جاباما
۸۲۵۹۵۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

رئیس سیا: ایران به برجام پایبند است

«جینا هاسپل»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پاسخ به سوال یک سناتور تأیید کرد که ایران به برجام پایبند بوده است.

خبرگزاری فارس: «دنیل کوتس»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در جلسه‌ای در کمیته اطلاعاتی مجلس سنا گفت که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، علی‌رغم فشار اقتصادی آمریکا ادامه خواهد یافت.

در این جلسه که با موضوع ارزیابی «تهدیدهای جهانی» برگزار می‌شد، کوتس ایران را به «جاسوسی سایبری» متهم کرد.

کوتس در ادامه به موضوع توافق هسته‌ای برجام پرداخت و گفت: «ایران برای یافتن راه‌هایی جهت برخوردار شدن از مزایای اقتصادی برجام با سایر شریکانش در این توافق هسته‌ای -شامل چین، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس- همکاری می‌کند.»

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در بخش دیگری از سخنانش تأیید کرد که ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای عمل کرده است. او همچنین تأیید کرد که اجرای برجام توسط ایران آنچه به «زمان گریز» معروف شده را افزایش داده است.

زمان گریز یک مفهوم ابداعی توسط آمریکایی‌ها است و منظور از آن زمان لازم برای انباشت مواد هسته‌ای لازم جهت ساخت یک سلاح هسته‌ای، در صورت خروج از توافق است. مقام‌های دولت سابق آمریکا در دفاع از برجام تأکید می‌کنند این توافق، زمان گریز را از چند ماه به یک سال افزایش داده است.

کوتس گفت: «ادامه اجرای برجام توسط ایران زمان مورد نیاز این کشور برای ساخت مواد هسته‌ای لازم جهت تولید یک سلاح هسته‌ای را از چند ماه به حدود یک سال افزایش داده است.»

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کره شمالی پرداخت و گفت با توجه به اینکه این کشور سلاح هسته‌ای را برای بقا خود حیاتی می‌داند بعید است به طور کامل این سلاح‌ها را کنار بگذارد.

دنی کوتس ضمن اذعان به پیروزی بشار اسد در جنگ هفت ساله در سوریه، از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان اطرافی به عنوان «مخالفان سوریه» یاد کرد. او گفت: «بشار اسد تا حد زیادی مخالفان را شکست داده است. رژیم او در تلاش برای اجتناب از درگیری با اسرائیل و ترکیه (در سوریه) است».

«دن کوتس» در بخشی از جلسه سنای آمریکا درباره اوضاع در ترکیه گفت: ترکیه در بحبوحه یک دگردیسی در هویت ملی و سیاسی است، موضوعی که مدیریت روابط واشنگتن با آنکارا را به طرزی فزاینده مشکل خواهد کرد».

«جینا هاسپل»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از دیگر مقام‌های حاضر در این جلسه استماع بود. او در این جلسه در پاسخ به سوال یک سناتور تأیید کرد که ایران به برجام پایبند بوده است.

وی گفت: « ایرانی‌ها در حال حاضر، از لحاظ فنی به مفاد برجام پایبند هستند ولی با توجه به عدم برخورداری از مزایای برجام در میان خودشان در حال مطرح کردن مباحثی درباره کاستن از پایبندی‌هایشان به این توافق هستند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولی رئیس جنهور کشورت پایبند نیست و ازش خارج شده پایبندی یکجانبه ایران به چه دردی میخوره شما که تحریمهای شدیدتری کردید

    • سربازولایت

      نمی تواند خارج شودحتی اگراروپاهم پایبند نباشد صددرصد امریکا به بهانه سلاح اتمی ایران رامی زند مجبور پایبند باشه حتی اگرهیچ منفعتی نداشته باشدتااین ده سال تعهد تمام شود

      پاسخ ها

      • حیات داودی

        کاملاصحیح است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج