۸۳۸۴۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

عوامل افت لیورپول در راه قهرمانی لیگ برتر

تساوی در زمین اورتون، آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، برای لیورپول ناامیدکننده نیست.

وبسایت نود: تساوی در زمین اورتون، آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، برای لیورپول ناامیدکننده نیست.

حتی از منظر غیرتاکتیکی هم دلایل زیادی برای این ادعا وجود دارد؛ بازی‌های آسان‌تر لیورپول نسبت به منچسترسیتی تنها یک سوی ماجراست. سیتی یک دربی دشوار مقابل منچستریونایتد دارد و با توجه به حضور شیاطین سرخ در کورس صعود به فصل آینده لیگ قهرمانان، قطعا جدال با سیتی برای تیم سولسشائر اهمیتی بیش از پیش خواهد داشت.

در صورت لغزش سیتی در آن دربی، لیورپول با پیروزی در تمام ۹ بازی آینده قهرمان خواهد شد. در این بین، فرم خط حمله سابقا آتشین لیورپول پاشنه آشیل تیم به نظر می‌رسد. مثلث خط حمله تیم فرصت‌طلبی مقطع مشابه فصل گذشته را ندارد و نسبت به نیم‌فصل اول قطعا ضعیف‌تر نشان می‌دهد.

عوامل افت لیورپول در راه قهرمانی لیگ برتر

بی‌دلیل نیست که تیم با 4 تساوی در 6 بازی اخیر لیگی، برتری 7 امتیازی نسبت به سیتی را از دست داد و حالا سرنوشت در دستان رقیب قرار دارد. از این تعداد، 3 تساوی اخیر بدون گل بوده که هم نشان از خط دفاعی قدرتمند لیورپول دارد و هم ناشی از ضعف مهاجمان تیم قرمزپوش تلقی می‌شود.

شاید بتوان مصدومیت فرمینو، خلاق‌ترین عضو خط حمله لیورپول را دلیل افت خط حمله و کل تیم دانست اما یادتان نرود، مانه بیش از اینکه گل بزند، موقعیت خراب کرده و صلاح کماکان در بازی‌های بزرگ دچار نوعی انقباض ذهنی می‌شود! در این بین، شاید برخلاف تصور، کلوپ هم به اندازه کافی مقصر باشد.

به شهادت آنچه در دربی اخیر مرسی‌ساید دیدیم، کلوپ در ماه‌های اخیر تحت تاثیر جو سنگین رقابتی در لیگ برتر انگلیس، کمی محتاطانه عمل می‌کند؛ به حدی که با وجود پرس از جلوی اورتون از مدافعانش نخواست جلوتر بروند و در ارسال‌ها، برتری عددی افزون‌تری به وجود بیاورند.

این میزان محافظه‌کاری و اینکه برای کلوپ با وجود از دست رفتن صدر جدول، کسب یک امتیاز در زمین اورتون بهتر از باخت است، تنها یک نکته را یادآور می‌شود؛ او دست به عصا تیمش را جلو می‌برد. این اتفاق یک مزیت بزرگ به نام حفظ ساختار دفاع و یک عیب بزرگ به نام از دست دادن خلاقیت و حاکم شدن ترس در اطراف محوطه جریمه را دارد.

شاید بهتر باشد او در این مقطع کلیدی به شیوه قدیمی عمل کند و به جای زدن قفل به پای مهاجمان، کماکان آزاد کردن خلاقیت بازیکنانش را در دستور کار قرار دهد. به هر حال «گگن پرسینگ» یا همان بازی پرفشار، تیم را از دقیقه 60 خسته می‌کند و همین دلیل لیورپول با وجود تمرکز روی تنها 2 جام هم خسته نشان می‌دهد.

نیمکت لیورپول چندان قوی نیست و کلوپ نمی‌تواند چندان به بازیکنان تیم اول استراحت دهد. به این‌ها کمبود خلاقیت در تیم را هم اضافه کنید. لیورپول نسبت منچسترسیتی مهره‌های خلاق کم‌تری دارد و این موضوع در روزهای سخت پیش‌رو، قرمزهای آنفیلد را به دردسر می‌اندازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج