جاباما
۸۳۲۵۷۵
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

گوشی‌های هوشمند به یکی از هیجان‌انگیزترین ابعاد فناوری‌های جدید تبدیل شده‌اند و سلاطین موبایل نیز هر سال گوشی‌های جدیدی معرفی می‌کنند که نسبت به محصولات قبلی امکانات چشمگیرتری دارند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: گوشی‌های هوشمند به یکی از هیجان‌انگیزترین ابعاد فناوری‌های جدید تبدیل شده‌اند و سلاطین موبایل نیز هر سال گوشی‌های جدیدی معرفی می‌کنند که نسبت به محصولات قبلی امکانات چشمگیرتری دارند.

به همین منظور سالانه نمایشگاه‌های مختلفی برای گوشی‌های هوشمند در قسمت‌های مختلف دنیا برگزار می‌شود اما اگر اخبار موبایل را دنبال می‌کنید حتماً به خوبی می‌دانید کنگره جهانی موبایل گل‌سرسبد تمامی ای مراسم است و در این کنگره بزرگ که هر سال اوایل اسفند‌ماه برگزار می‌شود سلاطین موبایل هرچه در چنته دارند را رو می‌کنند تا در مقابل رقبا قد علم کنند و ماحصل تلاش سال گذشته خود را پیش‌روی هواداران قرار دهند.

از آنجایی که ما هم همانند شما به گوشی‌های هوشمند جدید و فناوری‌هایی که در این محصولات به خدمت گرفته می‌شود علاقه داریم و نمی‌توانیم تا روز برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ صبر کنیم، در ادامه قصد داریم با هم ببینیم چه انتظارهایی از بزرگان صنعت موبایل برای این مراسم می‌توان داشت.

سامسونگ

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

اگر بگوییم سامسونگ نبض گوشی‌های اندرویدی را در اختیار دارد بی‌راه نگفته‌ایم، در این زمینه می‌توان به سری پرچمدار گلکسی‌های اس سامسونگ اشاره کرد که انصافاً یک سر و گردن بالاتر از بسیاری از رقبا هستند. به‌‌همین منظور اشتیاق زیادی داشتیم تا سامسونگ گلکسی اس ۱۰ را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ رونمایی کنند اما برای هواداران این غول کره‌ای باید بگوییم این اتفاق رخ نخواهد داد چراکه سامسونگ رسما تأیید کرده که در تاریخ ۲۰ فوریه طی مراسمی باشکوه این گلکسی اس ۱۰ را رونمایی خواهد کرد.

در این بین اگر اخبار موبایل را دنبال کرده باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید مدت زیادی است چشم‌انتظار گوشی تاشوی هوشمندی از جانب سامسونگ هستیم، از قرار معلوم صبر هوداران این گوشی به پایان رسیده است و رونمایی‌های سامسونگ تنها به گلکسی اس ۱۰ ختم نمی‌شود و در تاریخ ۲۰ فوریه چشم‌مان به جمال اولین گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ نیز روشن خواهد شد.

البته بدون شک کنگره جهانی موبایل جایی نیست که سامسونگ دست خالی در آن ظاهر شود و احتمال زیادی دارد که در این مراسم شاهد رونمایی گلکسی اسپرت و گلکسی فیت باشیم. از طرف دیگر گمانه‌زنی‌های زیادی نیز وجود دارد که از عزم سامسونگ برای رونمایی از گوشی‌های جدیدی از خانواده گلکسی A خبر می‌دهند. رونمایی سامسونگ از تبلت‌های جدید این شرکت نیز به‌هیچ‌وجه دور از ذهن نیست.

سونی

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

تجربه نشان داده است سونی رسم دارد چندین گوشی جدید را به همراه یک پرچمدار تازه در کنگره جهانی موبایل رونمایی کند. با این حساب چه بسا که چشم‌مان به جمال اکسپریا XZ۴ در این مراسم روشن شود. کنفرانس سونی در تاریخ ۲۵ فوریه برگزار می‌شود و اگر از طرفداران این برند هستید پیشنهاد می‌کنیم این تاریخ را از هم‌اکنون در تقویم خود علامت بزنید.

سونی تاکنون توانسته است به‌خوبی در خصوص اکسپریا XZ۴ رازنگه‌داری کند و اطلاعات زیادی از این گوشی در دسترس نیست اما شایعات از حضور دوربین سه‌گانه در پشت این گوشی حکایت دارد. اگر از علاقه‌مندان گوشی‌های پرچمدار سونی هستید حتماً به خوبی می‌دانید که این برند تاکنون همیشه از یک لنز در دوربین پشت گوشی‌های خود استفاده می‌کرده است و به این ترتیب می‌توان اکسپریا XZ۴ را محصولی دانست که حرف‌های بیشتری نسبت به پرچمداران قبلی این برند برای گفتن دارد. گفته می‌شود که اکسپریا XZ۴ از صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶.۵ اینچ بهره می‌گیرد و نسبت صفحه‌ این گوشی ۲۱:۹ است.

با این حساب به‌لحاظ نسبت صفحه‌نمایش نیز می‌توان اکسپریا XZ۴ را گوشی سنت‌‌شکنی دانست که نسبت‌ صفحه‌نمایش آن با بیشتر گوشی‌های بازار تفاوت دارد. از طرف دیگر خبری از بریدگی بالای صفحه‌نمایش گوشی‌های جدید که به اصطلاح به آن ناچ (Notch) هم می‌گویند نیز در پرچمدار بعدی سونی نیست و جک هدفون نیز در این گوشی به چشم نمی‌خورد. از قرار معلوم پشت این گوشی از شیشه ساخته شده و با طراحی به‌خصوص و ویژه‌ای در این گوشی سر و کار نخواهیم داشت.

در این بین شایعاتی نیز مطرح شده که بر اساس این شایعات احتمال دارد سونی گوشی اکسپریا XZ۴ کامپکت را نیز در کنگره جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۱۹ رونمایی کند. این گوشی احتمالاً صفحه‌نمایشی ۵ اینچ خواهد داشت و در قسمت پشت تنها به یک لنز دوربین مجهز خواهد بود.

ال‌جی

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

در اینکه ال‌جی گوشی پرچمدار جی ۸ خود را آماده معرفی کرده است هیچ شکی نداریم، رسانه‌های کره‌ای نیز از عزم این برند برای رونمایی جی ۸ در تاریخ ۲۴ فوریه در کنگره جهانی موبایل خبر می‌دهند. حتی خود برند ال‌جی نیز رسما تأیید کرده که یک گوشی هوشمند جدید را در این تاریخ رونمایی میکند اما اشاره‌ای به نام جی‌ ۸ نداشت.

ال‌جی مدعی است گوشی که معرفی خواهد کرد از باتری با ظرفیت ۴ هزار میلی‌آمپر بهره می‌برد و پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۵۵ در قلب این گوشی جا خوش کرده است. حضور سیستم خنک‌کنندگی ویژه‌ای را نیز می‌توان از دیگر دستاوردهای ال‌جی در این گوشی رمزآلود دانست. ناگفته نماند از آنجایی که ال‌جی رسما به نام گوشی جی ۸ اشاره‌ای نکرده است احتمال می‌دهیم شاید به جای جی ۸، ال‌جی گوشی V50 ThinQ را رونمایی کند. خدا را چه دیده‌اید، شاید هم هر دو گوشی در کنگره‌ جهانی موبایل ۲۰۱۹ رخ نشان دادند.

شایعات از حضور صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی با رزولوشن 4K در گوشی جی ۸ خبر می‌دهند و گفته می‌شود در قسمت جلوی این گوشی شاهد حضور بریدگی صفحه‌نمایش هستیم که در این بریدگی لنز دوگانه‌ای برای عکس‌های سلفی قرار گرفته است.

هواوی

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

در این چند سال اخیر هواوی اثبات کرد که در فروش موبایل ثابت قدم است و آمار بسیار خوبی را از فروش جهانی گوشی‌های هواوی شاهد هستیم. به لحاظ کیفیت نیز انصافاً باید گفت گوشی‌های پرچمدار این برند چینی، شانه به شانه با رقبای اروپایی و آمریکایی خود به پیش میروند. در این بین اگر خاطر شما باشد هواوی در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۸ گوشی P۲۰ را رونمایی نکرد اما این اتفاق در سال ۲۰۱۷ افتاد و در آن زمان شاهد رونمایی گوشی P۱۰ بودیم.

به این ترتیب احتمال رونمایی هواوی P۳۰ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ به‌هیچ‌وجه دور از ذهن نیست. البته شایعاتی نیز به گوش می‌رسد که بر اساس آنها احتمال دارد هواوی گوشی P۳۰ را در ماه مارس رونمایی کند. اگر اخبار گوشی‌های هواوی را دنبال کرده باشید حتماً می‌دانید که اطلاعات زیادی از P۳۰ تاکنون به بیرون درز پیدا نکرده است اما مدیرعامل هواوی پیش از این گفته بود که این گوشی به‌مراتب از هواوی P۲۰ و Mate ۲۰ بهتر خواهد بود.

احتمال حضور دوربین سه‌گانه یا حتی چهارگانه نیز در هواوی P۳۰ به‌هیچ‌وجه دور از ذهن نیست، حتی گفته می‌شود یکی از این دوربین‌ها مکن است ۳۸ مگاپیکسل باشد. حضور پردازنده کیرین ۹۸۰ که پیش از این در هواوی میت ۲۰ پرو نیز شاهد آن بودیم یکی دیگر از پیش‌بینی‌هایی است که در خصوص هواوی P۳۰ صحبت‌هایی از آن مطرح شده است.

اگر به سخت‌افزار موبایل علاقه داشته باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که چیپست کیرین ۹۸۰ یکی از قدرتمندترین چیپست‌های ۲۰۱۸ برای گوشی‌های اندرویدی بود. اما از آنجایی که P۳۰ در سال ۲۰۱۹ راهی بازار می‌شود باید با چیپست کیرین ۹۸۰ که مربوط به سال ۲۰۱۸ است به مصاف گوشی‌های پرچمداری برود که از چیپست‌های ۲۰۱۹ بهره می‌برند.

تعبیه شدن سنسور اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش، دوربین سه‌گانه و بریدگی بالای صفحه‌نمایش را می‌توان از دیگر مواردی دانست که انتظار آنها را در هواوی P۳۰ داریم. اگر هم هیچکدام از این گمانه‌زنی‌ها صورت نگرفت و خبری از هواوی P۳۰ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ نبود باز هم هواوی دست خالی به این مراسم نخواهد آمد چرا که تأیید کرده است یک گوشی جدید با فناوری اینترنت ۵G و صفحه‌نمایش تاشو از جانب هواوی در این مراسم رونمایی خواهد شد.

اچ‌تی‌سی

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

بدون شک اچ‌تی‌سی نیز همانند سایر همقطاران خود کنگره جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۱۹ را فرصتی مغتنم برای رونمایی گوشی‌های جدید خود میداند و از آنجایی که پیش از این تأیید کرده است که دو گوشی جدید دیگر را در راه دارید می‌توانیم چشم‌انتظار خبرهای خوشی از اچ‌تی‌سی در این مراسم باشیم.

به احتمال زیادی یکی از گوشی‌هایی که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ رخ نشان خواهد داد نسخه‌ای بهینه‌شده از گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی U12 Life با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ذخیره‌سازی خواهد بود. در این بین با توجه به سابقه‌ای که از اچ‌تی‌سی داریم بعید به‌نظر می‌رسد این برند تایوانی در این مراسم گوشی پرچمدار جدید خود را معرفی کند.

وان‌پلاس

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

با توجه به اطلاعاتی که از وان‌پلاس در اختیار داریم بعید می‌دانیم این برند تا اواسط سال ۲۰۱۹ گوشی وان‌پلاس ۷ را معرفی کند. اما باز هم وان‌پلاس در این مراسم دست‌خالی نخواهد آمد و به احتمال زیاد یک گوشی با فناوری اینترنت ۵G در کنگره‌ جهانی موبایل ۲۰۱۹ رونمایی خواهد کرد.

در حال حاضر وان‌پلاس در خصوص این گوشی رمزآلود، رازنگه‌دار بوده است و اطلاعات زیادی از آن در دست نداریم اما از آنجایی که پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مجهز به ۵G وان‌پلاس قیمت بیشتری نسبت به دیگر گوشی‌های این برند داشته باشد شاید وان‌پلاس ۷ با قیمتی پایین‌تر نسبت به این گوشی و بدون اینترنت ۵G راهی بازار شود.

موتورولا

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

علاقه‌مندان برند موتورولا به‌خوبی می‌دانند که این برند به‌تازگی گوشی Moto G7 را معرفی کرده است اما ظاهراً موتورولا محصولات هیجان‌انگیزتر دیگری نیز برای رونمایی در کنگره‌ جهانی موبایل ۲۰۱۹ در آستین دارد. احتمالاً یکی از این گوشی‌ها که چشم‌انتظار آن در این مراسم هستیم گوشی تاشو موتورولا با نام Razr V4 خواهد بود. این گوشی قرار است فوریه امسال راهی بازار شود و به این ترتیب احتمال رونمایی آن در مراسم پیش‌رو بسیار زیاد است.

در حال حاضر از این گوشی اطلاعات زیادی نداریم و فقط می‌دانیم که به صفحه‌نمایشی تاشو مجهز است و بدون شک قیمت بسیار گزافی نیز خواهد داشت.

آنر

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

از آنجایی که آنر ۱۰ تا چندین ماه دیگر راهی بازار نخواهد شد بعید می‌دانیم خبرهایی از آنر ۲۰ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ در کار باشد. از طرف دیگر با توجه به اینکه برند آنر در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸، گوشی جدید و تازه‌ای برای معرفی نداشت، چه بسا که آنر برای مراسم سال میلادی جاری نیز محصول جدید و قابل عرضه‌ای نداشته باشد.

نوکیا

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۸، نوکیا کاری کرد کارستان و چندین گوشی هوشمند جدید و خوش رنگ و لعاب را معرفی کرد، با این حساب سال میلادی جاری نیز هواداران چشم‌ به راه گوشی‌های جدیدی از جانب نوکیا در این مراسم هستند که یکی از این گوشی‌ها را می‌توانیم نوکیا ۹ بدانیم.

در کنار این گوشی که احتمالاً پرچمدار بعدی نوکیا خواهد بود بر این باور هستیم که نوکیا ۷ پلاس، نوکیا ۱ و چندین گوشی دیگر نیز از جانب نوکیا در این مراسم رونمایی شوند. در این بین خبرهایی نیز از عزم نوکیا برای معرفی Nokia 9 PureView به گوش می‌رسد. این گوشی احتمال دارد در طی کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ یا بعد از این مراسم رونمایی شود. با این حساب اگر طرفدار گوشی‌های نوکیا هستید پیشنهاد می‌کنیم همین الان تاریخ ۲۴ فوریه را در تقویم خود علامت بزنید چرا که نوکیا وعده داده در این تاریخ محصولات جدیدی را رونمایی کند.

اگر خاطر شما باشد در کنگره جهانی موبایل گذشته نوکیا مدل‌هایی جدید از گوشی‌های قدیمی و خاطره‌انگیز ۳۳۱۰ و ۸۱۱۰ را رونمایی کرد. با این حساب چه بسا در مراسم سال میلادی جاری نیز نوکیا دوباره هوادارانش را با معرفی نمونه‌های جدیدی از یک یا چند دستگاه گوشی قدیمی شگفت‌زده کند.

گوشی‌های سازگار با اینترنت ۵G

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

فناوری اینترنت ۵G به بلوغ کامل رسیده و کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بهترین مکان برای معرفی گوشی‌های جدیدی با این فناوری است. همان‌گونه که اشاره کردیم انتظار داریم ال‌جی و هواوی گوشی‌های جدیدی را اینترنت ۵G در این مراسم رونمایی کنند.

از گوشه و کنار نیز خبر می‌رسد که وان‌پلاس و اوپو سخت‌ در حال تلاش برای گوشی‌های جدیدی با اینترنت ۵G هستند و چه بسا که این برند‌ها نیز دستاوردهای خود را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ به معرض نمایش بگذارند.

شیائومی

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

شیائومی از آن برندهای نسبتاً جوان چینی است که در چند سال اخیر سری در میان سرهای بزگان موبایل در آورده و سهم خوبی از این بازار را در چین و آسیا از آن خود کرده است. با این حساب اکنون زمان آن فرا رسیده تا شیائومی قدم‌های بزرگ‌تری بردارد و سلانه‌سلانه راه خود را به بازارهای اروپایی و آمریکایی باز کند.

اگر شیائومی چنین قصدی داشته باشد بدون شک کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بهترین زمان برای معرفی محصولات جدید و حضوری پررنگ در میان مشتریان اروپایی و آمریکایی است. در حال حاضر خبرهای زیادی از برنامه‌های شیائومی برای این مراسم در دست نداریم اما از آنجایی که گفته می‌شود شیائومی نیز در حال کار روی یک گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو است، چه بسا این گوشی جدید را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ شاهد باشیم.

اوپو

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

سال ۲۰۱۹ یکی از سال‌های مهم برای گوشی‌های هوشمند است چرا که در این سال دستاوردهای جدیدی مانند اینترنت ۵G و گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش تاشو را شاهد خواهیم بود. اوپو نیز برای اینکه از قافله عقب نیافتد گوشی هوشمندی را با صفحه‌نمایش تاشو در دست ساخت دارد. از طرف دیگر اوپو وعده داده تا در تاریخ ۲۳ فوریه، قبل از برگزاری کنگره جهانی موبایل، یک مراسم رسمی را در بارسلونا برگزار کند.

به این ترتیب معرفی یک گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو یا گوشی با اینترنت ۵G از جانب اوپو در مراسمی که وعده آن را داده است به هیچ‌وجه دور از ذهن نیست.

زد‌.‌تی‌.‌ای

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

خبرهای زیادی از برنامه‌های زد.‌تی‌.‌‌ای برای کنگره جهانی موبایل در دسترس نیست اما گفته می‌شود به احتمال زیاد یک گوشی جدید از برند Nubia را زد.‌تی‌.‌ای در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ رونمایی خواهد کرد.

این گوشی هم به احتمال زیاد صفحه‌نمایش تاشو خواهد داشت و در بازارهای جهانی به‌فروش خواهد رسید.

ویوو

هر آنچه از MWC ۲۰۱۹ انتظار داریم؛ غول‌های جدید دنیای موبایل

اگر کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۸ را دنبال کرده باشید حتماً به خاطر دارید که در این سال ویوو مدلی مفهومی از یک گوشی با نام Vivo Apex را معرفی کرد. در زیر صفحه‌نمایش این گوشی سنسور اسکن اثرانگشت تعبیه شده بود و دوربین سلفی آن به‌صورت کشویی بیرون می‌آمد. از آن زمان به بعد خبری از این گوشی نداشتیم تا اینکه متوجه شدیم گوشی Vivo Nex باشباهت‌هایی با Vivo Apex به فروش رسیده است.

به این ترتیب پیش‌پینی می‌کنیم ویوو در کنگره جهانی ۲۰۱۹ یک مدل مفهومی جدید از گوشی‌هایی که در آینده خواهد ساخت را به نمایش بگذارد. ناگفته نماند ویوو گوشی V۱۵ را نیز تا چند روز دیگر راهی بازار خواهد کرد. این گوشی دوربین سلفی کشویی با ۳۲ مگاپیکسل دارد به لحاظ زیبایی نیز از طراحی جذاب و مشتری‌پسندی برخوردار است.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات و اخبار جدیدی از کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این اخبار قرار دهید.

منبع: techradar

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چین ،بازارگوشی هوشمند جهان قبضه میکند وآمریکا و...به عقب می راند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج