اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۳۰۹۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

طرح انتقال پایتخت دوباره جدی شد

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرح انتقال پایتخت در راستای تمرکز زدایی از تهران تهیه شده است، گفت: بر اساس این طرح پادگان ها، نیروی انتظامی، صنایع، دانشگاه ها و مراکز علمی به صورت عادلانه در کشور توزیع می شوند.

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرح انتقال پایتخت در راستای تمرکز زدایی از تهران تهیه شده است، گفت: بر اساس این طرح پادگان ها، نیروی انتظامی، صنایع، دانشگاه ها و مراکز علمی به صورت عادلانه در کشور توزیع می شوند.

ابوالفضل ابوترابی روز شنبه افزود: طرح انتقال پایتخت این هفته با درخواست ۵۰ نفر از نمایندگان با اولویت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: ساماندهی شهر تهران بزرگ از مهم ترین مباحث این طرح هفت ماده ای است که بر اساس آن سه قوه باید این ساماندهی را با هماهنگی یکدیگر انجام دهند.

ابوترابی که طراح این طرح است، تصریح کرد: در این طرح پیشنهاد شده است شورای عالی انتقال پایتخت به ریاست رییس جمهوری تشکیل شود.

وی ادامه داد: در این شورا ۱۴ عضو متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، شهردار تهران و سازمان پدافند غیرعامل حضور خواهند داشت.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد این طرح در حدود یک سال و نیم پیش به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارایه شد و از آن زمان تاکنون بررسی کارشناسی شده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تمرکز زدایی در تهران خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۱۰ درصد فضای تهران را پادگان ها و نیروی نظامی، صنایع و دانشگاه و مراکز علمی تشکیل می دهند که باید این مراکز به صورت عادلانه در کل کشور توزیع شوند.

وی ادامه داد: انتقال پایتخت سیاسی -اداری نیز از مفاد این طرح است که بر اساس آن شورای انتقال پایتخت تشکیل و در مدت دو سال برای انتقال پایتخت برنامه ریزی می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج