۸۳۳۰۲۹
۱۰۱ نظر
۵۰۰۸
۱۰۱ نظر
۵۰۰۸
پ

تاریخ‌نگاری کذب گزارشگر تراکتورسازی - استقلال

گزارشگر دیدار تراکتورسازی و استقلال در رسانه ملی آمار را جابه‌جا کرد اما کسی اعتراضی نداشت!

روزنامه قانون: «بازی بزرگ هفته بین تراکتورسازی و استقلال برگزار شد و میزبان تبریزی در استادیومی که مملو از هواداران مشتاقش بود، سه امتیاز ارزشمند این مسابقه را به دست آورد. تا اینجا همه چیز عالی است. ما یک بعد از ظهر دل‌انگیز فوتبالی داشتیم و البته اتفاقی هم که در بازی افتاد، کورس بالای جدول را داغ‌تر کرد.

با این وجود مساله عذاب‌آور، القائات شگفت‌انگیز گروه مدیریتی و رسانه‌ای تراکتورسازی در مورد جنبه‌های تاریخی و بی‌نظیر حضور هواداران در ورزشگاه بوده است. در شرایطی که قاعدتاً تریبون صداوسیما در مراکز استان‌ها باید عملکردی بی‌طرف داشته باشد، درست از لحظه برقراری ارتباط با تبریز شاهد توصیفات مبالغه‌آمیز آقای گزارشگر در مورد تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم بودیم؛ طوری که به نظر می‌رسید اعداد و ارقام کاملاً به سخره گرفته شده‌اند!

آقای گزارشگر از ثبت رکورد ۱۲۰ هزار تماشاگر در بازی تراکتورسازی و فجر سپاسی در لیگ نهم سخن گفت و حدس زد که آن رکورد در بازی با استقلال شکسته شده است. بعد از بازی هم مدیرعامل تراکتور که اساساً معلوم نیست تا چند روز دیگر در این باشگاه سمت دارد و چه زمانی قرار است به سرنوشت امثال درودگر و اسدی مبتلا شود، از حماسه ۱۲۰ هزار نفری هواداران تراکتورسازی سخن گفت.

توجه داشته باشید همه این‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که گنجایش ثبت شده برای ورزشگاه یادگار امام ۶۶ هزار نفر است و روشن نیست چطور مسئولان رسمی و رسانه‌ای با این قاطعیت می‌توانند از حضور دو برابری جمعیت نسبت به ظرفیت سخن بگویند. به قول رسول خطیبی کاش یک روز در تبریز ورزشگاه ۲۰۰ هزار نفری بسازند و هر هفته هم پر از جمعیت شود. اصلاً «تا کور شود هر آن که نتواند دید.» چه چیزی بهتر از این که جوانان وطن به جای هزار گزند و آفتی که در کمین‌شان قرار دارد، راهی محیطی مثل ورزشگاه شوند و کنار هم چند ساعت هیجان‌آمیز را پشت سر بگذارند؟

این یک قصه دیگر است و فرق می‌کند با آن که برای بالاتر بردن پرچم تیم محبوب یا متبوع‌مان دنبال جعل وقایع و مفاهیم باشیم. این که جامعه را رو به بی‌منطقی ببریم به سود هیچ‌کس نیست. ادعاهای گزاف تراکتورسازان در مورد این که ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تماشاچی دارند، از جنس اصرار شگفت‌انگیز سرخابی‌هاست که هر کدام بی‌هیچ سند و مدرکی ۴۰ تا ۵۰ میلیون از جمعیت ایران را به نام خودشان مصادره می‌کنند و ما در این زمینه حتی با کمبود جمعیت مواجه می‌شویم!

بد است که حتی یک سر سوزن برای تعقل و واقع‌گرایی ارزش قائل نیستیم و گمان می‌کنیم با این قبیل شلوغ‌بازی‌ها می‌توانیم ارزش مضاعف برای خودمان تولید کنیم. مخصوصاً اصحاب رسانه و مدیران و دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف باید تلاش کنند عامه مردم را به سمت اعتدال، میانه‌روی و حقیقت‌مداری سوق بدهند؛ چیزی که حداقل در باشگاه تراکتورسازی به شکلی کاملاً معکوس به اجرا در می‌آید. متأسفانه آن چه بعضاً در تبریز اتفاق می‌افتد، دامن زدن به حواشی و هیجانات کور و احساسی است.

زشت‌تر از این عددبازی نسنجیده اما، پافشاری بیش از حد بر شکل‌گیری یک «حماسه» در ورزشگاه یادگار است. روشن نیست این که هواداران یک باشگاه برای حمایت از تیم‌شان ورزشگاه را پر کرده‌اند و بعضاً از پشت در به خانه برگشته‌اند، چرا باید یک اتفاق حماسی قلمداد شود؟ این قبیل حوادث در دنیای فوتبال به شدت رایج هستند.

کافی است مدیران تراکتورسازی و گزارشگران جوگیر بومی یک جست‌وجوی ساده اینترنتی انجام بدهند و تصاویر برخی تمرینات (و نه حتی مسابقات رسمی) تیمی مثل الاهلی مصر را ببینند تا این‌گونه پر شدن ورزشگاه ۶۶ هزار نفری را اتفاقی کم‌نظیر در دنیا نخوانند. جو در مورد سه باشگاه برتر ترکیه هم به همین شکل است، همان‌طور که در یک جلسه تمرینی بوکاجونیورز پیش از فینال اخیر لیبرتادورس بیش از ۵۰ هزار نفر شرکت کردند و البته تصاویر اعجاب‌آورش به راحتی در دسترس است.

هیچ‌کدام از این‌ها ارزش خارق‌العاده‌ای ندارند. «ارزش» واقعی این است که شما یک استادیوم را پر کنید، اما در اوج مدارا و تمدن حق مهمان را محفوظ بدارید و اجازه بدهید هواداران تیم رقیب هم آزادانه در این اتمسفر شریک شوند. آیا چنین امکانی در تبریز مهیاست؟ در حاشیه همین بازی اخیر ویدئوهای فراوانی منتشر شده که حاکی از سنگباران معدود هواداران استقلال توسط تراکتوری‌هاست، آن چه مشابهش را در رویارویی این تیم با پرسپولیس هم فراوان دیده‌ایم.

رقابت رئال مادرید و بارسلونا در بستری از انواع خصومت‌های تاریخی و فرهنگی شکل گرفته، اما حتی در حساس‌ترین نبردهای دو تیم هم می‌بینیم هواداران مهمان در کمال آسایش در برنابئو یا نوکمپ حاضر می‌شوند. این‌جا اما ۷۰ هزار تراکتوری، ۷۰ نفر هوادار حریف را تحمل نمی‌کنند و ما دم از حماسه‌سازی‌شان می‌زنیم. کاش کمی به خود بیاییم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      اگه حرف حق جواب داره بیاین بزنین

      پاسخ ها

      • ما همه ایرانی هستیم

        اولا اینکه ورزشگاه یادگار امام تبریز قبلاً 85 هزار نفری بود و بعد از صندل گذاری شد 70 هزار نفری
        دوماً وقتی ورزشگاه 73 هزار نفری آزادی پر میشه شماها میگید 120 هزار نفر اومدن بعد که استادیوم 70 هزار نفری ما پر میشه و از تپه های اطراف هم نظاره گر بازی هستن و بقیه هم به دلیل فضای باز استادیوم ایستاده بازی رو نگاه میکنن نمی شن 120 هزار نفر!؟
        سوماً کی گفته مهمان نوازی نمیکنن هوادارهای تبریزی؟ این رو میتونید از هوادارهای سپاهان و سپیدرود و در گذشته ملوان بپرسید که چطور ازش تو تبریز و حتی هتلهاشون مهمان نوازی شده چه برسه به استادیوم. این فرهنگ پایین تماشاگرهای پرسپولیس و استقلال هستش که نمیتونن تحمل یه تیم پر طرفدارتر از خودشون رو داشته باشن و حاشیه ایجاد میکنن. تو تبریز هم اون 100 تماشگر استقلال شروع به فحاشی به تراکتور و بعد هم کندن و پرت کردن صندلی کردن و بعد از
        اون هم جواب دریافت کردن از به قول شماها 70 هزار نفر
        چهارم لطفاً اینقدر بی منطق نباشید و فکر نکنید چون شهرستانی نیستید خیلی خوبید! تمام

    • ali

      تراکتور بعد از منچستر پر طرفدار ترین تیم دنیاست شک نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا با اون تیم دره ویت تون . تا ده سال پیش دو هزارتا هوادار نداشت . الان فقط به خاطر یه سری نژاد پرستی کثیفه طرفدار تراکتور سازی زیاد شده

      • مهران

        داداش جنس ناب میزنی. ساقیتو عشقه. این آمار گزارشگر بد جوگیر تون کرده با حرف یه گزارشگر اینقد رفتین تو جو اگه به فرض مثال یه روزی قهرمان بشین چی.

      • ⓜⓞⓢⓐⓕⓔⓡ

        باشه بهش میگم...

        تو چی زدی داداچ؟ حتما از همون مواد که گزارشگر زده بود استفاده کردی


        یعنی سوراختور بیشتر از رئال و بارسا و
        بایرن مونیخ و یونتوس و.... طرفدار داره؟؟

        بابا رو که نیست ...

      • بدون نام

        آپس بارسلونا و رئال چی که تو کل اروپا و آسیا و آفریقا و آمریکا هم‌طرفدار دارن

    • کیا

      گزارشگر بازی کاملا توهم زده بود یا اینکه چشاش احراف دارن ورزشگاه رو دوتا دیده اخ مردک ورزشگاهی که ۶۰ هزار نفر گنجایش داره مگه ۱۲۰ هزار نفر جامیشن مگر اینکه هر نفر یکیو رو کولش سوار کرده باشه خخخخخخخ

    • قربانی

      بخدا این گزارش گر دیوانه است اینقدر یک جانبه گزارش کردن هم درست نیست شما از اول بازی تا آخر بازی هزار بار جمالات بیخودی گزارش کردی بجز گزارش بازی را فراموش کردی این یک بازی نیست که اینطوری میکنی تمام بازیها آخر فکر می کند فقط همین یه تیم داخل ایران هست این آقا بیشتر از تماشاگران دامن به هرج و مرج میزند

    • عشق است.......اهای سرخ پوشان

      این تیم تبریزی فقط جو گیر شدن را خوب بلدن و شعار سیاسی میدن کاش کمی برای تعلیم به تهران سفر کنند تا یاد بگیرنند معاشرت یعنی چه من یه پرسپولسی دو اتیشه ام ولی یه سوال ..... چرا در بازی ترکتول و استقلال حق هواداران ابی رعایت نشد.... اقای زنوزی لطفا دم از مهمان نوازی نزن

      پاسخ ها

      • sahand

        فکر کنم تیم های دیگر بیایند از شماها حق خوری و ضایع کردن حقوق دیگر تیم ها و فحاشی یاد لگیرند.

    • لاکی لوچیانو

      شصت درصد مردم طرفدار پرسپولیسن ، چهل درصد بقیه بین کیسه ، شله زرد ، سوراختور و بقیه تیمها پخشن، ولی عظمت یه باشگاه به تعداد جام نیست بلکه به تعداد تپه های اطراف ورزشگاهه ، اقا یه جام بگیرید بعد کوری خونی کنید

      پاسخ ها

      • مهدی

        40درصد مردم طرفدار لنگ حقیرم...50درصد تاج کبیر اسیا...لنگی که مو شش یک قماربازان...ازش انتظار فرهنگی نداریم

    • جواد ذوالفقار

      آقای نویسنده شما حتما چند دقیقه از بازی رو دیدی،تپه های اطراف ورزشگاه رو ندیدی که پر از جمعیت بود،در ثانی چرا وقتی آزادی که ۸۰۰۰۰نفر ظرفیت داره برای استقلال وپرسپولیس ۱۱۰۰۰۰نفری میشه برای تراکتور وپرشورها مبالغه آمیزه؟!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب 80000 نفری را میگن 110000 نفر
        شما که 60000 نفری رو میگید 120000 نفر

      • ت

        آقا اصلا تماشاگر نیومده بود شما حرص نخورید تراختور هوادار نداره اونا ک اومده بودن هوادارا پرسپولیس و استقلال بودنن
        در ضمن پماد ضدسوزش زنوزی هم به بازار اومده برا پایتخت نشینا توصیه میشود

    • بدون نام

      گزارشگر عقده ای

    • بدون نام

      روزنامه قانون تا حالا اسم روزنامتو هم برای اولین بار میشنوم برای این‌که اسمی برای خودت دست پا کنی خواهشا از راهه درستش این کارو بکن الکی حاشیه نساز،اگه قرار باشه همیشه همچین تفکراتی مثله روزنامه قانون داشته باشیم بهتره از بازی پرسپولیس کاشیما هم بگیم که این بازی رو ملی کرده بودن حتی بخاطر مدارس تعطیل بود!!!!! پس برای خود نمایی به فکر راهه دیگه ای باش!!!!

    • بدون نام

      من خودم آذری ام و به عرض نویسنده محترم میرسانم این فضا و جو در خطه آذرباییجان فقط و فقط مختص تبریز هست نمیدونم این بزرگواران چرا همش دوست دارند خودشون رو در تمام زمینه ها یه سر گردن بالاتر از بقیه ببینند نمونه اش هم همین که یک استادیوم ۶۶هزار نفری رو با ۱۳۰ میلیون نفر پر میکنند البته تو ذهن متوهم گزارشگر و مدیر عامل شون البته اینهاجدید نیست یاد گزارش برنامه نود تو سال های پیش افتادم که یکی از طرفداران تراکتور معتقد بود بعد از منچستر یونایتد بیشترین طرفدار تو دنیا مال تراکتوره ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگی فقط تو تبریز با یه خطای ساده فریادبیشرف بیشرف سر میدن به هوادران رقیب اجازه ورود نمیدن به بازیکن فقید فحش میدن اتوبوس حریف رو سنگباران میکنن واز همه کثیفتر اینکه پرچم ترکیه آذربایجان وژاپن رو میارن ورزشگاه وانواع حرکاتی ازاین زشتتر که فقط و فقط مختص تبریزه دلیلشم اینه که حکومت بدجوری هواتونو داره بقول معروف خوبی که از حد بگذرد نادانان خیال بد کنند

      • بدون نام

        البته امروز قاضی پور نماینده ارومیه هم توهم زد و تو مجلس گفت تراکتورسازی از همه تیمها بیشتر هوادار دارد

      • مهدی

        نسوزین بابا

      • نایب

        خب راست میگه دیگه تیم فقط تراکتور . حرف زیادی هم موقوف

      • نایب

        خب راست میگه دیگه تیم فقط تراکتور . حرف زیادی هم موقوف

    • بدون نام

      الکی خوشن بابا همینکارارو میکنن هرسری بازی دارن باتیمای بزرگ.فقط حرف وآمار دروغ والا ببیننده ها خوب میدونن سالهاست این گزارشگر خل بازی درمیاره.اهمیت نداره بابا

    • بدون نام

      ایول حرف حق زدی سوراختوریای بی افتخار دم از افتخار میزنن اوسکلن دیگه

    • ناشناس

      یک کتاب متن نوشتی که چیو ثابت کنی آقای پانفارس.
      ما خودمون خوب میدونیم که چی میکشین.
      اگه همه جای دنیا ایطوریه توی باشگاه های بزرگه که تراکتور هم یکی از اوناس که لنگو کیسه به پاش نمیرسن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر بی منطقی که متن و نخوندی حرفهای رسول خطیبی رو منتشر کرد که چند سال پیش بنده خدا از یک میلیاردش گذشت اونموقع نوشتید بچه آذرباییجان از یک میلیارد طلبشبرای تراکتور گذشت حالا الان که خطیبی اینا رو میگه از روی عقده نژادی نظر میدید حداقل متن و بخون خطیبی خودش ترکه و حرفاش حق من شمالیم ترک نیستم ولی طرفدار خطیبی بودم یکی از با اخلاق ترین فوتبالیستهای کشور بود تو هر جا که بود فرقی نداشت چه تو نهران چه تو تبریز با اخلاق بود مثل غلامحسین پیروانیه حرف ناحق نمیزنه

    • زینالی

      شکی نیست ساعی جوگیر شده
      ولی
      ناراحتی تو نویسنده هم
      قابل تامل است اونم خیلی

    • اوسیراک

      لعنت به این تیم کثیف و مزدور ترتر سازی....امیدوارم بزودی از صفحه روزگار پاک بشن وطن فروشای اجنبی پرست

    • یوناس حقی

      فعلن که شمارو جو گرفته ،!!!
      درفوتبالی که پرسپولیس واستقلال در جذب تماشاگر عاجز هستند رفتن این تماشاگر خاص بود ، اگه نگیم حماسه!!!
      ولی گزارشگر که نتونه ازتیم شهر خودش حمایت بکنه میشه مثل گزارشگرهای بی تعصب پایتخت نشین !!!!

    • احمدی

      کدام یک از گزارشگران غلو نمیکنند؟همین جام ملتهای آسیا اینقدر این تیم را بزرگ کردند که خودشون هم باورشون شد.واگربازی باژاپن ربع ساعت دیگه ادامه داشت دو سه گل دیگه میخوردند.واقعا کسی به کارشان نظارت داره یانه ؟

    • اصغر ارحمی

      تا کور شود هر انکه نتواند دید

    • بدون نام

      چطور به خودت اجازه میدی که هرچی به ذهنت میرسه مینویسی اولا من تو ورزشگاه بودم اونا تو طبقه بالا بودن چطوری بهشون سنگ انداخت؟ بعدش اونا صندلی ها رو شکستند وانداختن طبقه پایین تو سره تراختوریها بعدش دوست عزیز ظرفیت ورزشگاه فقط صندلیها اونقدره اگه تشریف بیاری خودت میبینی حدود ده بیست هزار فقط ایستاده بازی رو میبینن بعد کل پله ها هم میشینن شما که پله ها رو رو ظرفیت ورزشگاه حساب نمیکنی؟ تپه های اطراف هم پیشکش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مفت نزن اگه واقعا تو ورزشگاه بودی و سنگپرانی رو ندیدی برو دکتر چون کوری

    • بدون نام

      تبرک هستن دیگه؟

    • بهزاد

      نویسنده ی نادان باید بدانی علاوه بر سکوها که دونفر بجای یه نفر ایستاده بودن، پله ها هم پر شده بود، تپه ها هم پر شده بود، بیست هزار نفر هم برگشتن به خونه.ما همیشه حماسه آفریدیم.شما هروقت تونستید کل آزادی توو دربی با طرفدارای دو تیم پر کنید اونوقت نظر بدید.خیلی خوشحالیم که سوختنتان را میبینیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه بابا

      • بدون نام

        بهزاد خودت داری میسوزی یه کم دور از تعصب مثل خطیبی که اونم ترکه قضیه رو ببین

    • بدون نام

      آفرین ، این شد حرف حساب برای آدمهای متوهم.

    • بدون نام

      ایول .عجب متن خوبی .بگیدنویسنده اش کیه تاقلمش راببوسم ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیا

    • بدون نام

      زرتو پرت نکنید باو ،همه رسانه های معتبر از afcگرفته تا433میگن حضور تماشاگران بالا 100تا بوده ...الان شما از سوزشتون اومدین چرتو پرت نوشتین؟برین هروقت سنتون قد داد بیایین بحث کنین.،دوتا جام اونم ب زور وزیر ورزش و داورا و مافیا گرفتین فک میکنین ادم شدین،،نصف همین جامهایی ک لنگ گرفته از صدقه سری فغانی و نصف دیگه شم وزیر ورزش محبت کرده،،نصف جامهای ششتقلالم ترکی و بقیشو وزیرشون بهشون داده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استاد afc که اونجا نبوده جماعت رو بشمره اونم آماری رو میگه که گزارشگر و مدیر عامل متوهم تراکتور میگه

      • محمد

        گوگولی مگولی به هرحال شمام افتخار دارین مگه میشه افتخارات شمارو نادیده گرفت؟؟؟؟ یکیش همون پنج دقیقه ای که قهرمان لیگ شدین یا مثلا همین تپه های اطراف ورزشگاه دونه به دونش افتخارات باشگاه تراکتور محسوب میشه

    • مصطفی

      تیراختور بعد از منچستر اول تازه تماشاگرانش بیش از صد در صده.عظمت یک باشگاه به تعداد جامهاش نیست که به تعداد تماشااش روی تپه هاست.آقای فردوسی پور چرا میخند؟

    • بدون نام

      بله اقایونی که میگن 120هزار نفر اونجا نبودن حتما چشماشون مشکل داشته داخل ورزشگاه حدودا 100هزار نفر بودن که تو صندلی و پله ها نشسته بودن چندین هزار نفرم از کوه های کنار ورزشگاه استفاده میکردن و حدود 20هزار نفرم به دلیل نبودن جا به منازلشون برگشتند اگه صحنه های مربوط به قبل بازی رو خوب نگاه کنید متوجه این همه هوادار میشوید و انکار نمیکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو تپه ها هزار نفر هم نبودند فیلم بازی رو دوباره ببین

    • بدون نام

      خاک تو سر بی فرهنگتون ترک ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه فهمیدی

      • سید بلال دوپینگی

        خاک تو سر کسی که تورو پس انداخت

    • علی

      تا کور شود هرانکه چشاش دوتا دید

    • احمد

      خودت میگی گزارشگر باید بی طرف باشه اما گزارش خودت یکطرفه است اونم از دردانه های وزارت ورزش
      دیگه دستت رو شده برترینها با این گزارشات هواداران را هم از رفتن به ورزشگاه دل زده میکنی
      چرا بین تیمهای تهرانی و شهرستانی تبعیض قایل میشید
      همیشه ماه پشت ابر نمیمونه یه روز حقممون را از شما پس میگیریم
      ننگ به برترینها
      ننگ به وزارت ورزش
      نه به تبعیض

    • بدون نام

      خدا نگذره از اونا که این چند دستگی رو بوجود آوردن.پست سینا عشوری توهین به مردم ایران.آقایان کمیته انظباطی که یکی رو بخاطر اعتراض به داور محروم میکنه چرا با این قضیه برخورد نمیکنه.آقایان هیچکس با توهین به دیگران بزرگ نمیشه. سبک زمان تبریز بهترین ومودب ترین تماشاگران. ایران رو داشت. آخه توهین به وطنت به چه قیمتی.عزیز من گول خوردین. زنده باد ایران و ایرانی با تمام اقوامش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیاد جدی نگیر سینا عشوری

    • اتابک

      دوست عزیز نگارنده، مطالب نوشته شده، هرچند تند و هیجانی ولی خالی از منطق نبود و بنده بخش عمده ش رو قبول دارم

    • نیما

      ۹۰٪ مردم استقلالی هستند
      ۴٪ تراکتور
      ۳٪ سپاهان
      ۲٪ ملوان
      ۱٪ لنگ فقط لنگ دولت و صدا و سیما و مطبوعات رو داره ماها نداریم
      لنگ حموم خشک بیا تا بزنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونجای آدم دروغگو تو تمام نظر سنجیها پرسپلیس بیشتر از کیسه طرفدار داره صمنا شما عقده ایها هم اگه به فینال آسیا میرسیدن صدا سیما همونطور پوشش میداد بازیهای کیسه رو منتها چه میشه کرد کیسه بی لیاقت جلوی تماشاچیان خودش تو

    • بدون نام

      این ترکها .جو گیرن .این همه تماشاگر که میگن با تماشاگر های که تو خونه بازی رو میدیدن حساب کردن بالای ۱۰۰ هزار بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمع نبند همه ترکها اینجوری نیستن تبریزیها اینجورین کلا خودشون و سرتر از بقیه هم میدونن حتی سرتر ازا ردبیلیها

    • sahand

      این روزنامه قانون بیشتر مطالبش در مورد آذربایجان ار روی عقده و کینه است.
      قبلا هم در موارد هویتی مطالب جعلی چاپ کردهاست.
      آقا قبول نباید رو این آمارها مانور کرد.
      اما جناب نویسنده سیاه نمایی و طعنه زدن های شما ناشی از کینه ها نسبت به مردم آذربایجان و شکست تیم های مرکز است.
      شما که طرفدار تعقل تو جامعه هستید روزنامه شما ا‌وج بی تعقلی در جامعه است.

    • محمود راد

      احسنت حرف حق جواب ندارد

    • بدون نام

      متاسفم برای شما آدمهای بیت المال خور و چپاول گر رسانه در برترین ها که چشم دیدن آذربایجان رو ندارید

    • Mohamad_Talebi

      من‌خودم ترکم ولی اصلا از تیم تراکتور خوشم‌نمیاد چون تماشاگران‌تبریزی بی فرهنگ‌ترین هستن و هر وقت استقلال و پرسپولیس تو تبریز بازی داشتند تبریزیها سنگ‌پرانی میکنند اینقد پررو هستن‌تو‌ازادی هم داشتند سنگ‌پرت میکردند حالا چن ساله با پوولهای زنوزی دوتا بازیکن خریدن فکر کردن کی هستن تنها افتخار اینها حضور تماشاگران تو بالای تپه و ده ثانیه قهرمانی بوده تیمی که یک‌جام نداره خودشو نباید با استقلال و پرسپولیس مقایسه کنه تو بازی با استقلالم عدالت این بود مساوی بشه یادم‌نمیره بازی رفت استقلال تراکتور از دقیقه ۶۰ که سه هیچ بود ورزشگاه رو خالی کردن

    • بینام

      دروغ که کنتورنداره بذارهرچی میخوان بگن دلشون خوشه عاقلان دانند

    • داوید

      اول درود به شرف نویسنده
      دوم اگر کلمه ناجوانمرد یک بیل اندازه باشد رفتار تراختوریها یک کامیون اندازه دارد
      سوم شک نکنید نسخه فروپاشی تراختور از قبل نوشته شده شاید الان بخندین ولی خواهید دید
      چهارم پرشور نیستند بیشعور هستند .

    • آراز

      اشکال نداره، شما بسوز روزنامه قانون

    • بدون نام

      تراکتور خوب عالی پر هوادار من خیلی هم دوستشون دارم ولی واقعا این مطلب خیلی درست گفته گزارشی که واقعا ادمو اذیت میکنه تنها کاری که توش انجام نمیشه گزارش کردنه

    • مهدی

      آذربایجان یاشاسین
      تراختور
      تبریز
      #اردبیل_ارومیه_زنجان_قزوین_همدان_تهران_اراک_قشقایی_رشت
      از همه این شهرا تراختور طرفدار داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده باد لرستان که ترک نداره

      • بدون نام

        من شمالیم الانم قزوین زندگی میکنم و اینجا تراکتور طرفدار نداره ضمنا قزوینیا هم خودشون و آذرباییجانی نمیدونن

    • حسین

      نویسنده محترم عجب سوزشی گرفتی
      حققم دارین

    • بدون نام

      مگه ورزشگاه آزادی که 78 هزار صندلی داره بارها شاهد صد هزار هواداران نبوده .؟؟ داخل ورزشگاه بالای هشتاد هزار هوادار بود .حالا دقیقا شما از چی نا راحتی .این تماشاگران اعتبار فوتباله مختص تبریز اهواز و اصفهان نیست .کسی که فوتبال میفهمه این تیتر شما رو نمی زنه

    • تاآاااااجیم

      اقای نویسنده درود به شرفت حرف حق زدی دمت گرم. ولی برام جالبه گزارشکر بازی استقلال وسوزاخنور گمونم دروغگوترین وبی انصاف ترین گزارشگریه که تو عمر ورزشیم دیدم.ادم تااین اندازه بیشرف توعمرم ندیده بودم .ب دروغ میگه صدپبیست هزارتفر امدن که دروغ محضه وبعدشم تورسانه باید انصاف داشت که این گزارشگرانصاف یک درصدم نداشت

    • بدون نام

      استادیوم ۱۰۰ هزار نفری آزادی رکوردش برای تماشای یک مسابقه فوتبال ۱۲۰ هزار نفره که مربوط میشه به بازی استقلال و پرسپولیس در اوایل دهه شصت که با تک گل پرویز مظلومی به نفع استقلال تموم میشه . تا نزدیک چمن تماشاچی نشسته بود و این پرتماشاگرترین بازیه تاریخ فوتبال ماست . حال چطور ممکنه ورزشگاهی که ۶۶ هزار ظرفیت داره بتونه ۱۲۰ هزار نفر رو در خودش جا بده ؟! اولا که قانون اجازه بلیط فروشی بیشتر از ظرفیت رو نمیده و مطمئن باشید هیچ نهاد مدیریتی و امنیتی ریسک چنین کاری رو قبپل نمیکنه چون شک نکنید استادیومی که ورودی و خروجیهاش و امکاناتش برای ۶۶ هزار نفر تعریف شده اگر ۱۲۰ هزار نفر بخوان بهش وارد و بعد از خارج بشن تعداد زیادی زیر دست و پا خواهند مرد و همچنین شک نکنید که طبقه دوم استادیوم بلاشک فرو میریخت . استادیوم ۱۰۰ هزار نفری آزادی به زور و اونم فقط یکبار ۱۲۰ هزار نفر در خودش جا داد و جای سوزن انداختن توش نبوده ، حالا چطور ممکنه در یک استادیوم ۶۶ هزار نفری ۱۲۰ هزار نفرو جا داد!!! مثل این میمونه یکدست کت و شلوار رو دو نفر با هم بپوشن و کت و شلوار اندازشون باشه و هر دو توش جا بشن و برن یه مهمونی ۲ ساعته و هیچ اتفاقی هم واسه کت و شلواره نیفته و نه کت و شلوار از جایی جر بخوره و نه صدایی ناشی از ترکیدن یکی از اون دو نفر به گوش برسه ! و تازه از همه خوشتیپ تر هم باشن! به نظر من هم اونایی که چنین چیزی رو باور نمیکنن و در واقعی بودن آن شک میکنن عده ای حسود هستن که از روی حسادت منکر چنین چیزی میشوند ! البته در چنین موقعیتی من ترجیح میدم جزو همون دسته ای باشم که بهشون میگه حسود . چون آدمو حسود صدا کنن خیلی بهتر از اینه که تورو در شمایل یک مشنگ نگاه کنن!

    • بدون نام

      احتمالا با بیننده های تلوزیونی جمع زده شده 120 هزار نفر.... برفرض محال 120 هزار نفر بودن آقا بخدا همه چی کمیت نیست کیفیت هم مهمه هنوز گزارش عالی نود یادمون نرفته!!!

    • سید بلال دوپینگی

      اولا روزنامه قانون میخواد هر طور شده راه کیهان رو بره ولی راه رفتن خودشم از یادش رفته جناب نویسنده مثلا محترم که ادبت خیلی بیشتر از سنت هستش اصلا به تبریز سفر کردی اصلا این استادیوم رو از نزدیک دیدی یا وحشیگری استقلالیها که از طبقه دوم صندلی ها وسنگها رو مینداختن رو دیدی اگه قرار بود ما به طبقه دوم سنگ بندازیم که نمیشد باید با اسلحه بهشون شلیک میکردیم در ثانی جناب پرفسور که برای خودشیرینی برای تیمهای پایتخت و طرفداراش خودتو مسخره عام و خاص میکنی و برایجلب توجه براشون دم تکون میدی afc و ۴۳۳ که نوشتن بالای ۱۰۰ هزار نفر تو ورزشگاه بودن حالا تو اصرار داری ما میگیم ۵۰ هزار نفر اگه خوشت نمیاد میگیم اصلا ورزشگاه خالی بود حماسه هم پرسپولیسیا جلوی کاشیما خلق کردن که تو متوحش میگفتی بازی ملی

    • شیراز

      بالاخره یکی خل و چل تر از خیابانی هم پیداشد،این یکی که کلا تو گزارشهای تراکتور و ماشین سازی تو فضا سیر میکنه،میکروفون که میدن دستش تمام چرندیات دنیا رو به هم میبافه

    • بدون نام

      چرا زرمی زی تا رفتی ورزشگاه آزادی ببنی چه فوشهای میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله تو آزادی هم فحش میدن اما تراکتور اولین تیمی بود که تماشاگرانش پرچم ایران و چند سال پیش آتش زدن و از چند سال پیش شعارهای قومی ک نژادپرستانه دادن پارسال تو آزادی جوابشون و یه عده نفهم که مثل همون تماشاگران نفهم تراکتور بودن دادناما شروع کننده همیشه تراکتور بود

    • بدون نام

      آب رو بریزید همونجا که میسوزه.عشق است تراختور

    • محمد

      از اول گزارش به جوکای این گزارشگر خندیدم تا پایان بازی
      استقلال و العین پارسال جا واسه سوزن انداختن نبود بالای طبقه دوم همه وایساده بودن کل راه پله ها پر بود من خودم ورزشگاه بودم روی هر دوتا صندلی سه نفر نشسته بودن

    • تاج کبیر

      بابا چرا توجه نکردید به شعار بیشعورها که تراکتور بعد منچستر اوله

      پاسخ ها

      • سید بلال دوپینگی

        حتما دوما تاجه کیسه کشه

      • بدون نام

        کاربری که به اسم سید بلال نظر دادی و اون پایینم به پرسپلیس توهین کردی توی عقده ای از همون تماشاگران تراکتوری که فقط دنبال ایجاد تنش و اختلافی اون آتشی که بارها تو برترینها هم راه انداختی ان شاء الله به جانت بیفته

    • بدون نام

      از هشتاد میلیون جمعیت پنجاه میلیون استقلالین

      پاسخ ها

      • حمید پاشا

        از هشتاد میلیون جمعیت ۴۰ میلیونش تراختور ۲۰ میلیونشم افغانیه ۲۰ میلیونشم لجنمولیس استفراغین خخخخخخخخخخخخخخخ



        متاسفم براتون عقده ایها

      • سید بلال دوپینگی

        بقیشونم پخپولیسین

      • بدون نام

        حمید پاشا البته با فرمون نفهمی شما که گیلان و قزوین و ترک میدونید بله ۴۰ میلیون ترکید ضمنا بقبه فارس زبانها مثل مازندرانیها و گیلانیها و کرمانیها واصفهانیها و ...افغانی نیستن نفهم بفهم

    • مهدی

      اولا ادم بایدچیزی رو باچشای خودش ببینه بعد حرف بزنه اولا هوادارای کیسه اول شروع کردن به شکستن صندلی های ورزشگاه وپرتاب کردن و سنگ زدن به هوادارای تراکتور چون من خودم اونجا بودم باچشمای خودم دیدم بعد همه صندلی ها پربود راه پله ها پربودو۲.۳ردیف ایستاده نگاه میکردن وتپه های اطراف پر بود اینا همش ازسوزش پس لطفا هییییییییس

    • بدون نام

      اخی اخی هوادلران استقلال خیلی خیلی متمدن وبا فرهنگ هستند ودر میزبانی آنها از تراکتوریها هیچ فحش وسنگ واجر اصلا وابدا پرتاب نکردن وتمام فیلم ها وعکسها از ورزشگاه آزادی فتوشاپ فتوشاپ بود بووووود حالا کی عوضیه کی فرهنگ نداره کی بیشعور کی دروغگو هست وکی آدم فریب هست

    • T.T

      پماد زنوزی برای سوزش

    • محمدرضا

      بسوزین! من هم قبول دارم هضمش سخته برای تیمهای تهرانی

    • امیر دهقان

      ما با شما ها هیچ رابطه نداریم فرهنگ ما کجا وشما کجا

    • امیر دهقان

      لطفا اسم مقدس آذربایجان وتراکتورو تودهان کثیفتون نیاری

    • بدون نام

      گزارشگر تبریز عقل نداره

    • چنگیزم

      فقط چوکای تالش اینها رو ولش

    • بدون نام

      واقعا واسه همه متاسفم من خودم به شدت فوتبالیم ولی کجای دنیا دیدید که اینجوری مسخره بازی دربیارن واسه یه گزارش چهارتا عدد و..؟ لیگ ایران مضخرف ترین لیگ دنیاعه البته که ما با رفتارامون اونو به لجن میکشیم الان این گزارشگر گفت10میلیون خب چیشد؟ هرکی خواست باور کنه هرکی نخواست باورنکنه ....هرتیمیم طرفدار داره چه 500تا جام داشته باشه چه هیچی!!!!!

    • بدون نام

      تا کور شود هر آنکس نتوان دید

    • حسن عبدالهزاده

      نگارنده متن با ناشیگری محض دنبال تخطیه مردم بوده و از طرفی درخواست بحث واقعی حماسه دارند جدا متاسفم برای این نوع مطلب نوشتن که بوی تعفنش آزار دهنده است

    • رضا

      والله اون روزی گزارش گره این آمار رو داد ماهم هنگ کردیم که یعنی یادگار امام اولا مگه گنجایشش چقدر بوده دوما قبلا تراکتور تو این چند سال خیلی ورزشگاه رو پرکرده و تکراری بوده و سوما ورزشگاه آزادی از این بیشتر هستش و فک نکنم 120 هزار نفر آزادی منهای برزیل و ارژانتین دیگه ورزشگاهی باشه که این گنجایش رو اولا داشته باشه و تازه پر بشه .....پس همش فاز الکی میداد و آمار غلط ........تعصب چیز خوبیه ولی نه برا گزارش گر و مجری اینطوری مردم قکرشون میره حتی سراغ مراجع بالاتر و دست های پشت پرده ترمثل داوری و فدراسیون و خدای ناکرده جنجال میشه ....فوتبال ماهم که پاک و بسیار بی نظیر ....اینم سبک گزارشگر تراکتور بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج