جاباما
۸۱۵۵۰۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

ورود هوش مصنوعی به سیستم ریلی هند

دولت هند به‌منظور تضمین امنیت و پیشگیری از خرابی قطارها در ایستگاه‌های بین شهری، یک سیستم نگهداری و پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده است.

ایران آنلاین: دولت هند به‌منظور تضمین امنیت و پیشگیری از خرابی قطارها در ایستگاه‌های بین شهری، یک سیستم نگهداری و پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده است.

ورود هوش مصنوعی به سیستم ریلی هند

رسانه‌های محلی هندوستان اعلام کردند که منطقه مرکزی راه‌آهن این کشور روبات‌های هوشمندی را در ایستگاه‌های منطقه تعبیه کرده است تا عکس‌ها و فیلم‌هایی را از عملکرد حرکت قطار ضبط کرده از طریق سیستم وای فای به مأموران ارسال کند.

این روبات با بهره‌گیری از دوربینی با وضوح بالا، سلامت بخش‌های زیرین و چرخ دنده‌های قطار را در زمان‌های مشخص شده بررسی کرده و داده‌ها و اطلاعات ثبت شده را از طریق وای فای به مأموران مربوطه ارسال می‌کند. دوربین این روبات با فرمان مهندسین به چرخش درآمده و فیلم‌های باکیفیتی از بخش‌های زیرین قطار ثبت می‌کند.

مهندسین این فیلم‌ها را بر صفحه نمایش بزرگی مشاهده کرده و در صورت مشاهده هرگونه مشکلی ،آن را در سریع‌ترین زمان ممکن رفع می‌کنند.این سیستم هوشمند با تجهیز به چراغ‌های LED، فیلمبرداری و عکاسی در نور کم و حتی تاریکی را با وضوح بالا انجام می‌دهد. این قابلیت زمانی مفیدتر است که زیر چرخ‌ها در اکثر موارد در معرض نور خورشید قرار نگرفته و از دید عموم پنهان است.

این روبات هوشمند اولین پروژه هند در خصوص راه‌اندازی هوش مصنوعی در سیستم حمل و نقل این کشور نیست؛ چرا که سال گذشته در بخش‌هایی از منطقه راه‌آهن سیستم‌های هوشمندی برای کنترل کیفیت غذای عرضه شده به مسافران تعبیه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج