۸۴۳۰۷۴
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

غیر از پروتئین چه مواد مغذی دیگری برای کاهش وزن مهم‌اند؟

کاهش وزن آنقدر‌ها که درباره‌اش می‌گویند ساده نیست. کسی که قصد کاهش وزن دارد باید رژیم غذایی در پیش بگیرد که بتواند به آن پایبند بماند و بدون زجر و عذاب حداقل سه تا شش ماه ادامه‌اش دهد تا واقعا نتیجه بگیرد.

برترین‌ها - ترجمه از هدی بانکی: کاهش وزن آنقدر‌ها که درباره‌اش می‌گویند ساده نیست. کسی که قصد کاهش وزن دارد باید رژیم غذایی در پیش بگیرد که بتواند به آن پایبند بماند و بدون زجر و عذاب حداقل سه تا شش ماه ادامه‌اش دهد تا واقعا نتیجه بگیرد.

به نظر می‌رسد برای بعضی از افراد، وزن کم کردن ساده‌تر است، چون نسبت به افرادی که بدن‌شان واکنش کُندتری به رژیم غذایی و ورزش نشان می‌دهد، سوخت و ساز سریع‌تری دارند. کاهش وزن، سلامت قلب‌تان را تقویت می‌کند و فواید بسیار زیاد دیگری هم دارد. رژیم غذایی بخش مهمی از کاهش وزن و مهمتر از آن، حفظ وزن ایده آل است. اگر به سختی تمرین و ورزش کنید، اما رژیم غذایی‌تان سالم نباشد، تمام تلاش‌های‌تان هدر خواهد رفت.

غیر از پروتئین چه مواد مغذی دیگری برای کاهش وزن مهم‌اند؟

گنجاندن مواد مغذی مناسب در رژیم غذایی و به مقدار درست و مناسب می‌تواند تاثیر چشمگیری بر روند کاهش وزن‌تان بگذارد و رسیدن به این هدف را برای شما ساده‌تر کند. وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، پروتئین اولین ماده‌ی مغذی است که به ذهن می‌رسد.

زیرا رژیم غذایی پُر پروتئین می‌تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و حتی اشتها را مهار کند. همچنین پروتئین برای خفظ توده‌ی عضلانی لازم بوده و به چربی سوزی کمک می‌کند. اما خیلی از افراد فراموش می‌کنند که رژیم غذایی‌شان باید متعادل باشد. شما به مواد مغذی دیگری غیر از پروتئین هم نیاز دارید. ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌های زیاد دیگری نیز وجود دارند که باید در رژیم غذایی روزانه‌تان حضور کافی داشته باشند تا به هدف کاهش وزن تان البته به طور سالم برسید. شما به این مواد مغذی برای سوخت رسانی به تمرینات‌تان نیز نیاز دارید.

فیبر

غیر از پروتئین چه مواد مغذی دیگری برای کاهش وزن مهم‌اند؟

هم فیبر محلول و هم فیبر غیر محلول برای کاهش وزن و سلامتی مهم است. فیبر با افزایش باکتری‌های خوب روده به حفظ تعادل هورمونی در بدن کمک می‌کند. ضمنا فیبر آهسته‌تر هضم می‌شود و در نتیجه برای مدت بیشتری سیر نگه‌تان می‌دارد، در نتیجه نیاز ندارید مکررا چیزی بخورید. فیبر برای حفظ سلامت سیستم گوارش نیز لازم است.

غذا‌های فیبر دار: غلات کامل، دانه‌ها و مغزها، میوه‌ها به صورت کامل، سبزیجات برگ دار و سبزیجات خانواده کلم مانند بروکلی و گل کلم.

پتاسیم

یکی از مواد مغذی بسیار مهمی که اکثرا در کاهش وزن نادیده گرفته می‌شود پتاسیم است که برای ریکاوری عضلات بعد از تمرین اهمیت زیادی دارد. پتاسیم به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و می‌تواند با دفع سدیم اضافی از بدن جلوی نفخ را بگیرد. پتاسیم، سلامت قلب و عملکرد کلیه‌ها را تقویت می‌کند.

غذا‌های پتاسیم دار: موز، اسفناج، قارچ، سیب زمینی شیرین و ...

کلسیم

غیر از پروتئین چه مواد مغذی دیگری برای کاهش وزن مهم‌اند؟

کلسیم علاوه بر تقویت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند در پیش گرفتن رژیم غذایی کلسیم دار موجب کاهش ریسک چاقی یا داشتن اضافه وزن می‌شود.

غذا‌های کلسیم دار: فرآورده‌های لبنی در دسترس‌ترین و معروف‌ترین منابع کلسیم‌اند که شامل شیر، کشک، انواعی از پنیر، کفیر و ... می‌شوند. اما غذا‌های کلسیم دار تنها زمانی به کاهش وزن‌تان کمک می‌کنند که مصرف کالری‌تان را کاهش دهید.

منیزیم

این ریز مغذی باارزش از نفخ و احتباس آب در بدن کم می‌کند، گردش خون را تقویت می‌کند، سطح انسولین را تنظیم می‌کند و میزان قند خون را در افراد چاق یا دچار اضافه وزن کنترل می‌نماید.

غذا‌های منیزیم دار: سبزیجات برگ سبز، بنشن و حبوبات، دانه‌ها و مغز‌ها همگی سرشار از منیزیم هستند.

اسید‌های چرب امگا ۳

غیر از پروتئین چه مواد مغذی دیگری برای کاهش وزن مهم‌اند؟

وارد کردن اسید‌های چرب امگا ۳ در رژیم غذایی، فواید زیادی برای سلامتی دارد که شامل سلامت پوست و قلب می‌شود. امگا ۳ می‌تواند بر تلاش‌تان برای کاهش وزن نیز اثر بگذارد، زیرا اشتها را کنترل و گرسنگی را کمتر می‌کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند اسید‌های چرب امگا ۳ می‌توانند سوخت و ساز را افزایش داد و حتی تعداد کالری‌هایی را که حین ورزش می‌سوازنید افزایش بدهند.

غذا‌های امگا ۳ دار: ماهی‌های چرب مانند سالمون، ساردین و تُن، روغن کانولا، دانه‌ی چیا، گردو و حتی سویا همگی از منابع شناخته شده‌ی امگا ۳ هستند.

علاوه بر گنجاندن مواد مغذی گفته شده در رژیم غذایی‌تان باید آب کافی بنوشید، چون برای دفع سموم از بدن تان و حفظ سوخت و ساز در سطحی ایده آل ضروریست.

منبع: ndtv

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لاغر شدن كار بسيار سختي هست
      ولي من ميتونم.
      من توي سه ماه گذشته نزديك ٢٠ كيلو كم كردم و انشالا بايد سي تا چهل كيلو ديگه كم كنم كه اگر خدا بخاد حدود شيش ماه ديگه طول ميكشه ولي تا سيكس پك هام در نياد ول نميكنم.

      پاسخ ها

      • سارا

        باریکلا

      • هانی

        ضد آفرین به همت و تلاش. کاش میگفتی چطور اینهمه وزن کم کردی.

    • بدون نام

      من ۱۰۹کیلو بودم الن ۷۶ کیلو هستم اگر میخواهید رژیم بگیرید وعده غذای را نصف یا یک سوم کنید چون که موها ریزش شدید پیدا میکنند اگر برنج یا سیب زمینی یا چربی و قند مصرف نکنید و پوست بدن نیز افتاده و بد فرم میشه و حداقل روزی ده الی بیست دقیقه حتی سبکترین نوع ورزش رو انجام بدید و تا میتونید میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید فقط موز کم مصرف کنید چون شدیدا چاق کننده است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج