اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۳۳۳۷۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

افشای تخلفات شهرداری، به خط قرمز تبدیل شده؟

پاسخ شهردار کنونی به حمله و انتقاد تند شهردار اسبق درباره میزان بدهی‌های شهرداری تنها یک مصرع شعر بود: رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون!

شرق نوشت: پاسخ شهردار کنونی به حمله و انتقاد تند شهردار اسبق درباره میزان بدهی‌های شهرداری تنها یک مصرع شعر بود: رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون!

حرف‌زدن از تخلفات دوره شهرداری قالیباف، برای شهرداران پس از او به نظر به خط قرمز پررنگی تبدیل شده که هر کسی نمی‌تواند از آن عبور کند. واکنش اکنون حناچی را که پیش از شهردارشدن در انتقاد از دوره مسئولیت قالیباف زبانی صریح و شفاف داشت می‌توان از همین منظر تحلیل کرد. حناچی سال ۹۶ در انتقاد از ساخت‌وسازها در منطقه ۲۲ تهران دراین‌باره گفته بود این منطقه بزرگ‌ترین تخلف آقای قالیباف محسوب می‌شود، اما حالا و در پاسخ به انتقادات تندوتیز قالیباف، پاسخی شاعرانه و خیلی مبهم داده است.‌

پیروز حناچی این شعر را در پاسخ به خبرنگاری که از او نظرش را درباره اظهارات شهردار اسبق تهران که منکر بدهی‌های شهرداری شده بود خواند و در ادامه نیز در رابطه با سخنان محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران، مبنی‌بر ارائه گزارش بدهی‌های شهرداری در دوره شهردار اسبق و اینکه حناچی باید ملاحظاتی در این مورد داشته باشد، این‌طور گفت: «ما ترجیح می‌دهیم به کار خود ادامه دهیم».‌

از بین دو شهردار پیش از حناچی، محمدعلی نجفی به صراحت از تخلفات در عملکرد ۱۲ ساله و طولانی قالیباف سخن می‌گفت و در اولین نشست خبری خود هم دراین‌باره نکات زیادی را مطرح و اعلام کرد: «در نامه‌هایی به دادستان تهران و معاون ایشان، مستندات برخی تخلفات و موارد مبهم در عملکرد مدیریت شهری گذشته را اعلام کردیم و این روند ادامه خواهد داشت».

نجفی در آن نشست خبری اعلام کرد بخشی از این نامه‌ها درباره بی‌عدالتی در پرداخت‌ حقوق کارمندان شهرداری، استخدام ۱۳ هزار نفر در آستانه انتخابات، قراردادن ۶۷۴ ملک شهرداری به‌صورت سلیقه‌ای در مالکیت اشخاص و بعضی نهادها و فساد پیرامون هولوگرام‌ها بوده است.

بااین‌حال دوره مسئولیت او در شهرداری بیشتر از شش ماه دوام پیدا نکرد و او خیلی زود صندلی بهشت را ترک کرد و رفت سراغ زندگی شخصی‌اش. هرچند بعدها اعلام شد دلیل استعفای نجفی بیماری او بوده، اما همین واژه بیماری به کلیدواژه‌ای در ادبیات سیاسی موضوعات مربوط به شهرداری و مدیریت شهری بدل شد.

موضوع بدهی‌های بیش از ۵۰ هزار میلیاردتومانی شهرداری تهران به یکی از مسائل و مشکلات اصلی و بزرگ پایتخت بدل شده است. شهرداری که این بدهی‌ها از دوره او بر گرده شهر باقی مانده صراحتا این حجم بدهی را دروغ بزرگ می‌خواند و مسئولیتش را رد کرده است و شورا و شهرداری کنونی هم با حجم بزرگی از کمبود منابع مالی و طلبکاران خرد و درشتی دست‌به‌گریبان مانده‌اند که نمی‌دانند با آنها چه باید کرد. در این میان مسئله شهر و شهرداری که سالانه بودجه‌ای حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای چرخاندن امورش نیاز است نیز وجود دارد که در تأمین منابع مورد نیاز خود گیر کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دزدی بیدادمیکنه توشهرداری..

    • بدون نام

      شهرداری تو تامین منابعش مونده؟!!!!!
      مگه دزدتراز شهرداری وکارمدانش سراغ دارید؟
      جانم؟!
      اداره مالیات؟!
      بانکها؟!
      بیمه؟!!!

    • ایرانی

      حالا ملت هر چی میگن کسی باور نمیکنه . برادران عزیز . دشمنان واقعی همین اطرافند . اونور دنیا دنبال دشمن نگردین.

    • بدون نام

      شما زمینهای دور دریاچه چیتگر منطقه ۲۲ را نگاه کنید طبق قانون تراکم آپارتمان ها در اینگونه زمین ها باید ۳۰ درصد عرصه را اشغال میکردند و برج ساخته می شد ولی هر آدم ناشی هم نگاه میکنه متوجه میشه که بالای ۸۰ تا ۱۰۰ درصد زمین ها برج ساخته شده و فضای بسیار خفه ای بوجود آورده اند . مجوزها مال قبل بوده و تخلف انجام شده است .

    • بدون نام

      نبود قانون و عدم شفافیت باعث بروز هزاران مشکل در کشور شده . بدترین اقتصاد رانتی و دلالی در دنیا اقتصاد ایران هستش چون بجای ی دولت ده تا دولت موازی داریم

    • rira

      درود بر شهردار قالب باف عزیز . فک نکنم قالیباف باشه فامیلش همون قالب باف بهتره
      درود بر شهرداری که خودش جز 4درصدی ها بود مدام میگفت ثروت دست 4درصدی هاست.در واقع ایشون ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت یک بدهکاری ب دکتر کاپیتان مهندس دارند!
        یک دوره ۴ساله رییس جمهوری!
        چه اشکالی دارد نیاز ب انتخابات هم ندارد!
        دلواپسان هم ساکت میشوند! این هم خیال میکنیم مثل بقیه که آمدند و رفتند!!!!محله بیا و برو است.

    • بدون نام

      همتون یکی هستید البته قالیباف کارهای عمرانی کرد شهردار آسفالت خیابانها هم ترمیم نمیکنه فقط دنبال جیب مردم را بزند نمونه بارز آن پولی کردن خیابانها به بهانه زوج فرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جدا.اسفالت.!یعنی شهرداری کار اسفالت انجام داده.عجب.پسمردم دروغ میگویند میلیاردها بدهکاری دنبال شهردار.بنده خدا ..

    • آ زاد

      کشیدن خط قرمزتوسط مسئولین ،یعنی اگه بگی ما هم میگیم ،پس ماست مالی کن بره ،ببین فساد به کجا رسیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج