۸۴۳۴۳۹
۳۷ نظر
۵۰۰۵
۳۷ نظر
۵۰۰۵
پ

جهانگیری: دولت، واقعا تنهاست

اسحاق جهانگری، معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت واقعا تنهاست. شاید کلمه «تنها» تعبیر خیلی کمی باشد. دولت واقعا تنهاست. من مکرر گفته ام مسائل اقتصادی کشور که الان پیچیده شده است یا چالش‌هایی که پیش روی کشور است، و به «ابر چالش» تبدیل شده راهکار خاص اقتصادی داشته باشند.

ویژه نامه نوروزی روزنامه اطلاعات: اسحاق جهانگری، معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت واقعا تنهاست. شاید کلمه «تنها» تعبیر خیلی کمی باشد. دولت واقعا تنهاست. من مکرر گفته ام مسائل اقتصادی کشور که الان پیچیده شده است یا چالش‌هایی که پیش روی کشور است، و به «ابر چالش» تبدیل شده راهکار خاص اقتصادی داشته باشند.

این تلاطم اقتصادی راهکاری ندارد که اقتصاددانان برای آن پیدا کنند. الان کشور فقط «راهکار سیاسی» می‌خواهد. یعنی هیچ راهی برای برون رفت کشور از معضلات پیش روی مردم جز به روش سیاسی وجود ندارد.

او که با ویژه نامه نوروزی روزنامه اطلاعات گفتگو می‌کرد، افزود: ممکن است برخی فکر کنند که راهکار سیاسی یعنی برویم با آمریکا مذاکره کنیم. نه، من اصلا چنین هدفی ندارم، زیرا نه شرایط مهیاست و نه به مصلحت کشور است. آمریکایی‌ها با این بدقولی کردن باعث شده اند اگر کسانی قبلاً می‌گفتند مذاکره کنیم، الان دیگر نمی‌گویند؛ چون نشان داده اند نسبت به قول و قرارشان بی تعهد هستند.

جهانگیری ادامه داد: بنابراین اتفاقا راهکار سیاسی در داخل کشور است و باید به یک انسجام داخلی برسیم. همه باید با هم باشند. قوای سه گانه و مسئولان حکومت باید با هم باشند و با جامعه صمیمی حرف بزنند. جریانات سیاسی باید احساس چسبندگی و وابستگی به حکومت کنند.

خیلی از مشکلات سیاسی داخل کشور باید حل شود. دیر هم شده است. من فکر کنم ما اگر بتوانیم در داخل کشور به انسجام و وحدت سیاسی برسیم، و همه به این نتیجه برسیم که مثلا مسائل کشور در ۱۰ دسته خلاصه شده و ۱۰ روش هم راهکار حل این مسائل است، و همه بر آن اتفاق داشته باشند، در این صورت به سرعت می‌توان مسائل موجود را حل کرد.

او گفت: الان فرض کنید می‌گوییم مشکل کشور، اقتصاد است. ممکن است در این حد همه قبول کنند و حتی گاهی در همین حد هم اختلاف وجود دارد و و قبول نمی‌کنند. بعد یک عده می‌گویند راهکارش این است که با تغییر در روابط خارجی مسائل را حل کنیم. یک عده هم می‌گویند نه، به هیچ وجه بیرون نباید برویم و باید کار دیگری بکنیم. این مسائل کل جامعه و مردم را آزار می‌دهد.

جهانگیری تصریح کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که مثلا بگوییم روش حل مسائل این ۱۰ قدم است و این ۱۰ قدم را قدم را همه با هم برداریم. من فکر می‌کنم کشور اکنون نیازمند یک اتحاد سیاسی و یک انسجام سیاسی جدی است؛ هم در داخل حکومت، هم حکومت با جامعه و حکومت با نخبگان.

نخبگان الان نباید احساس کنند در حاشیه هستند. حالا ممکن است ما به عنوان دولت در ارتباطمان با نخبگان ضعف داشته باشیم و اگر بخواهیم به دولت آقای روحانی اشکالی بگیریم ممکن است مورد آن این باشد که دولت با عقبه خودش یعنی آن‌ها که آمدند و در صحنه انتخابات حاضر شدند، نتوانست ارتباط قوی داشته باشد.

یا همین طور با نخبگان که نتوانستند در صحنه باشند. به هرحال یا همین توان با اطمینان گفت: از اگر این وفاق و همبستگی شکل گیرد می‌توان با اطمینان گفت که از این چالش‌ها عبور خواهیم کرد.

او درباره موانع پیش روی تفاهم سیاسی که وعده پیگیری آن را داده بود نیز گفت: من هنوز هم خوشبین هستم. یعنی بیش از خوشبین تحلیلی، خوشبینی خبری هم هست.

با این همه، این وضع خوب نیست. که راهی را هرکداممان پیش می‌رویم و وقتی که قرار است از آن نتیجه بگیریم، مانعی ایجاد می‌شود و نمی‌توان به مردم هم توضیح که به چه دلیل این مانع ایجاد شده است. یا هر کاری یک عده مخالف دارد. گاهی اوقات مسیری انتخاب می‌شود و خیلی گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

ولی از جایی محاسبه نشده، مشکلی درست می‌شود. به هرحال من امیدوارم نوروز امسال برای ملت ایران از همه نظر‌ها عید شیرینی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شماهاپیش هستید وایشون داره خوب میتازه وبه تنهای همرا دور میزنه

      پاسخ ها

      • Ali

        اره تو بخور بخور واقعا دولت تنهاست و مردم نقشی ندارن

    • بدون نام

      آقای جهانگیری بخدا مردم بیچاره هستند شما ن شرایط آمدین بدون آماده سازی ذهنی مردم آزاد سازی قیمتها را انجام دادین درآمد بسیار کم و هزینه ها را 100برابر کردین انتظار دارین مردم برای دولت که به کدام قول های خود عمل کرده وفا دار باشه

    • بهزاد

      دولتی وجودنداره که تنها باشه یانباشه دولتی که ضدمستضعفان است معلوم است که تتها میماند دولتی که به ملت چپ و راست دروغ بگوید وسر ملت شیره بمالد خوب معلومه همچین دولتی فقر را زیاد بکند طرفدار ندارد وتنها میماند

    • بدون نام

      آخی

    • بدون نام

      تنهای تنهاباملیاردهاپول بادآورده

    • بدون نام

      خود کرده را تدبیر نیست
      اگه واقعا احساس میکنید تنهایید و کاری از دستتون برنماید برید تا متخصصها بیان

    • کامبیز

      آقای جهانگیری همیشه دزد ها تنها هستن..... چون مردم که نمیان پشت دزدی که از جیبشون میدزده وایسن.... اگر تنهایید دلیلش منفور بودنتونه نه مظلوم بودنتون....پس خجالت بکشید و دست از مظلوم نمایی بردارید

    • بدون نام

      این همه دزدو ادم کثیف ،چرا تنهایید باهم بخورید مسخره بازی هم درنیارید

    • بدون نام

      معصومه دولت مال مردم خورآخرش تنهامیشه

    • بدون نام

      مردم چی ؟

    • فریبا

      اون موقع که جیک جیک مستونش بود با سلبریتیا! فکر زمستونش نبود؟؟!! همه میگفتن آمریکا قابل اطمینان نیست! انگار نه انگار!! حالا خدا به داد مردم برسه....

    • بدون نام

      آقای جهانگیری دولت هیچ تنها نیست الحمد اله خودتان دامادها عروسها فرزندان اقوام همه باهم مشغول دزدی چپاول هستید

    • بدون نام

      شما هستی داداشیت وداداشیش پس تنها نیست

    • کاردان

      دولت بی عرضه همیشه تنهاست.
      شما اگر مردم رو قابل بدونید و محرم اسرار قطعا ملت با دولت میشن و هیچ قدرتی تاب ایستادن جلوی ملت را نخواهد داشت.
      افسوس...

    • بدون نام

      یعنی کسی نیست کمکتون بخوره

    • بدون نام

      ۴ ساله دوم ، همیشه همراه با بی انگیزگی ، سستی ، رخوت ، دندان کشیدگی ، رام شده ،..... همراهه .

    • کامران

      این چه حرفید می زنیدشما تنهائید!؟
      اختلاس گران
      خودرو سازان دزد
      لوازم خانگی گران فروش
      شرکت لبنی اشغال
      حقوق بگیران نجومی دزد
      کابینه یک از یک بی لیاقت تر
      آقازاده ها تون
      ددادش های فعال دراقتصادپاک
      دامادهای انگل
      رانت های حامی تون
      امضاطلایی تون
      و....‌
      اینها حامی تون هستنددیگه چی می خواهید!؟

    • بیکار

      کشور به فلاکت کشاندید دوسال دیگه می روید دنبال زندگی خودتان مردم باید چوب ندانم کاری شما بی لیاقتها رابخورند اقای روحانی قدرات اداره کشور را ندارد خدا بداد مردم برسد این چند سال باقی مانده را

    • احمد

      دولت اگر تنها هست باید ازدواج کند تا از تنهایی در بیاید.باید شوهر کند

    • وحید

      وقتی صبح که بلندمیشیدتاشب بفکرجیب خودتون هستیدتوقع دارین مردم هم باشما باشندیک روزخودتونوبزاریدجای مردم جای کسی که پول نون نداره سرش پیش زن و بچش پایینه بخدا ازدولت روحانی دزدتر و بدبخت تر ندیدم متاسفم برات اقای جهانگیری

    • بدون نام

      مردم تنها ند نه دولت

    • بدون نام

      این مردم هستند که تنهاند

    • ساسان

      شانس آوردیم تنها هستید وگرنه چه میشد.

    • قلی

      اختیار دارید.. شما مسئولین تن ها هرکدوم یک دولت هستید...برای همینست بیست تا دولت و هشتاد تا تصمیم

    • غلام

      آقای جهانگیری رقیبان شما 14ملیون رای داشتند کجای سیاست شما قراردارند چند کرسی جهت تفکر آنان دردولت شمادارند شما از بی توجهی به عقبتان می گوید اما از این رقیبان بی حساب می گذرید عقبه شما سیاست بازند وشما سیاست باختید آنها دنبال منافع سیاسی فردایشان هستند کاری دیگر به شما ندارند

    • بدون نام

      فقط حرف حرف حرف

    • بدون نام

      اقای معاون خود کرده را تدبیر نیست!!!!!!! دولت دوساله که ملت رو ول کرد و در مقابل دریایی از کمبود و تحریم و تورم تنها کذاشت مسبب تنهایی دولت خودتان می باشید که با وعده های دروغین مزدم را فریب دادید و در مقابل مشکلات اقتصادی و فشار تحریم به داد مردم نرسیدید حالا ادای ننه من غریبم در آورده و داد از تنهایی سردادید و مظلوم نمایی میکنید !!!!اتش که بر افروختید اخر دودش به چشم خودتان هم رفت !!!!!!! از خودتان گلایه کنید که مسبب تمام مشکلات و معضلات خودتان هستید و بس.......

    • ناصر

      دولت تنهاست یعنی چی؟؟؟!!!نمیتوانید مشکلات مردم حل کنید، این حرفا فقط بهانه ست در تمام زمینه ها ضعف و ناتوانی دارید
      وقتی انتصاب ها بر اساس توصیه فلان و بهمان نماینده انجام میشه و مدیران غیر کارآمد سالها در پستشون باقی میمانند نباید م انتظاری بهتر از این اوضاع داشته باشید

    • محمد

      شما که به گفته خودت تو دولت کاره ای نیستی و هرروز صدای جدید استعفایت به گوش میرسد, حرف نزنی مشکلی پیش نمیاد,سکوت کن تا ببینیم چه میشود

    • بدون نام

      از بس بی عرضس
      حمایت مایی که بهش رای دادیم رو از دست داد

    • احد

      چه کرديد که مردمي که به شما راي دادند تنهايتان گذاشتند

    • بهلول

      آقای جهانگیری ! لطفا بفرمایید چرا دولت تنهاست ؟ اینهمه اختلاس گر ودزد .وغارتگر را مگر شماها خلق نکردید؟ بخدا اگر سازمان گینس غیرت داشته باشد رکورد را باید بنام دولت ایران ثبت نماید! خواهشا دیگه حرف از بی وفایی نزنید!!

    • بدون نام

      دولتمردان که بارخودشون را بستن وای به حال ما با این اوضاع گرانی وبیکاری ...خدا لعنت کنه

    • بهروز

      فکرنکنم دولت تنها باشه. چون که شما 8 ساله که از جیب مردم دارید کمک میگیرید.

    • بدون نام

      اینم از دولت تدبیر و امید

    • بدون نام

      آقای جهانگیری پس میلیون ها رأی به آقای روحانی چی شد؟ !!!!!!مسولان ومدیران ارشدهمکاری نمی کنندباهم ،ملت چه گناهی دارد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج