۸۱۲۰۹۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پدیده عراق؛ جوانی ۲۱ ساله، اما گلزنی ویرانگر

این روزها طرفداران عراق دل به گلزنی های بازیکنی بسته اند که تا همین یکی دو سال پیش با شناسنامه برادرش برای تیم های پایه ای این کشور بازی می کرد.

ورزش سه: عراق در شرایطی توانست اژدهای سرخ مارچلو لیپی را در بازی دوستانه پشت درهای بسته به زانو در آورد که گل برتری این تیم را بازیکنی به ثمررساند که بسیاری از فوتبالدوستان عراقی چشم به گلزنی و درخشش او در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به عنوان یکی از پدیده های جدید فوتبال قاره کهن دوخته اند.

مهند علی اولین بار وقتی نامش بر سر زبان ها افتاد که با تیم جوانان عراق عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد. اما این اتفاق باعث شهرت او نشد چون چند هفته بعد از این موفقیت با شکایت رسمی برخی کشورها مشخص شد این بازیکن با شناسنامه برادر کوچک تر خود توانسته برای تیم جوانان عراق به میدان برود به همین خاطر یکی دو سالی از همراهی تیم های ملی بازماند.

پدیده عراق؛ جوانی ۲۱ ساله، اما گلزنی ویرانگر

درخشش مهند علی در رقابت های باشگاهی عراق ادامه داشت تا جایی که به گلزن اول الشرطه تبدیل شد آن هم به عنوان بازیکنی زیر 20 سال که می توانست همچون جواهری در قصر برای عراقی ها در سطح بین المللی بدرخشد. این روند ادامه پیدا کرد تا با ورود سرکو کاتانچ و پایان محرومیت های مهند علی بار دیگر زمینه برای اضافه شدن او به اردوهای ملی این بار در رده بزرگسالان و با سن واقعی فراهم شود.

مهند علی در تمام بازی های تدارکاتی ماه های گذشته درخشش فوق العاده ای از خود نشان داد تا جایی که سرکو کاتانچ پیراهن شماره 10 عراق که سال ها بر تن اسطوره ای همچون یونس محمود بود را به این بازیکن بدهد.

مهاجم دوپا و سرزن باشگاه الشرطه که همراه با این تیم در صدد قهرمانی عراق و آقای گلی نیز هست در دهمین بازی ملی خود در این چندماه دیروز به عنوان بازیکن تعویضی مقابل چین به میدان رفت و موفق شد ششمین گل ملی خود را به ثبت رسانده و فرشته نجات کاتانچ لقب بگیرد.

حال با این عملکرد امیدواری ها نزد طرفداران عراقی برای درخشش بیشتر این بازیکن به اوج خود رسیده است. جوانی 21 ساله اما گلزنی قهار و ویرانگر که مسلما کارلوس کی روش و شاگردانش باید برنامه ویژه ای برای مهار او در جنگ کلاسیک آسیا در جدال مهم روز 26 دی ماه در ورزشگاه آل مکتوم دبی داشته باشند.

علاوه بر مهند علی، عراقی ها یک جوان دیگر هم از تیم های پایه ای خود به تیم ملی بزرگسالان معرفی کرده اند به نام محمد داوود که در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا عنوان بهترین بازیکن را به خود اختصاص داد و در جام جهانی زیر 19 سال 2017 نیز درخشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج