۸۳۲۵۴۶
۷ نظر
۵۰۶۵
۷ نظر
۵۰۶۵
پ

جذاب‌ترین محصولات تکنولوژی که در آینده راهی بازار می‌شوند

فناوری‌های نوین به اندازه‌ای در اختیار انسان‌‌ها قرار گرفته‌اند که گاهی اوقات فراموش می‌کنیم با چه محصولات مدرن و پیشرفته‌ای سر و کار داریم، برای نمونه چندین دهه پیش کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که انسان‌ها در هر لحظه بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، اما با حضور گوشی‌های موبایل، این رؤیا به حقیقت پیوست

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: فناوری‌های نوین به اندازه‌ای در اختیار انسان‌‌ها قرار گرفته‌اند که گاهی اوقات فراموش می‌کنیم با چه محصولات مدرن و پیشرفته‌ای سر و کار داریم، برای نمونه چندین دهه پیش کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که انسان‌ها در هر لحظه بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، اما با حضور گوشی‌های موبایل، این رؤیا به حقیقت پیوست، یا اینکه در گذشته اصلاً فکر نمی‌کردیم روزی فرا رسد که کاربران بتوانند با ساده‌ترین شکل ممکن عکس بگیرند، گوشی‌های هوشمند، دسترسی کاربران را به این رؤیا نیز مهیا کردند و این روزها به آسانی آب خوردن می‌توانید با گوشی خود عکس بگیرید.

خوشبختانه پیشرفت‌ فناوری را در تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها شاهد هستیم و روزی نیست که با محصولی جدید آشنا نشویم. در این بین محصولات نوآورانه‌ای نیز وجود دارند که فناوری‌های آنها به‌اندازه‌ای است که هنوز راهی بازار نشده‌اند اما بدون شک در چند سال آینده این محصولات رادر اختیار خواهیم داشت.

با این حساب قصد داریم نگاهی به جذاب‌ترین محصولات دنیای فناوری نگاهی داشته باشیم که تا چند سال دیگر راهی بازار می‌شوند.

کوچک‌ترین چراغ‌قوه دنیا

جذاب‌ترین محصولات تکنولوژی که در آینده راهی بازار می‌شوند

چراغ‌قوه وسیله جدیدی نیست و سال‌‌‌ها است که این وسیله کارآمد را می‌شناسیم، از طرف دیگر این وسیله کار خاصی هم انجام نمی‌دهد که با فناوری‌های جدید بتوان این محصول را دگرگون کرد. اما جالب است بدانید چنین اتفاقی رخ داده و با چراغ‌قوه‌ای طرف هستیم که لقب کوچکترین چراغ‌قوه دنیا را از آن خود کرده است.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که چراغ‌قوه را در مسافرت یا برای انجام کارهای مختلف همراه خود نمی‌بریم ابعاد نسبتاً بزرگ چراغ‌قوه‌هاست. خوشبختانه به‌لطف فناوری‌های جدید دیگر لازم نیست نگران ابعاد بزرگ چراغ‌قوه باشید چرا که شاهد معرفی چرا‌غ‌قوه بسیار کوچکی هستیم که عملکرد و توانایی آن با چراغ‌قوه‌های بزرگ هیچ فرقی نمی‌کند.

این چراغ‌قوه به اندازه‌ای کوچک است که به راحتی می‌توانید آنرا در جیب خود بگذارید بدون اینکه فضایی از جیب اشغال کند. آویزان کردن این چرا‌غ‌قوه از جاکلیدی نیز گزینه خوبی برای حمل و نقل آن است. با انجام این کار همیشه یک چراغ‌قوه دراختیار خواهید داشت.

چراغ‌قوه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم با نام Sub راهی بازار خواهد شد و ۲۵ میلی‌متر طول و ۱۲ میلی‌متر عرض دارد. این ابعاد کوچک باعث شده تا چراغ‌قوه کوچک ما چیزی حدود ۶ گرم وزن داشته باشد. ویژگی‌های بارز ااین چراغ‌قوه به همین موارد ختم نمی‌شود و با محصولی طرف هستیم که در برابرآب، آتش و ضربه‌های شدید بسیار مقاوم است. به لحاظ قیمتی نیز این چراغ‌قوه با تمامی ویژگی‌هایی که دارد بسیار خوش‌قیمت خواهد بود تا مشتریان نگرانی برای هزینه‌ بالای این محصول همه‌فن حریف نداشته باشند.

کنسول‌بازی دست‌ساز

جذاب‌ترین محصولات تکنولوژی که در آینده راهی بازار می‌شوند

پیشرفت‌های فناوری باعث شده تا فرآیند برنامه‌نویسی دگرگون شود، پیش از این اگر قصد برنامه‌نویس‌شدن داشتید باید حتماً پیش‌نیازهای برنامه‌نویسی را فرا میگرفتید و سپس یک زبان برنامه‌نویسی را آموزش می‌دیدید. اما این روزها کیت‌هایی برای تعامل ساخت و ساز تجهیزات مختلف وجود دارد که به‌لطف آنها با کمترین دانش زبان‌های برنامه‌نویسی می‌توانید محصول مورد نظر را بسازید.

در این زمینه برای نمونه می‌توان به کیت‌های تلفن‌های هوشمند اشاره کرد، حتی جالب است بدانید کیت‌هایی نیز برای ساخت خودران‌‌کردن اتوموبیل‌ها ساخته شده است. در همین زمینه به یک کیت کنسول‌بازی دست‌ساز با نام Pyxa برخوردیم که نه تنها به کاربر اجازه می‌دهد کنسول‌ بازی دلخواه خودش را بسازد بلکه کاربر را قادر می‌سازد تا برای این کنسول، بازی نیز درست کند و در همین بین زبان‌های برنامه‌نویسی را نیز فرا بگیرد.

کاربران در حین سوار کردن قطعات مختلف این کنسول با ویژگی‌های این قطعه‌ها و همچنین عملکرد آنها آشنا می‌شوند. سوار کردن این قطعات نیز نیاز به ابزار یا دانش خاصی ندارد و با فرآیندی بسیار ساده طرف هستیم. پس از اینکه کاربر کنسول بازی دلخواهش را سوار کرد می‌تواند برای ساختن بازی و تعامل با این کنسول اقدام کند. تمامی این مراحل نیز با زبان ساده در راهنمای این کیت توضیح داده شده تا کاربر در کنار ساخت یک کنسول‌ بازی، زبان‌های برنامه‌نویسی را نیز فرا بگیرد.

جالب اینجاست کیت Pyxa دارای بازی‌های پیش‌فرضی نیز هست که کاربر می‌تواند این بازی‌ها را دانلود و با کنسولی که ساخته است مشغول به بازی شود. از طرف دیگر بازی‌هایی نیز که توسط سایر کاربران برای این کنسول ساخته شده را نیز می‌توان به سرورهای سازنده این کیت منتقل کرد تا بقیه کاربران به این بازی‌ها دسترسی داشته باشند و مهارت خود را نسبت به این بازی‌ها محک بزنند.

شارژر وایرلس نامرئی

جذاب‌ترین محصولات تکنولوژی که در آینده راهی بازار می‌شوند

گوشی‌های هوشمند امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند اما انصافاً باید گفت این گوشی‌ها دردسر بزرگی با نام شارژ نیز دارند. به همین منظور چند سالی است که با فناوری شارژ وایرلس سر و کار داریم. این فناوری نیز دردسرهای خاص خودش را دارد چرا که باید همیشه یک پایه شارژ وایرلس را روی میز یا مکانی نزدیک به گوشی قرار دهید. از طرف دیگر این شارژرها را نیز باید به برق متصل کرد و باز هم تعامل با سیم شارژر دردسرساز به‌نظر می‌رسد.

در همین راستا با شارژ وایرلسی با نام Enerqi طرف هستیم که فرآیند شارژ گوشی را بسیار ساده‌تر سایر شارژرهای وایرلس فعلی انجام می‌دهد. این شارژر عملاً نامرئی نیست اما از آنجایی که توانایی بیشتر نسبت به دیگر شارژرهای وایرلس دارد می‌توانید این محصول را در فاصله‌ای دورتر از گوشی هوشمند قرار دهید.

به لطف این ویژگی شارژ Enerqi را در قسمتی از میز می‌توان پنهان کرد و بدون اینکه جلوی دید باشد فرایند شارژ گوشی را انجام داد. شارژر وایرلس Enerqi باید در قسمتی از میز پنهان شود که حدود ۴۰ میلی‌متر با گوشی فاصله داشته باشد. در چنین فاصله‌ا‌ی گوشی هوشمند به راحتی شارژ می‌شود بدون اینکه شارژر قابل رویت باشد.

روبات سوفیا کوچولو برای آموزش برنامه‌نویسی

جذاب‌ترین محصولات تکنولوژی که در آینده راهی بازار می‌شوند

این روزها روبات‌ها به‌اندازه‌ای واقع‌گرایانه طراحی می‌شوند که بعضی از مواقع واقعاً از دیدن این روبات‌های هوشمند تعجب می‌کنیم. در همین راستا به یک روبات هوشمند با نام سوفیا کوچولو برخورد داشتیم. این روبات چیزی حدود ۳۵ سانتی‌متر قد دارد و برای آموزش زبان‌ها برنامه‌نویسی جهت کودکان ۷ تا ۱۳ ساله طراحی شده است.

روبات سوفیا کوچولو، ظاهری بسیار معصومانه و جذاب دارد و کودکان در اولین برخورد با این روبات، عاشق آن می‌شوند. در نتیجه یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی را با میل و علاقه بیشتری دنبال خواهند کرد.

سوفیا کوچولو در کنار آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی کارهای جذاب زیادی نیز بلد است و مدت‌ها می‌تواند بچه‌ها را سرگرم نگه دارد. راه‌رفتن، صحبت‌کردن، ترانه‌خواندن، بازی کردن و انجام کارهایی که بچه‌ها خوششان می‌اید از دیگر استعدادهایی است که سوفیا کوچولو بلد است. این روبات بامزه و جذاب قابل برنامه‌ریزی نیز می‌باشد و دستورات مختلف بسیاری را می‌توان برای سوفیا کوچولو تعریف کرد.

روبات سوفیا کوچولو زبان‌‌های برنامه‌نویسی را به‌صورت کاملاً تعاملی به بچه‌ها آموزش می‌دهد و بچه‌هایی که از این طریق آموزش می‌بینند، آموخته‌های خود را هرگز فراموش نمی‌کنند.

سه‌پایه هیبریدی دوربین عکاسی

جذاب‌ترین محصولات تکنولوژی که در آینده راهی بازار می‌شوند

دنیای عکاسی متحول شده است و عکس‌های به‌اندازه‌ای طرفدار پیدا کرده‌اند که پایه‌های مخصوصی را برای نگه‌داشتن گوشی و دوربین عکاسی شاهد هستیم. از دیرباز نیز سه‌پایه‌هایی برای دوربین عکاسی وجود داشت که یار و یار عکاسان بود.

در همین راستا با محصول خلاقانه‌ای طرف هستیم که عملاً هم سه‌پایه است و هم به‌عنوان پایه‌ سلفی می‌توانید از این محصول کمک بگیرید. این سه‌‌پایه هیبریدی در عرض یک چشم به‌هم زدن تغییر حالت می‌دهد و از حالت سه‌پایه به صورت پایه سلفی تبدیل می‌شود. وزن این محصول نیز بسیار سبک است و از آنجایی که از آلومینیوم بسیار مقاوم ساخته شده با سه‌پایه‌ای سبک و قابل حمل طرف هستیم که به راحتی در کیف جا می‌شود.

سه‌پایه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم در بازار با نام SwitchPod شناخته می‌شود و ممکن است فناوری‌های پیش‌رفته‌ای در ساخت آن به‌خدمت گرفته نشده باشد اما انصافاً باید گفت ایده نوآورانه و جالبی دارد که بدون شک برای علاقه‌مندان عکاسی مورد توجه واقع خواهد شد.

ف وتبال‌دستی هوشمند

جذاب‌ترین محصولات تکنولوژی که در آینده راهی بازار می‌شوند

فوتبال به‌اندازه‌ای جذابیت دارد که بازی فوتبال‌دستی نیز همیشه‌ علاقه‌مندان خاص خود را داشته و تفریح شناخته‌ شده‌ای در میان جوانان و نوجوانان است. جالب است بدانید فوتبال دستی در سطح جهانی نیز طرفداران زیادی دارد و سالانه مسابقات بین‌المللی فوتبال‌دستی نیز برگزار می‌شود.

فوتبال‌دستی از آن تفریح‌هایی است که دست‌کم باید دو نفر با هم‌بازی کنند و تنهایی نمی‌شود فوتبال دستی بازی کرد. به همین منظور فوتبال‌دستی هوشمندی را شاهد هستیم که عملاً یک کنترل یک تیم را برعهده می‌گیرد تا به‌راحتی بتوانید تکنفره با این فوتبال دستی بازی کنید.

این فوتبال‌دستی هوشمند با نام FoosFit راهی بازار شده است و بیشتر برای افرادی ساخته شده که برای مسابقات فوتبال‌دستی باید تمرین کنند اما کسی برای تمرین با آنها پیدا نمی‌شود. این فوتبال‌دستی استراتژی‌های مختلف را به بازیکن آموزش می‌دهد و قابل برنامه‌ریزی است تا حرکت‌های جدید را بتوان برای این محصول تعریف کرد.

تعامل و کنترل این محصول نیز از طریق یک اپلیکیشن اندرویدی صورت می‌گیرد و قطعاتی که در ساخت این فوتبال‌دستی هوشمند استفاده شده با چیزی که در فوتبال‌دستی‌های معمولی شاهد آن هستیم هیچ فرقی ندارد.

پهپاد جیبی

جذاب‌ترین محصولات تکنولوژی که در آینده راهی بازار می‌شوند

پهپادها عمر زیادی ندارند، اما در همین عمر کم تغییرات زیادی را شاهد بوده‌اند و این روزها در صنایع هوا فضا، پزشکی، نیروهای نظامی و امنیتی و سایر دستگاه‌های دولتی شاهد به‌خدمت گرفتن پهپادهای بسیار پیشرفته‌ای هستیم. پهپادها از آن دسته محصولاتی هستند که افراد معمولی نیز تمایل زیادی به آنها نشان می‌دهند و به همین منظور نیز هر روز شاهد پهپاد‌های جدیدی هستیم که امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در همین راستا به پهپاد بسیار کوچکی برخورد کردیم که به‌رغم جثه ظریفی که دارد امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این پهپاد که با نام تجاری Micro Drone 4.0 راهی بازار خواهد شد چهارمین نسل از پهپادهای سری MicroDrone است و به جای اینکه برای هدایت آن نیاز به کنترلر داشته باشد به راحتی می‌توان این پهپاد کوچک را با یک گوشی آیفون هدایت کرد. اگر به پهپادها علاقه‌ داشته باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که یکی از مصارف اصلی پهپادها در میان کاربران معمولی، عکس و فیلم‌گرفتن با پهپاد است. بیشتر پهپادهایی که برای این کار دربازار وجود دارد نیز فاقد قابلیت ثبات‌تصویری دوربین هستند و در نتیجه فیلم‌‌ها و عکس‌های تار و پرلرزشی می‌گیرند.

اما در این پهپاد جدید دو محور مکانیکی برای دوربین تعبیه شده است تا این محورها لرزشی که به دوربین وارد می‌شود را بگیرد و عکس و فیلم‌هایی کاملاً شفاف و بدون لرزش را شاهد باشیم. از طرف دیگر این پهپاد به لحاظ ابعاد نیز نسبت به رقبایش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و آنقدر کوچک است که به‌راحتی در جیب جا میگیرد.

پاک‌کننده فرابنفش

جذاب‌ترین محصولات تکنولوژی که در آینده راهی بازار می‌شوند

تمیزکاری به‌خودی خود کاری سخت و خسته‌کننده است اما وقتی قرار باشد قسمت‌های ریز و دور از دسترس را تمیز کنیم، این کار دشوارتر نیز به‌نظر می‌رسد. از طرف دیگر تمیزکننده‌های موجود در بازار دارای ترکیبات شیمایی هستند که به بعضی از اجسام آسیب وارد می‌کنند. این موارد باعث شده تا تمیز کردن صفحه‌کلید لپ‌تاپ یا دیگر قسمت‌های تجهیزات الکترونیک کاری حساس و خسته‌کننده باشد.

به همین منظور محصولی جدیدی را با نام UVGLO شاهد هستیم که تمامی این مشکلات را در یک چشم‌به‌هم زدن از بین می‌برد. این محصول برای تمیزکردن از پرتوهای فرابنفش کمک می‌گیرد و به لحاظ ابعاد نیز بسیار کوچک و جمع‌ و جور طراحی شده تا به‌راحتی بتوان برای تمیزکردن منافذ و جاهای دور از دسترس روی این پاک‌کننده فرابنفش حساب باز کرد.

جالب اینجاست که این‌پاک‌کننده حتی به باتری هم نیازی ندارد و انرژی خود را از گوشی‌های هوشمند تأمین می‌کند. پرتوهایی که توسط این پاک‌کننده ساطع می‌شود دی‌.‌ان‌.‌ای آلودگی‌ها و میکروب‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد و از بین می‌برد. در نتیجه برای نمونه با یکبار تاباندن پرتوهای فرابنفش بوسیله این محصول به صفحه‌کلید لپ‌تاپ، تمامی جرم‌هایی که در میان کلید‌ها پنهان شده‌اند از بین می‌روند.

آداپتور بی‌سیم‌کننده هدفون

جذاب‌ترین محصولات تکنولوژی که در آینده راهی بازار می‌شوند

اگر اهل گوشی‌های هوشمند جدید و تراز اول باشید حتماً به خوبی می‌دانید که بیشتر گوشی‌های مدرن اندرویدی عطای جک قدیمی هدفون را به لقایش بخشیده‌اند و از درگاه‌های یو.‌اس‌.‌بی نوع سی (USB-c)‌ بهره می‌گیرند. تکلیف آیفون‌ها نیز که کاملاً مشخص است و پورت‌های خاص خود را دارند.

این امر باعث شده تا عملاً هدفون‌های سیم‌داری که کاربران خریده‌اند بدون‌استفاده باقی بماند. خوشبختانه فناوری‌های نوین در این زمینه نیز به‌خدمت کاربران آمده است و با آداپتور بی‌سیم‌کننده هدفون با نام Accessport Air طرف هستیم که به گوشی هوشمند از طریق بلوتوث متصل می‌شود و خروجی صدای گوشی را از طریق سیم به هدفون‌های سیم‌دار منتقل می‌کند. این محصول وقتی که راهی بازار شود حدود ۲ سال زمان نیاز دارد و با فناوری بلوتوث نسخه ۵.۰ سازگاری کامل خواهد داشت.

در این قسمت به پایان فهرستی از جذاب‌ترین محصولات دنیای فناوری رسیدیم که تا چند سال دیگر راهی بازار می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از هواداران فناوری‌های جدید هستید و محصول جالبی می‌شناسید که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن خواهیم بود، در قسمت نظرات نام و مشخصات این محصول را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

منبع: digitaltrends

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود

    • بدون نام

      وای باورم نمیشه اخه چقدر خفنن که برای بچه اموزش برنامه نویسی میذارن

    • علیوو

      سلام اداپتور بیسیم کننده هدفون خیلی وقته که هست

    • بدون نام

      خیلی بیخود بودن جز شارژ نامرئی
      اون فوتبال دستی که دو تا دروازه بان داشت!
      چراق قوه که کاربردی نداره و میشه همینی که ساختن رو دست ساز هم ساخت و ربطی به نوآوری نداره
      کنسول بازی دست ساز حرفی برای گفتن نداشت!
      اون پاکن فرابنفش خوب بود و ایده نویی بود

    • بدون نام

      همشون مسخره بودن جزء ربات برنامه نویسی

    • sudn

      تکنولوژی داره به سمت چیزای مسخره می ره ونه نیاز واقعی جامعه بشری

    • 8حگ

      نننعححححهجن**

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج