۸۱۰۴۱۹
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

از هر ۱۰۰ هزار مرد ایرانی ۷۵۰ نفر نابارور است

استاد ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه آمار تعداد زنان و مردان نابارور کشور چندان تفاوتی ندارد، گفت: از هر ۱۰۰ هزار مرد ایرانی ۷۵۰ نفر آنها نابارور هستند.

خبرگزاری فارس: محمدرضا نوروزی عصر امروز در سمینار تازه‌های ناباروری مردان و زنان ایران در استان مازندران، اظهار کرد: ناباروری یکی از بیماری‌های شایع جوامع بشری است و آمارها نشان می‌دهد که ۱۵ درصد زوج‌های جوان از مشکل ناباروری رنج می‌برند.

وی خاطر نشان کرد: در دهه اخیر نشان می‌دهد که میزان ناباروری در دنیا در حال افزایش است و در ایران مطابق دیگر نقاط دنیا تعداد مردان نابارور طی سه تا چهار دهه اخیر از حدود ۷۵۰ در هر ۱۰۰ هزار مرد به ۹۵۰ در هر ۱۰۰ هزار مرد رسیده است، البته این موضوع درباره خانم‌ها هم وجود دارد.

استاد ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: در کشور میزان افزایش ناباروی کمتر بوده است اما در کنار این موضوع درمان‌های ناباروری رشد بسیار خوبی پیدا کرده و بیش از ۵۰ مرکز درمان ناباروری کشور که بسیاری از آنها در مراکز دولتی و خصوصی به کمک به زوج‌های نابارور آمدند باعث شده که بیش از ۹۰ درصد زوج‌های نابارور امکان استفاده از درمان ناباروری را داشته باشند، البته نمی‌گویم که همه آن در ابتدا جواب مناسب دریافت می‌کنند ولی بسیاری از آنها می‌توانند از خدمات مرکز درمان ناباروری کشور استفاده کنند.

نوروزی درباره وضعیت کشور به لحاظ ناباروری در سطح جهان و تعداد زوج‌های نابارور جهان، گفت: پیش بینی‌ها از وجود ۳ میلیون زوج نابارور در جهان خبر می‌دهد و ما در وضعیت متوسط در دنیا قرار داریم.

وی یادآور شد: در کشورهای غربی تعداد افراد نابارور در ۱۰۰ هزار مرد حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار، در کشورهای آفریقایی گاهی این عدد به حدود بالای ۲ هزار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ایران، ترکیه و کشورهای اطراف حدود بین ۹۰۰ تا ۹۵۰ مرد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد، ایران در وضعیت متوسط از نظر ناباروری مردان قرار دارد.

نوروزی ادامه داد: بررسی مقالات علمی اعلام شده استان ایلام بالاترین مردان ناباروری را اختصاص داده و سیستان و بلوچستان کمترین و تهران در حد وسط قرار دارد.

وی با اعلام اینکه دلایل کامل این موضوع مورد بررسی قرار نگرفته است، افزود: آماری که منشتر شده فقط تعداد را بررسی می‌کند ولی زمینه‌ای که چرا در برخی نقاط آیا عوامل محیطی، غذایی، عوامل اجتماعی که همه اینها می‌توانند دخیل باشند را نتوانست مورد بررسی قرار دهند.

استاد ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه آمارهای دنیا نشان می‌دهد که تعداد زوج‌های نابارور مرد و زن یکسان است، گفت: بیشتر موارد ناباروری وجود مشکل در مرد و زن اعلام شده بقیه حدود ۲۵ درصد خانم‌ها و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد هم مشکل از جانب آقایان است.

وی در ارتباط با هزینه‌های بالای درمان ناباروری افزود: در سال گذشته با مساعدت که از طرف مقام معظم رهبری صورت گرفته و بودجه‌ای که برای گسترش باروری اختصاص دادند و از مسیر وزارت بهداشت عملیاتی شده وزارت بهداشت اعتبار را به زوج‌های نابارور به صورت یارانه در مراکز درمان دولتی و خصوصی هزینه کرده و این مبالغ کمک کار خانواده برای درمان ناباروری بوده ولی توصیه ما این هست که بیمه‌ها درمان ناباروری را به صورت کامل پوشش دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیرازی

      تمامن بخاطر دکل های مخابراتی و پارازیت ها هستندمتاسفانه ولی کسی به این موضوع توجه نمیکند و همین موضوع باعث اختلاف بین زن و شوهر ها شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام،ضمن تائید فرمایشات جنابعالی تغذیه هم در این راستا خیلی موثر است مردم چیزی برای خوردن ندارند.

    • بدون نام

      گرانی از کار می اندازد

    • بدون نام

      بعد ادعاشونم میشه برای ما

    • بدون نام

      باپاين گرونی و اعصاب خرابی و پارازیت و برادرزنم و وضعيتدخاشقچي کی ميتونه بارور کنه

    • بدون نام

      بهتر،، بچه دار بشن که چی،؟که بچه های مردم برن بجنگن، بچه های شماها چون ژن شون خوبه برن آمریکا همان آمرکایی ،که مرگ برش میکن مردمه بدبخت؟بچه برایه چی؟که تو زندان ها گشته بشن تا شما ها بمانید برید سفر با پوله ملت مفت بخورید بری نید،بچرید که چی؟

    • بدون نام

      خدا کنه همشون عقیم بشن نسل دزدپروری ازبین برده بامیدخدا

    • بدون نام

      حتما اینم کارهای دشمنان ایران هست با محصولات خرجی خوراکی دارن بر سرمردم ایران درمیارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی گفتی

    • بدون نام

      خوش ب حال خانوماشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج