۸۴۰۳۹۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آرسنال - یونایتد؛ بعد از پاریس، نوبت لندن است!

منچستریونایتد سرمست از صعود به جمع ۸ تیم پایانی گام به امارات خواهد گذاشت.

وبسایت نود: در جذاب ترین بازی هفته سی‌ام لیگ برتر انگلیس یکشنبه شب از ساعت ۲۰ دو تیم آرسنال و منچستریونایتد در ورزشگاه امارات شهر لندن و با قضاوت جان ماس به مصاف هم خواهند رفت.

نبرد تیم های چهارم و پنجم جدول در حالی انجام خواهد گرفت که هر دو تیم خطر چلسی ۵۶ امتیازی را پشت سر خود احساس می‌کنند. از سمت دیگر شکست غیرمنتظره تاتنهام ۶۱ امتیازی برابر ساوتهمپتون باعث شده تا این دو تیم (منچستریونایتد ۵۸ و آرسنال ۵۷ امتیازی) با ۳ امتیاز این مسابقه نیم نگاهی به رده سوم نیز داشته باشند.

دو تیم با کسب دو نتیجه ۳-۱ قدم به این بازی خواهند گذاشت. منچستریونایتد چهارشنبه شب ماموریتی ناممکن را ممکن ساخت و در شبی که اوله گونار سولسشائر بازیکنانی بهتر از چونگ و گرینوود برای فرستادن به میدان نداشت، ۳-۱ پاریسن‌ژرمن را شکست داد تا به جمع ۸ تیم برتر رقابت ها صعود کند. یک شب بعد آرسنال که به فرانسه رفته بود، با شکست ۳-۱ مقابل رن زمین مسابقه را ترک کرد تا کار سختی برای صعود به یک چهارم نهایی لیگ اروپا داشته باشد.

پوگبا بعد از سپری کردن شب جادویی پاریس از روی سکوها، دوباره به ترکیب اصلی بازخواهد گشت اما هنوز نمی‌توان با اطمینان از حضور هررا، ماتیچ و مارسیال در ترکیب صحبت کرد. در سمت مقابل نیز توریرا در این مسابقه اولین جلسه از محرومیت سه جلسه ای خود را (به دنبال کارت قرمز مستقیم در بازی برابر تاتنهام) پشت سر خواهد گذاشت. اما آمار درباره این مسابقه حساس چه می‌گوید؟

آرسنال - یونایتد؛ بعد از پاریس، نوبت لندن است!

آرسنال در 2 مسابقه از 3 مسابقه اخیر دو تیم در ورزشگاه امارات (لیگ برتر) به پیروزی رسیده و تنها یک بازی را باخته است. این در حالی است که پیش از آغاز این روند، آرسنال در 8 مسابقه خانگی قبلی مقابل منچستر فقط دو پیروزی کسب کرده بود. (2 پیروزی، 3 تساوی، 3 شکست)

منچستریونایتد در حالی پای به این بازی می‌گذارد که بعد از پیروزی 3-1 فصل گذشته، فرصت دارد برای دومین فصل متوالی آرسنال را در خانه خود مغلوب سازد. آخرین بار یونایتد در فاصله فصل های 84-1983 تا 86-1985 توانسته بود در فصول متوالی آرسنال را در خانه اش ببرد. (به ترتیب با نتایج 3-2، 1-0 و 2-1) در آن برهه یونایتد برای آخرین بار توانست آرسنال در 3 بازی متوالی شکست دهد.

آرسنال از انجام بازی در روز یکشنبه برابر منچستر خاطرات خوبی دارد. در حقیقت از 13 پیروزی آرسنال برابر یونایتد در تاریخ رقابت های لیگ برتر، 9 پیروزی در بازی های برگزار شده در روز یکشنبه به دست آمده است. (3 پیروزی در روز شنبه و یک پیروزی هم در روز چهارشنبه به دست آمده اند)

این بازی دومین بازی این فصل دو تیم در امارات خواهد بود. آرسنال در این فصل یک بار جام حذفی را در دور چهارم با شکست 3-1 خانگی برابر منچستریونایتد از دست داده و دیگر نمی‌خواهد برابر شیاطین سرخ ببازد. توپچی ها در تاریخ پرافتخارشان تنها در دو مورد، دو بازی خانگی را در طول یک فصل برابر یک رقیب خاص باخته است؛ فصل 88-1987 برابر ناتینگهام فارست (شکست 2-0 در لیگ و 2-1 در دور ششم جام حذفی) و فصل 94-1993 برابر آستون ویلا (شکست 2-1 در لیگ و 1-0 در دور چهارم جام اتحادیه)

منچستریونایتد طولانی ترین روند شکست ناپذیری بین تیم های کنونی لیگ برتر را دارد. (12 بازی، 10 پیروزی، 2 تساوی) یونایتد در 6 بازی اخیر خارج از خانه به پیروزی رسیده و با پیروزی برابر آرسنال، می‌تواند برای نخستین بار از آپریل 1993 هفت پیروزی پیاپی دور از خانه را جشن گیرد.

روملو لوکاکو آماده ترین بازیکن روزهای اخیر منچستریونایتد است و توانسته بعد از کریس رونالدو، به نخستین بازیکن شیاطین سرخ تبدیل شده که در 3 بازی متوالی دبل می‌کند.

اما آمار او در مقابل "بیگ سیکس" اصلا چنگی به دل نمی‌زند. در حقیقت تنها 14 درصد از 113 گل لیگ برتری روملو لوکاکو برابر این تیم ها به ثمر رسیده است و او در 74 بازی مقابل تیم های بزرگ فقط 16 گل به ثمر رسانده است. او در برابر این تیم ها برای هر گل به 346 دقیقه زمان نیاز داشته، در حالی که مقابل سایر تیم های لیگ در هر 135 دقیقه یک گل به ثمر رسانده است.

آلکساندر لاکازت امیدوار است در این مسابقه به دومین بازیکن تاریخ آرسنال تبدیل شود که در 6 بازی متوالی خانگی گلزنی می‌کند. پیش از این، تنها تیری آنری موفق به انجام این مهم، البته دو بار، شده است. (در آگوست 2000، در 6 بازی متوالی و در اکتبر 2004، در 7 بازی متوالی گلزنی کرد) لاکازت البته می‌تواند به نخستین بازیکنی تبدیل شده که این رکورد را در ورزشگاه جدید توپچی ها، امارات، به ثبت می‌رساند.

اونای امری در نخستین تقابل خود در لیگ برتر با منچستریونایتد، در اولدترافورد به تساوی 2-2 رسید. بعد از جورج سویندین در فصل 59-1958 هیچ سرمربی آرسنال نتوانسته در دو بازی نخست خود مقابل منچستریونایتد بدون شکست باقی بماند (رقابت های لیگ) و اکنون امری فرصت دارد تا شریک این رکورد 60 ساله شود. البته او تنها مربی نیست که در بازی یکشنبه شب شانس رکوردشکنی دارد.

اوله گونار سولسشائر که اکنون بیش از هر زمان دیگری به عقد قرارداد دائمی با یونایتد نزدیک است، می‌تواند در این مسابقه به نخستین سرمربی تاریخ باشگاه منچستریونایتد تبدیل شود که در 2 تقابل نخست خود مقابل آرسنال برنده شده است.

4 بازی اخیر دو تیم در همه رقابت ها 15 گل به خود دیده و می‌توان از این مسابقه هم انتظار چندین گل را داشت؛ مسابقه ای که صحنه تقابل دومین تیم برتر لیگ در بازی های خانگی و سومین تیم برتر در بازی های خارج از خانه خواهد بود. (آرسنال با 38 امتیاز بعد از سیتی 42 امتیازی در جدول بازی های خانگی دوم است. در سمت مقابل تنها تاتنهام (33) و لیورپول (32) توانسته اند بیش از منچستر (29) در بازی های خارج از خانه امتیاز گیرند.)

-آمار به کار رفته در این متن از اوپتا استخراج شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج