۸۱۹۵۷۲
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

افزایش ابتلا به HIV بین زنان ایرانی

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: موارد ابتلا به عفونت HIV در ۵ سال اخیر بین زنان و انتقال این عفونت از طریق تماس جنسی افزایش یافته است. همچنین موارد ابتلا به HIV در بین جوانان نیز اندکی افزایش داشته و همه این موارد موجب نگرانی های بیشتر شده است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: موارد ابتلا به عفونت HIV در ۵ سال اخیر بین زنان و انتقال این عفونت از طریق تماس جنسی افزایش یافته است. همچنین موارد ابتلا به HIV در بین جوانان نیز اندکی افزایش داشته و همه این موارد موجب نگرانی های بیشتر شده است.

محمد مهدی گویا روز یکشنبه درباره اهمیت پرداختن به موضوع انتقال HIV از طریق تماس جنسی افزود: در کنار پرداختن به موضوع پیشگیری از HIV بین معتادان تزریقی، باید به طور جدی به مساله پیشگیری از ابتلا به این عفونت بین افرادی که رفتارهای پرخطر جنسی انجام می دهند و به ویژه جوانان توجه جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این زمینه، پیشگیری اهمیت فوق العاده زیادی دارد و خانواده ها به ویژه والدین و اولیای مدارس در آموزش های پیشگیری از ابتلا به عفونت HIV می توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند، زیرا در غیر این صورت باید شاهد افزایش ابتلا به این عفونت بین زنان و جوانان باشیم.

گویا اظهار داشت: طبیعی است که عدم توجه به آموزش های پیشگیرانه به زنان و جوانان، خطر دیگری به همراه دارد و آن انتقال عفونت HIV از مادر به کودک است.

سال گذشته ۱۱۳ مورد ابتلای زنان باردار به عفونت HIV در کشور شناسایی شد که با پیگیری دقیق و درمان همه این افراد، فقط ۲ مورد کودک مبتلا به HIV در کشور متولد شدند و این ثمره یک کار سنگین در سطح کشور است که اگر کوچکترین غفلت و تاخیری در آن صورت گیرد، پیامدهای بهداشتی و اقتصادی بسیار سنگینی در پی خواهد داشت.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: علاوه بر خانواده، مدارس و به خصوص دبیرستان ها و دانشگاه ها محیط هایی هستند که می توانند در آموزش های پیشگیری از ابتلا به عفونت HIV به جوانان نقش بسیار مهمی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید معصومی نژاد

      HIV که چیزی نیست من یه خانومه رو میشناسم GLX سرمه ای دوگانه شرکتی داره

    • بدون نام

      خدا بخیر کنه.
      چه میخواستیم و چه شد!

    • بدون نام

      وقتی کاندوم و وسایل جلوگیری را حذف کنید شاهد بدتر از ایناش هم باشید

    • بدون نام

      همش از فقر دولت روحانی که این جوری شده
      ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج