۸۵۰۵۰۷
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

اوضاع خوزستان به مرحله بحرانی نرسیده است

 علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر که به همراه وزیر کشور برای نظارت مستقیم بر روند مدیریت بحران سیل خوزستان عازم این استان شده است، در توئیتی درباره شرایط کنونی خوزستان نوشت: اوضاع هنوز به مرحله بحرانی نرسیده، اما نگران کننده است.

ایرنا: علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر که به همراه وزیر کشور برای نظارت مستقیم بر روند مدیریت بحران سیل خوزستان عازم این استان شده است، در توئیتی درباره شرایط کنونی خوزستان نوشت: اوضاع هنوز به مرحله بحرانی نرسیده، اما نگران کننده است.

پیوندی در این توئیت خود افزود: برای سومین بار در ۱۰روز گذشته به اهواز آمده ام. اوضاع خوزستان هنوز به مرحله بحرانی نرسیده اما قطعا نگران کننده است وگرنه نیازی به حضور چندباره در این استان نبود.

وی تصریح کرد: حکم صادر نمی کنم اما ضرورت دارد در این موقعیت دشوار از تشویش اذهان عمومی بپرهیزیم و با هم از این روزهای سخت عبور کنیم.

همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران کشور هم به همراه حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر و مدیرکل امور انتظامی وزارت کشور، عصر چهارشنبه و برای سومین بار در هفته های اخیر، برای نظارت مستقیم بر روند مدیریت بحران سیل استان خوزستان به این استان سفر کرد.

وزیر کشور به محض ورود به اهواز، با استفاده از بالگرد بازدید هوایی از مناطق بحرانی استان را آغاز کرد و پس از بازدید از شرایط مناطق تحت تاثیر سیل برای بررسی فنی وضعیت مناطق مختلف درگیر سیل و آبگرفتگی شهر اهواز در محل استانداری خوزستان حضور یافت.

رحمانی فضلی همچنین در این ماموریت به همراه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان از وضعیت کانال سلمان در حاشیه شهر اهواز دیدن کرد و از نزدیک وضعیت این کانال را که جریان آن منجر به آبگرفتگی برخی نقاط حاشیه ای شهر اهواز شده را بررسی کرد.

وی همچنین در جمع مردم این منطقه آنها را به آرامش فراخواند و اعلام کرد: هشدارهایی که داده می شود تنها برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی است و جای هیچگونه نگرانی نیست، چرا که مسئولان متولی پیش از هرگونه اتفاقی مردم را مطلع خواهد ساخت.

بر اساس این گزارش، ظهر روز چهارشنبه به دلیل افزایش دبی کانال سلمان و سرریز شدن آن، استاندار خوزستان دستور تخلیه پنج منطقه حاشیه نشین در غرب اهواز را صادر کرد که موجب نگرانی اهوازی ها شد.

همچنین از روز سه شنبه سیل بندی به طول ۲۱ کیلومتر توسط سپاه، بسیج، قرارگاه خاتم الانبیا، سازمان آب و برق خوزستان، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های اجرایی برای مهار آب و طغیان در دست احداث است که این عملیات همچنان ادامه دارد.

کانال سلمان، در پی شکستگی و تعمیر کانال پای پل کرخه، از اواخر دی امسال وارد مدار شده و بخشی از آب شرب اهواز را در قالب طرح غدیر از سد کرخه تامین می کند. حدود ۶۰ درصد آب شرب اهواز از سد کرخه برداشت می شود.

'کانال سلمان' کانال خاکی به عرض ۷۰ تا ۱۱۰ متر و طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر، در پنج کیلومتری شمال شهر اهواز است که با اهداف نظامی ساخته شده و نقش اساسی در نظریه 'جنگ آب' شهید چمران و غرقاب سازی مناطق استقرار دشمن در دوران دفاع مقدس بازی کرد.

کانال انتقال آب سلمان در امتداد کانال چمران قرار دارد که آب کرخه را برای مصارف شرب به اهواز منتقل می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خوب حالا چرا ناراحتی ؟ماموریت میلیاردی میگیرید تا به مرکز یک استان میرید
      منت میگذارید که تو و فضلی ودیگر مسئولین بی کفایت تا خوزستان آمدی پست نگیر تا نیایی از طرفی امدن و نیومدنتان مگه یکی نیست چرا غر و نق میزنید پولشو میگیری رایگان که ظاهر نمیشی مردم خودشان کارشان را ازشما بهتر بلدند

    • بدون نام

      خداوند به سیل زدگان کشور کمک کند وازمصیبت وبلا رهایشان فرماید
      دست تمام کمک کنندگان هم در نکند

    • سعید

      اها....یعنی باید طوفان نوح بیاد و همه چیز کاملن به فنا بره تا بشه بحرانی

    • حامی

      اگر دولت بجای اینکه کیسه شنی جلوی سیل بگیرد
      تقاضای لودر وگریدر ایجاد کانال جلوی سیل در مسیر قرار می دادی که وارد شهر نشود و از شرکتها وکارخانه دارهای که در زمان قرار با دولت برای ثروت بیشتر که از سر کول همدیگر بالا میروند.میکردید
      میسر جران سیل به دشت میفرستید.انشاءالله تمامی این سختیها گرفته شود بیاری خدای قادر وتوانا

    • بدون نام

      حاشيه شهر كدومه.مناطقى كه دستور تخليه آنها صادر شد منطقه هاى خود اهواز هستن.اهواز دقيقآ شبه جزيره شده از سه طرف سيل محاصره ش كرده.شما هم برترينها حوادث و اخبار رو بعد از گذشت چن ساعت از وقوعشون اونهارو منعکس میکنید برا مردم.

    • بدون نام

      اولا که قبل از اینکه اوضاع بحرانی بشه باید به فکر چاره بود ثانیا اوضاع بحرانی با غیر بحرانی مگه برا شما فرقی داره

    • بدون نام

      تعریف‌تون از بحران چیه دقیقا؟؟؟ خدا لعنتتون کنه

    • کارمند

      اوضاع بیشتر خوزستان از زمان جنگ هنوز بحرانی مانده است و مردم در فقر و بدبختی بودند که با این سیل خیلی بدتر شد

    • بدون نام

      تا از دید شما بحران چی باشه؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج