ایرانیان - F داخلی موبایل111
لایکو_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
وبسایت گجت نیوز: انسان‌ها به ماه سفر کرده‌اند و راز‌های مرموزی همچون کتری شیطان (آبشاری که غیب می‌شود) و شاید اهرام مصر را کشف نموده‌اند، اما هنوز چند پدیده عجیب وجود دارد که علم نمی‌تواند پاسخی برای آن‌ها پیدا کند.

با اینکه دانشمندان برای این چند پدیده عجیب تئوری‌هایی دارند، اما هیچ‌کس با اطمینان نمی‌تواند توضیح دهد که چرا اتفاق می‌افتند یا چرا وجود دارند. در ادامه به ۹ پدیده عجیب می‌پردازیم که محققان را گیج کرده است.

دانشمندان نمی‌دانند چرا انسان‌ها خمیازه می‌کشند

پدیده‌های عجیبی که علم توضیحی برای آن‌ها ندارد

شما تقریبا هر روز خمیازه می‌کشید، اما دانشمندان دلیل‌اش را نمی‌دانند. اخیرا جامعه علمی به این ایده رسیده که خمیاز یک رفتار مرتبط با گرماسنجی است که ذهن را خنک می‌کند، اما هنوز عملکرد بیولوژیکی واقعی این پدیده عجیب مشخص نیست.

دانشمندان همچنین نمی‌دانند که چرا خمیازه بین انسان‌ها واگیردار است. یک تحقیق در سال ۲۰۰۵ کشف کرد که وقتی شما خمیازه می‌کشید، شبکه‌های داخل مغز که به انتقال فکر و مهارت‌های اجتماعی مربوط هستند، فعال می‌شوند. محققان همچنین مشاهده کردند که شامپانزه‌ها از دیدن خمیازه‌ها انسان‌ها، این عمل را تکرار می‌کنند.

متیو کمپل (Matthew Campbell)، از اعضای مرکز تحقیق دانشگاه اموری می‌گوید که تقلید از حالات چهره دیگران به ما کمک می‌کند تا خودمان را با حالت کنونی آن‌ها سازگار کرده و آن‌ها را بهتر درک کنیم. به همین دلیل است که طبق نتایج یک تحقیق دیگر، بیماران روانی چندان به خمیازه حساس نیستند و تحت تاثیر آن قرار نمی‌گیرند.

این قارچ فقط در تگزاس و ژاپن رشد می‌کند و دانشمندان پاسخی برای آن ندارند

پدیده‌های عجیبی که علم توضیحی برای آن‌ها ندارد

کوریواکتس گیستر (Chorioactis geaster) تنها قارچ از نوع کوریواکتس، فقط در تگزاس و ژاپن یافت می‌شود. این دو منطقه روی یک عرض جغرافیایی قرار دارند، اما قارچ شناسان نمی‌دانند چرا این قارچ فقط در دو نقطه مذکور رشد می‌کند. در تگزاس این قارچ با نام سیگار شیطان (devil’s cigar) شناخته می‌شود، زیرا قبل از باز شدن که شبیه ستاره می‌شود، به سیگار شباهت دارد.

هیچکس نمی‌داند چرا قطب شمالی سیاره زحل، یک غبار شش ضلعی شکل در حال چرخش دارد

پدیده‌های عجیبی که علم توضیحی برای آن‌ها ندارد

در قطب شمال سیاره زحل، یک جریان آب و هوایی عظیم (به اندازه دو کره زمین) به شکل یک شش ضلعی وجود دارد. این غبار عجیب توسط فضاپیمای کاسینی (Cassini) ناسا مشاهده و تصویربرداری شد، اما هنوز توضیحی برای آن وجود ندارد.

دانشمندان تنها اتفاق طبیعی منجر به ایجاد شدن حالت شش ضعلی را در کریستال‌ها پیدا کرده‌اند، بنابر این آن‌ها هیچ ایده‌ای ندارند که چرا غبار سیاره زحل چنین شکلی دارد. چیزی که این پدیده عجیب را گیج کننده‌تر می‌کند این است که طوفان مذکور در چند سال اخیر تغییر رنگ داده و از رنگ فیروزه‌ای به زرد تبدیل شده است.

نهنگ‌های گوژپشت که زمانی به صورت انفرادی می‌زیستند، اکنون به صورت گروهی زندگی می‌کنند

پدیده‌های عجیبی که علم توضیحی برای آن‌ها ندارد

نهنگ‌های گوژپشت موجوداتی هستند که به طور معمول، زیست انفرادی را ترجیح می‌دهند، اما در چند سال اخیر در سواحل آفریقای جنوبی به صورت گروه‌های ۲۰ الی ۲۰۰ تایی به شکار می‌پردازند.

دانشمندان دریایی نمی‌دانند که چرا ذات این موجودات قدیمی تغییر یافته، اما اخیرا جمعیت ان‌ها افزایش پیدا کرده است و شاید این بتواند دلیل تغییرات اخیر را توضیح دهد.

گیسلی وایکینگسون (Gisli Vikingsson)، رئیس مطالعات نهنگ در مرکز تحقیقات فرش واتر ایرلند در این باره می‌گوید که دیدن نهنگ‌های گوژپشت به صورت گروهی کاملا غیرمعمول است.

توضیحی برای این درخت‌های خمیده در جنگل رقصان روسیه وجود ندارد

پدیده‌های عجیبی که علم توضیحی برای آن‌ها ندارد

جنگل رقصان (Dancing Forest) در شهر بندری کالینینگراد روسیه با درختان کاجی پر شده که به صورت مارپیچ، دایره‌شکل و اشکال دیگر رشد کرده‌اند.

این درختان در دهه ۶۰ میلادی کاشته شدند و تنها سه گونه، شناسایی شده که توانایی انجام چنین کاری را دارد. طبق تحقیقات منتشر شده از سوی مجله اطلس آبسکیورا، باد‌های شدید، خاک ناپایدار و دخالت‌های کرم‌های پیله‌ساز از دلایل چنین تغییراتی در درختان کاج مذکور است.

ماده تاریک شباهتی به ماده عادی ندارد و ما آن را به درستی نمی‌فهمیم

پدیده‌های عجیبی که علم توضیحی برای آن‌ها ندارد

ماده از پروتون‌ها، نوترون‌ها و الکترون‌ها ساخته شده، اما اینکه ماده تاریک از چه چیزی تشکیل شده مشخص نیست. یک تئوری این است که ماده تاریک از ذراتی تشکیل شده که هنوز شناسایی و کشف نشده‌اند. یک تحقیق در سال ۲۰۱۶ پیشنهاد می‌دهد که این ماده شاید از سیاه چاله‌های بسیار قدیمی ساخته شده باشد.

ماده تاریک نور را منعکس نمی‌کند، اما در جا‌هایی که غلظت زیادی دارد می‌تواند نور را منحرف کند و دانشمندان به همین دلیل توانسته‌اند از وجود چنین ماده‌ای اطلاع پیدا کنند. بر فرض اینکه دانش ما از جهان و فیزیک درست باشد، ماده تاریک بیشتری نسبت به ماده عادی در جهان وجود دارد.

داشمندان می‌دانند که گربه‌ها چگونه صدای خرخر در می‌آورد، اما نمی‌دانند چرا!

پدیده‌های عجیبی که علم توضیحی برای آن‌ها ندارد

برای مدتی طولانی، مکانیسم‌های خرخر کردن گربه‌ها یک معمای حل نشده بود. طبق گزارشات بی بی سی، تصور بر این است که ماهیچه‌های اطراف حنجره گربه، لرزه‌ای ایجاد می‌کنند که نتیجه‌اش صدای خرخر است.

اما دلیل اینکه چرا گربه خرخر می‌کند هنوز مشخص نیست. یک فرضیه این است که خرخر نشانه رشد استخوان است، زیرا فرکانس ارتعاش آن باعث می‌شود استخوان‌ها در واکنش به فشار، سفت‌تر شوند. فرکانس خرخر که بین ۲۵ الی ۱۰۰ هرتز است، با فرکانس‌های مقرر شده در دارو درمانی برای انسان‌ها مطابقت دارد.

ما هر ثانیه، صد‌ها سیگنال نامفهوم از فضا دریافت می‌کنیم

پدیده‌های عجیبی که علم توضیحی برای آن‌ها ندارد

انفجار‌های سریع رادیویی (FRBs)، پالس‌های گذرای رادیویی هستند که انرژی آزاد شده توسط آن‌ها می‌تواند ۵۰۰ میلیون خورشید را روشن سازد. فضانوردان بر این باورند که این سیگنال‌ها هر ثانیه منتشر می‌شوند، اما تنها ۳۰ مورد از آن‌ها شناسایی شده است.

سیگنال ۱۲۱۱۰۲ که از خارج از کهکشان راه شیری ما می‌آید، تنها سیگنالی است که تاکنون دو بار از یک موقعیت یکسان ارسال شده است. محققان همچنین اخیرا دریافته‌اند که ۱۲۱۱۰۲ یکی از دو نوع انفجار سریع رادیویی است.

یک دهانه مشابه کوه‌های ماه در سیبری وجود دارد که توضیحی برای آن نداریم

پدیده‌های عجیبی که علم توضیحی برای آن‌ها ندارد

این دهانه عظیم، که با نام پتوم (Patom) شناخته می‌شود، ۱۵۸ متر (۵۲۰ فوت) عرض و ۴۲ متر (۱۳۹) طول دارد و در واقع یک تپه محسوب می‌شود که از سنگ‌های آهک شکسته تشکیل شده است.

مردم محلی این پدیده عجیب را آشیانه عقاب آتش (Fire Eagle’s Nest) می‌نامند و باور دارند که این منطقه با مرگ در ارتباط است، زیرا چیزی در آنجا رشد نمی‌کند و حیوانات تمایلی به رفتن به این محل ندارند.

این تپه اولین بار توسط زمین شناسی روسی، ودیم کلپاکوف (Vadim Kolpakov) در سال ۱۹۴۹ گزارش شد، اما عمر آن به بیش از ۵۰۰ سال قبل باز می‌گردد. هیچکس ایده دقیقی از چگونه به وجود آمدن آن ندارد، اما می‌تواند حاصل یک انفجار هسته‌ای یا فرود آمدن یک سفینه فضایی باشد.