جاباما
۸۳۱۰۷۴
۱ نظر
۵۰۲۹
۱ نظر
۵۰۲۹
پ

روش جذب فالوور واقعی در اینستاگرام

از آنجایی که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است و در آن محتوای تصویری و ویدئویی حرف اول را می‌زند باید صفحه شما در این شبکه کاربری چشم‌نواز و مخاطب‌پسند باشد. به عبارت دیگر پروفایل شما در اینستاگرام عملاً نقش وب‌سایت، کارت ویزیت و ویترین فروشگاه مجازی شما را ایفا می‌کند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: کسی را سراغ نداریم که روز را سپری کند و سری به شبکه‌های اجتماعی نزند، این امر باعث شده تا شبکه‌های اجتماعی قدرت زیادی پیدا کنند و بازتاب قدرت این شبکه‌ها را در تمامی جنبه‌های زندگی شاهد هستیم. در این بین اینستاگرام که در ابتدا با محوریت به‌اشتراک‌گذاری تصاویر ایجاد شده بود و اکنون امکانات ویدئویی چشمگیری نیز دارد به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران شناخته می‌شود و کاربران ایرانی مدت زیادی از عمر خود را در این شبکه گشت و گذار می‌کنند.

روش جذب فالوور واقعی در اینستاگرام

جالب است بدانید اینستاگرام در سطح جهانی چیزی حدود یک میلیارد کاربر دارد و از این تعداد، ۸۰ درصد آنها در خارج از آمریکا زندگی می‌کنند. جالب‌تر اینکه اینستاگرام کاربران خانم بیشتری نسبت به آقایان دارد و ۳۹ درصد از کاربران این شبکه اجتماعی خانم هستند در صورتی که ۳۰ درصد کاربر مرد دارد. بر اساس همین آمار ۷۲ درصد از نوجوانان روزانه به اینستاگرام سر می‌زنند و ۳۵ درصد از مخاطبین این شبکه اجتماعی قدرتمند بزرگسالان هستند.

با نگاهی به این آمار و ارقام می‌توان به‌سادگی متوجه شد اینستاگرام فرصت خوبی را برای تجارت و بهره‌وری در اختیار افراد خلاق و بنگاه‌های تجاری قرار داده است. اما در این بین بدست آوردن فالوور کار ساده‌ای نیست و به همین منظور قصد داریم در ادامه برای شما از روش‌های عالی بگوییم که به کمک آنها فالوورهای واقعی بیشتری در اینستاگرام بدست خواهید آورد.

۱. رعایت اصول زیباشناسی حرف اول را در اینستاگرام می‌زند

از آنجایی که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است و در آن محتوای تصویری و ویدئویی حرف اول را می‌زند باید صفحه شما در این شبکه کاربری چشم‌نواز و مخاطب‌پسند باشد. به عبارت دیگر پروفایل شما در اینستاگرام عملاً نقش وب‌سایت، کارت ویزیت و ویترین فروشگاه مجازی شما را ایفا می‌کند و در نتیجه به هر اندازه که این پروفایل زیبا‌تر و جذاب‌تر باشد شانس بیشتری دارید که مخاطب گزینه فالو را بفشارد و شما را دنبال کند.

همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید رقابت بسیار سنگینی در اینستاگرام وجود دارد و کاربران امروزی حوصله زیادی ندارند و تنها پس از بازدید از پروفایل شما در عرض چند ثانیه تصمیم می‌گیرند که این حساب کاربری را دنبال کنند یا اینکه بی‌خیال آن شوند. یکی از بهترین راهها برای جذب فالورر بیشتر رعایت اصول زیباشناختی در پروفایل و محتواهایی است که تولید می‌کنید.

اگر نگاهی به صفحه اینستاگرام برندهای حرفه‌ای دنیا داشته باشید به حرف ما پی می‌برید و متوجه خواهید شد حرفه‌ای‌های اینستاگرام توجه ویژه‌ای به زیبایی پروفایل و محتوا نشان می‌دهند. از طرف دیگر توصیه می‌کنیم سلیقه مخاطبین خود را نیز همیشه در نظر داشته باشید. با رعایت سلیقه مخاطبین در محتواهایی که برای اینستاگرام تولید می‌کنید دقیقاً همان مخاطبینی را بدست خواهید آورد که دنبال آنها هستید.

برای نمونه اگر در زمینه گل و گیاه فعالیت دارید، باید صفحه اینستاگرام شما حال و هوای گیاهان زیبا را داشته باشد و این مورد را در خصوص استوری‌ها نیز رعایت کنید، در این بین مناسبت‌ها را فراموش نکنید، برای نمونه روز درخت‌کاری را به فال نیک بگیرید و پست‌هایی زیبا با محوریت درختان منتشر کنید. این کار باید به گونه‌ای انجام شود که حساب کاربری شما در اینستاگرام هویت خاص خودش را پیدا کند و مخاطب جذب زیبایی صفحه اینستاگرام شما شود.

۲. قدرت محتوای ویدئویی را دست‌کم نگیرید

اگر از قدیمی‌های اینستاگرام باشید حتماً به خاطر دارید که در این شبکه اجتماعی خبری از ویدئو نبود اما مدتی است که ویژگی استوری به اینستاگرام افزوده شده است اخیراً نیز قابلیت IGTV را در اینستاگرام شاهد هستیم که از آن با نام تلویزیون اینستاگرام یاد می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت دوران بدست آوردن فالوور از طریق عکس در اینستاگرام به‌سر آمده و باید به فکر تولید محتوای ویدئویی باشید. به شما قول می‌دهیم در صورت تولید محتواهای ویدئویی باکیفیت که مناسب سلیقه مخاطبین شما باشد، شاهد افزایش چشمگیر تعداد فالوورها خواهید بود. برای اینکه متوجه سلیقه مخاطبین خود شوید، محتواهایی تصویری و ویدئویی که در گذشته تولید کرده‌اید و بازدید بیشتری داشته‌اند را زیر نظر بگیرید. توجه کنید این محتواها چه ویژگی‌هایی داشته‌اند که به مذاق مخاطب شما خوش آمده است. سپس این ویژگی‌ها را در ویدئوهای بعدی خود اعمال کنید و این ویدئوها را نیز مدتی بعد بررسی کنید تا سلانه‌سلانه به سلیقه مخاطبین خود نزدیک‌تر شوید.

روش جذب فالوور واقعی در اینستاگرام

توجه داشته باشید انتشار محتوا در IGTV یا تلویزیون اینستاگرام شرایط خاص خود را دارد و این ویدئو باید حتماً با فرمت MP۴ باشد، میزان رزولوشن آن را هم در حالت ۷۲۰ پیکسل قرار دهید، از طرف دیگر این ویدئو باید حتماً به‌صورت عمودی ضبط شود. به شما قول دهیم رعایت این موارد تأثیر بسیار زیادی در افزایش مخاطبین شما خواهد داشت.

در این بین برای بررسی دقیق بازخورد ویدئوهایی که تولید شده‌ باید از ابزارهای تجزیه و تحلیل محتوا کمک بگیرید. ابزارهای تجزیه و تحلیل دقیق‌ترین راه برای بررسی عملکرد محتوای شما هستند. یکی از این ابزارها که برای بررسی آمار محتوای ویدئویی که در تلویزیون اینستاگرام منتشر می‌کنید کاربرد زیادی دارد ابزار Insight در اینستاگرام است، در این ابزار می‌توانید میزان نرخ توجه مخاطبین (retention rate) نسبت به ویدئوهای تلویزیون اینستاگرام را بررسی کنید.

این ابزار به شما کمک می‌کند متوجه شوید مخاطبین در کدام قسمت از ویدئویی که تولید کرده‌اید مشاهده آن را متوقف کرده‌اند، از طرف دیگر تعداد کاربرانی که ویدئوی شما را تا انتها مشاهده کرده‌اند را نیز نمایش می‌دهد تا با این آمار دقیق، ویدئوهای بعدی خود را با کیفیت بیشتری دقیقاً مطابق با سلیقه مخاطبین تولید کنید.

در این زمینه تعداد ویدئوهایی که تولید می‌کنید نیز اهمیت دارد و بدون شک به هر اندازه که ویدئوی بیشتری تولید کنید به همان اندازه بازخورد بیشتری دریافت می‌کنید و آمار بیشتری برای بررسی کیفیت ویدئوها بدست می آورید.

۳. محتوا باید دقیقاً همان چیزی باشد که مخاطب می‌خواهد

برای طراحی کمپین‌های تبلیغاتی ابتدا به نیاز مخاطب فکر کنید، محتوایی که تولید می‌کنید دقیقاً باید پاسخی به نیاز مخاطب باشد، در این بین رقبا را نیز دست‌کم نگیرید و تفاوت محتواهایی که تولید کرده‌اید با محتوای رقبا را بررسی کنید و از این محتواها درس بگیرید.

اگر محصولات مختلفی تولید می‌کنید برای اینکه دقیقاً بدانید مخاطب شما دنبال چه محتوایی در اینستاگرام است شاید بهتر باشد چند حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کنید، در این حساب‌ها مخاطبین خود را بر اساس دسته‌بندی محصولاتی که تولید می‌کنید جذب نمایید، از این طریق درواقع یک جامعه‌آماری از کاربران در اینستاگرام دارید که دقیقاً دنبال محصولات شما هستند، در نتیجه محتوایی که برای این جامعه تولید می‌کنید تمرکز بیشتری روی محصولات خاص دارد.

برای نمونه اگر یک فروشگاه پوشاک مردانه و زنانه هستید شاید بهتر باشد در کنار صفحه اصلی برند خود در اینستاگرام دو حساب کاربری مجزا ایجاد کنید و با گذاشتن محتوای خاص و مناسب با سلیقه بانوان، پاسخگوی مخاطبین خانم باشید و محتوهای جذابی را برای آقایان در حساب کاربری که مختص آقایان درست کرده‌اید قرار دهید. اگر هم یک برند بزرگ هستید و در سطح کشور فعالیت دارید شاید بد نباشد چند صفحه اینستاگرام با توجه به استان‌هایی که فروش بیشتری در آنها دارید ایجاد کنید.

در این صفحه‌ها محتوایی تولید کنید که دقیقاً مخاطب به دنبال آن است، این کار کمک می‌کند تا مخاطب دست‌خالی از اینستاگرام شما بیرون نرود و در نتیجه روز‌به‌روز شاهد افزایش تعداد مخاطبین خواهید بود.

روش جذب فالوور واقعی در اینستاگرام

به این نکته نیز توجه داشته باشید که تمامی این صفحه‌ها در‌واقع باید به‌نوعی زیرمجموعه صفحه‌ اصلی اینستاگرام شما باشند، تا با بدست آوردن آمار دقیق از این صفحه‌ها، تعداد مخاطبین صفحه اصلی خود در اینستاگرام را افزایش دهید.

از اشخاص تاثیرگذار در اینستاگرام برای افزایش تعداد مخاطبین خود الهام بگیرید، این روش باعث می‌شود تا آگاهی بهتری نسبت به سلیقه مخاطبین خود بدست بیاورید، در این زمینه حتی روی صفحه‌ اینستاگرام همکارهای تجاری خود نیز می‌توانید حساب باز کنید. صفحه‌هایی که مخاطبین کمتری دارند (برای مثال ۱۰ هزار فالوور)، اما این فالوورها هر روز این صفحه‌ها را دنبال می‌کنند ممکن است در نگاه اول مهم به‌نظر نرسند اما بدون شک این صفحه‌ها محتواهایی تولید می‌کنند که توانسته‌اند مخاطبین وفادار و ثابتی داشته باشند.

در نتیجه این صفحه‌ها را زیر نظر بگیرید و ببینید چه رفتاری با مخاطبین دارند و چه نوع محتواهایی تولید می‌کنند. زیر نظر گرفتن صفحه‌های همکارهای تجاری که شغل آنها شباهت زیادی با حرفه شما دارد نیز کمک میکند تا ترفند‌های بیشتری را در جذب فالوور فرا بگیرید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته بازاریاب‌های آنلاینی هستید که اطلاعات خوبی در زمینه جذب فالوور در اینستاگرام دارند، خواهشمندیم در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

منبع: entrepreneur

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینایی که گفتید فالور رو بالا نمیبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج