۸۱۳۳۷۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

لیورپول - آرسنال؛ در انتظار آتش بازی

شواهد نشان می‌دهند می‌توانیم امیدوار به دیدن یک بازی پرگل دیگر باشیم.

وبسایت نود: در حساس ترین بازی هفته بیستم لیگ برتر انگلیس شنبه شب و از ساعت ۲۱ (به وقت تهران) لیورپول، صدرنشین جدول رده بندی در ورزشگاه آنفیلد میزبان آرسنال تیم رده پنجم جدول خواهد بود. شواهد و قرائن نشان می‌دهند می‌توان از این دیدار انتظار چندین گل را داشت. هرچند در کنار هم قرار دادن چند عامل دیگر نیز می‌تواند برای ما پیروزی قاطعانه لیورپول را پیش بینی کند.

در بازی های برگزار شده بین این دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۱۴۹ گل رد و بدل شده است. در تاریخ لیگ برتر تنها در ۴ نبرد بیش از ۱۵۰ گل به ثمر رسیده است؛ آرسنال-اورتون، لیورپول-تاتنهام، چلسی-آرسنال و آرسنال-تاتنهام. بدین ترتیب با رقم خوردن یک گل دیگر، نام نبرد لیورپول-آرسنال نیز در کنار این ۴ دیدار قرار خواهد گرفت.

دو دیدار فصل قبل این دو تیم مجموعا ۱۰ گل در بر داشت. (برتری ۴-۰ لیورپول در آنفیلد و تساوی ۳-۳ در امارات) شاید تساوی ۱-۱ این دو تیم در بازی رفت را بتوان یک اسثتنا بین نبردهای پرگل این دو تیم نامدار به شمار آورد. در تاریخ نبردهای دو تیم در لیگ برتر نتایجی مانند ۴-۳، ۵-۱، ۴-۴، ۴-۲ و ۴-۰ دیده می‌شود و حتی این دو تیم، پا را از لیگ برتر هم فراتر گذاشته و بازی های پرگل خود را در سایر جام ها نیز تکرار کرده اند.

لیورپول - آرسنال؛ در انتظار آتش بازی

برای نمونه می‌توان به برتری 6-3 آرسنال در مقابل لیورپول در جام اتحادیه 2007 اشاره کرد که توپچی ها با 4 گل خولیو باپتیستا، لیورپول را در آنفیلد از گردونه رقابت ها کنار ردند.

یکی از برش های جالب تقابل این دو تیم در سال 2008 رقم خورد؛ جایی که در عرض 6 روز شاهد 3 نبرد بین این دو تیم بودیم. در روز 2 آپریل بازی رفت دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با تساوی 1-1 در ورزشگاه امارات به پایان رسید. 3 روز بعد همین تقابل در همین ورزشگاه در قالب لیگ برتر تکرار شد و عجیب آن که تابلوی نتایج نیز همان تساوی 1-1 سه روز قبل را نشان می‌داد.

بعد از این دو بازی به میزبانی لندن، آنفیلد در روز 8 آپریل میزبان بازی برگشت لیگ قهرمانان بود و در آن روز بود که طلسم تساوی های 1-1 شکست و لیورپول با برتری 4-2 آرسنال را حذف کرد تا در نیمه نهایی حریف چلسی شود.

آرسنال در حالی باید در دیداری دور از خانه در برابر صدرنشین جدول قرار گیرد که آمار خوبی در این مسابقات ندارد. توپچی ها در 12 دیدار اخیر خود در خارج از خانه مقابل تیم هایی که در آن روز صدرنشین بوده اند فقط یک بار پیروز شده اند (2-1 مقابل چلسی در نوامبر 2008)، هر 6 بازی اخیر را باخته اند و در این مسابقات، در مقابل دریافت 17 گل تنها 2 گل به ثمر رسانده اند.

آرسنال در این فصل با 9 گل خارج از محوطه، بیش از هر تیم لیگ برتری دیگری توانسته از طریق شوت های از راه دور گلزنی کند. اما در سمت مقابل، حریف شنبه آرسنالی ها تنها تیم فصل 19-2018 محسوب می‌شود که هنوز گلی خارج از محوطه دریافت نکرده است.

گل زدن به این تیم لیورپول حتی از فاصله نزدیک هم برای بسیاری از تیم های لیگ برتری یک رویا بوده است. مردان یورگن کلوپ که در 19 بازی ابتدایی تنها 7 بار دروازه خود را بازشده دیده اند، قادر خواهند بود با یک کلین شیت در برابر آرسنال، رکورد کمترین تعداد گل خورده در تاریخ مسابقات سطح اول فوتبال انگلیس بعد از 20 بازی را از آن خود کنند.

نباختن به آرسنال در بازی آنفیلد، لیورپول را با یکی از رکوردهای تاریخ این باشگاه نیز برابر خواهد کرد. بعد از شکست 2-1 مقابل کریستال پالاس در آپریل 2017، قرمزها در 30 بازی خانگی بعدی در لیگ برتر شکست نخورده اند.

تنها یک بازی بدون باخت دیگر لیورپول را با بهترین رکورد این باشگاه در تعداد بازی های متوالی بدون شکست خانگی در لیگ برتر برابر خواهد کرد. رکورد 31 بازی بدون شکست در فاصله دسامبر 2007 (باخت 1-0 به منچستریونایتد) و آگوست 2009 (باخت 3-1 به آستون ویلا) برای لیورپول ثبت شد.

در هنگام به صدا درآمدن سوت آغاز این مسابقه توسط مایکل اولیور، فاصله ای 13 امتیازی بین این دو تیم وجود خواهد داشت. اما تجربه ثابت کرده که این فاصله هرگز از جذابیت های تاریخی این نبرد نخواهد کاست.

-آمار استفاده شده در این مطلب از اوپتا استخراج شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج