جاباما
۸۳۳۱۰۲
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

فریلنسر کیست؟ مزایا و معایب این کار را بدانید

فریلنسر یا آزادکار به کسی می‌گویند که بدون اینکه بصورت بلندمدت به کارفرما متعهد شود خدماتی که در آن تخصص دارد را در خانه و از راه دور انجام می‌دهد. مهم‌ترین نکته در فریلنسینگ داشتن مهارت است. فریلنسر همچنین باید در قبال مهلت انجام کار‌ها و شرایط و خواسته‌های مشتری مسؤلیت پذیر باشد.

برترین ها: فریلنسر یا آزادکار به کسی می گویند که بدون اینکه بصورت بلندمدت به کارفرما متعهد شود خدماتی که در آن تخصص دارد را در خانه و از راه دور انجام می دهد. مهم ترین نکته در فریلنسینگ داشتن مهارت است. فریلنسر همچنین باید در قبال مهلت انجام کارها و شرایط و خواسته های مشتری مسؤلیت پذیر باشد.

فریلنسرها بصورت پروژه ای و آزاد، کار می کنند و روزانه یا ساعتی یا پس از اتمام پروژه در مدت تعیین شده حقوق می گیرند یا اینکه هزینه ی پروژه را تخمین می زنند و بیعانه دریافت می کنند. بعضی از آن ها برای کار از مشتری می خواهند که قرارداد امضا کند، درحالیکه بعضی برای شروع به موافقت شفاهی بسنده می کنند.

فریلنسرها برای اینکه آزادی و انعطاف بیشتری در برنامه هایشان داشته باشند معمولا بصورت انفرادی کار می کنند. به همین دلیل باید یک حرفه ای تمام عیار باشند و خودشان بتوانند به تنهایی از پس کارشان بربیایند و نیازمند کمک یا رفع اشتباهاتشان توسط شخص دیگری نباشند.

فریلنسر کیست؟ مزایا و معایب این کار را بدانید

فریلنسینگ روز به روز با استقبال بیشتری مواجه می شود. فراگیر شدن اینترنت و مشاغل مربوط به آن مانند طراحی وب و ... و پیشرفت فناوری های ارتباطی که دریافت و ارسال پروژه ها را آسان تر کرده، در توسعه ی فعالیت فریلنسرها نقش مهمی داشته است. در حدی که امروزه یک سوم کل نیروی کار آمریکا بصورت فریلنسر کار می کنند.

فریلنسینگ می تواند یک شغل تمام وقت یا پاره وقت باشد. مثلا شما می توانید یک شغل مشخص داشته باشید و در کنارش بصورت فریلنسر از جاهای دیگر پروژه بگیرید و حقوق خود را افزایش دهید.

فریلنسرها در زمینه های مختلفی می توانند کار کنند مانند طراحی، عکاسی و فیلمبرداری، مترجمی، برنامه نویسی، ویرایشگری، نویسندگی، مشاوره و ... . شما هم می توانید اگر در زمینه ای تخصص دارید که با دورکاری انجام می شود فریلنسینگ را شروع کنید. مثلا برای شروع می توانید به نزدیکانتان بگویید که در زمینه ای تخصص دارید و یا در سایت های اینترنتی که نمونه کار فریلنسرها را می گذارند و از راه صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید. همچنین می توانید در سایت های زیادی که به فریلنسر نیاز دارند جست و جو کنید و حتی در ابتدا بصورت رایگان کار کنید.

کمی که بگذرد دیگر نیازی به گشتن نیست و کارها و پروژه ها خودشان به سمت شما سرازیر می شوند و با زیاد شدن تعداد پروژه ها، ارتقای رزومه و حرفه ای تر شدنتان می توانید پول خوبی بدست بیاورید و از مزایای آن بهره مند شوید. شما بعنوان یک فریلنسر به یک شماره تلفن و کارت ویزیت نیاز دارید. همچنین می توانید لوگو و سایت مخصوص به خود را داشته باشید.

مزایای فریلنسینگ:

1- مهمترین مزیت این کار آزادی عمل شماست. شما می توانید طبق زمان بندی خودتان کارتان را انجام دهید و از تفریحات و کارهایی که دوست دارید در هر ساعتی از روز انجام دهید، چشم پوشی نکنید. همچنین انتخاب مکان کار نیز دست خودتان است. شما می توانید روی مبل لم بدهید و در حال گوش دادن به موزیک یا روشن بودن تلوزیون یا وقتی فرزندتان پیشتان است یا به مسافرت رفته اید یا سوار اتوبوسید کارتان انجام دهید. این که در کارتان اجبار کمتری داشته باشید باعث می شود که با علاقه ی بیشتری به کار و زندگی تان برسید.

۲- شما می توانید خودتان پروژه هایی که برایتان جذاب تر است و فکر می کنید می توانید روی آن ها خلاقیت بیشتری بکار برید را انتخاب کنید.

۳- هیچ مدیر یا رئیسی بالاسر شما نیست. اکثر فشاری که به انسان ها در کار وارد می شود مربوط به سر و کله زدن با انواع و اقسام آدم هاست که بیشتر انرژیشان را می گیرد. فریلنسرها فقط در ابتدا و انتهای پروژه با مشتری در ارتباطند و از این فشارها آزادند.

فریلنسر کیست؟ مزایا و معایب این کار را بدانید

۴- شما می توانید میزان درآمدتان را خودتان تعیین کنید و حد و مرزی برای آن وجود ندارد. درآمدتان بستگی به این دارد که چقدر کار بگیرید و چقدر مهارت داشته باشید.

۵- فریلنسرها تنوع کاری زیادی نسبت به بقیه کارمندان دارند. شما با تجربه ی مشتریان و پروژه های مختلف می توانید شغل متنوع تری داشته باشید و در کار خود روز به روز حرفه ای تر شوید.

۶- نیازی ندارید که وقت زیادی از روزتان را صرف رفت و آمد کنید. بخصوص اگر در شهر بزرگی مانند تهران زندگی می کنید مجبور نیستید در ساعات شلوغی که همه به سرکار می روند در ترافیک بمانید.

۷- می توانید بصورت بین المللی کار کنید. فریلنسرها چون می توانند بصورت آن لاین پروژه بگیرند و بفرستند، اگر بتوانند با شرکت ها و سایت های خارجی ارتباط برقرار کنند باتوجه به ارزش بالای دلار و دیگر واحدهای پولی می توانند پول بسیار خوبی بدست آورند. مثلا شخصی توانسته بود از طریق اسکایپ در شهر منچستر، فارسی تدریس کند و درآمدش از درآمد چندین سال تدریس زبان انگلیسی در آموزشگاه های ایران بیشتر شد.

معایب فریلنسینگ:

۱- فریلنسرها امنیت شغلی کارمندان را ندارند و حقوق ثابت دریافت نمی کنند.

۲- فریلنسرها با آدم های کمتری به صورت رو در رو ارتباط برقرار می کنند و شما بعد از مدتی آزادکاری ممکن است به مرور احساس انزوا و ناراحتی کنید.

۳- ممکن است فضای مناسبی در خانه برای کار نداشته باشید.

۴- شما باید تمام کارهایتان را خودتان انجام دهید و علاوه بر انجام پروژه مسئولیت حسابداری، بازاریابی، فروش و ارتباط با مشتری نیز به عهده خودتان است.

فریلنسر کیست؟ مزایا و معایب این کار را بدانید

۵- از مشکلات شغل فریلنسینگ عدم قطعیت آن است. مخصوصا اگر اول راه باشید. قراردادها و چک های نامنظم و مشتریانی که وقتی چیزی را امضا نکرده اند پای حرفشان نمی ایستند ممکن است آزارتان دهد. مثلا ممکن است بعد از اتمام کار دبه دربیاورند و پولتان را ندهند یا اینکه یکسره از کارتان اشکال بگیرند و سختگیری کنند یا سلیقه ی سطح پایینی داشته باشند. بنابراین یک فریلنسر علاوه بر حرفه ای بودن در کارش باید در انتخاب، طرز برخورد و مدیریت مشتریان نیز مهارت داشته باشد.

۶- اگر در انجام پروژه با شکست روبرو شوید کارفرما دیگر با شما نخواهد بود و پولی دریافت نخواهید کرد.

منابع: rooziato, payment۲۴, ponisha

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من هم شغلم همینه درسته بعد از مدتی خسته کننده میشه اما اعصاب خوردی کلنجار رفتن با رئیس و همکار رو نداره. خودم توی اداره دولتی کار کردم خیلی بد بود بدترین روزهای عمرم با یک رئیس دیوانه و عصبی که همه کارمندها ازش فراری بودند. در کل برای این شغل هر چقدر کار کنی پول میگیری و حقوق آدم حلال هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج