جاباما
۸۱۱۸۳۸
۲ نظر
۵۱۱۷
۲ نظر
۵۱۱۷
پ

آلمان و جذاب‌ترین ناوگان خودرو‌های پلیس!

اواخر سال ۱۹۶۰، ناوگان پلیس دوسلدورف آلمان نیاز به خودرویی پیدا کرد تا بتواند اتوبان‌های آنجا را کنترل کرده و پوشش دهد. اگرچه در آلمان محدودیتی برای نهایت سرعت در اتوبان وجود نداشت، اما بازهم کار‌های غیرقانونی زیادی می‌توانست در آنجا صورت بگیرد. پس‌ازآن جایی که بی ام و ایزتا یک انتخاب فاجعه‌بار برای اتوبان بود، پلیس دوسلدورف تصمیم به انتخاب پورشه ۳۵۶B برای این مأموریت خود گرفت. این پورشه، نزدیک به ۶ سال و حدود ۱۶۱,۰۰۰ کیلومتر، در خدمت پلیس آلمان بود.

وبسایت چرخان: شاید خیلی از کسانی که به آلمان مسافرت کرده باشند، بیشتر مشاهدات خود از خودروهای پلیس این کشور صنعتی را به مدل‌هایی مانند فولکس‌واگن پاسات واگن و یا دیگر خودروهای معمولی (برای خود آلمانی‌ها نه ایران!) محدود کنند. البته شاید در اروپا و کشورهای پیشرفته، این ماشین پلیس‌ها چندان جذاب نبوده و حرف زیادی برای گفتن نداشته باشند.

اما قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود. کافی است به گوشه و کنار این کشور رفته تا با خودروهای پلیس جذابی روبرو شوید که بدون شک مجذوبتان خواهند کرد. خودروهایی که بیشتر آن‌ها هم‌اکنون نیز مشغول به کار بوده و بعضی از آن‌ها نیز از دور خارج‌شده‌اند.

با ما باشید تا با جذاب‌ترین ناوگان خودرویی پلیس دنیا بیشتر آشنا شوید:

بی ام و ایزتا (Isetta)

آلمان و جذاب‌ترین ناوگان خودرو‌های پلیس!

بعد از جنگ جهانی دوم ازآنجایی‌که پلیس آلمان، پول زیادی برای تجهیز کردن ناوگان خود با خودروهای گران را نداشت، تصمیم به استفاده از یک خودروی داخلی کرد که هم کوچک و مقرون‌به‌صرفه بوده و هم بتواند قبال اعتماد باشد. به همین خاطر خودروی کوچک و اقتصادی ایزتا انتخاب شد تا بتواند با امکاناتی مانند رادیو و یک چراغ تک آبی‌رنگ، مسئولیت خود را بر عهده بگیرد.

در سال 2013، یک نسخه بازیابی شده ایزتا که مربوط به ناوگان پلیس آلمان بود، به قیمت 86,000 دلار در یک حراجی به فروش رفت.

پورشه ۳۵۶B کابریو

آلمان و جذاب‌ترین ناوگان خودرو‌های پلیس!

اواخر سال ۱۹۶۰، ناوگان پلیس دوسلدورف آلمان نیاز به خودرویی پیدا کرد تا بتواند اتوبان‌های آنجا را کنترل کرده و پوشش دهد. اگرچه در آلمان محدودیتی برای نهایت سرعت در اتوبان وجود نداشت اما بازهم کارهای غیرقانونی زیادی می‌توانست در آنجا صورت بگیرد.

پس‌ازآن جایی که بی ام و ایزتا یک انتخاب فاجعه‌بار برای اتوبان بود، پلیس دوسلدورف تصمیم به انتخاب پورشه ۳۵۶B برای این مأموریت خود گرفت.این پورشه، نزدیک به ۶ سال و حدود ۱۶۱,۰۰۰ کیلومتر، در خدمت پلیس آلمان بود.

مرسدس بنزS-Class

آلمان و جذاب‌ترین ناوگان خودرو‌های پلیس!
در سال ۱۹۹۰، شرکت مرسدس بنز اقدام به تولید ۵ خودروی خاص از خودروهای کلاس S خود نمود. خودرویی که قرار بود تنها به‌منظور حمل و جابجایی پول مورداستفاده قرار بگیرد. مرسدس، در این خودروهای خاص، از یک موتور ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری به همراه وسایل حفاظتی مانند مسلسل، سیستم تشخیص آتش و بسیاری از شاخصه‌های امنیتی دیگر استفاده کرد.

حدود چند سال قبل، یک نسخه باقی‌مانده از این خودروی خاص، در سایت ebay و باقیمت تنها ۱۰,۰۰۰ یورو به فروش رفت.

بی ام و M3

آلمان و جذاب‌ترین ناوگان خودرو‌های پلیس!

یک خودروی سریع از شرکت بی ام و که تبدیل به کابوس کسانی شده بود که قصد فرار از دست پلیس را داشتند. بی ام و M3 باقدرت 321 اسب بخار می‌توانست تنها در زمان 5.5 ثانیه، خود را از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسانده و سرعت نهایی آن نیز به عدد عالی 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

اما در کنار سرعت و آئرودینامیک عالی و قوی این خودرو، سیستم بلندگو و چراغ‌های این خودرو، چندان قانع‌کننده نبودند.

پورشه ۹۱۱ کاررا S

آلمان و جذاب‌ترین ناوگان خودرو‌های پلیس!
دیر یا زود باید یک پورشه زیبا و جذاب نیز در این فهرست قرار بگیرد. پورشه موردنظر ما ۹۱۱ کاررا بوده که توسط شرکت TechArt تیونینگ شده است. تیونینگ توانسته بود به موتور پورشه، قدرت نهایی ۳۷۰ اسب بخار را بخشیده، شتاب صفرتا صد آن را به عدد ۴.۵ ثانیه و سرعت نهایی ۹۱۱ را نیز به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

اگرچه شاید این اعداد، در مقایسه با خودروهای جدید چندان بالا به نظر نیایند اما با برگشت به سال ۲۰۰۵ و مقایسه این پورشه با خودروهای دیگر، متوجه خاص بودن و قدرتمند بودن این خودروی جذاب خواهید شد.

برابوس مرسدس بنز CLS V12

آلمان و جذاب‌ترین ناوگان خودرو‌های پلیس!

بازهم شاهد یک خودروی تیونینگ شده دیگر اما این بار از طرف شرکت برابوس هستیم. نام مستعار این برابوس قدرتمند به دلیل قدرت فوق‌العاده عالی 730 اسب بخار و سرعت نهایی 362 کیلومتر بر ساعت که از طریق یک موتور 12 سیلندر با توربو دوگانه حاصل می‌شوند،Rocket گذاشته‌شده است.

خودروی جذاب و سریعی که هنوز هم به‌عنوان حافظ اتوبان‌های آلمان، مشغول خدمت‌رسانی به ناوگان پلیس این کشور است.

ABT آئودی R۸ GTR

آلمان و جذاب‌ترین ناوگان خودرو‌های پلیس!

در راستای توافق میان وزارت حمل‌ونقل و شرکت‌های تیونینگ آلمانی، شرکت تیونینگ ABT نیز دست‌به‌کار شده و توانسته از ابرخودروی آئودی R۸ با موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر،۶۲۰ اسب بخار قدرت تحویل بگیرد.

شتاب صفرتا صد R۸ GTR، تنها ۳.۲ ثانیه بوده و می‌تواند راننده و سرنشین پلیس خود را تا نهایت سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت بدرقه کند.

شورلت کوروت استینگری

آلمان و جذاب‌ترین ناوگان خودرو‌های پلیس!

این خودروی آمریکایی نیز با همان هدف قرارداد میان دولت و شرکت‌های تیونینگ، به آلمان ارسال‌شده است. شورلت کوروت C7 که از یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری برخوردار است، می‌تواند قدرت خروجی 466 اسب بخار را به راننده خود تحویل دهد.

هم‌چنین شرکت تیونر آلمانی، روی این کوپه جذاب وسایلی مخصوص ناوگان پلیس، مانند تلفن با خط محافظ شده، سیستم بلندگو و آژیر قدرتمند، چراغ‌های آبی‌رنگ مخصوص پلیس و دیگر امکانات پلیسی، به‌کاربرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما هم هوز از سمند و ماکسیما الگانس استفاده میکنیم واقعا تا کی باید صنعت خودرو ایران عقب بمونه سایپارو نمیگم اخه ایرانخودرو تو چرا

    • خدا از سر تقصیراتون نگذره...

      ایران هم پسرفت میکنه
      از بنز به ماکسیما و به سمند و اخر به پراید میرسه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج