۸۰۶۳۰۴
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

ذخیره ۷۵۰ هزار تن سیب برای تامین بازار شب یلدا

مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهادکشاورزی از ذخیره سازی ۷۵۰ هزار تن سیب در سردخانه های کشور برای تامین نیاز هموطنان خبر داد و گفت: پیش بینی لازم برای تامین بازار شب یلدا و عید نوروز انجام شده است.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهادکشاورزی از ذخیره سازی ۷۵۰ هزار تن سیب در سردخانه های کشور برای تامین نیاز هموطنان خبر داد و گفت: پیش بینی لازم برای تامین بازار شب یلدا و عید نوروز انجام شده است.

«شکرالله حاجی وند» امسال را «سال ناآور سیب» توصیف کرد و افزود: امسال ۳.۲ میلیون تن سیب درختی در سطح ۲۵۲ هزار هکتار تولید شد که از این میزان از ابتدای سال تاکنون ۲۲۰ هزارتن به کشورهای هدف صادر شده است.

وی تاکیید کرد: حجم صادرات سیب از ایران مشخص بوده و تاثیر چندانی در قیمت سیب درختی در بازار داخلی ندارد.

وی تصریح کرد: سیب درختی در سال ۹۵ به میزان ۳.۴ میلیون تن در سطح ۲۴۹ هزار هکتار تولید شد که این میزان پارسال به ۳.۷ میلیون ن در ۲۵۲۵ هزار هکتار افزایش یافت اما بررسی ها نشان می دهد امسال نسبت به سال گذشته با کاهش اندک تولید مواجه هستیم.

حاجی وند درباره صادرات این محصول نیز گفت: در سال ۹۴ نزدیک ۳۲۱ هزار تن و در سال ۹۵ نزدیک ۳۵۴ هزار تن از کشور صادر شد که این رقم در سال ۹۶ جهش چشمگیری داشت و به ۶۰۵ هزار تن رسید.

به گفته وی، سالانه ۹۰ هزارتن سیب درختی در سطح زیرکشت پنج میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در اقصی نقاط جهان کشت می شود که ایران از لحاظ تولید پس از چین، آمریکا و هلند رتبه چهارم تولید قرار دارد و پس از چین و هندوستان رتبه سوم سطح زیرکشت را داراست.

مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که عرضه سیب درختی به بازار داخلی و حفظ بازار صادراتی از برنامه های این وزارتخانه است، گفت: اکنون ۷۵۰ هزارتن سیب درختی در سردخانه های کشور موجود است و در برخی استان ها با ذخیره بالا مواجه هستیم بنابراین مشکل و کمبودی برای تامین بازار داخلی نداریم.

حاجی وند گفت: سال گذشته ۲۰ هزار تن برای شب عید سیب درختی تامین شد و امسال نیز به همان میزان امکان تامین داریم این درحالیست که تامین بازار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد.

وی علت صادرات موفق سیب درختی در سال گذشته را توسعه روابط سیاسی با کشورهای هدف، تهاتر سیب و موز و تسهیل برخی قوانین برای صادرکنندگان دانست.

وی تصریح کرد: اکنون قیمت سیب درختی درجه یک از باغ تا بارانداز بین سه هزار تومان تا سه هزار و ۵۰۰ تومان است درحالی که پس از خروج محصول از بارانداز و سردخانه با قیمت های گزافی به فروش می رسد که باید مورد کنترل دستگاه های نظارتی قرار بگیرد.

حاجی وند بر این باور است که نوسان نرخ ارز پس از برداشت سیب درختی رخ داده و بنابراین صادرات این محصول تاثیری در افزایش نرخ داخلی این محصول نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صالحی

      چرا مردمو خر فرض میکنن الان سیب تو سردخانه دماوند کیلو 8000 نمیدن این بی سواد از کجا سیب میگه 3500 بسه بابا انقدر چرت نگید من خودم یکی از باغدارای دماوندم رو درخت کسی کمتر از 4500 نفروخته حداقل 2000 خرج جمع اوری محصول هست

    • mehdi...3424

      حالا انبار میکنن با قیمتها بالا بفروشن آخرش هم حکایت اون ضرب المثل میشه که نه خود خورد نه کس دهد گنده کند به سگ دهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه فرقی میکنه انبار باشه یا نباشه مهم قیمت بالا میوه است عرضه ندارید اجناس بیارید پایبن یا خودتون نمیخواهید

    • بی نام

      اره برای تنظیم بازار بدید کیلو 12000تومان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج