جاباما
۸۳۲۵۵۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

برف، راه ۱۲۰ روستای آذربایجان شرقی را بست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: بارش سنگین برف شب گذشته راه ارتباطی حدود ۱۲۰ روستای این استان را بست.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: بارش سنگین برف شب گذشته راه ارتباطی حدود ۱۲۰ روستای این استان را بست.

اروجعلی علیزاده افزود: این روستا‌ها بیشتر در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان‌های هشترود، چاراویماق، بستان اباد، اهر و ورزقان قرار دارند.

برف، راه ۱۲۰ روستای آذربایجان شرقی را بست

وی با بیان اینکه ماموران راهداری شب گذشته با تلاش خود مانع از بسته شدن راه‌های اصلی و فرعی استان شدند، اظهار داشت: هم اکنون رفت و آمد در این راه‌ها و آزاد راه تبریز - زنجان به صورت عادی در جریان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: از شامگاه شنبه با شروع بارش برف در استان، ماموران راهداری در چند مرحله اقدام به برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی کردند.

علیزاده با بیان اینکه تلاش ماموران برای بازگشایی راه‌های روستایی استان ادامه دارد، افزود: تلاش می‌شود تا شب راه ارتباطی روستا‌های بسته شده نیز باز شود.

وی میانگین ارتفاع برف در برخی مناطق برفگیر استان را حدود ۵۵ سانتی متر اعلام و کرد و گفت: در گردنه ها، ارتفاع برف به بیش از ۷۰ سانتی متر می‌رسد.

برف روبی، نمک پاشی و تیغ زنی راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی با حدود ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری و با استفاده از ۶۰۰ دستگاه سبک و سنگین انجام می‌شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehran

      برو عموجان برف کجابود.هوا صاف وافتابیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج