جاباما
۸۲۶۳۶۱
۴۱ نظر
۵۰۲۹
۴۱ نظر
۵۰۲۹
پ

با ابراهیم چرخی هم به جام جهانی می‌رویم!

 سرمربی سابق تیم ملی در باره عملکرد کلی ایران در جام ملت‌­های آسیا و کارلوس کی­روش می­‌گوید: کاری که طی ۴۳ سال گذشته نتوانستیم انجام دهیم، حالا هم انجام نشد. ما باید ببینیم طی این ۴ سال چه اتفاقاتی افتاد؟ در دوران ۸ ساله آقای کی­روش چه شد که حذف شدیم؟

ایرنا: سرمربی سابق تیم ملی در باره عملکرد کلی ایران در جام ملت‌­های آسیا و کارلوس کی­روش می­‌گوید: کاری که طی ۴۳ سال گذشته نتوانستیم انجام دهیم، حالا هم انجام نشد. ما باید ببینیم طی این ۴ سال چه اتفاقاتی افتاد؟ در دوران ۸ ساله آقای کی­روش چه شد که حذف شدیم؟

او می‌گوید: درست است که ما ۴۳ سال قهرمان نشدیم، اما وقتی انقلاب شد، ۱۰ سال اولش جنگ و نابسامانی بود.

*با این همه حمایت باز هم قهرمان نشدیم

ناصر ابراهیمی مربی سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با «ایرناپلاس» ادامه می­دهد: آقای کی­روش بعد از این همه حمایت کردن­ها باز هم نتوانست تیم را قهرمان کند. زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم در سنگاپور چهارم شدیم، هیچ وقت ۳ گل از ژاپن نخوردیم.

در پکن ما ژاپن، کره جنوبی و کره شمالی را زدیم، اما در این دوره که تمام رسانه­ها و مملکت پشت تیم ملی بودند، ۵۰ روز لیگ تعطیل شد و اردوهای مختلف برگزار کردند و آقای کی­روش خودش یک پا رئیس فدراسیون بود! باز هم قهرمان نشدیم.

*فوتبال ما نابود شده است

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه افزود: در زمان­های قدیم ۲ تیم از آسیا به جام جهانی می­رفتند. بعد شد ۳ و ۴ و الان به عدد ۵ رسیده است. بنابراین ما در دوره­های بعد هم به جام جهانی می­رویم، نگران نباشید. اما جام ملت‌های آسیا چه می‌شود؟

فوتبال ما نابود شده است. ما سال‌ها در هیچ رده‌ای از جوانان گرفته تا بزرگسالان به هیچ‌جا نرسیده‌ایم. ۴۰ سال پیش از تیم‌هایی مثل راه آهن، بانک ملی و ... ۱۰ بازیکن به تیم ملی راه پیدا می‌کرد و جنوب و شمال کشور و شهرستان‌های مختلف هر کدام یک قطب فوتبال بودند، اما اکنون فوتبال تبدیل به یک طبل تو خالی شده است.

*به مربی ایرانی می‌گویند صرفه جویی کند

پیشکسوت فوتبال که سابقه مربیگری در تیم‌های برق تهران، شاهین، عقاب و ماشین سازی را دارد، می­گوید: اکنون در فوتبال همه چیز شده تبلیغات بیش از حد. زمان ما در سنگاپور کلاً نفری ۵۰ دلار دادیم، اما اکنون بازیکنان شب مسابقه پاداش‌شان را می‌گیرند. آقای کی‌روش در این ۸ سال هر کار که خواست انجام داد، حالا که ایشان رفته اگر یک مربی ایرانی بیاورند، به او می‌گویند آقا ما پول نداریم و لطفاً صرفه جویی کنید! در حالی که تمام وسایل را در اختیار کی‌روش می‌گذاشتند. حتی خانم ایشان با خرج فدراسیون فوتبال به ایران می‌آمد و خیلی از مسائل دیگر.

با ابراهیم چرخی هم به جام جهانی می‌رویم!

*باید ساک کی‌روش را می‌دادند دستش تا برود

وقتی از ابراهیمی سؤال کردیم، شما قبل از بازی با ژاپن گفتید ما بدون گل خورده قهرمان می‌شویم، پاسخ داد: درست است که من قبل از بازی گفتم ژاپن را بدون گل خورده می‌بریم، چون به هر حال باید همگی حمایت می‌کردیم، انتظار داشتید چه بگویم؟

بگویم ایران مقابل ژاپن شکست می‌خورد؟ اما از آن سمت در شبکه دو هم گفتم، اگر من بودم، همان موقع که آقای کی‌روش گفت مردم ایران گدا هستند، ساکش را می‌دادم دستش تا برود. خیلی از پیشکسوت‌ها گفتند تیم ایران در این رقابت‌ها به هیچ‌جا نمی‌رسد، خیلی‌ها هم حمایت کردند، اما کی‌روش که ایرانی‌ها را قبول نداشت!

*۴ سال دیگر هم شکست خواهیم خورد

ناصر ابراهیمی در ادامه می‌گوید: هیچ کاری برای زیرساخت فوتبال انجام نمی‌دهیم و شرایط نا به سامانی در فدراسیون فوتبال ما وجود دارد. زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم و تیم را به سنگاپور بردیم، در فدراسیون تنها 10 نفر کار می‌کردند، اما حالا 200 نفر کار می‌کنند! با این‌حال با آن همه سر و صدا و ادعا رفتیم شکست خوردیم. با این روند اگر پیش برویم شک نکنید باز هم 4 سال دیگر شکست خواهیم خورد.

*با ابراهیم چرخی به جام جهانی می‌رویم!

سرمربی سابق تیم ملی کشورمان در پاسخ این سوال که کی‌روش دو دوره متوالی ما را به جام جهانی برده است، می‌گوید: اگر ابرام چرخی را هم بالا سر تیم ملی بیاورند، ما به جام جهانی خواهیم رفت، زیرا همان طور که گفتم 5 سهمیه از آسیا در جام جهانی داریم. ما پیشکسوتان فوتبال برای اینکه فوتبال‌مان دیگر ریشه ندارد، متاسف و ناراحت هستیم.

ما نتیجه‌گرا شده‌ایم و هیچ برنامه‌ای نداریم و فدراسیون فوتبال باید جوابگو باشد. همان شبی که من در همین مسابقات جام ملت‌ها روی خط شبکه خبر آمدم، آقای تاج هم آمد و گفت دارد می‌رود که پاداش بچه‌ها را بدهد.

*به یمن ۵ گل زدن ملاک نیست

او اضافه می‌کند: ما جلو ژاپن تاکتیک به خصوصی نداشتیم. آن‌ هم با این مربی بزرگی که بالا سر تیم بود، فقط به اوت دستی‌ها چشم داشتیم، ژاپنی‌ها آن قدر پاس کوتاه دادند تا آخر سر، ما مجبور شدیم در 18 قدم پنالتی دهیم. بازی اگر 5 دقیقه دیگر ادامه داشت. 5 گل می‌خوردیم! تیم ملی ما در این بازی تنها یک موقیعت گل داشت که آن هم سردار آزمون خلق کرد.

ژاپن آنالیز خوبی از ما داشت و توانست هافبک‌های ما را کاملاً از کار بیندازد و ما از دفاع به حمله می‌رفتیم‌. ما در جام جهانی 2014 مقابل آرژانتین فقط دفاع کردیم و نتیجه بد نشد، جلوی بوسنی هرزگوین حمله کردیم 3 گل خوردیم، اینکه دفاع کنیم و گل نخوریم که مهم نیست، ما به یمن جنگ زده 5 گل زدیم اینکه افتخار کردن ندارد.

*بازیکنان ما استرس داشتند

ابراهیمی در ادامه صحبت‌هایش می­‌گوید: تیم ملی ما یک زمانی به اندونزی 22 گل می‌زد! این‌ها ملاک نیست. باید ببینیم در بازی‌های بزرگ چند مرده حلاج هستیم؟ اگر در بازی با ژاپن قیافه بازیکنان، چه آن‌هایی که داخل زمین بودند و چه آن‌هایی که روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته بودند را می‌دیدید، متوجه می‌شدید که استرس دارند. ما 15 دقیقه اول بازی را کامل در اختیار ژاپن گذاشتیم. ما باید از پاس‌های کوتاه آن‌ها می‌ترسیدیم. اگر قرار بود 80 درصد آن‌ها را ببریم، باید از 20 درصد باقی مانده می‌ترسیدیم.

*کی‌روش با کارهایش به تیم ملی ضربه زد!

او در پایان نقطه نظر خود را درباره کارلوس کی‌روش چنین بیان کرد: تیم ملی ما همیشه پر از دروازه‌بانان خوب مانند مرحوم ناصر حجازی، منصور رشیدی، احمد سجادی، بهروز سلطانی و .. بود. ما بازیکنان بزرگی مثل محمد پنجعلی، علی پروین، ناصر محمدخانی، علی کریمی، علی دایی و .. داشتیم، همیشه مملکت‌مان پر از ستاره بوده، اما کارلوس کی‌روش تیم ملی را از لژیونرها پر کرد.

همین صادق محرمی تا زمانی که پرسپولیس بود دعوت نمی‌شد، بعد که به کرواسی رفت بلافاصله انتخاب شد. من فکر می‌کنم همین 3 ، 4 بازیکن داخلی را هم کی‌روش به ناچار برداشت.

او اصلاً اعتقادی به لیگ ایران نداشت، غیر از بحث بازیکن زمانی که علی کریمی، فرهاد مجیدی، جواد نکونام و مجید صالح هم به سمت او رفتند و خواستند کمکش کنند، او قبول نکرد و با آن‌ها همکاری نداشت‌. در بدترین موقع سید مهدی رحمتی را کنار گذاشت و یا سید جلال حسینی را خط زد. او با این کارها به تیم ضربه زد. این آقا به هیچ عنوان ایرانی‌ها را قبول نداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      جام ملت ها و کی روش تموم شد اما کی روش به چند بدعت کثیف توو مافیای فوتبال ایران که توسط برانگوه ایوانگوه ویچ و سازمان پرسپوخلیس ایجاد شده بود پایان داد:
      اول اینکه به پرسپوخلیسیها فهموند تیم ملی ارث پدرشون و سیدبلال کفتار صفت نیست و تیم ملی تیم همه ی اقوام و قومیت های ایرانیست و متعلق به کل ایرانه، و شایسته سالاری حرف اول رو میزنه.
      ثانیا مقابل فشارهای مافیا ایستادگی کرد و در برابر ظلم قد خم نکرد.
      ثالثا به کل مردم فهموند که چه فسادی از طرف ویچ های کروات به فوتبال ایران تزریق شده و آشکار کرد که همه ی افتخارات پرسپوخلیس فقط از طریق فساد و مافیا بوده.کی روش چشم و گوش مردم رو باز کرد.
      در آخر باید قبول کنیم که یه نفاق و دودستگی ای توو فوتبال ایران ایجاد شده که محاله از بین بره، مگه اینکه تیم حکومتی و منفور پرسپولیس منحل شه و آرامش به فوتبال ایران برگرده.چون الان هم وزیر هم دارور هم کمیته انضباطی هم توپ جمع کن ها، حتی چمن ورزشگاه و باد و خورشید هم برا پرسپولیس کار میکنن.
      #انحلال تیم حکومتی
      #رهایی از فساد و مافیا

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دستمال کش کیروش دیگه باید چ اتفاقی میفتاد تا عدم لیاقت کیروش و عملکرد نادرستش تایید بشه تعصب ابلهانه ابی و قرمز چشاتو کور کرده ندیدی چجوری تحقیر شدیم از ی خاله زنک بت ساختی پرستششش میکنی خجالت داره حیف که مربی با دانشی بود ولی راه فرار به جلو رو خوب یاد گرفت

      • anti long

        عمو اروم تر برو مام بیایم.کلا منطق پنطق یوخدی.از لنگ متنفرم ولی حرفاتم منطقی نیس.

      • بدون . نام

        زر مفت که دو زار حرف به درد بخور نداشت ولی عجب علافی هستی تو با این روده درازیت

      • Araz

        یاشاسین بهزاد افندی آنا سوتون حلالین اولسون

      • بدون نام

        واقعا که چه علافی هستی با این روده دازیت
        روبروست دیگرمون دستمال کش مخصوص هم هستی خاله بهزاد

    • بدون نام

      کیروش رفت ... ولی وقتی بدبخت شد که اومد تو مملکت ما آبروی خودشو به حراج گذاشت درسته پول کلفتی برد ولی همین که یکی مثل ناصر ابراهیمی وفریاد شیران که بزرگترین افتخارشون دستیاری مایلی کهن وعلی اقای پروین بود بهش حمله میکنن اون پول گنده هم بی ارزش میشه خداوکیلی کیروش نه مورینیو هم بیاد بیشتر کیروش کار نمیکنه با این زیر ساخت ولی حداقعل با افرادی مصاحبه بگیرین درمورد کیروش که حداقعل یه دوتا افتخار داشته باشن ابراهیمی بهترین نسل فوتبال ایران زیر دستش بود بین هشت تیم سوم شد چه میگه این؟

      پاسخ ها

      • خودم

        دمت گرم

    • کامران

      عتیقه ها وپاودی علی پروین هم به حرف اومده@؟

    • فرشاد

      ناصر دوغتو بنوش

    • بدون نام

      دوباره شروع شد لنگی مگه کیروش گفته مردم ایران گدا هستن دروغ گفته توپول مارا باپروین میخورین

    • کمیل

      آخه توباچه سوادی درموردکیروش نظرمیدی؟

    • بدون نام

      شماهمیشه از کیروش حمایت میکردی حال ۱۸۰ درجه برگشتی این رسم خوبی نیستآقای ابراهیمی

    • بدون نام

      این ابراهیمی اگه فوتبال بلد بود مربی پروین بود اما رفت شاگردش شد وبه فوتبال علی اصغری معروف بود اینا کجای فوتبال فقط لنگیها علیه کی‌روش هستن چون با بودنش منافعشون به خطر میفته

    • بدون نام

      راست میگه، نه این که تو همه دوره های جام جهانی بودیم

    • کم حرف

      ما همه منتظر بودیم سرو کله این جماعت پیدا بشه ادمهای امتحان پس داده رفوزه شده اینکه فقط دلشون میخاد باشند حالا هر طور جماعتی که بمانند اسبی بمیره دنبال سم او باشند حال ما از چنین ادمها یهم می خوره از حالا ببینید امثال این بابا و مایلی کهن ذولفعار نصب فریاد روبهان (فریاد شیران) وووووو که هدکدام بالاترین نقش رو در نابودی فوتبال دوره خودشون داشتند مساحبه ها اظهار نظر شون شروع شد واقعا این مرد با این سن وسال از خودش خجالت نمی کشه دهن خودشونو ببندند همه ما راحتتریم

    • عدالت

      کی روش به فوتبال ایران هویت داد..

    • بدون نام

      بابا خفه شو

    • بدون نام

      شهر که بی صاحب بشه قورباغه هم هفتیر میکشه...خیلی بیل زن بودی باغچه خودتو بیل میزدی...حالا دیگه همه منتقد کیروش شدن!!!

    • بدون نام

      تو فقط بدرد ملق زدن کنار پروین میخوری حرف مفت نزن با این سن و سال

    • م.ق

      واقعا درسته هیچ کمک مربی را قبول نمی کرد تا کسی از کارش سر در نیاره

    • بدون نام

      کاملا حرفاتون به حق بود

    • بدون نام

      دوران شماهم تمام شده!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استقلالیها کیروش‌ رفت دیگه از دکل کی بالا میرید

    • بدون نام

      فسیل توزمان ۵۰سال پیش گیرکردملوچک وزیر

    • بدون نام

      عجیب است!!!
      ازاداره یک تیم دسته سومی عاجزاید.همه حال مدعی!
      آدرس اشتباهی دارید میروید.
      دکتر دادکان مرد اخلاق گفت ،مشکل از سرچشمه است،که اینکار نیستند،هی بگویید مربی مربی!
      کی روش گوهری است،که قدرش را ندانستیم،چون بلد نیستیم!
      یاد نگرفته ایم مدیریت یعنی چه!
      چند روز است همه شدن ششلول بند وادعای کلانتری دارند!

    • بدون نام

      یه زمانی هم ملت با خوشحالی میگفتن فلانی رفت، یادش بخیر،، ملت ما همیشه یه عده ای رو داره برای بلوا که چهل سال بعد میفهن اشتباه کردن، متاسفم برای خودم و ملتم، کیروش موفق باشی ملت ما لیاقت تورو نداشت، ما لیاقت تو صف ایران خودرو و سایپا وایسادن و فرغون خریدن رو فقط داریم، ما اینیم.

    • بدون نام

      خفه شوپیر خرفت لنگی

    • بدون نام

      بابا تو دیگه خفه شو بی سواد. ..حالا دیگه همه برای. ما کارشناس شده اند .آخه تو که تیم داقوزآباد را دستت نمیدن در باره سرمربی رئال صحبت میکنی

    • علی۷۷۷

      ابراهیم چرخی باعث شد مقابل بحرین تحقیر شیم !!!!
      ملتی هستیم دیروزمونو راحت فراموش میکنیم

    • بدون نام

      دیگه لطفا خریت خودتون رو فریاد نزنید وقتی بودید رو دیدیم پس بیزحمت خفه شید

    • irani

      .. توچرا تیمو نبردی جام جهانی با اسطوله ات پروین چه غلطی کردی روی نیمکت .گمشو پیر خرفت

    • بدون نام

      متاسفم برای اقای ابراهیمی ...واقعنکه ...کی روش
      نشان داد مثل شما و امثال شما توصیه پدیر و باند باز و بیسواد نبود
      درود بر این مرد بزرگ

    • بدون نام

      خوب چرا شما و استاد پروین نتونستین تیم ۹۴رو ببرین جام جهانی

    • مهدی

      عقده گشاییها شروع شد.اگه مربی خوب خارجی جای کیروش نیاد,معلوم میشه که تیم ملی با ابرام چرخی هم میره جام جهانی یا نه?

    • بدون نام

      من نمیدانم کسانیکه فعلا صلاحیت مربیگری یک تیم دسته سه وچهار راندارند چرا در مورد کسی صحبت میکنند که هشت سال با کسب نتایج آبرومند وببار آوردن شخصیت تیمی تیم مارا در سطح اول آسیا نگاه داشت واقعا بی منطق واحساساتی اظهار نظر نکنید .حالا اگر شما ها بخواهید به فدراسیون وتیم ملی راه پیدا کنید وای به حال تیم ملی....وجایگاه تیم ملی در یکی دوسال آینده....

    • بدون نام

      ناصر ابراهیمی دایی ابرام چرخی میشه

    • امجدی

      آقای ابراهیمی این طوری صحبت نکنید حاج محمد مایلی کهن ناراحت میشود دایه دلسوزتر از مادر برای کیروش حاج محمد هستند

    • بدون نام

      با پیشرفت تیمهای آسیایی به همین سادگی هم فکر میکنی نیست استاد

    • بدون نام

      ابراهیمی واقعنکه با کی مصاحبه میکنند این اقا که تیم دسته سه هم بهش نمیدن فقط دم ویسی گرم که قشنگ حرف زد مرد حسابی تو دو کلام انگلیسی بلد نیستی بعد از سرمربی فهیمی مثل کی روش ایراد میگیری اصلا چی میگی شما و دیگران یکبار تو استادیوم مادرید یا منچستر رفتین و این همه ادعا واقعنکه

    • خودم

      این عمو هنوز تو دوران ۴۰ سال پیش گیر کرده و مثل اینکه نتونسته خوب جیبشو از تیم ملی پر کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج