۸۱۱۷۱۴
۶ نظر
۵۰۴۱
۶ نظر
۵۰۴۱
پ

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

کشور‌های دنیا رسم‌های مختلفی دارند، اما در بین تمامی این مراسم، داستان پیشواز سال نو فرق می‌کند چرا که کشور‌های مختلف در قاره‌های متفاوت با فرهنگ‌های گوناگون با برگزاری رسم‌ها و آیین‌های جالب و جذاب به پیشواز سال نو می‌روند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: ما ایرانی‌ها هزار و یک رسم زیبا و قشنگ داریم که بنا به مناسبت‌های مختلف در هر سال با برگزاری این رسم‌ها نه‌تنها احترام خود را به سنت و آیین گذشتگان خود نشان می‌دهیم بلکه با برگزاری این رسم‌ها شادی و خوشی را نیز مهمان خانه‌‌هایمان می‌کنیم.

سایر کشورهای دنیا نیز رسم‌های مختلفی دارند اما در بین تمامی این مراسم، داستان پیشواز سال نو فرق می‌کند چرا که کشورهای مختلف در قاره‌های متفاوت با فرهنگ‌های گوناگون با برگزاری رسم‌ها و آیین‌های جالب و جذاب به پیشواز سال نو می‌روند.

مثلاً فیلیپینی‌ها رسم دارند سال نو که فرا می‌رسد حتماً سکه در جیب خود داشته باشند تا سال پربرکتی برای آن‌ها آغاز شود، یا اینکه اهالی ساکن در آفریقای جنوبی همانند ما ایرانی‌ها قبل از رسیدن سال نو، حسابی مشغول خانه‌تکانی می‌شوند و با خانه‌ای تمیز و رخت و لباس مرتب به پیشواز سال نو می‌روند. این رسم‌ و رسوم‌ها برای ما ایرانی‌هایی که علاقه زیادی به رعایت سنت‌های قدیمی داریم خالی از لطف نیست و به همین دلیل در ادامه با هم نگاهی به رسم‌های کشورهای مختلف دنیا برای پیشواز سال نو نگاهی خواهیم داشت.

ملت‌های مختلف چگونه در خانه به پیشواز سال نو می‌روند؟

جشن‌ها با دور هم جمع شدن معنا پیدا می‌کند و مردمان ملت‌های مختلف دنیا ابتدا از خانه‌هایشان پیشواز سال نو را شروع می‌کنند. بیشتر این مردمان همانند ما ایرانی‌ها برای سال نو حسابی خانه خود را تمیز و مرتب می‌کنند و بعضی از آن‌ها در شب سال نو لباس‌های نو و تمیز بر تن می‌کنند. با این حساب بهتر است ابتدا ببینیم مردم کشورهای مختلف چگونه در خانه به پیشواز سال نو می‌روند.

انگلستان

انگلیسی‌ها همانند بسیاری از ملت‌های دیگر سال نو را به فال نیک می‌گیرند و به دید و بازدید از یکدیگر می‌پردازند اما در این بین رسم جالبی دارند و معتقد هستند اولین مهمانی که پا به آستانه در منزل آن‌ها می‌گذارد باید مرد جوانی خوش‌تیپ با موهای مشکلی باشد و هدیه‌ای مانند نان، نمک و زغال‌سنگ‌ در دستانش باشد.

انگلیسی‌ها معتقد هستند نان برای آن‌ها سیری و سلامتی به ارمغان می‌آورد و نمک در این فرهنگ نمایانگر ثروت است و زغال‌سنگ باعث می‌شود خانه آن‌ها در سال آینده همیشه گرم و نرم باقی بماند.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

ژاپن

جشن سال نو در میان مردمان کشور آفتاب تابان با نام اوشوگاتسو (Oshogatsu) برگزار می‌شود و خانواده‌ها در این جشن گرد هم می‌آیند و در خانه‌ای می‌نشینند که حسابی آن را تمیز و مرتب کرده‌اند. اهالی خانواده رسم دارند حتماً لباس نو بپوشند و خانه را با گیاهان طبیعی مانند شاخه‌های کاج، شکوفه‌‌های آلو و بامبو زینت می‌کنند.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

دانمارک

اهالی دانمارک به بهانه نشان دادن حسن‌نیت و حفظ دوستی، ظرف‌های کثیف خود را برای سال نو نگه می‌دارند تا این ظرف‌ها را در مقابل در همسایه خود بکشنند. صاحب‌‌های این خانه‌ها نیز اجازه می‌دهند تا ظرف‌های شکسته جلوی منزل آن‌ها تلنبار شود. به این ترتیب می‌توان مشخص کرد خانه‌ای که ظرف بیشتری جلوی در تلنبار کرده، دوستان بیشتری دارد و همسایه‌ها بیشتر هوای این منزل را دارند.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

چین

اگر به فرهنگ کشور اژدهای قرمز توجه داشته باشید متوجه می‌شود که مردمان چین علاقه زیادی به رنگ قرمز دارند و این رنگ در پرچم چین نیز رنگ غالب است. چینی‌ها برای اینکه خانه آن‌ها نمادی از شادی بگیرد رسم دارند در خانه خود را قرمز کنند. چینی‌ها نیز همانند ایرانی‌ها رسم عیدی دادن به کودکان را رعایت می‌کنند و بسته‌های پول را برای بچه‌ها نگه می‌دارند تا با فرا رسیدن سال نو عیدی بچه‌ها فراموش نشود. از طرف دیگر زوج‌های چینی فانوس‌های قرمزی را جلوی در خانه خود روشن نگه می‌دارند.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

پورتوریکو

اهالی این کشور همانند بسیاری از دیگر کشورها قبل از سال نو حسابی به خانه‌تکانی می‌افتند و منازل خود را تمیز و پاکیزه می‌کنند. اهالی این سرزمین وسواس زیادی در تمیزی دارند و بر این باور هستند که در کنار خانه، در سال نو باید خودرو، باغچه و حتی خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور تمیز و پاکیزه باشد.

اهالی پورتوریکو رسم جالب دیگری نیز دارند و سال نو سطل‌های پر از آب را از پنجره به خیابان می‌‌اندازند تا بد شگونی طلسمی با نام جوجو (Juju) که در کشورهای آفریقایی اعتقاد زیادی به این طلسم دارند از بین برود.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

آفریقای جنوبی

بعضی از محله‌های شهر ژوهانسبورگ و به‌خصوص اهالی محله هیلبرو (Hillbrow)، سخت‌گیری زیادی برای آغاز سال نو دارند و معتقد هستند خانه آن‌ها باید کاملاً تمیز شود. در نتیجه تمامی مبلمان‌های قدیمی و حتی لوازم برقی آشپزخانه را از پنجره به بیرون پرتاب می‌کنند. کاملاً مشخص است این روش بهترین گزینه برای خانه‌تکانی است اما معلوم نیست اهالی ژهانسبورگ هر سال پول خرید لوازم جدید منزل را از کجا می‌آورند!

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

مردمان کشورهای مختلف شب سال نو چه خوراکی‌هایی می‌خورند؟

جشن و شادی را سراغ نداریم که در آن خبری از خوردن و نوشیدن نباشد، حتی خوراکی‌های مختلفی را شاهد هستیم که برای مراسم عزا درست شده‌‌اند، به همین منظور مردمان کشورهای مختلف غذاهای متفاوتی را برای سال نو تدارک می‌بینند.

جالب است بدانید مردمان بعضی از کشورها را سراغ داریم که معتقد هستند غذایی که شب سال نو می‌خورند در تمام سال آن‌ها تأثیر دارد. بعضی از این خوراکی‌ها خوشمزه‌ هستند و بعضی دیگر جنبه سنت و رسم دارند و طعم آ‌ن‌ها ممکن است خوشایند نباشد اما حتماً باید در سر سفره شام سال نو میل شوند.

لوئیزیانا

اهالی این ایالت جنوبی آمریکا رسم دارند تا یکی از غذاهای کاجون، که از خوراکی‌های محلی این منطقه است را با لوبیای چشم بلبلی و هویج درست کنند. این مردمان بر این باور هستند که خوردن چنین غذایی در شب سال نو ، سالی سرشار از سلامتی و نشاط را برای آن‌ها به دنبال دارد. لوئیزیانایی‌ها به این سنت پایبندی زیادی دارند و حتی اگر سال‌های زیادی از دیار خود دور باشند باز هم حتماً شب سال نو در هرکجای دنیا که مستقر شده باشند باید خوراک لوبیای چشم بلبلی و وهویج بخورند.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

برزیل

برزیلی‌ها رسم دارند شب سال نو یک خوراکی خوشمزه با نوعی عدس درست کنند، این خوراکی در مدل‌های مختلفی مانند سوپ تهیه می‌شود و خوردن آن در شب‌ سال نو از یکی رسم‌های مهم جشن سال نو در میان مردمان برزیل است.

در کنار خوردن این خوراکی، برزیلی‌ها رسم دارند دقیقاً وقتی نیمه شب سال نو فرا می‌رسد هفت دانه کشمش محلی بخورند.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

اتریش

اتریشی‌ها چندین رسم مختلف برای خورد و خوراک شب سال نو دارند و اول باید یک خوراکی خوشمزه که طعمی مثل مارشملو دارد و در یک خوک‌پخته پنهان شده را پیدا کرده و بخورند. سپس بستنی برای دسر بستنی با طعم نعناع فلفلی می‌خورند. تناول کردن این خوراکی‌ها در میان مردمان اتریش نماد حاصلخیزی و ثروت است.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

فرانسه

اگر آداب و سنن فرانسوی‌ها را دنبال کرده باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که مردمان این مرز و بوم ذائقه عجیب و غریبی دارند. در شب سال نو نیز خوراکی‌های متنوعی که با غاز، بوقلمون، صدف و نوشیدنی‌های خوشمزه درست شده است برای مهمانان سرو می‌شود.

این خوراکی‌ها که در گروه غذاهای اشرافی فرانسه قرار دارند به این دلیل در شب سال نو پخت می‌شوند تا مردم با خوردن غذاهای اشرافی سالی سرشار از ثروت و دارایی را پیش‌رو داشته باشند.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

اسپانیا

اهالی سرزمین ماتادورها رسم جالبی در شب سال نو دارند و زمانی که دقیقاً ساعت ۱۲ نیمه‌شب شروع به نواختن کرد باید ۱۲ خوشه انگور را میل کنند. این تعداد خوشه‌های انگور باید در زمان‌بندی مشخصی دقیقاً به ازای هر بار نواخته شدن پاندول ساعت خورده شود.

جالب اینجاست اسپانیایی‌ها بر این باور هستند کسی که موفق به خوردن تمامی انگورهایش نشود در سال پیش‌رو با شوربختی و بدشانسی روبرو خواهد شد.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

سوئیس

سوئیسی‌ها بر خلاف بیشتر کشورهای دنیا که حتماً باید خوراکی‌‌های خوشمزه‌ای را در سال نو تناول کنند، رسم برعکسی دارند و باید در سال نو خوراکی‌ که با کرم‌های خوشمزه درست شده را روی زمین بیاندازند و این خوراکی را حال خودش رها کنند. از قرار معلوم انداختن این خوراکی روی زمین در شب‌سال نو، در میان مردمان سوئیس حکایت از ثروت و دارایی آن‌ها دارد.

استونی

مردمان این سرزمین حسابی اهل خورد و خوراک هستند شب سال نو خودشان را تحویل می‌گیرند و تا می‌توانند می‌خورند. بر اساس رسم و رسومی که در استونی حاکم است اهالی این سرزمین شب سال نو باید به تعداد شماره‌های شانس که ۷، ۹ و دوازه است غذا روی سفره شام بگذارند و حسابی دلی از عزا در بیاورند و تا صبح این خوراکی‌های خوشمزه را بخورند و لذت ببرند.

کشورهای مختلف سال نو را در چه تاریخ‌هایی جشن می‌گیرند؟

تقویم مسیحی که با نام گاهنامه گریگوری نیز شناخته می‌شود تاریخ و زمان مشخصی را برای سال نو تایین کرده است اما فرهنگ‌های مختلف این تاریخ را دستکاری کرده‌اند و کشورها سال نو را در بازه‌های زمانی مختلفی جشن می‌گیرند که در ادامه به بعضی از جالب‌ترین و مهم‌ترین این کشورها اشاره می‌کنیم.

هندوستان

هندی‌ها به‌صورت رسمی شب اول ژانویه را جشن می‌گیرند اما اهالی کشور هفتاد و دو ملت، فرهنگ‌های مختلفی دارند و سال نو در مرز و بوم هندوستان در تاریخ‌های مختلفی جشن گرفته می‌شود. یکی از معروف‌ترین این جشن‌ها با نام رونگالی بیهو (rongali bihu)، شناخته می‌شود و در اوسط آوریل هر سال برگزار می‌شود. این روز در‌واقع اولین روز تقویم خورشیدی هندوهاست. جالب اینجاست که حتی روز دقیق برگزاری این جشن نیز در میان منطقه‌های مختلف هندوستان تفاوت دارد.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

مصر

شب سال نو در میان مردم مصر بسته به تغییر ماه متفاوت است و تنها زمانی به جشن و پایکوبی برای سال نو می‌روند که هلال ماه تازه رویت شده باشد.

کامبوج

اهالی کامبوج نیز همانند هندی‌ها، سال نو را در ماه آوریل جشن می‌گیرند، این جشن درکامبوج سه روز به طول می‌انجامد و در پایان فصل درو محصول برگزار می‌شود. کامبوجی‌ها برای برگزاری جشن سال نو از تقویم هندی‌ها کمک گرفته‌اند و در این تقویم فرا رسیدن سال نو زمانی انجام می‌شود که خورشید وارد برج قوچ شده باشد.

بالی

بسیاری از تمدن‌های آسیایی از ماه برای رصد کردن تقویم خود کمک می‌گیرند و این حرکت ماه است که سال نو را برای آن‌ها مشخص می‌کند. در این بین اهالی بالی از تقویم به‌خصوصی با نام ساکا استفاده می‌کنند و بنا به این تقویم سال نو نسبت به سال نوی چینی‌ها متفاوت است. جالب است بدانید مردمان بالی سال نو را جشن نمی‌گیرند و در عوض در این روز تعطیل به استراحت می‌پردازند.

مردم کشورهای مختلف با چه لباس‌هایی به استقبال سال نو می‌روند؟

ما ایرانی‌ها رسم داریم شب سال نو بهترین لباس‌های خود را بر تن کنیم و سر سفره هفت‌سین بنشینیم، پوشیدن لباس نو و تمیز در شب سال نو میان سایر کشورها نیز رواج دارد و لباس‌ها و پوشش‌هایی را شاهد هستیم که در میان ملت‌های مختلف در شب سال نو با اهداف متفاوتی پوشیده می‌شوند.

فیلیپین

مردم فیلیپین رسم دارند در شب سال نو باید حتماً در جیب لباس خود پول بگذارند تا نمادی از ثروت در سال آینده باشد. این مردمان لباس‌هایی با طرح‌های دایره‌ای شکل می‌پوشند، این طرح‌های دایره‌ای شکل نیز نمادی از سکه است و معتقد هستند اگر در شب سال نو چنین رخت و لباس‌هایی بر تن داشته باشند سال پیش‌رو را با ثروت و دارایی پشت‌سر خواهند گذاشت.

ویتنام

ویتنامی‌ها رسم دارند تا شب سال نو حتماً لباس تازه و جدیدی بر تن کنند، اما این لباس نباید مدرن و امروزی باشد و باید حتماً یک لباس محلی خاص را بپوشند. این لباس همانند خرقه‌های قدیمی دامنی بلند دارد و روی شلوار پوشیده می‌شود.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

روسیه

جالب است بدانید در گذشته بیشتر قسمت‌‌های روسیه مراسمی همانند شب کریسمس را برای فرا رسیدن سال نو برگزار می‌کنند. در این مراسم پیرمرد‌هایی سفیدپوش برای بچه‌ها هدیه می‌آوردند و اعضای خانواده شام مفصلی دور هم می‌خوردند. اما مراسم کریسمس در زمان شوروی‌سابق کاملاً در روسیه منع شد و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دوباره شاهد برگزاری مراسم کریسمس در روسیه هستیم.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

ایتالیا

اهالی کشور چکمه‌ای تعصب زیادی روی سنت‌های خود دارند و شب سال نو باید حتماً با لباس نو حاضر شوند. ایتالیایی‌ها در شب سال نو به یکدیگر هدیه‌هایی مانند عسل، طلا، پول و چراغ‌های روشن زیبا می‌دهند. این هدیه‌ها در نزد هدیه گیرنده معنا و مفهوم خاصی دارد و هدیه دهندگان توجه ویژه‌ای در انتخاب هدیه انجام می‌‌دهند.

ترکیه

جالب است بدانید ترک‌ها معتقد هستند شب سال نو، لباس زیر قرمز بپوشند چرا که این کار برای آن‌ها در سال پیش‌رو شانس می‌آورد. اهالی ایتالیا،‌اسپانیا و حتی مکزیک نیز چنین باورهایی برای پوشیدن لباس قرمز و استفاده از این رنگ در تزئین سال نو دارند و رنگ قرمز را رنگ بخت و اقبال می‌دانند.

برزیل

از قرار معلوم قضیه رنگ لباس زیر تنها به ترک‌ها ختم نمی‌شود و مردمان برزیل،‌اکوآدور، بولیوی و ونزوئلا نیز رسم‌هایی از این دست را برای سال نو دارند. این مردمان متعقد هستند رنگ لباس زیر دستاورد خاصی را برای فردی که این لباس را پوشیده در سال آتی بدنبال خواهد داشت. برای مثال لباس زیر قرمز برای آن فرد عشق به ارمغان می‌آورد، رنگ زرد پول و ثروت را به دنبال خواهد داشت و رنگ سبز نمایان‌گر خوش‌شانسی است.

کشورهای مختلف با چه جشن‌هایی به پیشواز سال نو می‌روند؟

انصافاً باید اعتراف کرد سال نو بدون جشن معنایی ندارد و مردم در اقصی‌نقاط دنیا هر کدام با توجه به فرهنگ و باورهایی که دارند به نوعی فرارسیدن سال جدید را جشن می‌گیرند.

اسکاتلند

جشن هوگمانای (Hogmanay)، در میان اسکاتلندی‌ها به‌عنوان مهمترین جشن شناخته می‌شود و در آخرین روز سال برگزار می‌شود. این جشن به اندازه‌ای اهمیت دارد که حتی جشن کریسمس را نیز در میان این مردمان کمرنگ‌ کرده است. البته این امر دلیل دیگری نیز دارد چرا که حدود چهار قرن پیش برگزاری جشن کریسمس از جانب کلیسای اسکاتلند ممنوع اعلام شد.

این داستان ادامه پیدا کرد تا کلیسای اسکاتلند در سال ۱۹۵۸ این قانون را ملغی اعلام کرد و از آن‌زمان به بعد اسکاتلندی‌ها در پایان سال دو جشن هوگمانای و کریسمس را یکی پس از دیگری با اختلاف یک روز باشکوه تمام برگزار می‌کنند.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

استرالیا

هر ساله در شب سال نو بندر سیدنی میزبان بزرگترین جشن کریسمس دنیاست. از آنجایی که استرالیا در نیمکره جنوبی قرار دارد، سال نو عملاً در اواسط تابستان در این کشور رخ می‌دهد و به همین دلیل استرالیایی‌ها مراسم باشکوهی را ترتیب می‌دهند.

در این مراسم که هزاران نفر در کنار خانه اپرای سیدنی حضور پیدا می‌کنند شاهد نورافشانی‌های باشکوه و نمایش‌های آبی زیبایی هستیم که راس ساعت ۶ در شب سال نو برگزار می‌شود. نورافشانی‌ها در ساعت ۹ شب به اوج می‌رسد و مراسم اصلی از نیمه شب شروع می‌شود و تا پاسی از شب به طول می‌انجامد.

بلاروس

مردم بلاروس سال نو را با جشنی ۱۳ روزه با نام کالیادی (Kaliady)، می‌شناسند. در این جشن غذاهای سنتی و مخصوصی سرو می‌شود و سه‌ وعده شام مختلف ترتیب را شاهد هستیم. مردم بلاروس همانند بسیاری دیگر از کشورها مراسمی مانند مراسم ملاقه‌زنی ما ایرانی‌ها دارند و سرودهای شادی در این روزها می‌خوانند.

هلند

اهالی کشور گل‌ها در هر سال میزبان یکی از بزرگترین جشن‌های سال نو هستند. توریست‌های زیادی از قسمت‌های مختلف دنیا به آمستردام می‌آیند و غذاهای به‌خصوصی می‌خورند. گفته می‌شود این خوراکی‌ها شیطان را از سفره سال نو بیرون می‌کند.

آمریکا

هر ساله صدها هزار نفر به نیویورک می‌آیند تا سال نو را در این شهر جشن بگیرند. در نیویورک نیز همانند بسیاری دیگر از کشورها، جشن سال نو ابتدا با آتش‌بازی شروع می‌شد اما بنا به دلایلی نامعلوم در جشن سال ۲۰۱۹ دیگر خبری از آتش‌بازی در نیویورک نخواهد بود و مقامات این شهر سرگرمی‌های دیگری را جایگزین آتش‌بازی کرده‌اند.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

رسم‌های جالبی که کشورهای مختلف برای بخت و اقبال در سال جدید انجام می‌دهد؟

فرهنگ‌های مختلف به هر اندازه هم که پیشرفت کنند باز هم بخت و اقبال را نادیده نمی‌گیرند و مردم سراسر دنیا بر این باور هستند که انجام کارهای به‌خصوصی در سال نو برای آن‌ها شانس می‌آورد.

کلمبیا

مردم کلمبیا همراه داشتن یک چمدان خالی و راه رفتن دور شهر را نشانی از شانس و اقبال می‌دانند و معتقد هستند این چمدان خالی برای آن‌ها مسافرت‌های زیادی را در سال آینده رقم خواهد زد.

دانمارک

در هر کشوری سال نو در ساعت مشخصی شروع می‌شود و مردم رسم دارد در این ساعت مشخص کارهای متفاوتی انجام دهند. برای نمونه در بسیاری از کشورها شروع سال نو با آتش‌بازی‌ آغاز می‌شود. مردمان کشورهای دیگری را نیز شاهد هستیم که پس از سال نو یکدیگر را در آغوش می‌گیرند و تبریک می‌گویند. ما ایرانی‌ها نیز عادت داریم دعای تحویل سال بخوانیم و به‌خط قرآن نگاه کنیم. در این بین دانمارکی‌ها رسم جالبی دارند و باید دقیقاً سر سال تحویل همگی از صندلی‌هایی که روی آن نشسته‌اند به هوا بپرند.

این حرکت در‌واقع نمادی از پیش‌رفت به جلو در سال جدید و پشت‌سر گذاشتن چیزهای بد در سال قدیم است.

بلژیک

روستاییان بلژیکی رسم دارند تا در روز سال نو، صبح بسیار زود از رختخواب بلند شوند و به اصطبل بروند و برای گاوها و سایر حیواناتی که آنجا هستند آرزوی سال خوش کنند. جالب اینجاست که این رسم بامزه در میان مردم رومانی نیز مرسوم است.

فنلاند

اهالی فنلاند رسم دارند تا سال نو دست به دامان جنبل و جادو شوند و نعل‌های حلبی را آب کرده و مایعی گرمی که بدست می‌آید را داخل آب سرد بریزند، سپس جسمی سختی که از این کار بدست می‌آید را برای پیش‌گویی سالی که در پیش‌رو دارند استفاده می‌کنند.

اگر این جسم به صورت یکپارچه شکل گرفته باشد به این معناست که سال خوبی را در پیش دارند و از هم پاشیدن آن در آب به این معناست که سال بدی انتظار ان‌ها را می‌کشد.

ژاپن

ژاپنی‌ها رسم دارند یک آیین بودایی را در نیمه‌شب سال نو اجرا کنند. در این رسم باید دقیقاً یک زنگ به تعداد ۱۰ بار نواخته شود، بودایی‌ها بر این باور هستند که انسان‌ها گرفتار ۱۰۸ هوس کوچک و بزرگ هستند و باید از این هوس‌ها رهایی یابند.

رسم‌های کشور‌های مختلف دنیا برای پیشواز سال نو

شیلی

اهالی کشور شیلی رسم ترسناکی برای شب‌ سال نو دارند، جالب است بدانید در یکی از شهرهای کوچک شیلی با نام تولکا، مردم رسم دارند شب آخر سال را در قبرستان بخوابند. ساکنین محلی این شهر معتقدند ارواح افرادی که به‌تازگی دنیا را ترک گفته‌اند در شب آخر سال در قبرستان سرگردان باقی می‌مانند.

در نتیجه مردم این شهر شب آخر سال به قبرستان می‌روند و آتش روشن می‌کنند، این مردم برای ارواح غذا و نوشیدنی می‌برند و قبر عزیزان خود را تزئین می کنند.

اکوآدور

مردمان اکوآدور رسم دارند تا مترسک‌های بسیار بزرگی را با چهره افرادی که از آن‌‌ها خوششان نمی‌آید بسازند، سپس این مترسک‌ها را در نیمه شب سال نو به آتش می‌کشند تا شگون‌بختی از میان آن‌ها برچیده شود.

به آتش‌کشیدن این مترسک‌ها جالبی خاصی خود را دارد اما ساختن آن‌ها جالب‌تر است و تمامی اعضای خانواده گرد هم جمع می‌شوند و مترسکی از کسی که از او بدشان می‌آید را می‌سازند تا در شب سال نو این مترسک را به آتش بکشند.

پاناما

اهالی پاناما نیز مراسمی شبیه به مراسم اکوآدور دارند با این تفاوت که مترسک‌هایی که ساخته‌اند را به سادگی آتش نمی‌زنند. مردمان پاناما مترسک‌ها را با ترقه و فشفشه پر می‌کنند تا در حین آتش‌گرفتن منظره جالب و مفرحی نیز ایجاد شود.

بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید رسم و رسوم مختلف برای سال نو در میان کشورهای متفاوت دنیا وجود دارد، با این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم رسم و آیین جالبی را سراغ دارید که در سال نو انجام می‌شود، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این رسم‌‌های جالب قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ستایش

      جذاب بود

    • بدون نام

      لباس ویتانامی ها همین لباسی کردی خودمونه

    • بدون نام

      ما ايرانيها بهتره سال نو كه ميشه سالهاي گذشته رو جشن بگيريم و سال جديد رو عزا بگيريم چون هميشه سال به سال دريغ از پارسال هست.

    • محمد

      مردم ایران هم در آستانه سال نو از بدبختی و تنگ دستی، کمپین نخریدن پسته و آجیل و شیرینی و میوه و لباس و برنج و مرغ ...... راه میندازن

    • طراوت

      جالب بود

    • بدون نام

      برای ایرانیها عیدی باقی نمانده فقط برای دلخوشی سال جدید را به هم تبریک می گویند به یاد سالهای قبل..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج