۸۰۳۱۲۰
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

وضعیت وخیم «پرندگان مهاجر» در پارک شهر تهران

آثار خونریزى، مصدومیت و ضعف پرندگان مهاجری که در شرایط بسیار بدی در پارک شهر تهران نگهداری می‌شوند، در همه جاى جایگاه نگهدارى قابل مشاهده است ...

خبرگزاری تسنیم: در حالی که محیط‌بانان در مناطق مختلف حفاظت‌شده کشور طى عملیات‌هاى تعقیب و گریز و تا سرحد مصدومیت و حتى شهادت با متخلفین شکار و صید، درگیر می‌شوند اما در همین پایتخت کشور، پیمانکاران شهردارى با عوامل قاچاق حیات وحش رسماً و آزادانه در تعامل هستند!

برای نمونه وضعیت وخیم پرندگان در پارک شهر تهران، حکایت تلخی از اسارت و زجر هرروزه این پرندگان مهاجر است؛ پرندگان مهاجری که پرهاى آنها براى جلوگیرى از پرواز، قیچى شده است.

در این مرکز براى تغذیه پرندگان ماهیخوار شامل پلیکان و باکلان و حواصیل صرفاً از پوست و چربى متعفن مرغ و براى تغذیه سایر گونه‌هاى پرندگان اسیر، از ضایعات گندیده سبزیجات استفاده می‌شود!

آثار خونریزى، مصدومیت و ضعف پرندگان در همه جاى جایگاه نگهدارى قابل مشاهده است.

جریمه شکار و صید گونه‌هاى مشابه موجود در پارک شهر تهران از ۱۰۰ هزار تومان براى چنگر تا ۱۰ میلیون تومان براى پلیکان خاکسترى است اما در اینجا و در قلب پایتخت، پیمانکاران شهردارى با عوامل قاچاق حیات وحش، آزادانه در تعامل هستند!

این امر سند دیگرى از عدم نظارت و حفاظت به‌شدت ضعیف از حیات وحش در سازمان حفاظت محیط زیست به‌سکان‌داری عیسی کلانتری است که تمام هم و غم او در این مدت، دفاع بی‌منطق از تولید و تجاری‌سازی محصولات تراریخته شده است!

تمامى پرندگان وحشى پارک شهر تهران و همه موارد در مراکز مشابه بلااستثنا از طبیعت و به‌صورت غیرقانونى صید و قاچاق می‌شوند و این پرندگان هرگز در اسارت تولیدمثل نمی‌کنند و عمر طبیعى نخواهند داشت.

عوامل پارک شهر تهران، پرندگان وحشى حاضر در این پارک را مستقیم از بازار پرنده فریدونکنار خریدارى و بدون هیچ‌گونه نگرانى از پیامدهاى قانونى به تهران منتقل کرده‌اند.

عدم تهیه خوراک مورد نیاز این پرندگان با حداقل استانداردها و استفاده از پسماند و ضایعات برای تغذیه پرندگان وحشى اسیر در پارک شهر تهران، اوج انسانیت رنگ‌باخته در این مرکز را به‌نمایش گذاشته است.

بنابر اخبار غیررسمی، برخی از پیمانکاران شهرداری با هدایت برخى افراد ذى‌نفع قصد دارند ۸ هزار پرنده وحشى، مهاجر و بومى جدید را براى فاز دوم باغ پرندگان تهران از سیستم قاچاق حیات وحش خریدارى و به تهران منتقل کنند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید

وضعیت وخیم «پرندگان مهاجر» در پارک شهر تهران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سام

      با سلام
      این حیوانهای زبون بسته چه تقصیری دارند که توی ایران هستند از مسولین محترم خواهشمندم اگه این حیوانات رو نمیتوانند نگهداری کنند آزاد شون کنند بروند دل طبیعت.

    • بدون نام

      همه جای دنیا برای کودکان و مردم چنین فضا هایی لازم است . حتی در همین پارک ها در دنیا تعدادی از گونه های نادر ویژه نگهداری و هر از چند گاهی خبر مسرت بخش تولد جوجه یا توله های آنها در سراسر جهان مخابره میشود . من فقط با بخش اینکه رسیدگی به پرندگان ضعیف است موافقم که آنهم بایستی مسولین هزینه بیشتری به منظور پرورش آنان نمایند

      پاسخ ها

      • .......

        چرند نگو دنیا رو با ایران مقایسه نکن هیچوقت

    • حسین

      حالا باز خوبه نمیخورنشون

    • .......

      خدا لعنت کنه باعث و بانبشو شما برید از نزدیک ببینید چه زجری میکشن این حیوونا .. به کجا باید شکایت کرد

    • بدون نام

      اینجا ایران مهد تمدن است اینجا بهانسانها رحم نمیشود وای به حال حیوانها و وای به احوال پرندگان مهاجر ایران تنها چیزی که ارزش داره دلار سکه پول ولا غیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج