جاباما
۸۳۰۴۹۱
۵۰۴۹
۵۰۴۹
پ

غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی برای کنترل قند خون

 اگر دیابت یا پیش دیابت دارید، یک برنامه غذایی مناسب، کلید کنترل قند خون‌تان است. گاهی انتخاب غذا یا نوشیدنی مناسب در یک رژیم غذایی دیابتی کار سختی می‌شود.

برترین‌ها: اگر دیابت یا پیش دیابت دارید، یک برنامه غذایی مناسب، کلید کنترل قند خون‌تان است. گاهی انتخاب غذا یا نوشیدنی مناسب در یک رژیم غذایی دیابتی کار سختی می‌شود.

انواع لوبیا

غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی برای کنترل قند خون

لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا سفید، لوبیا قرمز و هر نوع لوبیای دیگری، شاخص گلیسمی پایین دارند، یعنی کربوهیدراتهای آنها به آرامی گوارش می‌شوند و از این رو کمتر ممکن است قند خون‌تان را ناگهان بالا ببرند. طبق یافته‌ها، خوردن روزانه یک فنجان لوبیا به مدت سه ماه توانسته بود سطح HbA۱c را پایین بیاورد.

سیب

خیلی‌ها تصور می‌کنند میوه‌ها در رژیم غذایی دیابتی‌ها جایی ندارند اما این درست نیست. فرد دیابتی می‌تواند میوه‌هایی با شاخص گلیسمی پایین یا متوسط (مانند سیب) مصرف کند. خوردن یک عدد سیب در روز، فواید دیگری نیز دارد چون حاوی فیبر زیاد و ویتامین C بوده و چربی نیز ندارد. ضمنا سیب اسنک خوبی است که به راحتی می‌توانید با خود همراه داشته باشید. همچنین می‌توانید سیب را بپزید و با کمی دارچین به عنوان دسر یا یک اسنک گرم میل کنید.

بادام

بادام که پای ثابت آجیل است سرشار از منیزیم می‌باشد که ماده‌ی معدنی مفیدی برای کمک به بدن در استفاده‌ی موثرتر از انسولین ِ خودش است. مصرف روزانه ۲۸ گرم بادام، تقریبا ۳۰ درصد از نیاز روزانه‌ی شما به منیزیم را تامین می‌کند. ضمنا، مغزهایی مانند بادام غنی از اسیدهای چرب تک غیراشباع، پروتئین و فیبر هستند که باعث می‌شود اسنک بسیار مفیدی برای دیابتی‌ها باشند.

اسفناج

غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی برای کنترل قند خون

یک فنجان اسفناج پخته ۲۱ کالری دارد و سرشار از منیزیم و فیبر است. می‌توانید اسفناج را خام، تفت داده شده در روغن زیتون، بخارپز و یا در ترکیب با سایر غذاها مصرف کنید. همچنین می‌توانید یک مشت اسفناج را در اسموتی‌‌تان بریزید یا به جای کاهو در سالاد از آن استفاده کنید.

دانه چیا

حتما شنیده‌اید که کاهش وزن اضافی و کنترل وزن یکی از بهترین راههای بهبود سطح قند خون است. دانه چیا در این کار کمک‌تان می‌کند. مطالعه‌ای اخیر نشان داده افراد دیابتی که به مدت شش ماه تقریبا سی گرم دانه چیا به رژیم غذایی کنترل شده خود اضافه کرده بودند، نزدیک به دو کیلوگرم از وزن خود کم کرده و از دور کمرشان نیز نزدیک به چهار سانتیمتر کم شده بود. دانه چیا علاوه بر فیبر حاوی پروتئین نیز هست و ۱۸ درصد از نیاز روزانه شما به کلسیم را تامین می‌کند. می‌توانید یک چهارم فنجان دانه چیا را با یک فنجان شیر کم چرب یا بدون چربی و نصف فنجان میوه خرد شده ترکیب کرده، طی شب در یخچال قرار داده و صبح روز بعد برای صبحانه میل کنید.

بلوبری

بلوبری دارای ترکیباتی است که نشان داده شده به کاهش ریسک بیماری قلبی و بهبود استفاده از انسولین توسط بدن کمک می‌کند. طبق یافته‌های جدید علمی، خوردن تقریبا ۲ فنجان بلوبری در روز، حساسیت به انسولین را در افراد دچار اضافه وزن که مقاومت به انسولین داشتند افزایش داده بود. بلوبری منبع عالی فیبر و سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدانهاست. می‌توانید نصف فنجان بلوبری تازه (یا بلوبری منجمد یخ زدایی شده) را با یک قاشق ماست خالص ترکیب و میل کنید. افزودن بلوبری به اسموتی‌های‌تان نیز ایده خوبی است.

جو دوسر

غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی برای کنترل قند خون

جو دوسر تنها برای قلب مفید نیست، بلکه می‌تواند قند خون‌تان را نیز تنظیم کند. جو دوسر مانند سیب، شاخص گلیسمی پایینی دارد. فراموش نکنید که جو دوسر فرآوری شده و آماده، شاخص گلیسمی‌اش افزایش یافته است و مناسب دیابتی‌ها نیست. می‌توانید از جو دوسر در انواع سوپ، اسموتی‌ها و ... استفاده کنید.

زردچوبه

زردچوبه این ادویه‌ی طلایی حاوی کورکومین است. کورکومین ماده‌ای است که می‌تواند لوزالمعده را سالم نگه داشته و از تبدیل پیش دیابت به دیابت نوع دوم پیشگیری کند. محققان در مطالعه‌ای به افرادی که پیش دیابت داشتند، به مدت نُه ماه روزانه ۱۵۰۰ میلی گرم مکمل کورکومین دادند (گروه دیگری نیز دارونما مصرف کردند) و دریافتند ۱۶ درصد از افرادی که دارونما مصرف کرده بودند بیماری‌شان از پیش دیابت به دیابت نوع دوم تبدیل شد، در حالیکه تمام افرادی که کورکومین مصرف کرده بودند همچنان در مرحله‌ی پیش دیابت باقی ماندند. این مطالعه تائیدی بود بر استفاده از این ادویه‌ی قدیمی برای بهبود حساسیت به انسولین.

چای بابونه

سالهاست که از چای بابونه برای انواع بیماریها استفاده می‌شود. پژوهش‌های نشان داده‌اند چای بابونه خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد و می‌تواند به کنترل قدن خون کمک کند. در آزمایشی به مدت شش هفته سه بار در روز و بعد از غذا، یک فنجان چای بابونه داده شد و معلوم شد قند خون، انسولین و مقاومت به انسولین در این افراد کاهش یافته است. می‌توانید به جای قهوه بعد از غذای‌تان، یک فنجان چای تازه دم بابونه با یک برش لیموترش تازه بنوشید.

منیع: doctor.ndtv

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج