جاباما
۸۴۱۸۳۱
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

پرسپولیس چرا گل نمی‌زند؟

پرسپولیس در شبی که می‌توانست در خانه السد پیروزی را از آن خود کند، برابر السد به طرزی ناباورانه زانو زد تا اشتباهات فردی، شکست را به سرخپوشان تحمیل نماید.

ورزش سه: پرسپولیس در دیداری که موقعیت‌هایی ایده آل برای گلزنی داشت در نهایت با گل آفساید واضح از سوی بغداد بونجاح بازی را به حریف واگذار کرد تا شاگردان برانکو با باخت دوحه را ترک کنند.

سیمای آسیایی!

سرخپوشان در این دیدار با آرایش ۲-۴-۴ لوزی به مصاف حریف قطری رفتند. بیرانوند همچون دیگر مسابقات آسیایی ، باز هم مرد شماره یک پرسپولیس بود و شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی دو مدافع میانی تیم برانکو بودند. نادری در جناح چپ باردیگر در پست مورد علاقه اش برای پرسپولیس بازی کرد و در سمت راست مهدی شیری باز هم نمایش استاندارد خود در بازی های قبل را تکرار کرد. در خط میانی؛ شاهد تغییرات مهمی نسبت به دیدار نساجی بودیم .

کامیابی نیا به عنوان هافبک دفاعی ، نورالهی و ترابی در جناح راست و چپ خط میانی و بشار رسن هم در راس جلوی لوزی وظیفه طراحی حملات را بر عهده داشت. در خط حمله هم برانکو از حضور بودیمیر به عنوان زوج علیپور سود برد . آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود ، شاگردان فریرا با استفاده از سرعت بالای بازیکنان کناری خود به دنبال نفوذ از جناحین به داخل محوطه جریمه و سپس تغذیه کردن بونجاح بودند . بیشتر حملات شاگردان فریرا از سمت چپ بود .

اکرم عفیف و عبدالکریم حسن رهبری حملات را از این جناح برعهده داشتند و توانستند فشار زیادی به جناح راست خط دفاعی سرخ ها بیاورند . آن ها در چندین مرتبه با ارسال سانتر های بلند و مواج به بونجاح این بازیکن گلزن را صاحب موقعیت کردند که با جایگیری مناسب مدافعان میانی پرسپولیس ، این موقعیت ها تبدیل به گل نشد . در مقابل سرخ ها هم به خوبی توانستند برتری فنی خود را به حریف دیکته کرده و با استفاده مناسب از کانال‌های کناری چندین موقعیت گلزنی روی دروازه حریف ایجاد کنند.

شاگردان برانکو در این دیدار به دنبال استفاده از بازیسازی سریع و استفاده کردن از ضدحملات بودند . سرخ ها با استفاده از سرعت بالای رسن و ترابی توپ ها را از فاز دفاعی به فاز حمله انتقال می دادند و با صاحب توپ کردن علیپور چند موقعیت خطرناک هم روی دروازه نماینده قطر ایجاد کردند ولی با بی دقتی در زدن ضربات نهایی این موقعیت ها را از دست دادند .

نکته حائز اهمیت این بازی عملکرد قابل قبول شجاع خلیل زاده و سید جلال حسینی بود . مدافعان میانی سرخ ها شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند . با فاکتور گرفتن گل ثانیه ی پایانی بونجاح ، این دو بازیکن نقش کلیدی در خط دفاعی داشتند و با عملکرد فوق العادشان ، اجازه باز شدن بیشتر دروازه را به السدی ها ندادند .

پا به پای حریف!

با آغاز بازی ، سفید پوشان السد بازی را در اختیار گرفتند و با طراحی حملاتی، فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند اما ساختار دفاعی مناسب از سوی پرسپولیس باعث شد تا آنها از دستیابی به گل ناکام بمانند. رفته رفته شاگردان برانکو توانستند توپ و میدان را تصاحب کنند و برنامه ی ویژه ای روی ضدحملات داشته باشند ، شاگردان برانکو از این طریق یکی دو فرصت خوب به دست آوردند.

جدی ترین موقعیت سرخ ها در این نیمه توسط ترابی ایجاد شد . ترابی در دقیقه ۹ با عبور دادن توپ از بین پاهای مدافع السد، فرصت بسیار خوبی برای شوت زنی خود ایجاد کرد اما ضربه او راهی به دروازه پیدا نکرد. سرخ ها دو دقیقه بعد روی پرتاب اوت قصد داشتند دروازه السد را باز کنند اما پاس ماریو بودیمیر که با ضربه سر ارسال شد را نورالهی نتوانست کنترل کند و توپ به اوت رفت.

با نزدیک شدن به اواسط نیمه ، بار دیگر فشار تیم السد بیشتر شد و این تیم با عفیف و بونجاح موقعیت های خطرناکی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند ولی جاگیری خوب بیرانوند باعث شد تا دروازه سرخ ها بسته بماند . در آخرین دقیقه این نیمه بونجاح یک گل به ثمر رساند که داور آن را آفساید اعلام کرد تا در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد .

شوک ثانیه آخر!

در آغاز نیمه دوم ، السدی ها برای فرار از قعرنشینی به دنبال ایجاد موقعیت بودند و با طراحی حملاتی از طریق مثلث هجومی خود فشار را روی دروازه پرسپولیس بیشتر کردند اما عملکرد خوب بیرانوند در این نیمه فرصت‌ها را از یاران السد گرفت. شاگردان برانکو که می‌خواستند از زیر فشار حملات السد خارج شوند با طراحی حمله و ارسال پاس علیپور برای بودیمیر این فرصت را داشتند تا دروازه السد را باز کنند اما شوت زیبای مهاجم کروات با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به اوت رفت.

شاید بهترین موقعیت برای پرسپولیس توسط علی علیپور بود که در کورسی ۵۰ متری و تک به تک در زدن ضربه نهایی ناکام ماند. در آخرین ثانیه های بازی روی یک صحنه کاملا واضح و آفساید، السدی ها که کاملا تحت فشار عدم نتیجه گیری قرار داشتند موفق به گشودن دروازه شدند که در اتفاقی عجیب داور گل را قبول کرد تا شاگردان برانکو در این دیدار حساس تن به شکست دهند.

سخن پایانی / غیرممکن، ممکن می شود؟

گاهی نمی شود ، هر چقدر هم که بدرخشی، هر چقدر هم دفاع کنی، یک نفر جلوتر از مدافعین به توپ می رسد و دروازه را باز می کند. بازی مقابل السد بدون شک ، بهترین نمایش سرخپوشان درچند دیدار اخیر بود. اگرچه فرصت سوزی، اشتباهات دفاعی و گل آفساید شکست پرسپولیس را رقم زد. یک بازی کاملا برتر از سرخ ها مقابل تیمی قدرتمند که اکثر نفرات آن در ترکیب اصلی تیم ملی قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند و چند فوق ستاره مثل گابی، بغداد بونجاح و جانگ وو یونگ کره‌ای هم کنار آنها بازی می کنند.

ارتش سرخ شایسته بیش از این ها بود ، تیمی که می‌تواند در زمین السد قطر هشت موقعیت گل ایجاد کرده و چنین با شخصیت ، شهامت آن را دارد که بدون توجه به نام حریف برای بردن در هر مسابقه وارد میدان می‌شود ، شایسته تقدیر است. هنوز چهار بازی باقی مانده و غیرممکن، غیرممکن است. ‎ولی با همه این تفاسیر ، شانس بازگشت به جدول مسابقات وجود دارد، فقط باید دست از فرصت سوزی برداشت و از اشتباهات حریف استفاده کرد .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخاطر ضعف بودیمیر در تحرک و دوندگی علیپور را از محوطه مفید گلزنی دور و خسته کرده و این مورد باعث عدم تمرکز علیپور در دقت ضربات آخرش شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دومی آسیا پرسپولیس مدیون کیروش بود والسلام، حالا الکی دلار باشگاه حرام دلال بازی برانگو کنید

    • بدون نام

      علی پور هم بازیکن نیست هر بازی 5تا تک به تک خراب میکنه

    • ANTILONG

      پدران معنوی لنگ در صف گلزنی
      عمر خربین ۵ گل
      بغداد بونجاح ۴گل ادامه دارد
      کلمرسون الغرافه ۳ گل
      عمر السومه ۴گل به بیرانوند ادامه دارد


      عمر السومه بیشتر از آنچه فکر می کنید به بیرانوند نزدیک تر است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج