۸۳۸۹۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سفیر برزیل پس از هفت سال به سوریه بازگشت

برزیل که از سال ۲۰۱۲ تمامی کارکنان سفارتخانه خود را به دلایل امنیتی از دمشق خارج کرده بود، امروز روابط خود با سوریه را در سطح سفیر فوق‌العاده از سر گرفت.

خبرگزاری فارس: «فابیو فاز بیتالوکا» به عنوان سفیر فوق‌العاده برزیل امروز استوارنامه خود را در دمشق تقدیم «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بیتالوکا از امروز به عنوان سفیر فوق‌العاده* جمهوری برزیل کار خود را در سوریه آغاز می‌کند.

برزیل در سال ۲۰۱۲ تمامی دیپلمات‌های خود را از دمشق به دلایل امنیتی و در راستای حفظ جان آن‌ها به سائوپائولو فراخواند اما ساختمان سفارت را برای انجام اقدامات کنسولی باز گذاشت.

برزیل همچنین یک کاردار در سفارت خود در لبنان برای ارتباط با دولت سوریه تعیین و سپس در سال ۲۰۱۷ «فابیو فاز بیتالوکا» را به عنوان کاردار خود به دمشق اعزام کرد.

به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی، موضع برزیل از ابتدای بحران سوریه، بیش از هرچیزی سکوت و عدم موضع‌گیری بوده است؛ هرچند تعدادی از کشورهای آمریکای جنوبی حمایت خود را از برخی قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص سوریه اعلام کردند اما برزیل اخیرا تلاش کرده بود تا در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در راستای عادی‌سازی روابط با دولت سوریه قدم بردارد.

دولت سوریه نیز در ژانویه ۲۰۱۸ و در خلال سفر یک هیأت پارلمانی از برزیل به دمشق، خواستار همکاری اقتصادی با برزیل و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با این کشور شده بود.

در سال ۲۰۱۸ با آزادسازی بخش وسیعی از خاک سوریه به دست ارتش و بازگشت امنیت به شهرهای مرکزی و جنوبی این کشور، شرایط برای بازگشت کشورها و عادی‌سازی روابط با دولت دمشق، فراهم شد. به طوریکه تاکنون امارات و بحرین سفارت‌خانه خود را در دمشق بازگشایی کرده‌اند و بحث و جدل‌هایی در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وجود دارد.

* سفیر فوق‌العاده: سفیر فوق العاده بالاترین درجه یک سفیر از لحاظ دیپلماتیک است که به آن فرستاده ویژه نیز می‌گویند و دارای اختیارات ویژه می‌باشد و اختیار این را دارد تا قراردادهایی را با کشور میزبان به نام دولت یا هیأتی که سرپرستی آن را بر عهده دارد امضاء کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج