۸۱۳۸۰۰
۲۱ نظر
۵۰۰۸
۲۱ نظر
۵۰۰۸
پ

شریعتمداری: تولید فقر را متوقف کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌ها و منابع سازمان بهزیستی برای شفافیت بیشتر باید به اتاق شیشه‌ای انتقال پیدا کند، گفت: تا وقتی که ماشین تولید فقر در کشور فعال است هر چه فقر زدایی کنیم به جایی نمی‌رسیم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌ها و منابع سازمان بهزیستی برای شفافیت بیشتر باید به اتاق شیشه‌ای انتقال پیدا کند، گفت: تا وقتی که ماشین تولید فقر در کشور فعال است هر چه فقر زدایی کنیم به جایی نمی‌رسیم.

محمد شریعتمداری در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد کارنامه درخشانی از دولت در سازمان بهزیستی بودیم، افزود: آنچه در دوران پیشین در بهزیستی اتفاق افتاده امروز با سند و مدرک و هم از زبان شرکای اجتماعی سازمان به عنوان صاحبان اصلی آن قابل شنیدن است.

افتخار می‌کنیم که در سازمان بهزیستی خدمت می‌کنیم و آقای بندپی مدیریت این سازمان را برای سال‌های متمادی بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه معتقدم خدمت در این سازمان نعمت الهی است اظهار کرد: ممکن است آقای قبادی دانا را همه حاضران به قدر کفایت نشناسند چرا که ایشان فردی دانشگاهی و فرهیخته و از چهره‌های جوان هستند.

وی افزود: با این وجود از بین ۱۵ نفری که از داخل و خارج سازمان برای این سمت مورد بررسی قرار گرفتند وجود وی را برای بهزیستی نافع تشخیص دادم و بعد از تایید رئیس جمهور حکم ریاست این سازمان را برای آقای قبادی دانا ابلاغ کردم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: زمانی که پیشنهاد ریاست این سازمان را با آقای قبادی دانا در میان گذاشتم به او گفتم که من کلید بهشت را به شما تقدیم کردم و باید از فرصت حضور در این سازمان برای رستگاری استفاده کنیم. حضور در سازمان بهزیستی راه میان بر به بهشت است.

وی با تاکید بر اینکه مددجویان سازمان بهزیستی نیازمند نگاه ترحم آمیز نیستند تصریح کرد: آنها گاهی توانمندی‌های زیادی دارند. گاهی اگر افرادی که با ظاهر سالم را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که این افراد از توان یابان نیز توانمندی‌های کمتری دارند.

شریعتمداری با اشاره به فعالیت ماشین تولید فقر در کشور توضیح داد: با وجود فعالیت این ماشین هر چه فقرزدایی کنیم باز هم به جایی نمی‌رسد بلکه باید تولید فقر را متوقف کنیم.

وی با تاکید بر فعالیت سازمان بهزیستی در اتاق شیشه‌ای به منظور ایجاد شفافیت در روند فعالیت‌های این سازمان توضیح داد: با شفاف سازی در مورد منابع و فعالیت‌ها می‌توان از منابع محدود هم به درستی استفاده کرد. هیچ بهانه‌ای برای عدم شفافیت در وزارت رفاه پذیرفته نیست و این مسئله شامل حال بهزیستی نیز می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر بومی گزینی و نداشتن نگاه قومیتی برای انتصابات در سازمان بهزیستی نیز گفت: باید شایسته سالاری را مد نظر قرار دهیم.

شریعتمداری با تاکید بر جوان گرایی نیز توضیح داد: اگر چه عزیزان بازنشسته و دارای سوابق زیاد بر سر ما جای دارند اما باید از تجربیات آنها برای پیشبرد امور استفاده کنیم. جوان گرایی باید توسعه پیدا کند و جوانان در جایگاه‌های مشورتی و مطالعاتی از نظر یا تجربه‌ها استفاده کنند. با این کار امید به جامعه بر می‌گردد و حتی با منابع محدود کار جلو می‌رود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بهزیستی مترادف با رنج و درد نیست افزود: بهزیستی باید مترادف با رفاه و زندگی سازگار با جامعه برای معلولان و تمام اقشار ضعیف جامعه باشد.

به گفته شریعتمداری، در حال حاضر حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار معلول، ۶۰۰ هزار سالمند، یک میلیون مستمری بگیر، ۱۹۰ هزار زن سرپرست خانوار، ۱۱۷۳ مرکز توانبخشی روزانه، ۷۵۳ هزار کودک، ۲۳۰۰ مرکز درمان اعتیاد و ۵۰۰ هزار معتاد خدمت بگیر زیر نظر سازمان بهزیستی قرار دارند که انجام این اقدامات بدون شرکای اجتماعی امکان پذیر نیست.

در ادامه این مراسم وحید قبادی دانا رئیس جدید سازمان بهزیستی نیز با بیان اینکه ۱۷ تا ۱۸ هزار کارگری که صدایی برای شنیده شدن ندارند و تعداد زیادی از کودکانی که پایش سلامت شدند اموری مرتبط با سازمان بهزیستی دارند، گفت: ای کاش امکان حضور ۲۲ هزار پرسنل سازمان بهزیستی در این مراسم وجود داشت. فعالیت سازمان بهزیستی باید به سمت علمی‌تر شدن حرکت کند و از همین جا دست تمام کسانی که به محرومان خدمت می‌کنند را می‌بوسم.

وی با تاکید بر استفاده از تمام پتانسیل‌های خارج از سازمان بهزیستی از جمله ظرفیت اساتید دانشگاهی تصریح کرد: یکی از زمینه‌های مهم سرمایه گذاری باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی باشد؛ چرا که این حوزه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

قبادی دانا با تاکید بر اینکه قانون در کشور کم نداریم؛ اما اجرایی کردن این قوانین است که باید اهمیت داشته باشد اظهار کرد: به کار بستن این قوانین و دانش‌ها برای ما اهمیت زیادی دارد. برای مثال پیاده کردن نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی می‌تواند به جنبه پیشگیری از آسیب‌ها و تمام اقشار جامعه کمک کند. همچنین باید بر فعالیت‌های اجتماع محور و خانواده محور نیز تاکید کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت تقویت اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی مردم توضیح داد: یکی از مهمترین مسائل بحث شفافیت است. باید از موازی کاری‌ها پرهیز کنیم و به همین دلیل دست همکاری را به سمت تمام دستگاه‌های کشور دراز می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ههههههه پس بگوکلیدبیچاره روحانی که گم شده بوددست توبودآقای شریعتمداری زودکلیدپس بده که دولت به فنانرفته.

      پاسخ ها

      • MMIISSSEEE

        این دولت بدون برنامه اعتقاد دارد کلید این قفل فقط دست ترامپ است.
        این شریعتمداری هم تازه سوراخ را پیدا کرده حرف بزن قول بده ولی عمل نکن
        پس کو سود سهام عدالت
        پس کو ۲۰۰ هزار تومان بازنشستگان
        پس کو سبد کالا
        حرف بدون عمل مثل پارس کردن ست است جهت اطلاع.

    • بدون نام

      خوب متوقف کنید تولید فقرو
      فعلا که چندین ماهه دارید فقط فقرو تولید می‌کنید
      خدایا خودت به دادمون برس خدایا فقط خودت

    • بدون نام

      جنابعالی تو این همه مدت کجا بودین که حالا به این فکر افتادی برین خودتونو مسخره کنین

    • بدون نام

      فقط الکی حرف مفت میزنیدشمابودجه ومنابع شغل ایران وایرانی برای حدود۲۰ملیون افغانی هزینه کنیدعواقبش فقربالا۴۰ملیون ایرانی کشورثروتمندبودجه بالا۲۰۰سال مملکت وهزینع ضررافغانیاس وخودنمایندگان گفتن یعنی چی که بیش از۳ملیون فقط توکارساختمانی اشغال کردن وچندبرابران توشغلهای دیگه غیرقانونی قاچاقی وبایداخراج بشن هرجابدون پاسپورت وویزابری توهین به کشورمردمش وماخودمون توهرخانه۱تا۲نفربیکارداریم یک سریاازقصدمردم ناراصی فقیرمیکنن تاملت بریزن بیرون مثلدی۹۶اعتراض کنن و

    • بدون نام

      سلام،آقای وزیررفاه اگر تبعیض ها ریشه کن شود، اون وقت فقر هم بطور خودکار ریشه کن میشود،مثل معلولین شدید بهزیستی با ماهیانه 100 وهشت تومن درمنزل باعث افزایش فقر اقتصادی وروحی میشود،یاحق یاحق یاحق .

    • همیشه درصحنه

      شریفترین وزیر ایران. باسواد و معلومات بالا

      پاسخ ها

      • MMIISSSEEE

        زارررررت جیره خوار

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری عزیز ملت شریف ایران گدا و محتاج نیستن . شان و مقام ملت ایران را پایین نیارید . این مردم نیاز به شغل دارن و کار آبرومند

    • بدون نام

      از این که مردم زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و ارگانهای خیریه برن تو دنیا برامون کسر ابهت و عظمته . چرا شغل ایجاد نمیکنید . اون مسولینی که کاربلد نیستن برن کنار و کار را به افراد باسواد و متعهد بسپارن

    • بدون نام

      ایشان اول کمی وزن کم کنه بعد بیاد راجع کم کردن فقر صحبت کنه.

    • بدون نام

      میشه دقیقا بگید چجوری و کجا و تا چه حد فقرزدایی کردین؟

    • ir.

      گوش های ما هم مخملیه لاک پشت هم پرواز میکنه

    • ابوالفضل رمضانی

      یکی از شراین های فقر خودتی که باید خانه نشین باشی

    • بدون نام

      مگر تو از این کارها هم بلدی پس بی زحمت یه کم از اون ثروتت را بین مردم فقیر تقسیم کن.

    • بدون نام

      از وقتی این دولت سر کار اومد اختلاس دزدی دروغ ناعدالتی سرمایه داری وفقر رشوه خواری را تولید کرد تا این دولت متلاشی نشه درست نمیشه

    • بدبخت روزگار

      لطفأشفاف سازی کنیدکه چراازمهرماه تاحالامستمری ماهانه شبه خانواده بهزبستی پرداخت نشده تواین وضعیت اقتصادی کشور ،مگرچهاماه مستمری عقب میافته علت چی است

      پاسخ ها

      • بدبخت روزگار

        مستمری شبه خانواده، مهر، آبان، آذر ودی ماه 97 هنوزپرداخت نشده ازشهرستان ارومیه هستم

    • بدون نام

      ... یکی از وزرای دروغگو تو هستی از در میندازنت بیرون از پنجره میای ی وزارتخانه دیگه بابا گمشو برو

    • قلی

      سلام رفاه ......سلام واردات خودرو لوکس ..

    • امینی

      با سلام امیدوارم رییس جدید به فکر همه باشد و هم کارمند شو ببینید که داره از شدت فقر و نداشتن امکانات رفاهی و درامد دست به رشوه و شغلهای کاذب می زنه هم جامعه هدف بهزیستی چون این دوتا مکمل هم هستن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج