌شوند و سهم قابل ملاحظه‌ای دارند. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که فرقی نمی‌کند دانرو برای شما تاثیرگذار باشد یا نه. حضور در دانرو قطعا یک استراتژی موفق فروش است، زیرا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، فرصتی برای تعامل شما با مشتریان و نشان دادن کسب‌وکارتان فراهم می‌شود.

دانرو برای کسب و کار‌های کوچک

چهره خوبی از کسب‌وکارتان در دانرو نشان دهید

اولین گام برای یک کسب‌وکار کوچک در دانرو این است که مالکیت صفحه کسب‌وکار خود را به دست گیرد و با به روز نگهداشتن اطلاع تماس و توضیحات کلی مربوط به کسب‌وکار، سعی کند تصاویر، ویدئو‌ها و هر نوع محتوای با کیفیتی که امکان دارد کاربران را برای استفاده از خدمات کسب‌وکار بیشتر ترغیب کند، در صفحه ویژه خود در دانرو منتشر نماید. شما در صفحه کسب‌و‌کارتان می‌توانید لینک‌های خارجی به وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید. اطلاعات بیشتری از کسب‌وکارتان ارائه نمایید که شاید در جایی دیگر ارائه نشود. این اطلاعات از طرفی کمک می‌کند صفحه کسب‌وکار شما در نتایج جستجو کاربران در گوگل یا سایت‌های مشابه، بالاتر از رقبا و در نتایج نخست نمایش داده شود و بی‌شک تاثیر زیادی بر دیده شدن آن خواهد داشت.

در مقابل نظر‌های مشتریان احساس مسئولیت کنید

برخی از اینکه شاید مشتریان ناراضی یا رقبا از فضای بستری مانند دانرو استفاده کنند و نظر‌های منفی خود را درباره کسب‌وکار آن‌ها منتشر نمایند، می‌ترسند و سعی می‌کنند به این شکل در فضای مجازی حاضر نشوند. این درحالی است که جدا از تاثیر نظر‌های مثبت بر جذب مشتری بیشتر، نحوه پاسخ دهی و پیگیری نظر‌های منفی می‌تواند سوژه خوبی برای جذب مشتریان باشد. به نحوی که بسیاری از برند‌های بزرگ جهانی نیز در این سال‌ها از فضا‌های مخرب تبلیغاتی علیه خود استفاده کرده‌اند و هنگامی که نام آن‌ها در فضای بازار پیچید، با واکنشی مناسب منتقدان را راضی کرده و مشتریان جدید را نیز جذب نمودند. هرچند در دانرو نیز شرایطی فراهم است که جلوی انتشار نظر‌های مخرب با قصد و غرض شخصی گرفته شود.

در دانرو شما می‌توانید به نظر‌های عمومی پاسخ دهید. مهم نیست نظر آن‌ها مثبت است یا منفی، بلکه ماهیت بررسی نظر آن‌ها و پاسخ صریح شما پس از این بررسی، باعث خواهد شد توسط مشتریان خود شنیده شوید و آن‌ها نیز قدردان شما خواهند بود. یک "تشکر از شما" ساده رویکرد و دیدگاه مشتریان به شما را تغییر می‌دهد.

در مواجهه با نظر‌های منفی این را بدانید که بررسی آن‌ها نیاز به تفکر بیشتری دارند. ابتدا یک نفس عمیق بکشید و سعی کنید تا در فرآیند کاری خود بازنگری داشته باشید، زیرا حتی یک نظر منفی هم مهم است. نظر‌های منفی را به سه دسته تقسیم کنید:

  • مشکلات - مشتری خدمات و سرویس دهی شما را دوست نداشته است.
  • انتقاد سازنده - مشتری محصول شما را دوست داشته، ولی فکر می‌کند باید بهتر شود.
  • حملات - مشتری شاید حتی بی دلیل با نوع خدمات و محصولات شما از اساس مخالف است.

پاسخ شما به تمام این موارد باید صریح و قانع کننده باشد. اگر آن‌ها مشکلی دارند که معتبر است، بگذارید بدانند که چگونه قصد بهبود و رفع آن مشکل را دارید. اگر فکر می‌کنید مشکلی که گفته‌اند درست نیست، توضیح دهید چرا، اما به یاد داشته باشید آن‌ها مشتریان آینده شما هستند و نباید از این توضیح ناراحت شوند و باید حس کنند شما در تلاش هستید آن‌ها را نیز در آینده راضی کنید. این امر در مورد مشتریانی که پیشنهاد بهبود ارائه می‌دهند بسیار مهم‌تر است.

از مشتریانی که با خشونت و حتی بی ادبی نظری ثبت می‌کنند، به هر دلیلی و با هر پیش زمینه‌ای، ابتدا یک عذرخواهی ساده کنید. شما باید با آن‌ها بیشتر تعامل کنید و آن‌ها را به عنوان سوژه‌هایی برای بازاریابی و توسعه کسب‌و‌کار خود در نظر بگیرید. به وسیله آن‌ها می‌فهمید از چه جنبه‌هایی کسب‌وکارتان آسیب پذیر است یا می‌تواند وارد رقابت بهتری شود.

دانرو برای کسب و کار‌های کوچک

اگر در نظر‌ها موردی مشاهده کردید که سعی در تخریب کسب‌وکار شما به عمد و بر اساس برنامه‌ای خاص دارد، حتما به دانرو گزارش دهید تا آن‌ها مورد را بررسی کرده و در صورت نیاز نظر‌ها را حذف نمایند.

این را به خاطر داشته باشید مهم نیست که نظر مشتری مثبت است یا منفی، شما باید مثبت باشید! این نشان می‌دهد که شما اهمیت کار خود را می‌دانید و برایتان کیفیت خدمات و محصول مهم است. این نشان می‌دهد تجربه مشتری برای شما مهم است و به آن‌ها گوش می‌دهید. به یاد داشته باشید که شما نه تنها با محصول خود، بلکه با شخصیت و کیفیت پاسخ خود نیز قضاوت خواهید شد. این یک فرصت شگفت انگیز است که نشان دهید کسب‌وکار شما چگونه به مشتری بستگی دارد.

پیدا کردن یک دوره زمانی مشخص برای پاسخ دادن به نظر‌ها نیز مهم خواهد بود. اینکه هر روز با وسواس بخواهید نظر‌ها را بررسی کنید، هم از نظر زمانی برای شما به صرفه نیست و هم اینکه شاید آنقدر هم مفید نباشد. توصیه می‌کنیم زمان یک بار در هفته را برای خواندن و پاسخ به نظر‌ها به صورت دسته‌ای، اختصاص دهید و به نظر‌ها را به سرعت پاسخ دهید.

از پیاده‌رو دانرو به خوبی استفاده کنید

پیاده‌رو بخشی جدید است که به اپلیکیشن دانرو اضافه شده و کاربرد‌هایی دارد که قطعا نمی‌دانید. ویژگی اصلی پیاده رو این است که محتوایی که شما در آن پست می‌کنید یا مشاهده می‌نمایید، مربوط به محله‌ای است که در آن حضور دارید. یعنی پیاده رو با استفاده از لوکیشن شما متوجه می‌شود که پست‌های محله‌ای که در آن حضور دارید را به شما نشان دهد و پستی که شما می‌گذارید را به کسانی که در آن محله حضور دارند نمایش دهد. با استفاده از این ویژگی اگر شما پستی درباره کسب وکارتان در پیاده رو منتشر کنید، مثل این است که تبلیغ کسب وکارتان را در محله پخش کنید تا همه افراد نزدیک به آن با کسب وکارتان آشنا شوند. این ویژگی باعث می‌شوند که به راحتی با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید، خیلی بهتر از وقتی که در محله تراکت پخش می‌کنید یا اینکه حتی در خیابان‌های اصلی بر روی بیلبرد‌ها تبلیغ می‌کنید.

دانرو برای کسب و کار‌های کوچک

دلیل اینکه مخاطبان دانرو مشتریان بالقوه شما هستند این است که آن‌ها در مکانی نزدیک به شما حضور دارند و با توجه به اینکه در دانرو دنبال چه نوع کسب‌و‌کار‌هایی هستند، می‌توان حدس زد که کسب‌وکار شما جزء نیاز‌های آن‌ها هست یا نه. دانرو این ویژگی را ارائه کرده و با اطلاعاتی که از کاربر دارد هم پیشنهاد خوبی به او می‌دهد و هم اینکه راحت‌تر مشتریان را به کسب‌وکار‌ها می‌رساند.

تبلیغات رایگان در دانرو

تا چند وقت پیش همه ما فکر می‌کردیم همیشه تبلیغاتی موثر است که برای آن هزینه بالایی پرداخت شود، ولی با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی و سرآمد آن‌ها اینستاگرام، خیلی از کسب‌وکار‌های کوچک شهری متوجه شدند که می‌شود با تولید محتوای مناسب در این فضا بدون هزینه بالا، مشتریان زیادی جذب کرد. حالا نوبت دانرو رسیده است، تا با روشی جذابتر و دقیق‌تر مشتریان بالقوه را به کسب‌و‌کار شما برساند. برای اینکه در دانرو موثرتر فعالیت کنید و تاثیر آنرا بیشتر احساس کنید، حتما با کارشناسان دانرو تماس داشته باشید. آن‌ها می‌توانند منابع خوبی برای کمک به شما در این زمینه باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج