۸۰۷۶۵۴
۱۸ نظر
۵۰۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
پ

آمادگی برای تنظیم بازار شب یلدا

رئیس سازمان تعاون روستایی اعلام کرد که این سازمان با ظرفیت بیش از ۲.۵ میلیون تنی انبارهای خود در کشور آماده تنظیم و کنترل بازار محصولات کشاورزی از جمله میوه برای شب یلدا و دیگر ایام به نفع مردم و تولیدکنندگان است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان تعاون روستایی اعلام کرد که این سازمان با ظرفیت بیش از ۲.۵ میلیون تنی انبارهای خود در کشور آماده تنظیم و کنترل بازار محصولات کشاورزی از جمله میوه برای شب یلدا و دیگر ایام به نفع مردم و تولیدکنندگان است.

در حالیکه در آستانه شب یلدا قرار داریم بسیاری از محصولات کشاورزی به ویژه میوه و خشکبار با نوسان و افزایش قیمت مواجه شده است و حسین شیرزاد - رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی - در حاشیه نمایشگاه افتتاح نمایشگاه محصولات ارگانیک در بوستان گفت‌وگو، اظهار کرد:

این سازمان همان گونه که وقتی تولیدکنندگان در حال زیان دیدن هستند به بازار ورود کرده و قیمت‌ها را به نفع تولیدکنندگان کنترل می‌کند ظرفیت انبارداری بیش از دو و نیم میلیون تنی در کشور دارد و هر زمانی که قیمت محصول کشاورزی از جمله میوه و ... بالاتر از نرخ منطقی برود نقش تنظیم بازاری خود را به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایفا می‌کند. همانگونه که طی ماه‌های گذشته این کار را برای سیب زمینی و پیاز انجام دادیم و موجودی خود را به بازار تزریق کردیم.

وی درباره عرضه زعفران در بورس کالا اینگونه توضیح داد که سازمان تعاون روستایی در سال گذشته با خرید ۶۸ تن زعفران به بازار ورود پیدا کرد و این محصول را از کشاورزان به عنوان خرید توافقی تحویل گرفت.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی اضافه کرد: پس از خرید زعفران برای نخستین بار این محصول را وارد بازار بورس کردیم و کارگزاران و بازارسازها را درگیر این محصول کردیم و هم اکنون نیز بازه قیمتی این محصول بین کیلویی هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

شیرزاد ادامه داد: در حال حاضر زعفران قیمت بسیار خوبی دارد و حدودا چهار اتحادیه ملی در این بازار حضور دارند و توانسته‌اند قیمت آن را توازن نسبی ببخشند.

وی تاکید کرد: همچنان به صورت گسترده اتحادیه‌های بخش خصوصی در بازار زعفران حضور و فعالیت دارند، اما هر وقت تشخیص دهیم بازار و قیمت زعفران به زیان تولیدکنندگان دچار ضعف شده است به این بازار ورود پیدا خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخ .... تازه میخواند آماده بشند ... یکی دو ماه طول میکشه جوراب پاشون کنند بعد شلوار بپوشند ...

    • بدون نام

      شما همیشه آماده هستید!!! ولی معلوم نیست قیمتها چطور میره بالا؟؟؟؟!!!

    • بدون نام

      آمادگی شما بدرد کسی نمی خوره! فیمتها بالاست!!!! قدرت خرید نیست!!!

    • بدون نام

      برید،مسخره ها
      مردم رو به چه روزی انداختید،باید حسرت آجیل رو هم بکشند

    • یعقوب

      اخه مردحسابی زعفران چه ربطی به شب یلدا دارد تعجب اوره دلواپسان نگفتند شب یلدا اسلامی نیست

    • بدون نام

      بخوره توسرشون بااین تنظیم بازار،اول خودشان اوضاع راآشفته ،وآب راگل آلودتابرای خودشان کاروکاسبی راه بندازنند،تمام گرانفروشیهارا خودشان راانداخته اند،

    • مردم عادی

      چرا چرت و پرت میکین

    • جورشری

      متاسفانه با این توجئات نمی توان عوام فریبی کزد با توجه به کاهش دلار هنوز شاهد بالا بودن اقلام مواجهم این که شرکت تعاونی با خرید زعفران میخواهد بگوید ما فکر چنین روزی رو پیش بینی کردیم تا در صورت افزایش قیمت زعفران آن را به بازار تزریق کنیم. زحمت کشیدید خسته نشید دولت مردان در صعنت ومعدن . شما فکر کردید مردم ما تو نون بربری زعفران میزارند ومیخورند شما چقدر به فکر مردمید.شما دست رو دست گذاشتید وکاری نکردید تا قیمت ها سر به آسمان گذاشت اون وقت الان به فکر تنظیم بازار در شیب یلدا افتادید شما کمر مردم رو شکستیدشما زمانی که میباست وارد عمل میشدید وجلوی گرانی رو میگرفتید کاری نکردید الا به فکر شب یلدا مردم افتاد عوام فریب های دروغگو. شما آقایان مسول در جهاد کشاورزی وصعنت معدن باید به احترام مردم وبه دلیل بی کفایتی استعفا بدهید.

    • بدون نام

      اگر پول نفت نبود چند روزی عرضه کشور داری نداشتید. پسته شده کیلویی ۲۰۰ شما رو چه به تنظیم بازار.

    • بدون نام

      مثل شیر دست رو هر چی میزارند تورم ایجاد می کند .
      شما خودتان عامل گرانی هستید .
      دلار و تحریم همش فیلم هست .

    • محمد

      پسته کیلویی ۲۰۰ هزار تومن

    • اذین

      فقط حرف میزنن

    • اذین

      چرا اصلا این رسم و رسومو نمیزاریم کنار تا اینا کلا راحت بشن و خودمونم بجای اجیل و ماهی شب عید کوفت بخوریم ، خجالتم نمیکشن

    • اذین

      اماااادگی ؟!!!! اپولو میخوان هوا کنن

    • سگ تو یلدا

      پسته دونه ای ۲هزاره اون کیه ک واسه شب یلدا قصد داره بخره .نخرید نمیشه ...

    • اسد

      شب یلدا=خوشحال به حال دلالها

    • بدون نام

      بهتره اماده نباشن,چونکه هرموقع اعلام امادگی کردن قیمتهابیشترشده,بدارن همونطوربمونه بهتره,حداقل میشه نیم کیلوخریدچیزیو

    • بدون نام

      تنظیم قیمت پسته... ۲۰۰ به بالا... انجیر ۱۰۰ به بالا... بادام ۱۰۰ به بالا... گردو و ... هم سرسام آور... شیرینی و مرغ و میوه هم واسه شب یلدا میره بالا... کیفیت هم صفر.... تازه بیکار هم هستیم بعد دوران طلایی دانشجویی... اوضاع عالیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج