جاباما
۸۴۶۷۶۶
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

اعلام شرایط اضطراری در ۶استان کشور

موج بارش‌هایی که از روز گذشته از غرب کشورمان وارد شده و پیش از ورود بارندگی‌های فراوانی را در عراق موجب شده، ۶ استان کشورمان وارد شرایط اضطراری شدند.

تابناک: موج بارش‌هایی که از روز گذشته از غرب کشورمان وارد شده و پیش از ورود بارندگی‌های فراوانی را در عراق موجب شده، ۶ استان کشورمان وارد شرایط اضطراری شدند.

آن گونه که گزارش‌های هواشناسی پیش بینی کرده اند، این موج ابتدا ۶ استان غربی و جنوب غربی کشورمان یعنی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در روز‌های پیش رو، بارندگی‌های شدید در دیگر استان‌های کشورمان را موجب می‌شود.

اعلام شرایط اضطراری در ۶استان کشور

وضعیتی که موجب شد استاندار خوزستان از وزیر کشور بخواهد برای آمادگی کامل برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در این استان ها، اعلام وضعیت اضطراری نماید و با موافقت رحمانی فضلی، وضعیت فوق العاده در این استان‌ها حاکم شود؛ مقدمه‌ای برای شروع بحرانی که امیدواریم در سایه تدبیر مسئولان و همراهی مردم، مهار شود.

اسکان اضطراری بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان

علی خدادادی، مدیر جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به امدادرسانی این جمعیت در مناطق سیلابی اظهار کرد: از چهارم فروردین‌ماه تاکنون به 15 هزار و 841 نفر آسیب‌دیده در روستاها یا برخی مناطق شهرستان‌های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش و اهواز امدادرسانی شده است.

وی افزود: در این مدت روستای چهل کنار و روستای دره نی در بهبهان، روستای علی آباد، روستای پاپی آباد و روستای دوبندار در اندیمشک، روستای بیت غالب، کاظم حیدر، خلف حیدر، یباره، بیت محارب، بیت یدی و زبید دبات در شوش و روستای عیله و دهول در شوشتر تخلیه شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: همچنین تاکنون 5 هزار و 285 نفر از مردم شوشتر، باوی، اهواز، دزفول و شوش در اردوگاه‌هایی که جهت اسکان اضطراری برپا شده‌اند، اسکان یافته‌اند.

تخلیه ۴ روستای حاشیه دز در اهواز

جمال عالمی، فرماندار اهواز شنبه شب در خصوص وضعیت روستاهای در معرض سیلاب بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: آب رودخانه به برخی از منازل چهار روستای بیت سید یدیم، سید هاشم، سید ظاهر و سید معن در این بخش نفوذ کرده و عملیات امدادرسانی به روستاییان با سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هشدارهای لازم برای تخلیه این روستاها قبل از سیلاب داده شده بود، به ایسنا گفت: مردم و وسایل و احشام روستاها به کمک دستگاه‌ها و اهالی با قطار، کامیون و وانت‌بارها در حال تخلیه هستند. دستگاه‌ها همچنان در حال ترمیم و استحکام‌سازی سیل‌بندها هستند تا از ورود آب جلوگیری شود.

ستاد مدیریت بحران ۲۴ ساعته شد

«با دستور وزیر کشور در شورای عالی مدیریت بحران، تعطیلات تمامی پرسنل و کارکنان عملیاتی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط تا پایان موج جدید بارندگی‌ها و مدیریت سیلاب‌ها لغو شده و همگی باید سر کار حاضر باشند.»؛ این خبری است که روز گذشته مخابره شد و به یکی از مصوبات جلسه فوق‌العاده شورای عالی مدیریت بحران اشاره داشت.

در این جلسه، دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان هواشناسی و وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی گزارش‌هایی ارائه کردند و اعضای شورا بر لزوم توجه به تجربه روزهای اخیر در رابطه با تشدید بارش‌ها و وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها و همچنین آمادگی برای روزهای آتی تأکید کردند.

وزیر کشور با هشدار به ساکنان مناطقی که در معرض سیل قرار دارند، اظهار کرد: تقاضای ما این است که مردم به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های دستگاه‌های مربوطه حتماً توجه کنند، اگر منطقه‌ای باید تخلیه شود، در برابر این مسأله مقاومت نکنند، در جاده‌ها و محل‌هایی که اعلام می‌شود خطرآفرین است تردد و توقف نکنند.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه فوق‌العاده، ۲۴ ساعته شدن ستاد مدیریت بحران کشور بود که به تصویب رسید و اسماعیل نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در تشریح آن گفت: قرار شده دستگاه‌های اجرایی کشور که در روزهای اخیر هرکدام در بخش‌های مربوط به خود فعالیت می‌کردند، از این به بعد به صورت متمرکز در ستاد مدیریت بحران کار کنند و گزارش‌ها را به طور مرتب رصد کنیم تا بتوانیم به‌موقع تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

پیش بینی هواشناسی برای امروز

احمد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، درباره وضعیت آب و هوایی امروز گفت: ابر‌های باران زا در حال ورود به کشور هستند و سامانه امشب (شنبه شب) از نوار غربی وارد کشور می‌شود، این سامانه در روز یکشنبه تقویت می‌شود و تا سه شنبه به طور کلی نیمه غربی کشور را فرامی گیرد که بارش‌ها به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

او افزود: غرب کشور، کردستان فردا بعدازظهر بیشترین باران‌ها را شاهد خواهد بود و به تدریج آذربایجان غربی و شرقی درگیر بارش‌ها خواهند شد. نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بارش‌ها در روز یکشنبه و دوشنبه شدت بیشتری دارد. همچنین بارش‌ها در یکشنبه و دوشنبه صبح محدوده وسیعی از جنوب کردستان شمال ایلام کرمانشاه و زنجان را در بر می‌گیرد و بیشترین بارش‌ها در خوزستان، جنوب کردستان و شمالی و مرکزی ایلام شاهد خواهیم بود.

وظیفه از احتمال سیل در خوزستان و برخی استان‌ها خبر داد و افزود این سامانه نیز می‌تواند سیل ناگهانی را نیز داشته باشد و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست. در این سامانه بارش برف آنچنانی نداریم فقط بارش برف در ارتفاعات خواهد بود. این سامانه دوشنبه شب شرق گیلان، قزوین را فراخواهد گرفت و بارش‌ها بیشتر به صورت رگبار خواهد بود.

وی با تاکید بر این نکته که بارش‌های این سامانه در کارون و کهگیلویه و بویر احمد نسبت به سامانه قبلی ضعیف‌تر خواهد بود، گفت: این سامانه در نیمه شرقی ضعیف‌تر خواهد بود و وزش باد در این استان‌ها شدید‌تر خواهدبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به درک که عراق دربرگرفت عراق به ماچه ربطی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از عراق وارد ایران میشه. همین الان هم وارد شده

    • بدون نام

      به جهنم بزار همه مون آب ببره راحت بشیم

    • علی

      سلام .میشه گفت تا کی باید مردم منتظر کم شدن آب سد باشند . خواهشمندیم نسبت به اطلاع رسانی در مورد کم شدن آب هم به مردم عزیز و صبور اهواز و دیگر مناطق سیل زده بدین . تا حداقل یه آرامشی به عزیزان بدهند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ابتکارکجایی دقیقاکجایی اون موقع که مجوزساخت وسازغیرمجازمیدادی الان بیاجواب بده وچراپاسخگونیست فقط ازمسولیت پول ومقام رانت وعشق وحالش گزینش کردولی مسولیت اصلیش پاسخگویی هست چراانجام نمیده

    • ماشاالله

      داداش اخوی خجالت نکشین پای زندگی مردم در میانه لطفا یک ستاد بحران مدیریت اول تشکیل بدین تا برسیم به مدیریت بحران

    • بدون نام

      از کشورهایی که مدیرانشان آدمیزاد هستند مستشار وارد کنید وقتی خودتان شعور و لیاقت مدیریت ندارید ای خاک بر سر ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج