۸۳۹۲۷۹
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

پایان حکومت رئال مادرید با ثبت ۸ اتفاق تاریخی

شب کابوس‌وار رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، تاریخ رکوردهای این باشگاه و این جام را تکانی اساسی داد.

سایت نود: رئال مادرید با شکست فضاحت‌بار ۴ بریک خانگی مقابل آژاکس پس از ۳ قهرمانی متوالی از گردونه لیگ قهرمانان خارج شد و سلطه هزار و ۳۹۲ روزه این تیم بر فوتبال قاره سبز به بدترین شکل ممکن پایان یافت.

برتری آژاکس در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم‌نهایی علاوه بر اینکه باعث شد رئال در عرض یک هفته ۲ جام را در خانه از دست بدهد، ۸رکورد تاریخی را ثبت کرد.

1- حذف پس از هزار و 392 روز

رئال مادرید پیش از این، هزار و ۳۹۲ روز قبل با تساوی یک بریک در خانه مقابل یوونتوس در دور برگشت نیمه‌نهایی فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ حذف در لیگ قهرمانان را تجربه کرده بود و حالا پس از ۳ قهرمانی متوالی بار دیگر طعم تلخ حذف را چشیده است.

2- پایان امنیت برنابئو

پیش از این سابقه نداشت رئال مادرید پس از برتری در بازی رفت یک مرحله حذفی لیگ قهرمانان در خانه رقیبش در دور برگشت در خانه حذف شود. سه‌شنبه شب این اتفاق برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان رخ داد.

3- نحسی 3

رئال مادرید تا قبل از فصل جاری هرگز در بازی‌های خانگی لیگ قهرمانان با اختلاف ۳ گل شکست نخورده بود اما در فصل مصیبتبار خودش ابتدا در مرحله گروهی ۳ بر صفر مغلوب زسکا شد و سپس ۴ بریک به آژاکس باخت تا دیگر عدد ۳ صرفا یادآور تعداد قهرمانی‌های متوالی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا نباشد. فراموش نکنید پرافتخارترین تیم اروپا برای اولین بار از فصل ۱۹۵۱-۱۹۵۰ در یک فصل، ۶ بازی را با اختلاف حداقل ۳ گل باخته است!

4- تاریخ‌سازی به سبک آژاکس

در سوی مقابل آژاکس برای اولین بار از فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۶ یک مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را با برتری با اختلاف گل در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت پشت سر گذاشت. از آن تاریخ تا پیش از بازی مقابل رئال مادرید، صعودهای آژاکس از مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا با قانون گل زده و نه با اختلاف گل رقم خورده بود!

5- پایان نیمه‌نهایی‌های متوالی

رئال مادرید برای اولین بار پس از ۸ حضور متوالی در نیمه‌نهایی در یک‌هشتم‌نهایی حذف شد. از این ۸ بار، رئال مادرید ۴ بار به فینال و قهرمانی رسید و ۴ بار در نیمه‌نهایی حذف شد.

6- تکرار کابوس شکست‌های متوالی

قهرمان ۳ فصل گذشته اروپا با این شکست با رکورد منفی فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ مساوی کرد. آن‌ها بین ماه‌های آوریل تا می ۲۰۰۴ در ۴ بازی متوالی شکست خوردند و حالا پس از یک و نیم دهه این اتفاق تکرار شد.

7- راه فینال؟

آژاکس با اولین توفیقش در زدن حداقل ۴ گل در یک بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا از سال ۱۹۹۵، مانند فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵ موفق به حذف رئال مادرید شد. در آن سال تیم هلندی تا فینال پیشروی کرد. امسال، تاریخ تکرار می‌شود؟

8-دومین کابوس رئال مادرید

در واقع حالا آژاکس پس از یوونتوس به دومین تیمی تبدیل شده که ۳ بار در ورزشگاه خانگی رئال مادرید پیروز می‌شود. این تیم اکنون که برای اولین بار از فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان رسیده، قصد پیشروی حداکثری را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدای من چجور میبری به ارش چجور میبری به فرش

    • بدون نام

      پایان کمی از پارتی های ریال
      این بهتره واسه تیتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج