جاباما
۸۴۲۷۷۱
۶۴ نظر
۵۴۴۱
۶۴ نظر
۵۴۴۱
پ

این آدم‌ها محکومند که همیشه تنها باشند

طبق یک بررسی که توسط کمپانی Gallup انجام شده، ۶۰ درصد از نسل هزاره یا میلنیال تنها هستند، و این در حالیست که امروزه دسترسی به انواع سایت‌های ارتباطی و فضا‌های مجازی برای میلیون‌ها میلیون کاربر در تمام دنیا به راحتی فراهم است.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: طبق یک بررسی که توسط کمپانی Gallup انجام شده، ۶۰ درصد از نسل هزاره یا میلنیال تنها هستند، و این در حالیست که امروزه دسترسی به انواع سایت‌های ارتباطی و فضا‌های مجازی برای میلیون‌ها میلیون کاربر در تمام دنیا به راحتی فراهم است. به راستی چرا ارتباطات حقیقی بعد از ۲ یا ۳ دهه متوقف شده‌اند؟

بچه ننه‌ها

این آدم‌ها محکومند که همیشه تنها باشند

فرض کنید پسری که با او آشنا شده‌اید برای هر قراری که می‌خواهد با شما بگذارد باید اول از مادرش اجازه بگیرد، هنوز مادرش اتاقش را مرتب می‌کند و از پدرش پول توجیبی می‌گیرد. این پسر اگر رفتار بدی داشته باشد، پول توجیبی نخواهد داشت و خلاصه اینکه تمام تصمیم‌های زندگی‌اش را پدر و مادرش می‌گیرند. این بچه ننه نمی‌تواند مرد زندگی شما باشد و باید تنها بماند.

طرفداران متعصب فوتبال

«من نمی‌توانم با تو به خانه‌ی مادرت بیایم، چون تیم من بازی دارد و باید به استادیوم بروم!». اگر چنین جملاتی را مکررا از طرف مقابل‌تان می‌شنوید، یعنی با یک متعصب سفت و سخت طرفید که هر چیزی را فدای سرگرمی‌اش می‌کند. چنین مردی فضایی برای زندگی و عشق ورزی و تفریح با شما باقی نمی‌گذارد و محکوم است همیشه با تیم مورد علاقه‌اش تنها بماند.

کسانی که مدام می‌خواهند بقیه را تغییر بدهند

این آدم‌ها محکومند که همیشه تنها باشند

شما یک بوم نقاشی سفید نیستید که طرف مقابل‌تان هر چه دوست دارد روی شما بکشد. کسی که فکر می‌کند باید شما را بتراشد و بخراشد تا همانی که خودش دوست دارد بشوید و مدام شما را با دیگران مقایسه می‌کند و برای لباس پوشیدن و غذا خوردن و ارتباط با دوستان‌تان به جای شما تصمیم می‌گیرد اصلا مناسب دوستی هم نیست چه برسد به ازدواج! جالب اینجاست که این آدم هیچ مشکلی با ایراد‌ها و ضعف‌های خودش ندارد و فقط نقص‌های دیگران را می‌بیند.

دلقک‌ها

این آدم آماده است تا هر داستان لوس و بیمزه‌ای که به ذهنش می‌رسد را تعریف کند و توجه همه را به خودش جلب کند، از ماجرا‌های روزمره گرفته تا خاطرات احمقانه و دست چندم و .... چنین آدم لوده‌ای می‌تواند تمام وقت دیدارتان را با این روش پُر کند و اصلا علاقه‌ای به گوش دادن به دیگران ندارد. اگر بخواهید کلامی به حرف‌های او اضافه کنید، با جملات ِ «من یه بار ...» میان کلام‌تان می‌پرد و اجازه‌ی حرف زدن به شما نمی‌دهد. پس سعی کنید دیگر با این آدم قرار ملاقات نگذارید، او بهتر است با جوک‌های بیمزه‌اش تنها بماند!

دروغگو‌ها

«من قبلا دوست دختر داشتم، اما دیگر با هم نیستیم و فراموشش کرده‌ام»، او این را می‌گوید، اما تمام بعدازظهرتان را مشغول تعریف کردن در مورد مورد دوست دختر سابقش است، چه خوب و چه بد. این رفتار به این معنی است که احساسات او نسبت به کسی که قبلا در زندگی‌اش بوده هنوز سرد نشده و آمادگی شروع یک رابطه جدید را ندارد. او حالا حالا‌ها باید تنها بماند.

ولخرج‌های بدهکار

یک ولخرج بدهکار می‌تواند شما را به لاکچری‌ترین و شیک‌ترین رستوران دعوت کند و گرانقیمت‌ترین غذا‌ها را سفارش بدهد، اما دفعه‌ی بعد از شما پول قرض بخواهد! دختر‌های ولخرج هم می‌توانند برای گرانترین پالتو‌ها و آخرین مدل آیفون از پدر خود پول بگیرند و از شما هم توقع داشته باشند هر چه دارید و ندارید خرج‌شان کنید و سرآخر هم شما را با جیب خالی رها کنند و سراغ گزینه‌ی بعدی بروند. مراقب این رابطه‌ها باشید!

خسیس‌ها

این آدم‌ها محکومند که همیشه تنها باشند

آدم خسیس گوشی هوشمند ندارد، چون گوشی نوکیای ۳۳۱۰ او هنوز خوب کار می‌کند. او تا جایی که ممکن است لباس‌های قدیمی‌اش را نگه می‌دارد، چون هنوز پاره نشده‌اند. او پول کمی همراه خود دارد، چون قصد خرید ندارد. برای آدم خسیس، تخیل و رویا هیچ جایگاهی ندارد. همسر چنین کسی می‌تواند از زندگی با او لذت ببرد؟!

ستیزه جو‌ها

غذای سرد شده، شیر تاریخ مصرف گذشته، ردی از خاک در اتاق هتل یا هر چیز دیگری می‌تواند بهانه‌ای باشد برای ستیزه جو‌ها تا داد و بیداد راه بیندازند و از زمین و زمان شکایت کنند. تصور کنید همسر چنین کسی باشید: در موقعیت‌هایی مشابه آنچه گفتیم جز شرمندگی و استرس چه چیزی نصیب‌تان خواهد شد؟!

مدام گوشی به دست‌ها

فرض کنید دارید با اشتیاق خاطره‌ای تعریف می‌کنید یا از موضوعی دراماتیک سخن می‌گویید، اما متوجه می‌شوید طرف مقابل‌تان چشم و حواسش به صفحه‌ی موبایلش است. این آدم‌ها انگار هرگز نمی‌توانند از گوشی‌شان دور باشند و هنگام مکالمه‌ها، غذا خوردن، تماشای تلویزیون و ... مشغول تایپ کردن یا بالا و پایین کردن صفحات هستند. اگر طرف مقابل شما بیشتر ساکن فضای مجازیست تا زندگی واقعی بهتر است او را همانجا رها کنید و تنها بگذارید. چنین کسی بهتر است در همان فضای مجازی عشقش را پیدا کند!

ضعیف‌های ناامید

یک آدم ضعیف ناامید برای رسیدن به یک هدف، با بی‌فکری و عجولانه هر چه سر راهش است نابود می‌کند. پسری را تصور کنید که در اولین قرار ملاقات با دختری در مورد تعداد بچه‌هایی که دوست دارد داشته باشد حرف می‌زند، چون سعی دارد نشان بدهد قصدش ازدواج است! اما نمی‌داند که این رفتار او نامناسب و ضعیف تلقی می‌شود. درست مانند دختری که بعد از دو سه بار دیدار به پسری او را به خانواده‌اش معرفی می‌کند!

اکتیویست‌های افراطی

این آدم‌ها محکومند که همیشه تنها باشند

افرادی که با شور و حرارت زیادی از ایده‌ای پیروی می‌کنند اغلب به دنبال جذب فعالان جدید برای ایده‌ی خود هستند و برایشان خیلی مهم است که همسرشان نیز با آن‌ها کاملا هم عقیده باشد. همچنین هر گونه شوخی کردن و انتقاد درباره‌ی موضوعات مورد علاقه‌ی آن‌ها ممنوع است و برخورد شدید خواهد شد. اگر قرار است با این آدم دیدار کنید دو راه دارید: یا باید به طور جدی تابع ایده‌های او بشوید یا اینکه اعتراف و تائید کنید مثل او بزرگ نشده و زندگی نکرده‌اید و مانند او فکر نمی‌کنید.

منبع: brightside

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • TT

      خخخخ چرت

      پاسخ ها

      • جزیره ی ناکوجا آباد

        چرت نیس داره واقعیتو میگه

      • بدون نام

        اون فوتبال یک مثال بوده که نباید به عنوان تیتر زده میشد ، چون خیلی ها میگن ما با یه فوتبالی متعصب دیگه مشکلی نداریم
        در توضیحاتش اشاره بهتری کرده
        یعنی با یک متعصب سفت و سخت طرف باشی که هر چیزی را فدای سرگرمی‌اش می‌کند. چنین شخصی فضایی برای زندگی و با شما باقی نمی‌گذارد

    • شمس

      آهان پس بفرما یه تیکه سنگ باشیم لال کر کور

      پاسخ ها

      • جزیره ی ناکوجا آباد

        چه ربطی داره
        مثلا اینکه داره میگه تو حرف دیگران نپریم و اینطور نباشیم که فقط درباره ی خودمون حرف بزنیمو به حرف های طرف مقابل هم گوش بدیم این تیکه سنگ بودنه؟

    • من

      باز هم یک متن ترجمه شده که با فرهنگ ما سازگار نیست. یا نمی فهمید یا تعمداً دارید فرهنگ غربی رو وارد روابط اجتماعی و فردی ما می کنید. اکثر مطالب ترجمه شده تون با فرهنگ و عرفیات ما سازگاری ندارند و اگر در ذهن خواننده حک بشه و باورش کنه ممکنه بنیان خانواده اش از هم بپاشه.

      پاسخ ها

      • armita

        میشه واقعا بگی کجاش ناسازگار بود؟؟؟؟یه عده هم مثل طوطی چهارتا جمله یاد گرفتن و اونو همه ما تکرار میکنن
        مثل اینها نباشید

      • بدون نام

        خفه بابا

      • رضا

        من متن را کامل خوندم و به نظرم خیلی هم با خصوصیات فرهنگی جامعه‌ی ایران سازگاره!

      • جزیره ی ناکوجا آباد

        بابا چی میگی چه ربطی به فرهنگ غرب داره اینچیزا واسه همه پیش اومده هرچی میشه فرهنگ غرب

      • بدون نام

        آرمیتا جان شما از اسمت معلومه که جزو ۴ درصد جامعه هستی که درکی از مملکت نداری و صبح ها پیشخدمتت واست شیر داغ میاره تو رختخواب تا بخوری. هر وقت مجبور شدی مثل من ۳۰ سال اسم ممدجعفر رو تحمل کنی اونوقت حق حرف زدن داری وگرنه سکوت کن.

      • بدون نام

        چه ربطی به اسم داره طرف اسم بچشو میزاره ناتاشا ولی تو داهات زندگی میکنه
        پس پلیز ببند

      • بدون نام

        کاربر ۱۴۵۲ من تو دهات بزرگ شدم و بهت اطمینان میدم اینجا کسی اسم بچشو ناتاشا نمیذاره! شما هر وقت تو دهات بزرگ شدی حق اظهار نظر داری وگرنه خودت ببند که پشه نره.

      • زهرا

        کاربر 12:42 باهات کاملا مخالفم همه حق دارن نظراتشونو بیان کنن چه درست چه غلط
        از حرفاتونم میشه فهمید تو داهات بزرگ شدین چون گویا ادب و تربیت بهتون یاد ندادن

    • بدون نام

      بعضیش درسته ادم بی پول بیکار بی حوصله کم تحرک کم انرژی افسرده معمولا تنها هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم بسته غیب گفتی ؟

    • همراه یه نفر

      افرادی تنها هستن که به خود همواره تلقین میکنند که من تنها هستم و هیچکس مرا دوست نداره!!!
      با عرض معذرت ولی طرف اگر دزد هم باشد بلاخره یک اقا و یا یک خانم دزد پیدا میشود که باهم جور بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس معلوم شد دزدی

    • بدون نام

      والا تتهایی هم بهتره هم لذت بخش تر

    • بدون نام

      برای بار هزارم میگم این مطالبی که از سایتهای خارجی کپی برداری میکنید از نظر ماها عالی و خوبه ولی با سیاست های خودتون در تناقضه!!!!!! شماها هنوز بدوی و قرون وسطایی فکر میکنید یادتون باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزخرف گفتی این مزخرفات خوراک احمق های غرب زده غرب گرا غربی لیبرال سکولار هست

      • بدون نام

        16:24 خدایی این ک گفتی ینی چی؟!

      • بدون نام

        کاربر ۱۶۲۴ همینکه به سکولاریسم اعتقاد نداری یعنی در قرون وسطی به سر میبری اون موقع هم مردم درک نمیکردن مثل تو ولی بالاخره فهمیدن و پیشرفت کردن. تو گناهت فقط نفهمیدنه همین.

      • بدون نام

        ايول تو يه جمله هرچي از كلاسهاي عقيدتي و برنامه هاي شبكه 4 ياد گرفته بودي گفتي خوشم اومد :))))

    • سعید

      دری وری

    • محمدرضا

      ازدواج نکنی خیلی بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو نکن ما می کنیم

      • بدون نام

        ۱۶:۲۴بزودی وقتی به .. خوردن افتادی هم همینطور با اعتماد به نفس بخور تا گوشت بشه به تنت

    • س

      با این وجود بگید ازدواج نکنید دیگه.

    • بدون نام

      مزخرف

    • بدون نام

      باز هم مزخرفات ترجمه شده غربی

    • محبوبه

      عالی بود .دقیقا بااینجور ادما نباید ازدواج کرد. ازدواج خوب خوبه نه هر ازدواجی

    • بدون نام

      مطلب آموزنده ای بود
      آموزش صحیح را باید از شرق و غرب آموخت و آموزه های غلط را باید حذف کرد چه غربی باشد چه سالها ریشه در سنت و فرهنگ ما داشته باشد، برای هر یک باید دلیل و منطق داشت
      در این راه قرار است از خرد استفاده کنیم، البته آنان که دارند، آنانکه ندارند هرچه از قدیم بهشان رسیده چشم بسته اجرا کنند
      ضمنا امروزه مردم در انتخاب ایدئولوژی ها محدود به کشور محل اقامت نیستند، شاید یک آمریکایی بخواهد به راه ایرانی ها زندگی کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو احمق غرب زده غرب گرا که از ایران نیستی برو به راه و روش همونا زندگی و عمل کن مثل یک حیوان تو که ایرانی نیستی و جات تو ایران نیست غلط میکنی در این باب نظر میدی

      • بدون نام

        ۱۳:۲۲
        این نحوه حرف زدن آدمیزاد نیست. یقینا این طرز حرف زدن را از استاد سعید ط. یاد گرفته ای

      • بدون نام

        ۱۳:۲۲
        سرکه ، دوش آب سرد ، پرهیز از غذای چرب ، خرما ، پیاز و فلفل
        انشاالله این افسارگسیختگی شما در مقابل یک مطلب آموزشی ساده کاهش پیدا کند

        برترینها لطفا شما هم محدودیت تعداد کامنت به ازای آی پی بگذارید، طرف صبح و شب بیکاره جواب همه خلق الله رو میده و از طرف صد نفر کامنت گذاشته حتی بلد نیست ادبیات کلامیش رو عوض کنه تابلو نباشه

    • بدون نام

      من همیشه آدم تنهایی بودم از دبستان تا دانشگاه؟

    • بدون نام

      اصن ربطی نداره
      من دخترم فوتبالی متعصب
      از مرد فوتبالی متعصب استقبال میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو

    • سحر

      من نصف این چیزهایی که گفت دارم مخصوصا فوتبالش هنوزم مجردم یعنی بیخیال شوهر شم دیگه ؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو شوهر کن

      • بدون نام

        بیخیال سر خر شو

      • بدون نام

        شوخی کردم پسر خوب دیدی ازدواج کن اگه پسر خوب پیدا بشه

    • yukefou

      والا به شانسه من کسایی دیدم که اینجورین بهترین ازدواجم کزدن

    • منصور

      بنظر من آدم باید میانه رو باشد،انسان ها باید خصلت هارو درست یاد بگیرن مثلا حسادت و با حسرت اشتباه نگیرند یا ریسک و با حماقت و عصبانیت و با پرخاشگری و غیره....
      بنظرم ی خانوم متشخص از یک پسری بی جنم و ضعیف و زیر بار برو اصلا خوشش نمیاد،موارد بالا هم که اشاره شده هر کدام از راه درست خودش حل میشه و برای زندگی مشترک باید حداقل هارو داشته باشیم مثل درآمد،اخلاق،استقلال فکری و... و این و بدونیم هیچ موجودی کامل نیست و ما برای همین کمبودها ازدواج میکنیم تا باهم دیگه کامل بشیم

      پاسخ ها

      • ماهی کرمانی

        حرفای الکی ...ازدواج هیچ مدل و تو هیچ سنی و تو هر شرایطی بدترین چیزه .....هرکی ازدواج کرده مث سگ پشیمونه .حالا چه قدیم و چه جدید

      • بدون نام

        ماهی جان تو چون خودت و دور و بریات از ازدواج کردن مثل سگ‌ پشیمونن فکر میکنی هرکی ازدواج کرده پشیمونه

      • M

        من بانظر شما موافقم و بنظر منم ماانقدکمال گرا شدیم وتوقعاتمون تو همه چی بالاست که برامون داره مشکل ساز میشه کمال گرایی خوبه ولی وقتی که باعث پیشرفت خودمون بشه
        درکل همه چیز نسبیه

    • بدون نام

      مطالبش واقعا عالی بود، لیبرال غربی یا هر چی که اسمشو بذارید خیلی بهتر از اصول سنتی بدون منطق شماهاست

    • بدون نام

      سایتی که خودش لیبرال و سکولار باشه و این مطالب رو هم حمایت و تایید و منتشر کنه میشه همین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا کور شی

    • بدون نام

      برترین ها سایتی که مدیرانش لیبرال و سکولار هستند

    • بدون نام

      برترین ها متاسفم برات که لیبرال و سکولار هستی

    • بدون نام

      خواهشا مطالبی که هیچ نسبت و تناسب و تشابه و سنخیت و مطابقتی با باور ها ارزش ها اعتقادات فرهنگ و دین و سیاست ما و با دین اسلام ندارد منتشر نکنید و وجهه خود را خراب نکنید

    • بدون نام

      قابل توجه روغن فکر ها !

    • بدون نام

      به زودی اسلام ناب محمدی که همان تشیع اثنی عشری که همان آخرین و کامل ترین و جامع ترین دین برای هدایت و رشد و کمال و زندگی دنیا و آخرت بشر است به وسیله و به قدرت و اراده خداوند یکتا و به قدرت و به دست مبارک حضرت حجت بن الحسن ( ع ) صاحب العصر و الزمان المهدی صلوات الله علیه و با قیام آن حضرت بر کل جهان حاکم و مسلط خواهد شد تمام جهان یک حکومت و یک دین اسلام شیعی اثنی عشری و یک حاکم صالح یک ولی الهی خواهد داشت و آن امام مهدی ( ع ) خواهد بود

    • بدون نام

      سياست هاي حكومت ها در تنهايي آدم ها نقش مهم تري داره

    • بدون نام

      پولدار باش عمرا تنها بموني يه شغل باكلاس داشته باش ولت نمي كنن

    • بدون نام

      بنظرم این افراد تنها نمیمونن چون مثل خودشون تو جامعه پره ! این ادم های مقابل اینهان که تنهایی رو ترجیح میدن ... آدم که مجبور نیس وقتی میتونه تنها باشه و در ارامش بره پیش کسایی که نمیتونه تحملشون کنه

      پاسخ ها

      • M

        اینم یه نظریه و کاملا مورد احترام خیلی وقتا تو زندگی مشترک توفکر خیلیا ممکنه این بیاد که اصلا کاش تنهایی رو ترجیح میدادم ولی خب اونم سختیای خودشو داره چون طبیعت وعرف اینه که هرکسی یه همراه داشته باشه تولیدمثل کنه زندگی مشترکم میتونه شیرین باشه وخیلیا راضین
        هرچیزی یه تلخیاویه شیرینیایی داره به هرحال
        شایدشمافکرمیکنی شیرینیای مجردی بیشترازتلخیاشه و برعکس و هرکسی صلاح زندگی خودشو بهترمیدونه که البته قطعا یه چیزایی باعث شده شمااینطوری فکرکنین که میتونست برعکس اینم باشه
        امیدوارم همه بتونن زندگی خودشونو به بهترین شکل بسازن وشاد زندگی کنن

    • M

      درکل هرچیزی متعادلش خوبه دیگه
      نه افراط نه تفریط
      ولی خب هرکسی بلاخره یه ایرادایی داره و پیداکردن یه شخص ایده ال هم سخته
      ماباید سعی کنیم موقع انتخاب ببینیم که کدوم از این اخلاقورفتارا برای ماقابل تحمل تره مثلا من نوعی کسی که دلقکه برام قابل تحمل تره تا یه فرد ستیزه جو
      باهمه ی اینها اکثرا ادما تا باهم زیریه سقف نرن خیلی چیزارو نمیفهمن
      زندگی خیلی پیچیده است ولی اگه هرکدوممون اگه سعی کنیم خودمونوبذاریم جای طرف مقابلودرکمونوبالاببریم شاید زندگیا کمترازهم بپاشه

    • محمد رضا

      که به زور دست های ما، به گردما
      میروند این بی زبان دیوارها بالا.

    • بدون نام

      اگه شریک زندگی داشتن خوب بود خدا یکی واسه خودش انتخاب میکرد.

    • بدون نام

      متعصبین فوتبالی کلا جز آدمیزاد نیستن ،همه وسواس روانی دارن ،دقیقا از اونایی که می خوان همه به حرفشون باشن و جیک نزنن ،به معنی واقعی کلمه مریض اند .

      تو هر خونه ای هم یکی ازشون هست گورشونو گم نمی کنند تا جون بقیه رو به لب برسونن ،فقط یه روانی مثل خودشون حریفشون میشه
      تمام آرزوهای بر باد رفته شون و عقده های درونی شون رو با فحش به تیم مقابل می خوان جبران کنن .
      در درون بسیار شکننده و ضعیف اند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج