۸۰۳۷۹۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

با قطبی، از پرسپولیس تا تیم ملی، برانکو و کی‌روش

افشین قطبی در ارتباطی تصویری از اهواز با عادل فردوسی پور به گفت و گو پرداخت که در زیر می خوانید:

وبسایت نود: افشین قطبی در ارتباطی تصویری از اهواز با عادل فردوسی پور به گفت و گو پرداخت که در زیر می خوانید:

فردوسی پور: سخن ابتدایی؟

قطبی: تشکر از شما و هواداران خیلی خوشحال شدم که بعد از ۹ سال برگشتم تا به کشورم خدمت کنم .

فردوسی پور: چه شد بعد از 9 سال به ایران برگشتید؟ گفتید در مذاکرات با مدیران فولاد بعد از 4 دقیقه دلتان رفت!

قطبی: اولا من فکر کنم کسانی که تجربه کمی در فوتبال ایران دارند می­دانند که فولاد از نظر ساخت بازیکن و امکانات برای بازیکنان و مربیان، به خصوص مربیان بازیکن ساز برای تیم ملی ایده آل است. وقتی شنیدم فولاد مایل است با من صحبت کند با این استادیوم بی نظیری که ساختند که در آسیا بهترین است و صحبت با مدیران باشگاه و خون گرمی خوزستانی ها و پدر و مادر شیرازی ام باعث شد قلب ها به هم جوش بخورد تا کار را قبول کنم.

فردوسی پور: شما دور دنیا را گشتید تا به ایران بازگردید. از ژاپن تا قاره آمریکا و چین و تایلند و ... حضور داشتید. ارزیابی شما از این 9 سال چیست؟

قطبی: من فکر کنم این موضوع بستگی به دیدگاه شما دارد. در خارج باید سه برابر کار و تلاش کنید. در سه سال و نیم در ژاپن موفق شدیم جوان ترین تیم تاریخ فوتبال ژاپن را همواره در میانه جدول نگه داریم. قاره آمریکا به خاطر دوستی با کلایورت رفتم و به ایشان به عنوان دوست صمیمی کمک کردم.

چین یکی از پول دار ترین لیگ های دنیاست و تمام تفکر چین و فدراسیون آن ها ساختن لیگ و تیم ملی قدرتمند است و می­بینیم چه بازیکنان گران قیمتی آنجا هستند. من همیشه شاگرد زندگی بودم. رفتن به جایی که باید با مترجم کار کنی کار سخت تری هم هست. فوتبال کار راحتی نیست و حتی مشکلات فرهنگی هم مطرح است. افشین قطبی همان شخص قبلی است که به ایران آمد ولی با تجربه و موی سفید بیشتر!

فردوسی پور: هنوز همان انرژی سابق را دارید؟

قطبی: انرژی همواره یکی از ملاک های من بوده . من همیشه انرژی داشتم . وقتی توپ و چمن را میبینم انرژی می گیرم و می توانم در هر لحظه تمرین را شروع کنم.

فردوسی پور: تقابل با مربیان دیگر در لیگ را چطور ارزیابی می کنید؟ مرزبان، قلعه نویی و ...

قطبی: واقعا فرقی برای من ندارد. ما الان ۱۵ امتیاز از ۱۴ بازی داریم و هربازی برای ما مثل فینال است. من باید تبریک بگویم به فوتبال ایران و لیگ برتر و رییس فدراسیون و تمام زحمت کشان چون وقتی به ۹ سال قبل بر میگردم فوتبال ایران از نظر هیجان و تکنیکی بسیار پیشرفت کرده. من خیلی دوست دارم کمک کنم تا لیگ ایران به شماره یک آسیا تبدیل شود و این عشقی که به فوتبال در ایران هست در کنار برزیل و آرژانتین بی نظیر است.

مردم ایران باید درباره استادیومی که ساخته شده بدانند. وقتی وارد این استادیوم شدم تمام موی بدنم ایستاد! هیچ وقت فکر نمی کردم در ایران چنین استادیوم را ببینم. من احساس می کنم که همه باید این استادیوم را از نزدیک ببینند. فولاد باید جوری بازی کند تا همه به این استادیوم افتخار کنند.

واقعا باید از دست اندرکاران تشکر کنیم که الگویی برای فوتبال ایران ساختند. امیدوارم باشگاه های دیگر توجه کنند تا با امکانات خوب آینده فوتبال ایران را بسازیم. از ته قلبم از بانی این امر تشکر می کنم. به عنوان یک ایرانی، از وقتی این استادیوم را دیدم نمی توانم صبر کنم تا در آن جا بازی کنیم.

فردوسی پور: کعبی، بادامکی، علی عسگری که با پرسپولیس شما قهرمان ایران شدند هنوز بازی می کنند و خیلی از ملی پوشان مثل سیدجلال و خسرو حیدری و حاج صفی و ... و خیلی از مربی ها مثل نکونام در انتظار تقابل با شما هستند!

قطبی: شما شناخت خوبی از من دارید. من ممکن است در چند ثانیه ناراحت شوم اما همیشه سعی می کنم رو به جلو نگاه کنم. همه مربیان در فوتبال ایران زحمت می کشند و همه تلاش کردند تا ما در آسیا بهترین شویم. ما همه می توانیم کار بزرگی کنیم. بعضا نسلی مثل بلژیک وارد فوتبال می شود که می تواند کار های بزرگی کند. من این توانایی را در نسل فعلی فوتبال ایران می بینم. خیلی هزینه شده تا این بازیکنان به این سطح برسند. من روز اول در اهواز بازی زیر شانزده ساله ها را دیدم و در همین بازی چند بازیکن را در سطح بین المللی دیدم. در کل من از کسی کینه ای به دل ندارم.

فردوسی پور: تقابل با پرسپولیس برای شما سخت نیست؟

قطبی: خیلی سخت است. شک نکنید پرسپولیس همیشه در قلب من بوده و هست و خواهد بود. آن ها مثل خانواده من هستند و بازی سخت و مشکلی خواهد بود. اما هواداران پرسپولیس می دانند که من کار حرفه ای میکنم. در مورد برانکو باید بگویم بسیار بسیار خوب کار کرد و من از دور به این پرسپولیس و افتخاراتی که کسب کرد افتخار کردم و به برانکو تبریک می گویم.

فردوسی پور: دستیارانتان مشخص شده اند؟

قطبی: صحبتی که با دکتر رضایی داشتیم این بود که بین این بازی تا بازی با تراکتور با همین کادر همکاری کنیم و با همدلی برای نتیجه خوب تلاش کنیم و سپس با نشست و جمع بندی تصمیمات خوبی برای باشگاه بگیریم. من در این دو روز از کیفیت بازیکنان و انگیزه ای که نشان دادند لذت بردم . من هیچ لیستی نداده ام و با تجربه ای که دارم الان باید گوش کنم و نگاه کنم و با جمع بندی بتوانیم تیم بهتری برای نیم فصل دوم بسازیم.

فردوسی پور: شما آخرین مربی تیم ملی قبل از کی روش بودید و پایان خوشی نداشتید.

قطبی: قبول ندارم چون احساس کردم زمان فعالیت من در تیم ملی زمان مشکلی برای فوتبال ایران بود. سعی کردیم با تلاش تیم را هم دل نگه داریم . سه بازی پشت سر هم بردیم و بازی آخر را به کره باختیم. نگاه من خیلی ساده است. همه بازیکنان مثل برادر یا فرزند کوچک من بودند. زمان خداحافظی من و اشک هایی که ریختم برای جدایی از بازیکنان و صادقانه بود.

فردوسی پور: پیش بینی شما از جام ملت های آسیا 2019 در امارات؟

قطبی: در همه جام ها تیم ایران شانس خوبی برای قهرمانی دارد . کره، ایران، استرالیا و ژاپن بهترین های آسیا هستند و در این سطح ممکن است تقابل ها بعضا ۵۰ - ۵۰ باشد و اختلاف کم است. کی روش برای تیم ملی خیلی زحمت کشیده و من به ایشان تبریک می­گویم که دوبار متوالی به جام جهانی رفته اند، ساختار دفاعی خوبی ساخته اند و امیدوارم قهرمان آسیا شوند.

فردوسی پور: زبان فارسی را راحت صحبت می­کنید؟

قطبی: در ژاپن ایرانی کمی اطرافم بود. وقتی به ایران رسیدم این چند روزه، روزی ۱۶ ساعت کار کردیم و فارسی صحبت کردیم. زبان وقتی خیلی صحبت کنید بعد از چند روز بر می­گردد. امیدوارم فارسی من بهتر شود تا بهتر با هم حرف بزنیم!

فردوسی پور: در این 9 سال که از ایران دور بودید مادرتان را هم از دست دادید.

قطبی: مادران همه عزیز هستند . مادر من هم مهربان و با دانش بود . خیلی چیزهایی که از مادرم یاد گرفتم هنوز ملاک های کاری من هستند. وقتی ایشان مریض شدند و نتوانستم پیش ایشان باشم برایم غم انگیز بود و متاسفم که گریه ام می گیرد.( در این لحظه افشین قطبی اشک ریخت.)

فردوسی پور: برای عوض شدن حال و هوای شما، بهترین گل را در نظرسنجی برنامه کدام گل می بینید؟

قطبی: فکر می­کنم گل سامان قدوس خیلی قشنگ بود.

فردوسی پور: صحبت پایانی؟

قطبی: به سیدجلال تبریک می گویم که یکی از بهترین دفاع های تیم ملی بوده و سال ها از بهترین های ایران بوده. از هر تمرین با ایشان لدت بردم و برایش آرزوی موفقیت می کنم. بازیکنانی مثل سیدجلال هرگز خداحافظی نمی کنند و همواره بخشی از تیم ملی باقی می مانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج