۸۴۵۸۷۱
۶۲ نظر
۵۰۴۳
۶۲ نظر
۵۰۴۳
پ

رئیس سازمان تنظیم مقررات

اینترنت ایران، ارزان‌تر از دنیا!

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که اندیشیده خواهد شد سال جاری قیمت اینترنت هم در حوزه اینترنت ثابت و هم موبایل افزایش پیدا نکند.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که اندیشیده خواهد شد سال جاری قیمت اینترنت هم در حوزه اینترنت ثابت و هم موبایل افزایش پیدا نکند.

اینترنت ایران، ارزان‌تر از دنیا!

به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی درباره گلایه همیشگی کاربران اینترنت در ایران چه اینترنت ثابت و چه تلفن همراه یعنی قیمت استفاده از اینترنت و اینکه آیا واقعاً قیمت اینترنت در ایران در مقیاس جهانی گران است یا خیر گفت: در مقیاس جهانی ایران ارزان‌ترین قیمت اینترنت را دارد. بنابراین قیمت اینترنت ایران، ارزان‌تر از میانگین جهانی هم در حوزه اینترنت ثابت و هم در حوزه اینترنت موبایل است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: اما یک واقعیتی وجود دارد و آن اینکه مردم بر اساس درآمد و وضعیت اقتصادی خودشان معتقدند که قیمت اینترنت در ایران گران است، در مقابل اپراتورها با توجه به هزینه‌های بالای سرمایه‌گذاری و نگهداری معتقدند که قیمت اینترنت در ایران ارزان است.

فلاح ادامه داد: بر این اساس یک عدم توازنی میان خواسته‌های کاربران اینترنت و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت یعنی اپراتورها وجود دارد و در این شرایط ما به‌عنوان وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف هستیم که یک نوع توازن برقرار کنیم.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: ازنقطه‌نظر بررسی‌های اقتصادی، قیمت اینترنت در ایران با توجه به فضای رقابتی حاکم میان اپراتورها، بالا نیست چراکه مثلاً در حوزه موبایل اپراتورها می‌توانند هر گیگابیت بر ثانیه را حسب مصوبات تا ۴۰ هزار تومان به فروش برسانند. این در حالی است که در راستای فضای رقابتی میانگین قیمت هر گیگابیت بر ثانیه ۳.۵ تا ۴ تومان است. در حوزه اینترنت ثابت که قیمت به‌مراتب پایین‌تر هم هست.

وی افزود: با مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که تأکید دارد ارائه‌کنندگان خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت از طریق فناوری‌های سیمی (اعم از سیم مسی و فیبر) باید جداول تعرفه‌ای خود را مبتنی بر سرعت و به‌صورت غیر حجمی (Connection based) تنظیم کنند وضعیت بهتر هم شده است و مردم باکیفیت بهتری سرویس‌های خود را در اختیار می‌گیرند.

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم قیمت اینترنت بالا نرود

فلاح ادامه داد: تمام تلاش وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان رگولاتوری یا مقررات گذر این است که قیمت‌های ارائه خدمات اینترنت توسط اپراتورها ازآنچه اکنون ارائه می‌شود بالاتر نرود. در همین راستا همه هدف ما این است که هزینه‌های اپراتورها را کاهش دهیم. وقتی هزینه‌ها کاهش پیدا کند، می‌توان مانع افزایش قیمت ارائه خدمات آن‌ها شد.

وی تأکید کرد: هرچند لاجرم یک سری هزینه‌های اپراتورها بالا رفته و در سال جدید هم بالاتر خواهد رفت. امسال حسب قانون برنامه بودجه سال ۱۳۹۸ اپراتورها هم باید حقوق کارکنان خودشان را افزایش دهند. یک اپراتور فیکس که حدود ۴۰ درصد سرمایه‌هایش نیروی انسانی است، اگر ۲۰ درصد افزایش حقوق کارکنان داشته باشد ۸ درصد به‌طور اتوماتیک هزینه‌هایش افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: یقیناً این اپراتور انتظار دارد که این افزایش هزینه به‌نوعی به‌واسطه افزایش قیمت و یا حداقل کاهش هزینه‌ها جبران شود. در همین راستا و برای پاسخ به انتظار اپراتورها برای کاهش هزینه‌ها؛ طی یک سال و نیم گذشته در حوزه‌هایی که در اختیارات وزارت ارتباطات بود در حوزه پهنای باند اینترنت، شرکت زیرساخت به‌عنوان ارائه‌دهنده اینترنت به اپراتورها در دو مرحله قیمت‌های خود را کاهش داد.

نمی‌توانم وعده ارزان شدن اینترنت را بدهم

وی در پاسخ به این سوال که آیا وعده کاهش قیمت اینترنت را خواهد داد یا خیر گفت: من چنین وعده‌ای را نمی‌توانم بدهم، بااین‌حال هم‌اکنون تمام سعی و توانمان که آقای جهرمی هم روی آن تأکید دارند این است که در شرایط فعلی، خدماتی که به مردم می‌شود باقیمتی متناسب باشد.

فلاح در ادامه درباره برنامه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تحقق وعده دستیابی به تکنولوژی ۵G در سال جاری گفت: هدف‌گذاری که در دنیا برای تکنولوژی ۵G تعیین کرده‌اند تجاری‌سازی و بهره‌برداری انبوه آن در سال ۲۰۲۰ است. آقای وزیر هم حرکت به سمت این تکنولوژی را برای امسال هدف‌گذاری کرده‌اند. ما هم باید برای رسیدن به آن هدف تلاش کنیم که چند اقدام نیاز دارد.

برای رفتن به نسل ۵G نیازمند بسترسازی فرکانسی هستیم

وی افزود: برای رفتن به نسل ۵G یکی از این اقدامات بسترسازی فرکانسی است؛ یعنی باید باندهای فرکانسی مناسب در اختیار اپراتورها قرار گیرد. در دنیا برای ۵G باندهایی کاندید هستند ما هم باید هم‌راستا با اقدامات جهانی باید برخی از باندها را آزادسازی و در برخی موارد هم جابجایی داشته باشیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: امسال کنفرانس جهانی رادیو (WRC) که مهم‌ترین کنفرانس در حوزه مدیریت طیف‌های فرکانسی است برگزار می‌شود و قطعاً در این کنفرانس مقرراتی وضع خواهد شد که برای همه کشورهای جهان الزام‌آور است. چراکه بحث استفاده از فرکانس نیاز به هماهنگی در همه دنیا دارد وگرنه تداخل ایجاد می‌کند و ظرفیت‌هایی سایر شبکه‌های جهان را مختل می‌کند؛ بنابراین در این زمینه ما باید نخست بسترسازی فرکانسی داشته باشیم.

برای استفاده از نسل ۵G باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز باید آزاد شوند

فلاح تصریح کرد: ازجمله مهم‌ترین باندهایی که در این حوزه نیاز است باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز است؛ بنابراین برای دستیابی به تکنولوژی ۵G باید تمام توانمان را به کار بگیریم که از این باندها استفاده کنیم و این باندها باید آزاد شوند.

فلاح در ادامه درباره مهم‌ترین چالش سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که همانا اختلاف با صداوسیما برای آزادسازی باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز بود و سرانجام این چالش گفت: پرداختن به این موضوع نیازمند طرح مقدماتی است. سال ۲۰۰۶ طی نشستی در ژنو مقرراتی به تصویب رسید که در آن سال رئیس وقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون فنی صداوسیما آقای علی عسکری رئیس فعلی سازمان هم حضور داشتند و این مقررات را پذیرفته و امضا کردند.

وی افزود: در این نشست مهم‌ترین مصوبه که مورد تائید همه حاضران از جمله نمایندگان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت دیجیتال شدن تمام فرکانس‌های پخش همگانی تا سال ۲۰۱۵ و خاموش شدن باندهای آنالوگ بود. وقتی پخش همگانی را از آنالوگ به دیجیتال تبدیل می‌شود راندمان استفاده از باند فرکانسی چند برابر افزایش پیدا می‌کند. چون با یک باند ۸ مگاهرتزی قبلاً یک کانال پخش می‌شد الان با دیجیتال شدن تا ۱۰ کانال می‌توان پخش کرد؛ یعنی با استفاده از تکنولوژی مختلف می‌توانید یک ظرفیت ده برابری ایجاد کنید.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: این فرایند در جهان آغاز شده است و خیلی از کشورها آن را اجرایی کرده‌اند و در طول سال‌های گذشته و در کنفرانس‌های جهانی کاربردهای این باندهای فرکانسی را موردبررسی قرار داده‌اند و درنهایت آن را به سمت استفاده از شبکه‌های تلفن همراه برده‌اند. اکثر کشورهای جهان هم در حال حاضر این باندها را در اختیار شبکه موبایل قرار داده‌اند.

لزومی ندارد صداوسیما از باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز استفاده کند

وی تصریح کرد: این باندها برای شبکه موبایل بسیار ارزشمند هستند چراکه زیر یک گیگاهرتز هستند و ضریب نفوذ بالایی دارند به همین دلیل استفاده از باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز می‌تواند هزینه‌های سرمایه‌گذاری اپراتورها را با توجه به ظرفیت پوشش ۵ برابری تا یک‌سوم کاهش دهد؛ بنابراین بالطبع ما هم باید به این سمت برویم تا از باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ استفاده کنیم. این باندها در حال حاضر آزاد هستند و صداوسیما هم از آن استفاده هم نمی‌کند اصلاً لزومی هم ندارد استفاده کند چون پخش صداوسیما دیجیتال شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: از طرفی حسب قانون مدیر طیف فرکانسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است؛ آن‌هم مدیر نه مالک طیف. طیف فرکانسی جز اموال عمومی است و مالک آن مردم هستند. بالطبع دولت به نمایندگی از مردم تنها موظف به مدیریت این اموال است.

وی افزود: بااین‌حال سازمان صداوسیما مدعی است باندهای فرکانسی متعلق به این سازمان است. درحالی‌که هیچ نهادی اعم از دولتی و خصوصی صاحب و مالک هیچ باندی نیست. ما مالک نداریم تنها بهره‌بردار طیف فرکانسی داریم. ایرانسل و همراه اول و سایر اپراتورها هم اگر باندهایی را در اختیاردارند تنها بهره‌بردار آن هستند و نمی‌توانند خود را مالک باند بنامند.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: از سوی دیگر سازمان تنظیم به‌عنوان مدیر طیف فرکانسی، نیازهای صداوسیما را هم برآورده کرده و می‌کند و آمادگی هم وجود دارد هر نوع نیاز «واقعی» صداوسیما برای پخش همگانی را برآورده کند.

باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز باید در اختیار توسعه شبکه‌های ICT قرار گیرد

فلاح تصریح کرد: این موضوعی است که تبدیل به مناقشه شده است و ما معتقدیم این باندها باید در اختیار توسعه شبکه‌های ICT قرار بگیرد. اگر این باندها در آغاز ارتقای نسل ۴ در اختیار اپراتورهای موبایل بود بالطبع می‌توانستیم سرعت توسعه دسترسی را تا مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار و روستاها چند برابر کنیم و اصلاً نیاز نبود وارد مباحث USO شویم و منابعی که الان صرف می‌شود صرف بهبود کیفیت می‌شد.

منتظر نظر شورای عالی امنیت ملی درباره مناقشه آزادسازی باندهایی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز هستیم

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تأکید بر اینکه اصلاً قصدمان جدل و مناقشه با صداوسیما نیست گفت: تلاش داریم این موضوع را بر مبنای قانون حل‌وفصل کنیم بر همین اساس‌نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشتیم و ایشان هم نامه را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده‌اند و منتظریم تا فرآیندهای تصمیم‌گیری طی شود تا بهترین تصمیم به نفع مردم گرفته شود.

فلاح در ادامه در خصوص تسهیلاتی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای پیام‌رسان‌های داخلی در نظر گرفتند و اینکه آیا این تسهیلات منجر به استقبال مخاطبان از آن‌ها شد یا خیر گفت: واقعیت این است که ما بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم، ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی را به یک‌سوم کاهش دادیم و تمام اپراتورها هم موظف به اجرا شدند؛ اما من تحلیل درستی ندارم که چقدر این کاهش هزینه باعث استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی شد؛ اما آنچه مشخص است آن استقبالی که باید می‌شد از پیام‌رسان‌های داخلی نشد؛ بنابراین کاهش هزینه ترافیک باعث ایجاد استقبال نشد به نظر می‌رسد که عوامل دیگری باعث عدم استقبال شده است که نیاز به تحلیل و ارزیابی مستقل است.

وی افزود: بنابراین اینکه صرفاً مطرح می‌کنند که وزارت ارتباطات هیچ کاری برای پیام‌رسان‌های داخلی نکرد اصلاً درست نیست. وزارت ارتباطات همه ظرفیت‌هایی را که در اختیار داشت برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به کار گرفت که یکی از آن‌ها کاهش هزینه ترافیک بود.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه درباره اقدام مهم دیگر سازمان تنظیم در سال گذشته یعنی بررسی تشعشعات رادیویی گفت: به دلیل استفاده از تکنولوژی قاعدتاً استفاده از فرکانس‌های رادیویی افزایش‌یافته است و بر همین اساس، تشعشعات رادیویی و الکترومغناطیسی گریزناپذیر شده است. در همه کشورها بر این مسئله تأکیددارند که اگر تشعشعات از یک حدی بیشتر شود ممکن است عوارضی داشته باشد هرچند به‌طور علمی این مسئله هنوز به اثبات نرسیده است

وی افزود: بر این اساس برای این امواج و تشعشعات استاندارهایی ازجمله استاندار ICINRP که یک استاندار جهانی در این حوزه است در نظر گرفته‌شده است . مؤسسه ملی استاندارد هم در ایران استانداردی در این رابطه تعیین کرده است. میدان الکتریکی که این امواج ایجاد می‌کند ۲۸ ولت بر متر است. بر اساس اعلام سازمان استاندارد آستانه‌ای بالاتر از آن حتماً ضرر دارد.

فلاح ادامه داد: بر اساس قانون، متولی تعیین میزان تشعشعات سازمان انرژی اتمی است. باوجودآنکه وزارت ارتباطات مسئولیتی این رابطه نداشت اعلام کردیم حاضریم امکان اندازه‌گیری برخط تشعشعات را فراهم کنیم. بر همین اساس حدود ۹۰ سامانه خریداری کردیم که ۷۲ سامانه آن در نقاط مختلف شهر تهران و ۱۸ سامانه هم در شیراز نصب شد. این دو شهر هم به این دلیل انتخاب کردیم که بیشترین شکایت را داشتند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: این سامانه‌ها انرژی تجمیعی همه امواج رادیویی و الکترومغناطیسی را محاسبه می‌کند و تنها مختص امواج موبایل نیست. این اطلاعات را هم به‌صورت آنلاین روی سایت سازمان تنظیم قرار داده‌ایم تا مردم لحظه‌ای ببینند که چقدر امواج در فضای شهری وجود دارد.

تشعشعات امواج الکترومغناطیس در تهران و شیراز آستانه خطر را رد نکرده‌اند

وی تأکید کرد: در مدتی که سامانه‌های اندازه‌گیری تشعشعات را فعال کردیم بالاترین میزانی که ثبت شد ۷ ولت بر متر بوده است. عموماً در طول روز بالای ۹۰ درصد امواج موجود زیر یک ولت بر متر است و این نشان می‌دهد که این میزان در حدی نیست که آستانه‌های خطرناک را رد کند.

فلاح بابیان اینکه نمونه‌ای از سامانه اندازه‌گیری تشعشعات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ساخته‌شده است گفت: امیدواریم امسال سامانه بومی اندازه‌گیری تشعشعات به تولید انبوه برسد و بتوانیم در شهرهای دیگر کشور برای اطلاع از میزان تشعشعات و امواج الکترومغناطیس نصب کنیم.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه درباره برنامه‌های سال جاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: یک بحث مهمی که امسال سازمان تنظیم دنبال خواهد کرد پیگیری حقوق مردم خواهد بود. ما امسال در ساختار جدید یک اداره کل تحت عنوان اداره کل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایجاد کردیم و بر همین اساس سامانه ۱۹۵ زیر نظر سازمان تنظیم آمد. چون عموم شکایت‌ها از اپراتورها بوده است.

وی افزود: در حال حاضر زمان رسیدگی به شکایت‌ها به حدود ۱۰ روز رسیده که تلاش داریم این زمان را به حداقل برسانیم. همچنین بخشی از نظارت‌های ما به‌ویژه بر اپراتورها، به‌صورت آنلاین است و بخشی حضوری که باید نظارت حضوری را به حداقل برسانیم به این دلیل که نظارت آنلاین دقت بیشتری دارد و از حواشی کمتری برخوردار است. در همین راستا تلاش داریم تا خردادماه سیستمی نظارتی در حوزه موبایل را راه‌اندازی کنیم تا نظارت‌های بر خط را افزایش دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جای مص مص بگو مصطفی!!!!!!یه باره بگو میخوایم گرون کنیم دیگه صغرا کبری لازم نیست!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اشتباهه که قیمت هزینه کشور ها با هم مقایسه شود بدون در نظر گرفتن درآمد و ارزش پول آن کشور. مثلا میگن بنزین ما ارزانتر از کشورهای دیگر هست چرا نمیگن ماشین ما گرانتر از کشورهای دیگر هست. مقایسه قیمت اجناس و محصول کشورها باید با در نظر گرفتن درآمد و ارزش پول باشد

      • بدون نام

        اخه پ.. س.. مگه درآمد ایرانیها رو با با مردم تین کشورها مقایسه میکنی که قیمت اینترنت رو مقایسه میکنی ؟
        تف به روی بی حیاتون یه مشت دزد مملکت رو میگردونن

      • بدون نام

        باید قیمت اینترنت رو با درصد از درآمد میسنجیدن اینکه من ایرانی چند در صد درامدم باید بدم بابت اینترنت و اون امریکایی چند درصد درامدش میشه هزینه اینترنت

    • بدون نام

      طوری نیس
      بجاش گرون ترین پیاز دنیا مال ماس

    • هموطن

      دستمزدکارکنان در دیگر کشورهارا نمیگویند که هر کارمند یا کارگر یا بازنشسته در دیگر کشورها چقدر میگیرند چون اگربگویند به سرفشان نیست ولی چسبیدن به قیمتها دردنیا مردم را چی فرض کردی کجای دنیا قیمت مسکن پنجاه متری چهارصدمیلیون تومانه ولی دستمزد یک کارگر یاکارمند یکمیلیون یا دومیلیون تومان است جواب بده کجای دنیا یک گوشی مبایل ده میلیون تومان است ولی حقوق کارگر یک میلیون تومان است کجای دنیا خودرو درپیتی هشتاد یا صدمیلیون تومان است ولی حقوق کارکنانش یکونیم میلیون است کجااااااااااااااااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا دیگه انقدر وقیح و پررو شدن به این چیزا توجهی نمیکنن..بعید میدونم اصلا دور از جون شما به ما به چشم آدمیزاد نگاه کنن....چون جوری رفتار میکنن انگار که ما نه میبینیم نه میشنویم نه عقل داریم.... ولی همه حرف ها و گفته ها و وعده ها و دزدی ها و... رو تو ذهنمون ثبت و ضبط میکنیم به موقعش میفهمن که با دسته کورا طرف نیستن

      • پویا صلاح

        احسنت
        حرف حق و زدی

    • هموطن

      دستمزدکارکنان در دیگر کشورهارا نمیگویند که هر کارمند یا کارگر یا بازنشسته در دیگر کشورها چقدر میگیرند چون اگربگویند به سرفشان نیست ولی چسبیدن به قیمتها دردنیا مردم را چی فرض کردی کجای دنیا قیمت مسکن پنجاه متری چهارصدمیلیون تومانه ولی دستمزد یک کارگر یاکارمند یکمیلیون یا دومیلیون تومان است جواب بده کجای دنیا یک گوشی مبایل ده میلیون تومان است ولی حقوق کارگر یک میلیون تومان است کجای دنیا خودرو درپیتی هشتاد یا صدمیلیون تومان است ولی حقوق کارکنانش یکونیم میلیون است کجااااااااااااااااا

    • بدون نام

      خیلی رو دارین بخدا

    • بدون نام

      بله همه رو فیلتر کردید دیگه اسمش اینترنت نیست. نمیگن گند ترین اینترنت از نظر فیلتر و قطع شدن و سرعت نوسان دار یعنی اشغالترین اینترنت دنیا بعد تو رو خدا گرونش کنید نیست سطح درامد ملت از همه دنیا بالاتره

    • بدون نام

      ارزان ترین!!!!!!! آخه مرد حسابی کجای دنیا مردمش مجبورن ۲۰ درصد درآمدشون رو بدن بابت یه اینترنت لاکپشتی؟؟

    • بدون نام

      کدام نت همیشه قطع است با سرعت بسیار پایین 3ساعت طول میکشد صفحه بیاد بالا تازه ارزان است

    • پرهام

      حقوق کارگری ایران هم ارزانترین حقوق دنیاست.حتی حقوق بشر هم تو ایران همینطور.

    • ناشناس

      شما که استاد در نوع افزایش هر نوع جنس و اقلامی هستید فکری هم به حال چگونگی گران کردن اینترنت بکنید که آب از آب تکون نخوره انقدر هم منت رو سر مردم نزارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجا ایران است همچی ارزان است همه در امن امان ما رکورد زدیم تو همچی اولیم از اخر خخخخخ

      • شانجانی

        بله دراینجا قیمت پیاز سیب زمینی مرغ گوشت قرمز.حبوبات.مرکبات صیفی جات وهزینه کفن دفن.ازتمام دنیابیشتراست.

    • بی نام

      بی کیفت ترین اینترنت دنیا واسه ایران

    • .......

      اینو هم بگید که ارزانترین دستمزد دنیا رو داریم

    • بدون نام

      قدرت خرید مردم ایران هم پایین ترین قدزت خرید نردم دنیاست، و البته ارزش پول و میزان سرانه درآمد مردم لیران نیز پایین تر از همه جای جهان است

    • بهزاد

      این هم بگویید که حقوق گارگران وکارمندان وبازنشستگان ایران خیلی کمتر از حقوق کارکنان وکارگران وبانشستگان کل دنیا است

    • بدون نام

      تو اگه مدیر بودی جلوی دزدی اینترنتی و دولا پهنا و 10 الی 20 برابر حساب کردن حجم مصرفی رو می گرفتی!!!!!!!!

    • بدون نام

      همین یک قلم را هم گران کنید .
      این را هم بگویید سرعت اینترنت کشور ما از هر کجای دنیا پایین تر است .

    • بدون نام

      همین یک قلم را هم گران کنید .
      این را هم بگویید سرعت اینترنت کشور ما از هر کجای دنیا پایین تر است .

    • بدون نام

      همه چی جهانی و با دلار سنجیده میشه غیر از حقوقه حقوق بگیران

    • بدون نام

      دروغ از همه کشورها گرانتر و کندتر است

    • بدون نام

      تو هم مثل جهرمی اصلاً می دونید اینترنت چیه!!!!!!!!!

    • بدون نام

      شما همه چیتون ارزانتر از دنیاست اینترنت، خودرو ،مواد غذایی ،پیازززز،
      حقوق ها هم ک الله ماشالله ب هر کارکری اگه براش۱۰۰ دلار دربیاد هم خوبه ک درنمیاد

    • بدون نام

      غلط کردی

    • بدون نام

      پول ایران هم بی ارزش ترین پول دنیا

    • بدون نام

      درآمد مردم کشورهای دیگر چقدر ه وسرعت اینترنت .

    • بدون نام

      نسبت به درآمدمردم حساب کنید گرانترین دردنیا...

    • بدون نام

      درآمد آنها را هم به دلار حساب کنید تا متوجه بشید که این قیاس شما هم فرقی با اراجیف درباره ارزانی کالا در کشور،نداره.
      خدا لعنت کنه اینطور کارشناسانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا درست میگی، کارشناسی ابلهانه کردند

    • بی نام

      معادله تون را با نرخ دلار ۴۲۰۰ یا نیمایی یا بازار آزاد محاسبه می کنید؟ چه تطبیق درستی

    • بدون نام

      شما همین الانش پدر مارو در اوردین. قیمت هارو کلی افزایش دادین مگه یه کارگر چقد حقوق داره .

    • بدون نام

      شما همین الانش پدر مارو در اوردین. قیمت هارو کلی افزایش دادین مگه یه کارگر چقد حقوق داره .

    • بدون نام

      چرا درآمد مردم با خارج مقایسه نمی کنند

    • بدون نام

      پس دارند زمینه چینی میکنند برای اینکه گرون کنند

    • بدون نام

      اخه درامدمابااون یکی کشورا یکی لامصبا

    • ایرانی

      اولا که نسل ۴.۵ که شما میدین سرعت اندازه نسل ۳ کشورهای دیگه نیست . ثانیا این دولت بی عرضه کی میخواد بفهمه که اینترنت بی کیفیت و مزخرف ما نسبت به درآمدمون حتی گرونتر هم هست . ثالثا . کشورهای دیگه از اینترنت خریداری شده توسط کاربر نمیزنن و نمیدزدن و سرعت واقعی تحویل میدن . اما اینجا ............ بهتره که چیزی نگم .

    • بدون نام

      با این سرعت افتضاح و این همه فیلترینگ روتون میشه ای حرفو بزنید؟؟؟؟؟؟؟خدایی توی پر رویی رو دست ندارید،حتما همین اب باریکه پر از فیلتر رو هم میخوایین گرون کنید؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تقصیر از اینها نیست. در کودکی روشون رو وا کرده اند. اون زمان اینها هم آدمهای نرمال و طبیعی بودند اما بعد از اینکه باهاشون کار غیرطبیعی شد به این فرم درآمدند. تقصیر از خود شما مردمه.

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه بی شرفا

    • فرهاد

      فقط در ایران اینترنت پولی است

    • بدون نام

      اینترنت افغانستان از ایران سرعت و پهنای باند به مراتب بیشتری دارد. اما در زمینه فیلترسازی عده ای سعی میکنند ایران را الگو قرار دهند. این را در بلخ و کابل تجربه کرده ام که می گویم. ایران فقط در زمینه های منفی الگو است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر پررو وقیحید شما چند میلیونی ریختید ایران برای تصمیمات غلط دولتمردانتونم ایران و مقصر میدونید اونم اون دولتمردان عقده ایتون که از هیچ جایی به اندازه ایران عقده ندارن خیالت راحت اونا هیچوقت نمیان ایران و الگو قرار بدن مثل خودتون عقده شدیدی از ایران دارن ضمنا تو برگرد همون بلخ و کابل که از سرعت اینترنت بیشتری بهره ببرید

    • بدون نام

      تو ایران حرف مسولان رو باید ۱۸۰ درجه بچرخونی تا به واقعیت موضوع برسی

    • بدون نام

      الان دیگه طوری شده که اگه مسئولی بگه ماست سفیده من به سفید بودنش شک میکنم. از بس که ۱۰۰ درصد حرفاشون دروغه

    • بدون نام

      پول ایرانم بی ارزش ترین پول دنیاست. دستمزد کار تو ایرانم کمترین دستمزد دنیاست.

    • بدون نام

      قیمت اینترنت با محاسبه چندین برابری برای مشتری خیلی بالاتر از تمامی کشورهای دنیاست!

    • نازی

      ارزونه چون سرعتش پایینه .سرعت بالا رو که نداره .حقوق هم پایینه .گرونی بالاست من نمی دونم چرا اینقدر دقتشون رفته رو اینترنت چیزهای دیگه رو نمی بینن

    • Phra

      اين يكى چرا قاچاق نميشه!!؟

    • اسد

      بله شما راست می گویید ولی اگه طبق روال دنیایی ودلاری باشه حقوق کارگر وکارمندان هم جهانی بشه ودلاری نه ریالی جانممممممم

    • احمد

      بااحتساب سرعتش خیلی هم گرونه -جریان بنزین رو میخواهین به اینترنت هم واردکنین ...هیچی دیگه فردا تو دستشویی هم کنتور بزارین وقبض صادرکنین

    • بدون نام

      خاک بر سر کارشناس و یا مسئولی که بخاطر حقوق و پولی که میگیره، اینطور کارشناسی احمقانه میکنه، و قیمت اینترنت رو به دلار حساب میکنه و نظر میده که ارزون ترینه، بی شرف بی وجدان

    • بدون نام

      ايني كه ما داريم اينترنت نيست

    • بدون نام

      با احتساب اينكه مردم براي كوچك ترين كارها نياز به فيلتر شكن دارند كه باعث ميشه چند برابر شارژ مصرف بشه اينترنت ما از بقيه ي جاها گرون تر دربياد تازه اينترنت اونا نامحدوده . و تازه كا بايد بابت سرعت كم و مسدود بودن سايت ها به روان پزشك مراجعه كنيم كه هزينه بازم بيشتر ميشه

    • بدون نام

      چیزی تو ایران ارزون پیدا نمیشه اینم صددرصد گرون میکنن.

    • بدون نام

      با چه رویی خودتون رو با دنیا مقایسه میکنید عقب مونده ها

    • احمدم احمد

      بله اگه به دلار حساب کنیم همه چی تو ایران از دنیا ارزونتره حتی جون ادما بیایید یکبارهم که شده درامد رو تو ایران به دلار حساب کنیم اونوقت ببینیم تو دنیا چندمیم

    • عباس

      با این گرانی خانمانسوز و این کیفیت بسیار پایین اینترنت و این امارهای الکی ، بهانه برای گرانی بیشتر احمقانه است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج