اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۳۷۷۸۹
۴۹ نظر
۵۰۱۲
۴۹ نظر
۵۰۱۲
پ

همتی: قیمت ارز ارزان می‌شود

همتی رئیس کل بانک مرکزی درباره تورم، شوک در بازار ارز، قیمت دلار در بازار و اصلاح نظام بانکی توضیح داد.

خبرآنلاین: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در برنامه تلویزونی در خصوص آخرین وضعیت اصلاحات نظام بانکی توضیح داد.

اهم مطالب بیان شده توسط همتی عبارتند از:

-یکی از اقدامات مهم ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح بود که حاصل بحث های فراوان در شورای پول و اعتبار و شورای سران سه قوه است. این طرح تمام مراحل تصویب را گذرانده است و این قانونی برای بانک مرکزی است که باید اجرا شود. این تحول مهم از امروز کلید زده شده است؛ با هماهنگی های انجام شده انشالله این کار به خوبی انجام خواهد شد.

-این ۵ موسسه بانکی نزدیک ۲۴ میلیون سپرده گذار با ارزش ۲۱۴ هزار میلیارد تومان دارند. برنامه ریزی به گونه ایست که هیچ تغییری در نحوه پرداخت سودهای سپرده گذاران صورت نگیرد. رقم تسهیلات این بانک ها ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است و این تسهیلات بر اساس قرارداد ادامه دارد و کارکنان هم بر اساس قراردادها ادامه کار می دهند.

-تکلیف سهامداران وابسته به نیروی ها ی مسلح مشخص است و ۱۳۰هزار سهامدار جز است نیز مشکلی نخواهند داشت. برای همه سهامداران تصمیم گرفته ایم تا مشکلی برای آنها پیش نیاید؛ از الان تا ۴ ماه آینده این بانک ها فرصت برای برگزاری مجمع دارند. از حالا تا ۵ ماه دیگر اسمی از این بانک ها وجود نخواهد داشت. البته این بانک ها الان هم تحت مدیریت بانک سپه هستند.

-در این بانک ها خوب و بد وجود دارد؛ این بانک ها باید مبالغ و دارایی هایی را منتقل کنند که توازن ایجاد شود. مردم خیالشان راحت باشد. برخی از این بانک ها از بانک مرکزی اضافه برداشت دارند، مشکلات نقدینگی را قبلاً از طریق بانک مرکزی تامین می کردند و بعد از این هم بانک مرکزی به آنها کمک خواهد کرد. و ناتوازنی هم از طریق انتقال دارایی های رفع خواهد شد.

-نمادهای این بانک ها در بورس باز خواهد شد؛ هیچ نگرانی برای سهامداران وجود ندارد اگر سهامداری می خواست بیشتر سهام خود را بفروشد می تواند بعد از ۴ ماه و مشخص شدن ارزش واقعی نسبت به فروش اقدام کنند.

-بانک سپه بعنوان بانک مجموعه نیروهای مسلح نیست بلکه بانک دولتی است که به نیروهای مسلح نیز براساس سیاست های خود سرویس می دهد. البته بانگاه ویژه و برتر می تواند به نیروهای مسلح سرویس دهد. به صورت کلی حدود ۲۵۰۰ شعبه در این بانک های ادغامی است و با ۱۶۰۰ شعبه بانک سپه، هزار شعبه از بانک ملی نیز بیشتر خواهند شد. هدف ما مراعات و حفظ پرسنل بانک ها و همچنین تداوم فعالیت سپرده گذاران است. به مرور زمان راهکارهایی را دنبال خواهیم کرد.

-اصلاح نظام بانکی کار کوچکی نیست و حتماً اصلاح را انجام خواهیم داد. سیستم بانکی باید با ثبات و شفاف باشد. اقدامات بانک ها باید ضابطه مند باشد. ما (بانک مرکزی) بعنوان مقام ناظر نمی توانیم نظاره گر تخلفات بانک ها باشیم و اجازه دهیم هر کسی هر کاری دوست دارد انجام دهد.

-مردم به سیستم بانکی اعتماد دارند و می دانند که بانک مرکزی کنترل و هدایت را در اختیار دارد. از ستاد نیروهای مسلح و فرمانده سپاه و فرمانده ارتش و وزیر دفاع و فرمانده نیروی انتظامی تشکر می کنم و بالاترین مقام کشور نیز موافقت کردند که این کار انجام شود.

-فعلاً صفحه اینستاگرام بنده غیرفعال شده و نمی توانم پست بگذارم؛ البته بازهم راه های دیگری است برای ارتباط با مردم.

-هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که به صورت آنلاین از اتفاقاتی که در بانک ها رخ میدهد، باخبر شویم؛ البته بحث مدیریت بانک ها و قاطعیت در برخورد با انحرافات از موضوعات مهمی است که جزو حوزه نظارتی بانک مرکزی است.

-سیاست های ولی را بنا داریم از طریق بازار باز انجام دهیم و برای اینکه به این طرح برسیم باید از روش سنتی خارج شویم؛ هر چه زودتر ناترازی ها را جمع کردیم این سیاست ها سریعتر اجرایی می شود.

-قیمت ارز از کانال ۱۳ هزار تومان بر می گردد. ۱۱.۵ میلیارد یورو ارز در بازار نیما با قیمت بالای ۱۰ هزار تومان عرضه می شود. من معتقدم نرخ هایی که وجود دارد واقعی نیست ولی از اول هم گفتم برای ارز نرخ تعیین نمی کنم.

-به دلیل تقاضای فصلی و برخی خبرهای منفی و جو سازی های برخی افراد موجب افزایش نرخ ارز شده است. برخی از نماینده های مجلس، همکارانم در دولت و برخی کارشناسان اقتصادی اظهاراتی می کنند که قرار است فلان کار انجام شود و ... جو منفی درست می کنند.

- ۳۰ تا ۳۵ درصد ارز حاصل از صادرات به بازار نیما عرضه می شود. برخی از این صادرکنندگان هستند که ما حتی آدرس برخی از آنها را پیدا نکردیم و تعدادی از کارت های اجاره ای صادرات داشته اند. اما فهرستی را آماده و به نیروی انتظامی تحویل خواهیم داد. بانک مرکزی امسال ۳۸ میلیارد دلار تامین ارز کرده است.

-مشکل اصلی گرانی کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده اند، در شبکه توزیع است. دولت به طور جدی در حال پیگیری برای حل این مشکل است. امروز مجلس تصویب کرده که با ۴۲۰۰ تومانی وارد کنیم و به مردم سهمیه بدهیم. اما امروز در بانک مرکزی سیستمی اجرایی شد که هر سرپرست خانوار با هر سهمیه ای که دارد بتواند با همان نرخ کالای خود را تامین کند. برای گوشت برنامه ریزی ها انجام شده است. امیدواریم در سال ۹۸ دیگر این مشکل را نداشته باشد.

-ما برای مدیریت اقتصاد کشور و رفاه مردم مجبور شدیم برخی از چیزها را تحمل کنیم. من اقتصاد خوانده ام و نمی پذیرم که ۴ نرخ داشته باشیم اما محدودیت هایی است که کار را خیلی سخت می کند و نمی توان همه چیز را رها کرد.

-بازار متشکل ارزی تقریباً آماده است و تمام کارهای زیرساختی آن انجام شده است. هم می توانیم در این دو هفته باقی مانده اجرایی کنیم و مصوبات را از شورای پول و اعتبار گرفته ایم ولی صلاح است از نیمه دوم فرودین کلید اجرای رسمی را بزنیم.

-علت افزایش تورم، شوک ارزی است. تخلیه تورم زمان می برد؛ البته ما این مورد را پیش بینی کرده بودیم ولی از بهمن ماه به دلیل مشکلات ناشی از گوشت و مرغ سیستم بهم و دیگر در اختیار بانک مرکزی نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Htc

      همش دروغ.. تا نزدیک عید انفجاری بالا میره..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغگو

      • بدون نام

        شتر در خواب بیند پنبه دانه..... با تصویب اف ای تی اف کار دلالی کلا تمام است چه از بالا و چه از پایین. وتصویب خواهد شد. مخالفان آن و کاسبان تحریم هم بیخود دست و پا میزنند که تصویب نشود.

      • AAAAAAAAAAA

        همتی کمتر با روحانی بگرد تو هم مثل روحانی فقط حرف میزنی .

    • بدون نام

      قیمت واقعی ارز بیش از هزار تومن نیست و یادمون نره که سال 80 ارز دولتی 100 تا تک تومن بود. زمانی در کتاب دانش اجتماعی ما نوشته بود در روستای کردستان قیمتها با دلار بالا و پایین میشه چقدر برامون عجیب و غیر واقعی بود اون وقتها دلار چندان تاثیری توی اقتصاد نداشت اما الان چه اتفاقی افتاده که تا دلار تکون میخوره همه چیز توی ایران تکون میخوره اون وقتها قیمت بنزین تعیین کننده همه چیز بود نه دلار. یه اتفاقی افتاده توی این سالهای اخیر

    • دکتر

      شک نداشته باشین سال 98 دلار به 18000 تومن تا 19000 تومن میرسه
      بنده اردیبهشت هم توی سایتتون نوشتم که تا عید پراید 50 تومن میشه ولی خیلیا به طنز پاسخ دادن
      الان هم میتونین به طنز جواب بدین
      سال 98
      دلار 19000 تومن
      طلا 620000 تومن
      سکه 5700000 تومن
      پراید 60 ملیون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلار 18 تومنی رو که همین امسال دیدیم

      • بدون نام

        شتر در خواب بیند پنبه دانه
        گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
        با تصویب fatf کار کاسبان تحریم و زالوصفتان تمام است.
        تصویب ن هم حتمیست. عدم تصویب آن یعنی قحطی و جنگ. در هر دو حالت دلار و طلا و ماشین کیلویی چند؟!

    • بدون نام

      مثل قیمت پراید

    • جوان بی کار افسرده

      جناب همتی ودولت گفتن ارز ارزان میشه پس منتظر باشیم که عکسش اتفاق بی افته ودلار وارزهای دیگه از چندروز دیگه نجومی بشه؟ هروقت این مسولین توامری ویاکالای دستوری و کنترل شده وارد شدن قیمت اون کلا وخدمات سر ب فلکه میزاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی وقتها گیج شدن و گیج کردن شگرد خوبیه ولی نه در همه حال. مسئله اصلی امروز fatf هست. تصویب آن هم پله اول مصالحه و روابط عادی با دنیاست و تصویب خواهد شد. کاسبان تحریم هم کاری از پیش نخواهند برد.

    • بدون نام

      خخخخخخخ الان ۶ ماهه که اومده هرشب پست اینستاگرام میزاره دلار ارزون میشه و از دلار ۷۰۰۰ تومنی خبر داده بود .دروغ بزرگ ارزی در بانک مرکزی نیست مگر فروش و صادرات مایحتاج مردم واسه بدست اوردن ارز .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ ۱۳ ب در رو زودتر گفت رفته پیشواز

    • کوروش احمدی

      اینم از روزی که اومده همین حرف و میزنه شده جوک دیگه ارزونی دلار

    • بدون نام

      خخخخخخخ دیگه این دروغا کاربرد نداره دیگه از اینستاگرام هم خسته شده

    • عامو

      جناب همتی من که به شما امیدوارم، که ارزش ریال پول ملی را به لااقل پانزده بیست سال پیش برسانی موقع باشید، ولی پیشنهاد مرا بپذیر و دست دزدان و مفسدان اقتصادی و رانتخواران را از بانکها کوتاه کنی حتماً میشود،

    • عامو

      جناب همتی من که به شما امیدوارم، که ارزش ریال پول ملی را به لااقل پانزده بیست سال پیش برسانی موقع باشید، ولی پیشنهاد مرا بپذیر و دست دزدان و مفسدان اقتصادی و رانتخواران را از بانکها کوتاه کنی حتماً میشود،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به همین خیال باشید

    • بدون نام

      بیارید پاین به یک اندازه دل خواه که اومد ببرید بالا هر دو ماهی باید اجناس گرون بشن چه چیزی ازاین بهتر ،ببین تو امثال با بالا رفتن ارز چند بار گرونی شده ،،وقتی میاد پاین کاری به دلار ندارن جنس گرون شده ،،بعد که می‌ره بالا دوباره جنس می‌ره بالا میگن دلار گرون شده یکی هم نیست کنترل کنه. علی برکت الله

    • ناشناس

      از در پایین ارزون میشه

    • بدون نام

      ارز مثل گوشت و مرغ و ماشین و ..... ارزون میشه ....با ....خودتون را به خریت زدین

    • بدون نام

      ارزون ميشه .... روزي هزارتومن مياد روش

    • بدون نام

      از بس گفتید و عمل نکردید , میخواهیم ولی نمیتوانیم باور کنیم

    • بدون نام

      جان مادرت حرف نزن
      هر کی تو این نظام حرف میزنه همه چی بر عکس میشه
      یعنی تو برای بازار کاره ای نیستی وفراتر از قدرت شماست
      پس بهتره سکوت کنید

    • بدون نام

      فعلا صلاح نیست بعد از فروردین یعنی دلار تا قبل از عید به ۱۵۰۰۰ شاید بالاتر برسه برگشت دلار به ۱۱۰۰۰ دوباره تورم دوباره گرانی همه چیز اقای رییس لطفا کمی شعور اقتصادی داشته باشید اینقدر نوسان نده والله قیمت دلار رو به زودی بالای ۱۵۰۰۰ هم اعلام میکنی کی رفت بالای ۱۳۰۰۰ ک میخوای برگردونی کلا خودت باعث گرونی هستی

    • بدون نام

      بخدا خسته شدیم این همه دروغ شنیدیم،۴۰ سال میگید ارزون میشه،در حالیکه روز بروز وضعیت معیشتی ما داره بدتر میشه

    • میلاد م

      مگه سپه به معنای سپاه نیست پس دولتی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخیر به معنی ارتشه. سپه سالار یعنی فرمانده ارتش.

      • بدون نام

        نخیر یعنی بانک سردار سپه. بانک رضا شاه. بانک ارتش.

    • کامران

      بزک نمیربهار میاد تدبیرو با خیار میاد!!؟؟

    • بدون نام

      شما اقتصاد خوندي ولي اقتصاد نميشه تو كشوري كه هيچ چيزش بر مبناي اقتصاد نيست پياده كرد
      نمونه بهره بانكي چرا 18 درصده چرا سود 21 درصده حذف اينها باعث افزايش نقدينگي سرگردان ميشه ولي وجودشونم باعث تورم ميشه شما بايد اصلاحات اقتصادي را انجام بديد و از عواقبشم نترسيد
      دلارهاي صادرات به ايران برنميگردد

    • بدون نام

      روز به روز به دورغگویان اضافه می شود... لعنت خدا بر دورغگویان

    • بدون نام

      این بنده خدا چی میدونه از اقتصاد برو بابا دهنتو ببند خودت باعث گرونی هستی قبل از سال جدیدتم میبینیم ک چقدر حرف مفت میزنی

    • ایرانی

      دیشب صحبتهای ایشون رو در شبکه ۲ دیدم . راستش هم خندیدم و هم گریه ام گرفت . چکیده حرفشون این بود که هیچ مشکلی نیست . تمام نابسامانی ها تقصیر امریکا و اسرائیله . الان ثبات به بازار ارز برگشته . ما خیلی تلاش کردیم تا آرامش به بازار برگرده .

      آنچنان پیروزمندانه حرف میزد انگار که فاتح جنگ واترلو بوده . چه جوری آدمها میتونن راحت دروغ بگن ؟ واقعا برام سخته که این آدمها رو درک کنم . ارز ۳۷۰۰ تومنی شده ۱۲۷۰۰ تومن ، ایشون میگن ثبات .

    • بدون نام

      کمر همه رو شکستید.....هنوز هم وعده می دهید تا روز فلان و نیمه دوم ماه و ...

    • ناشناس

      جناب همتی فکر نکنید که دلار را به 11 هزار تومان رساندید یعنی اینکه شما شاهکار کردید؟؟؟!!! اینو خودتون هم میدونید که قیمت واقعی دلار همان 1000 تومان است و بس.تدابیر و سیاست مدیریتی پولی و ارزی شما، دقیقاً بسان آقای سیف است پس سعی در بزرگنمایی عملکردتان نفرمایید.

    • بدون نام

      دوباره دروغ دوباره وعده دوباره حرف مفت

    • بدون نام

      خدا به زمین گرمتان بزند بااین همه دروغ

    • بدون نام

      با حرف اتفاقي نمي افته چند وقته داري همين و ميگي

    • بدون نام

      خدانکندارزارزان شودچون هرچه ارزانترشوداجناس. گرانترمیشوند

    • بدون نام

      روحانی سیاست لفت دادن را در پیش گرفته تا شاید ترامپ 2020 انتخاب نشود شاید وضع اینها بهتر شود.

    • بدون نام

      به خدا قسم دروغ میگی .دلار تا۱۸۰۰۰ هزار هم بالا می ره.شماها نیوتون راست میگید.البته مردم هم متوجه شدن

    • بدون نام

      بنابراین میشه نتیجه گرفت گرانی و ارزانی دلار دست خودشونه و متاسفانه داره تاثیرشو روی همه کالاها میذاره و جالبتر اینکه همچنان معتقدیم تحریمها هم بی تاثیرند !!!!

    • بدون نام

      آقای همتی از تصویب حتمی و قریب الوقوع fatf خبر داره.پس حتما پایین میاد.

    • حسین

      این حرف میزنه باید بد ترسیدددددددددد

    • بدون نام

      ماموريت همتي گذروندن فاجعه شب عيد دلار ٢٠هزار تومني

      پاسخ ها

      • بی نام

        ببینیم وتعریف کنیم با دلار ۲۰ تومنی

    • بدون نام

      اگر عمه رئیس بانک مرکزی عمو شد قیمت ارز هم کم میشه

    • ولی

      اقای که اقتصاد خوانده ای.همه این برنامه ها ابی عرضگی شما وازناذانی رییس جمهورهست که سرملت میاد.وضع مردم فقیرومتوسط داغون هست میفهمید داغون.گرماها عرضه داشتیدیاوضع اقتصادکشور سروسامان میدادین.چون عرضه اینکار رو ندارید پس خوب هست برید کناروکار روبه کاردان بسپارید.هرچی مردم میکشند مدیریت آدمهای بی عرضه امثال شما هستند.لعنت خدا برشما مسئولین.بی عرضه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج