جاباما
۸۱۰۳۶۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بدون اتحاد روسیه - اوپک، نفت ۳۰۰ دلاری می‌شود

به گزارش راشاتودی، طبق ادعای اتاق فکر مستقل سعودی، بدون وجود سازمان کشورهای صادرکننده سوخت(اوپک) و همکاری روسیه با این سازمان، جهان احساس ایمنی از اختلالات در عرضه نفت و شوک‌های دیگر تهدیدکننده تثبیت بازار را از دست خواهد داد و قیمت‌ها تا ۳۰۰ دلار هم نوسان خواهد کرد.

اقتصاد آنلاین: به گزارش راشاتودی، طبق ادعای اتاق فکر مستقل سعودی، بدون وجود سازمان کشورهای صادرکننده سوخت(اوپک) و همکاری روسیه با این سازمان، جهان احساس ایمنی از اختلالات در عرضه نفت و شوک‌های دیگر تهدیدکننده تثبیت بازار را از دست خواهد داد و قیمت‌ها تا ۳۰۰ دلار هم نوسان خواهد کرد.

آدام سمینسکی، رییس مرکز تحقیقات و مطالعات ملک عبداله، با تاکید بر اهمیت اقداماتی که اوپک انجام داده است، به روزنامه‌نگاران در ریاض گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد در سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۲ که لیبی با اختلال شدید در عرضه خود روبرو شد، قیمت نفت خام می‌توانست تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه هم بالا برود.

این اتفاق آن موقع می‌توانست رخ دهد و حالا هم امکان روی دادن آن وجود دارد.

بدون اتحاد روسیه - اوپک، نفت ۳۰۰ دلاری می‌شود

خبرگزاری تاس روسیه از سیمسنسکی، نقل قول می‌کند: اگر به خاطر تصمیماتی که روسیه و عربستان سعودی، به عنوان بخشی از همکاری‌های اوپک پلاس،اتخاذ کردند، نبود،در سال ۲۰۱۸ هم ما به راحتی می‌توانستیم شاهد بالا رفتن قیمت نفت تا ۳۰۰ دلار باشیم.

این مقام سعودی با تاکید بر این که حدود ۷۰ درصد از ظرفیت‌های اضافه شده اوپک، توسط عربستان سعودی انجام شده است، گفت: این سازمان یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که به عنوان عرضه‌کننده نهایی عمل می‌کند.

مرکز مطالعات و تحقیقات سوخت ملک عبداله در ریاض، بر تحقیقات مستقل در زمینه اقتصاد سوخت جهان تمرکز دارد. ماه گذشته وال‌استریت ژورنال گزارش داد که این اتاق فکر، در مورد تاثیر احتمالی فروپاشی سازمان ۶۰ ساله اوپک، بر بازارهای نفت، تحقیق می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج