جاباما
۸۲۳۹۶۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

عوامل تشدیدکننده اضطراب کدامند؟

در حالی که مضطرب بودن در برخی شرایط تجربه‌ای عادی به حساب می‌آید، افرادی هستند که در برابر عوامل تشدید کننده آن آسیب‌پذیرتر هستند.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که مضطرب بودن در برخی شرایط تجربه‌ای عادی به حساب می‌آید، افرادی هستند که در برابر عوامل تشدید کننده آن آسیب‌پذیرتر هستند.

از جمله عواملی که در تشدید علائم اضطراب موثر هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف مواد الکی و کافئین: درحالی که مصرف مواد الکلی خاصیت آرام بخشی موقت دارد، می‌تواند فرد را به مصرف آن معتاد کند. علاوه بر این، بررسی‌ها نشان می‌دهد درافرادی که دچار اضطراب اجتماعی هستند مصرف این مواد موجب تشدید علائم آن می‌شود.

همچنین در مورد کافئین به افراد توصیه می‌شود در صورتی که اضطراب‌شان با مصرف آن تشدید می‌شود از خوردن مواد حاوی کافئین خودداری کنند. همچنین زیاده‌روی در مصرف این ماده محرک در برخی افراد با عصبانیت و بی‌قراری همراه است.

نداشتن خواب کافی: خواب ناکافی نیز می‌تواند مکانیزمی از مغز و بخش‌هایی از آن را فعال کند که باعث می‌شود فرد نسبت به اضطراب حساس شود. این بخش‌های مغز از فرآیندهای احساسی و کنترل آن حمایت می‌کند. بزرگسالان به حداقل هفت تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که ذاتا نگران و مضطرب هستند بیشترین آسیب را از کمبود خواب متحمل می‌شوند.

کناره‌گیری یا خود انتقادی: رفتارهایی همچون کناره‌گیری و دوری از موقعیت‌های اجتماعی می‌تواند تا به طور موقت فرد را آرام سازد، اما در طولانی مدت احساس اضطراب را در فرد افزایش داده و مانع از آن می‌شود تا فرد با ترس‌های خود مواجه شود.

اختصاص زمان زیادی از روز به کار با اینترنت: بررسی‌ها نشان می‌دهد چک کردن ایمیل‌های کاری یا انجام هرگونه فعالیت مربوط به وظایف کاری با افزایش سطح استرس مرتبط است. همچنین استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیگیری اخبار می‌تواند تاثیر مشابه را بر سلامت روان فرد داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقر بیکاری

    • بدون نام

      روحانی و جهانگیری و ظریف و...........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج