۸۱۱۶۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

هیچ شبکه‌ای در دنیا اندازه صداوسیما کارمند ندارد

یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است که ما نباید از کاهش آگهی‌های تلویزیون خوشحال شویم به دلیل اینکه شرایط اقتصادی بد است و باعث می‌شود رسانه‌ای مانند صداوسیما در امور تولیدات و هزینه گرفتاری پیدا کند.

ایسنا:‌ یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است که ما نباید از کاهش آگهی‌های تلویزیون خوشحال شویم به دلیل اینکه شرایط اقتصادی بد است و باعث می‌شود رسانه‌ای مانند صداوسیما در امور تولیدات و هزینه گرفتاری پیدا کند.

هیچ شبکه‌ای در دنیا اندازه صداوسیما کارمند ندارد

شاهین امین با اشاره به وضعیت تبلیغات تلویزیون بیان کرد: به نظرم تبلیغات تلویزیون زیاد نیست و به دلیل وضعیت بد اقتصادی نسبت به قبل کمتر شده است. در گذشته برنامه‌های زیادی در شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌رفت و میان آن‌ها تبلیغات مختلف پخش می‌شد اما در حال حاضر تبلیغاتی از تلویزیون پخش می‌شود که مناسب شبکه‌های ملی نیست. این تبلیغات شامل کترینگ و رستوران و ... است.

همچنین تبلیغات محصولات صنعتی به روی آنتن می‌رود که معمولا در تلویزیون‌های دنیا تبلیغ نمی‌شود. زیرا کالاها صنعتی هستند و مشتریان خاص خود را دارند؛ در حالی که تبلیغات برای عموم مردم است. کالاهای تخصصی که در تبلیغات پخش می‌شود، در عموم جایی ندارد یا بسیاری از تبلیغات برای بنگاه‌های ضعیف است که در شبکه‌های محلی و ارزان قیمت آگهی می‌دهند. این آگهی‌ها وقتی معلوم است که تعرفه‌ها را پایین آورده‌اند.

او ادامه داد: این نوع آگهی‌ها که در شبکه‌های سراسری پخش می‌شود، نشان می‌دهد که تلویزیون به دلیل مشکلات مالی، تعرفه‌های خود را پایین آورده است. تعداد آگهی دهنده‌ها به دلیل شرایط اقتصادی کاهش یافته است و این وضعیت را در بیلبوردهای خیابان و مطبوعات هم می‌بینید.

این منتقد با بیان اینکه آگهی برای هر رسانه‌ای لازم است و اگر نباشد چرخ آن رسانه نمی‌چرخد، تصریح کرد: ما نباید از کمبود آگهی‌ها خوشحال شویم به دلیل اینکه شرایط اقتصادی بد است و باعث می‌شود رسانه‌ای مانند صدا و سیما در امور تولیدات و هزینه گرفتاری پیدا کند چون سازمان سنگینی است، درآمد آن کاهش می‌یابد و تولیدات ضعیف‌تر از حال حاضر خواهد شد.

امین در پایان گفت: سازمان صدا وسیما بی دلیل نیروهایش افزایش یافته و هیچ شبکه‌ای در دنیا به اندازه سازمان صداوسیما نیروی حقوق بگیر ندارند و این هزینه را صرف نمی‌کند. همچنین بسیاری از نیروهای کارمند صداوسیما که حقوق بگیر هستند، نیروی اداری‌اند و نه نیروی تولیدی. این نسبت وحشتناک است و در رسانه یک آفت محسوب می‌شود. بودجه‌های صدا وسیما را بیشتر هزینه‌های جاری آن می‌بلعد تا تولیدی؛ البته در کنار این مسائل هزینه تولید هم در صداوسیما به نسبت خروجی آن بالاست که خود سازمان باید دلیل آن را پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • MMIISSSEEE

      دقت کنی فامیلی تکراری هم زیاد است همه آشنا فامیل یا پارتی

    • مش قاسم

      مگه مجبورن چندین شبکه راه اندازی کنند دوتا شبکه و یک شبکه خبر کافیه. برنامه ها هم که تکراری و شبیه هم هست . کارمندای اضافی هم بروند فست فود بزنند

    • سلطان

      مفت خور نه کارمند

    • شهرام

      بخدا اگه صدا و سیما فقط یه کانال داشته باشه و پینوکیو ، کلاه قرمزی ، سریال خانه سبز ، همسایه ها ، آرایشگاه زیبا ، و سندباد رو پخش کنه میتونه بیش از ۸۰ درصد مخاطب رو بگیره . حتی نیاز به پرداخت حقوقهای نجومی بیخودی نداره . ولی اینهمه هزینه برای برنامه های سبک و بی معنی و بدون هر گونه بار فرهنگی . متاسفم که ایرانی هستم . یه کانال زاقارت ماهواره میاد توی یه آپارتمان ۶۰ متری و با ۱۵ تا کارمند آنچنان مخاطب مارو میگیره که آدم چهارشاخ میمونه که آیا واقعا مسئولان صداوسیما خوابن یا بیدار و اصولا متوجه هستن که چه خبره . اون از برنامه شب یلدا بود ..... اگه جفنگیات جناب خان ( فقط جناب خان ) نبود کلا باید تلویزیون رو خاموش میکردیم .

    • بدون نام

      حتما یک عده را میخواهند بیرون کنند از آقازاده ها. دامادها... را سر کار بیاورند دنبال بهانه هستند

      پاسخ ها

      • مش قاسم

        احسنت

    • ****

      باید خوشحالی کنیم چون صدا و سیما مالیات نمیده

    • بدون نام

      آیا شبکه ورسانه های مشابه دیگر دنیا که مخاطبان و فعالیت بیشتری دارند اینهمه کارمند و بودجه دارند ؟ چرا رسانه ملی ارزیابی درستی از عملکرد ش ندارد و فقط به طیف خاص وهمفکران خودش بسنده می کند مگر نباید رسانه ملی به معنای واقعی باشد؟!! و آیا نباید به افکار و اندیشه‌های دیگران حتی مخالفان خویش نیز اجازه اظهار نظر بدهد؟!!

    • بدون نام

      و هیچ شبکه ای اندازه صدا و سیما کم بیننده نیست

    • بدون نام

      فقط كارمنداي هيئت نظارت بر صدا و سيما حقوق هاي 8 ميليوني ميگيرند

    • بدون نام

      تحلیل قشنگی نبود. تبلیغ محصولات خارجی در تلوزیون ممنوع شد و به خاطر حمایت از کار و محصول ایرانی تعرفه سرسام آور آگهی ها کاهش یافت و خیلی از بنگاه ها تونستند آگهی پخش کنند. همچنین کاهش تبلیغات در رسانه های چاپی مثل روزنامه ها ، رشد روز افزون فضای مجازی و اپکیلیشن های جدیدی مثل دیوار و شیپور هست. آگهی روزنامه برای یک روز با تعرفه بالا و متقاضی نسبتا کم و آگهی اپلیکیشن ها رایگان و به مدت یک الی دو ماه همراه با بارگذاری انواع تصاویر.

    • بدون نام

      همچنین در هیچ جای دنیا ، شبکه ای به این اندازه کم بیننده نیست.

    • بدون نام

      ایکاش با اینهمه کارمند حداقل برنامه های جذاب و دیدنی و قابل قبولی هم داشت !!!!!!!!

    • نااشنا

      کارمندان مفتخور رسانه میلی

    • بدون نام

      فيشهاي حداقل شون 8 ميليون تومنه

    • علی

      البته به همین اندازه که بزرگ هست به همین بزرگی هم بی خاصیت و بی فایده است باعث شرم و خجالت

    • دلسوخته

      جاهایی مثل صداوسیماو شهرداریهاچون نظارت تو عملکردشان نیست بارابطه استخدام میکنن همه این مشکلات بخاطر رافت اسلامیه غافل از اینکه ....

    • بدون نام

      خانواده صدا وسیما صدا با سیما ازدواج کرده همشون هم تو یک خونه با بچه‌ها زندگی میکنن بچه‌ها هم حق ندارن با کسی دیگه ازدواج کنن نه دختربه غریبه میدن نه دختر از غریبه میگیرن بسیار با هم صمیمی هستند بچه‌های دختر هم ماشاالله خیلی خوشگلن حتمآ دیدید

    • بدون نام

      فقط صدا وسیما نیست هیچ حکومتی در دنیا به اندازه ایران کارمند ندارد موقعیکه از بالا تا پایین نمیدانند مدیریت یعنی چه برای جبران ضعفها هی ادم اضافه میکنند

    • امیر

      هیچ کجای دنیام اندازه ایران فاسد و دروغگو و درد نداره

    • بدون نام

      با یکهزارم کارمندانی صدا و سیما میشه شبکه های خیلی بهتری راه اندازی کرد .حیف از اینهمه پول.

    • بدون نام

      هرروز سرانه مصرف انرژی در کشور را زیاد اعلام میکنید یکبار هم سرانه هزینه صدا وسیما را هم با دنیا و برای ملت اعلام کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج