۸۵۱۸۰۲
۱۳۶ نظر
۵۴۴۴
۱۳۶ نظر
۵۴۴۴
پ

حقایق آزاردهنده‌ای که مختص زنان است

مقالات زیادی در مورد تبعیضی که میان مردان و زنان در جامعه صورت می‌گیرد، وجود دارد. اگر چه تفاوت فیزیکی و روحی زیادی میان این دو جنس برقرار است، اما تحقیقات ثابت کرده که هیچ تفاوت فاحشی در مغز آن‌ها دیده نشده است، از این رو جنسیت نمی‌تواند روی شخصیت و قوه تشخیص آن‌ها تاثیر بگذارد. با این وجود، جایگاهی که زنان در جامعه پیدا کرده اند بسیار پایین‌تر از زنان نشان داده شده است.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: مقالات زیادی در مورد تبعیضی که میان مردان و زنان در جامعه صورت می‌گیرد، وجود دارد. اگر چه تفاوت فیزیکی و روحی زیادی میان این دو جنس برقرار است، اما تحقیقات ثابت کرده که هیچ تفاوت فاحشی در مغز آن‌ها دیده نشده است، از این رو جنسیت نمی‌تواند روی شخصیت و قوه تشخیص آن‌ها تاثیر بگذارد. با این وجود، جایگاهی که زنان در جامعه پیدا کرده اند بسیار پایین‌تر از زنان نشان داده شده است. در ادامه برخی از مشکلات آزاردهنده‌ای را که تنها زنان آن‌ها را درک می‌کنند، برایتان آورده ایم.

زنان در محیط کار جدی گرفته نمی‌شوند

حقایق آزاردهنده‌ای که مختص زنان است

تحقیقات نشان داده که در محیط کار آقایان از خانم‌ها جدی‌تر و با ارزش‌تر به حساب می‌آیند. به عنوان مثال اگر یک حرف را هم یک آقا و هم یک خانم بزند، حرف آن آقا بیشتر به چشم خواهد آمد و مورد قبول واقع خواهد شد. اگر به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف نگاه کرده باشید، می‌بینید که معمولا آقایان به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند.

معمولا معلم‌های زنی که شاگردان مرد یا پسر دارند، از این موضوع که مورد احترام شاگردانشان قرار نمی‌گیرند، شکایت می‌کنند. این در حالی ست که آن‌ها حرف معلم‌های مردشان را بیشتر گوش می‌دهند و به آن‌ها احترام بیشتری می‌گذارند. یکی از معلمان زن از تجربیات اش نوشته: «من نمی‌توانم در کلاس درسی که با آقایان یا پسران دارم، خودم باشم. مدام باید قیافه‌ای جدی به خودم بگیرم و به دنبال راهی برای احترام از جانب آن‌ها باشم. به محض این که کمی از حالت خشک و جدی خارج می‌شوم، آن‌ها بی احترامی به من را شروع می‌کنند.» این موضوع برای تمام معلم‌های زن چنین است. در واقع زنان اعتراف می‌کنند که نسبت به آقایان در کلاس‌های درست تحت فشار بیشتری هستند.

زنان نسبت به آقایان درآمد کمتری دارند

حقایق آزاردهنده‌ای که مختص زنان است

اگر به حقوق خانم‌ها و آقایان در موقعیت‌های مختلف نگاه کرده باشید، می‌بینید که اختلاف حقوق دریافتی آن‌ها بسیار زیاد است. این موضوع نه تنها در کشور ما، بلکه در تمام کشور‌های جهان یکی ست. به عنوان مثال در تحقیقی که در سال ۲۰۱۸ از درآمد خانم‌ها و آقایان انجام شد، ثابت کرد که حقوق یک آقا در یک ساعت چند برابر حقوق یک خانم است. این موضوع زمانی که بحث نژادپرستی نیز در میان می‌آید، بیشتر شدت می‌گیرد، به طوری که درآمد یک زن سیاه پوست از درآمد یک زن سفید پوست پایین‌تر است. این تفاوتی که میان حقوق آقایان و خانم‌ها وجود دارد، با گذشت زمان نه تنها بهتر نشده که بدتر هم شده است. البته حتی اگر موقعیت اجتماعی یک مرد و زن یکی باشد، عواملی، چون بارداری، مسئولیت خانه، مراقبت از بچه و نداشتن وقت کافی برای اضافه کاری در محیط کار، در این روند بی تاثیر نخواهد بود.

آرایش، خودنمایی برای مردان نیست

حقایق آزاردهنده‌ای که مختص زنان است

شاید درک این موضوع برای آقایان سخت باشد، اما آرایش به خانم‌ها اعتماد به نفس و شادی می‌بخشد. تعداد زیادی از خانم‌ها به آرایش به عنوان یک سرگرمی یا حتی هنر نگاه می‌کنند پس در واقع خانم‌ها برای خودشان آرایش می‌کنند نه اطرافیان شان. تحقیقات نشان داده اکثر خانم ها، تنها برای رضایت خودشان و بالا رفتن اعتماد به نفس شان آرایش می‌کنند. امروزه مصرف لوازم آرایش خانم‌ها تا ۲۵% نسبت به ۲ سال قبل افزایش یافته است و این به دلیل اهمیتی ست که خانم‌ها این روز‌ها بیشتر به خود و ظاهرشان می‌دهند.

زنان مورد خشونت قرار می‌گیرند

حقایق آزاردهنده‌ای که مختص زنان است

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که امروزه زنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، خشونتی ست که با آن هر روزه در تماس اند. طبق تحقیقات، تقریبا از هر ۳ زن، یک زن در دوره‌ای از زندگی اش مورد خشونت فیزیکی یا جنسی قرار گرفته که بیشتر آن‌ها نیز از جانب شریک زندگی شان بوده است.

تحقیقی دیگر نشان داد که ۳۰% از زنانی که در رابطه عاطفی قرار دارند، مورد چنین خشونت‌هایی از جانب شریک زندگی شان قرار می‌گیرند. یا حتی می‌توان به قتل‌هایی که در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاه اشاره کرد. ۵۸% افرادی که در آن سال به قتل رسیدند، زنانی بودند که به دست مردان کشته شدند. جالب است بدانید که اکثر قاتل‌ها همسر یا یکی از اعضای خانواده مقتول‌ها بوده اند. البته این خشونت‌ها تنها به خشونت‌های خانوادگی محدود نمی‌شوند، بلکه خشونت‌های اجتماعی نیز آمار بالایی در جامعه دارد. یک جمله قدیمی و معروف است که می‌گوید: «همانطور که مردان می‌ترسند مورد تمسخر زنان قرار بگیرند، زنان نیز از کشته شدن شان توسط مردان هراس دارند.»

زنان امنیت ندارند

حقایق آزاردهنده‌ای که مختص زنان است

به دلیل خشونت‌های زیادی که در جامعه زنان را تهدید می‌کند، زنان در هر جایی که هستند، از داخل خانه گرفته تا خارج از آن، احساس ناامنی می‌کنند. آن‌ها اعتقاد دارند که جامعه به امنیت شخصی آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد. مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد که نتیجه آن حس ناامنی زنان است ک مسئولان جامعه هیچ راه حلی برای آن‌ها ارائه نمی‌دهند. زنان هنگام بیرون رفتن در شب، هنگام راه رفتن در کوچه‌ای تاریک، زمانی که تنها در خانه می‌مانند و حتی در محیط و کار و... هم نمی‌توانند احساس امنیت کنند و مدام در تنش و استرس به سر می‌برند.

کفش‌های پاشنه بلند بیشتر از زیبایی، به پا‌ آسیب می‌رسانند

حقایق آزاردهنده‌ای که مختص زنان است

برخی از زنان معمولا برای زیبایی و جلب توجه دست به هر کاری می‌زنند، آن‌ها حتی حاضرند که به خودشان سختی دهند و حتی به بدن شان آسیب برسانند، اما در نگاه دیگران جذاب به نظر آیند. به عنوان مثال کفش‌های پاشنه بلند بیشتر از زیبایی برای زنان ضرر دارد. راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند بسیار سخت است به طوری که پوشیدن این کفش‌ها در دراز مدت می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد. ۷۱% از کفش‌های پاشنه بلند موجب کمردرد و پادرد می‌شوند و یک سوم آن‌ها تاثیرات بد بلند مدتی روی فرد می‌گذارند که یکی از آن‌ها تغییر فرم قوزک پا است.

به زیبایی زنان بیش از هر چیز دیگری توجه می شود

حقایق آزاردهنده‌ای که مختص زنان است

اگر به تبلیغات برند‌های مختلف نگاهی انداخته باشید، خواهید دید که تنها زنان جوان، زیبا، خوش اندام و جذاب در آن‌ها حضور دارند، از تبلیغات تلویزیونی گرفته تا بیلبورد و مجلات و غیره. در واقع آن‌ها به عوامل مهمتری، چون موقعیت اجتماعی، دانش، قدرت و تاثیرگذاری اهمیتی نمی‌دهند. همین تبلیغات باعث می‌شود که مردان برای زنانی که ظاهر زیباتری دارند، ارزش بیشتری قائل شوند که به تبع روی طرز فکر آن‌ها نسبت به خودشان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

نسل‌های بعدی، زمانی که می‌بینند زیبایی بر هر چیز دیگری اولویت دارد، دست به هر کاری از جمله عمل‌های مختلف زیبایی می‌زنند. در واقع آن‌ها از خود واقعی شان دور می‌شوند و به جای که این که خود واقعی شان را بپذیرند، تبدیل به آدم دیگری که نقابی به چهره زده می‌شوند. همین رفتار خود یکی از دلایل بیشتر قدرت گرفتن مردان است.

منبع: thelist

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نميدونم زنا ديگه چي ميخان فقط مونده بگن بايد يه قلاده بندازيم گردن مردا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه شو تو یکی

      • Reyhaneh

        بی تربیت . ارزش زن رو درک نکردی متاسفانه

      • بدون نام

        یه نگاه به اطرافت بکنی می بینی که زنا جقدر تو ایران بدبختن. از ارث رسیدن بهشون گرفته تا حجاب اجباری و عدم حضورشون تو استادیوم و ....

      • افشار

        معلومه که زن نیستی و درکش برات سخته. من زنم و تمام موارد بالا رو با تمام وجودم درک کردم

      • درناز

        اگه یک ماه زن بودن رو تجربه کنی متوجه میشی که اونا فقط حقوق انسانی خودشونو میخوان

      • بدون نام

        بویی از درک و شعور نبردی

      • بدون نام

        فضوليش به تو نيومده

      • Niloofar

        برو این حرفو به مامانت هم بزن

      • سارا

        اگه زن یا دختر بودی میفهمیدی که تک تک جملات بالا درستن مخصوصا اینکه زنا دائما از مردا میترسن و امنیت ندارن:((((

      • بدون نام

        مرد اگر تو باشی لیاقتت فقط قلاده اس

      • شیماع

        بیا اینم ی دلیل

      • بدون نام

        خودت خفه شو راست میگه بنده خدا

    • بدون نام

      به حجاب زنان بیشتر از هر چیزی توجه می شود.
      والا به جای اینکه تمرکزشونو بذارن رو کار خودشون هی می گن اینو بپوشید اونو نپوشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا. فضای مناسب رو برای خاله زنک ها ایجاد کرده که همش جولون بدن و چرت و پرت بگن

      • بدون نام

        برادرم چشمات رو بپوشون

    • مریم

      متاسفانه تا اسم خانم ها میاد وسط یسری آقایون زخم خورده میان وسط و باز هم اون مبحث رو به چالش میکشونن به نفع آقایون...هروقت خواستید قضاوت کنید مادر یا خواهرتون رو در نظر بگیرید تا بتونید قضاوت درستی داشته باشید...و افسوس که چارچوب ظالمانه علیه زنان اونقدر جا افتاده که بعنوان یک قانون همه پذیرفتند..چه زنان چه مردان پذیرفته اند که مرد نژاد برتر هست...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه بله ، این شکلی شده، امیدواریم که این برتری مرد نسبت زن از بین بره، و بین تمام اقشار برابری باشه،

    • reza

      از یه طرف میگه آرایش برای اعتماد به نفسه از طرف دیگه میگه به زیبایی زنان بیشتر از هر چیزی توجه میشه.دو حالت بیشتر نداره یا این چرخه ی معیوب رو خود زنها درست کردنند که عملی خلاف منطق هست یا از طرف مردا تحمیل شده که اونم نشانه منفعل بودن و ناتوانیه خودشونه که نمیتونن این بی عدالتی رو تغییر بدن.

      پاسخ ها

      • مریم

        چون اگر اینجوری نباشن مورد بی توجهی مردها قرار می گیرن..بی توجهی و تمسخر و تحقیر..پس ریشه ی اکثر ضعف های خانمها در رفتار آقایون هست

      • بدون نام

        آخه کی از پس شما مرد ها بر میاد

    • Soori

      واقعا دنیا برای زنان جای ناامنی بوده وهست وخواهد بود به خاطر همین زنان باید خیلی مراقب خودشون باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلم میخواد یه شهر درست کنم برای زنها که راحت و آروم توش زندگی کنیم حتی اگر دعوامون هم بشه خیلی سریع مشکل رو حل می کنینم. زندگی بدون مردان پر از شادی و از همه مهمتر امنیت و آسایش

    • بدون نام

      تو محیط کار ما زنان واقعا درجه دو حساب میشن با اینکه بخش دولتی هم هست.هر تبعیضی که در حق زنان واقع میشه ناشی از کمبود اعتماد به نفس وخودباوری خانمهاست.وقتی یه زن به جای تقویت تواناییهاش به زنانگیش متوسل میشه ،زن تبدیل به کالا میشه مردها مقصر نیستن

      پاسخ ها

      • زهره

        الان تو اداره ما که دولتی هم هست منی که فوق لیسانسم.پیمانی هستم .سابقه کار بیشتری دارم .و بسیار دقیق و منضبط هستم یه کارشناس ساده ام اما همکارم که قراردادی و بسیار نامرتب و بی ادب هست به صرف اینکه مرده رئیسه!!!!هر چی هم میگی فایده ای نداره

      • بدون نام

        اینجا حرفی از مقصر بودن مرد ها زده

    • setareh

      زنان امنیت ندارند تو پرانتز ( در ایران )

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کجا امنیت ندارن

      • بدون نام

        اره ...توی فرانسه امنیت دارن که روسری از سرشون به زور در میارن

      • سارا

        نه تمام دنیا اینجوریه...کاش امریکا و غرب رو از روی فیلما قضاوت نکنیم!

      • بدون نام

        اتفاقا تو کشورهای غربی به خوبی برابری جنسیتی رعایت میشه نه حق زن پایمال میشه و نه حق مرد

      • بدون نام

        22:32
        اگه بخاطر روسری هست پس دستشون درد نکنه

      • بدون نام

        : سارا
        اتفاقا در غرب اصلا اینطور نیست اونجا نه حق زن پایمال میشه و نه حق مرد،البته طبیعیه اگه کسی که مرتکب جرمی بشه به اشد مجازات میرسوننش زن و مرد هم نمیشناسن

    • بدون نام

      کاملا درست بودن :(

    • جعفری

      جامعه زن ستیز، مردانی که تو خیابون زن ها رو به چشم (....) می بینن! آدم هایی که دم از غیرت می زنن اما... مردمی که قرن هاست با رسوم و تفکر عربی زندگی می کنن و دختران رو می دن اسکورت سرویس دبی! بعد دم از کوروش می زنن!!! مردمی خیانت کارتر چندرگه تر و 2رو تر از شما تو دنیا وجود نداره... شما رو چه به دونستن حقوق زن و بشر و...

    • بدون نام

      من دو تا نون برم تا سر کوچه بخرم با چادر میرم و بدون آرایش اینقدر حرفهای زشت و جنسی و بوق زدن و توهین میشنوم که به هیچ عنوان دوست ندارم بدون ماشین برم بیرون.گاهی اجباره و سریع نمتونم با ماشین برم و در اونصورت انواع ازار در انتظارمه.این یک بحرانه

      پاسخ ها

      • زهره

        واقعا؟؟؟؟؟؟
        ببین
        یا خودت مشکل داری یا مردای محله تون یا داری چرت میگی
        چون منم چادری هستم ولی تا حالا هیچوقت تجربه ای مثل تو نداشتن

      • م

        شیطون نکنه مثل فیلمای قدیم ایرانی دامن کوتاه زیر این چادرای توری میپوشی؟!!؟ بی انصاف نباش جوونای الان کم کم داره همه چیز براشون عادی میشه و خانوما راحت تر شدن

      • بدون نام

        زهره خانم احتمالا شما مرد هستید که تا به حال همچین چیزی رو تجربه نکردی.

      • بدون نام

        برای منم خیلی پیش اومده با اینکه خوشگل نیستم و اهل ارایش هم نیستم چون به شخصه بهش اعتقادی ندارم و تیپ انچنانی هم ندارم. دوستای چادری من هم همشون این تجربه ها رو داشتن. موندم چرا؟ واقعا مضخرفه که تو دهه 30 زندگیم همچنان مورد خشونتم به شکل های مختلف.

    • غزل

      منی که ارایش میکنم برای جلب توجه جنس مخالف نیست
      به خاطر اینه که با این کار احساس اراستگی میکنم و این به ادم اعتماد به نفس میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینکه اعتماد بنفس و اراستگی رو در ارایش میبینی ایراد داره...

      • بدون نام

        تو اعتماد به نفس نداری اگه داشتی خودت رو همون جوری که هستی قبول میکردی و نیاز به آرایش نبود

      • بدون نام

        آرایش معمولی واقعا لازمه. منم ظاهر هپلی و کاملا بدون آرایش رو دوست ندارم. حتی خانمای خارجی رو

    • armita

      من خودم ی زنم ولی توی چند سال اخیر بجای اینکه به شخصیت و وجود زن توجه بشه فقط ب حجابش و حضورش توی استادیوم توجه میشه
      در حالی ک زنا امنیت اعبار و موقعیت بنظرم خیلی براشون لذت بخش تره تا اینکه بخوان روسریشونو بندازن
      ازادی حق همه ست ولی اولویت مهمه
      خانومای عزیز ما بیشتر در حال حاضر حال درونمون باید خوب باشه تو بیرون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حال درون خودت خوبه؟ امنیت داری خانم محجبه؟

      • armita

        والا حقیقتا من به شخصه به حجاب اعتقاد خاصی ندارم ولی بنظرم باید اولویت بندی بشه
        ن اینکه اول حجاب رو بردارن بعد برن سراغ امنیت برای زنان

    • بدون نام

      دقیقا مخصوصا تو کشورای خشک مقدس

    • بدون نام

      چقدر بعضی مردان عقده ای هستن حتی ی مطلب در مورد زنارو نمیتونن تحمل کنن

    • جزیره ی ناکوجا آباد

      بعد هی بگین زن ها فقط برای مردها آرایش میکنن -_-

    • عاطفه

      تا بوده همین بوده

    • بدون نام

      چطور آرایش رو واسه خودشون میکنند کفشو برای مردم پا میکنند ؟؟؟؟؟این چیزیه که خودشون خواستن، حتی خانمها بین خودشون هم زنی رو که آرایش نکنه سرزنش میکنند..خودمون به هم رحم نمیکنیم و درک نداریم وای به حال مردان

      پاسخ ها

      • غزل

        اگه خانمی همجنس خودش رو سرزنش کنه به این دلیله که میخواد طرف مقابلش برای خودش ارزش قائل بشه نه اینکه خودش رو تبدیل به کالای مردا بکنه

      • بدون نام

        به خدا راست میگی.من آرایش نمیکنم،بیستر خانمها به من میگن آرایش کن وگرنه شوهر خوب گیرت نمیاد دختر!!! منم میگم من همینم هر کی دوست داره با من ازدواج میکنه وگرنه من برا گول زدن پسرا بزک نمیکنم

      • سارا

        موافقم
        کاملا درست میگی

      • بدون نام

        موافقم
        کاملا درست میگی

      • بدون نام

        کدوم گاگولی کفشش رو برای مردم به پاش می کنه؟

    • بدون نام

      من ی خانم کارمندم آرایشم نمیکنم کسی ام سمتم نمیاد شاد شاد فقط ممکنه تا اخر عمر تنها بمونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم آرایش می کنم کسی نمیاد. باید چشم و ابرو بندازی ;)) به آرایش نیست. والا بعضی از چادریا از ماها حرفه ای ترن تو این مقوله چشم و ابرو ;)

      • بدون نام

        منم کارمندم آرایش رو مخصوص سن بالای 50میدونم خواستگارم زیاد داشتم ازدواج موفقی هم داشتم. .

      • بدون نام

        منم دختری تحصیل کرده وشاغل هستم ،ظاهرم خوبه ولی آرایش نمیکنم فقط کمی کرم ضد آفتاب استفاده میکنم،لباس شیک ولی ساده میپوشم ولی برا مردا چشم وابرو نمیام ،اجتماعی هستم ولی اهل لاس زدن نیستم.ولی فکر میکنم منم مجرد بمونم ولی اهمیتی نمیدم وقتی میبینم مردها چه متاهل چه مجرد دنبال زنهای خودنما هستن

    • بدون نام

      من یک زن محجبه ی جوان ام ،چادر با روسری می پوشم ،از اون خانم های خیلی محجبه نیستم.
      ، خداوند نعمت زیبایی رو هم بهم داده ،اما اصلا آرایش نمی کنم فوقش یه ضد آفتاب ملایم ،اونم ظهر ها ، خلاصه اینکه من تا به حال دچار مزاحمت و آزار نشدم خدا رو شکر ،البته یکی از دوستان می گفت بار اولی که تو دانشگاه دیدمت آنقدر قیافه ات جدیه که جرات نکردم بیام طرفت ،و بعدها خیلی ها اینو بهم گفتن و میگن که چهره ات خیلی جدیه .
      شده بارها رفتم خرید آقای فروشنده عمدا منو بی محل کرده و برعکس خانوم هایی که تو مغازه بودن و به قول امروزیا پلنگ بودن رو صدبرابر تحویل گرفته .،
      اصلا اخمو و بد اخلاق نیستم به هیچ عنوان ،اما رسمی برخورد می کنم .ظاهرا آقایون خوششان نمیاد !!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب اونها لیاقتشون همون پلنگهاست قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری

      • بدون نام

        راست میگی مردها همه توجه شون به زنهای سبک وجلف وبزک کرده ست وقتی میری خرید اگه ساده وباوقار باشی فروشنده تحویلت نمیگیره ولی اگه پلنگ باشی کل مغازه رو مفتی بهت میده. تف به این روزگار تف

      • بدون نام

        چرا اینقد خودتو تبلیغ میکنی؟؟؟؟ آخه به ماچه که تو کی ضد آفتاب میزنی؟؟؟ خیلی خودتو جذاب جدی میدونی ولی ب نظرم یه آدم خودنما هستی که همش خودتو تبلیغ میکنی،،،

    • بدون نام

      زنان چون از نظر فيزيكي از مردان ضعيف تَر هستن مورد خشونت قرار ميگيرن تمام بدبختياي زنان بخاطر همين مورد هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا من فکر میکنم زنا از نظر ذهنی ضعیفن و خودشون خودشونو قبول ندارن و پشت هم نیستن

    • مهسا

      من خودم خیلی موافق آرایش کردن نیستم و نود درصد مواقع بی آرایشم اما وقتی میبینم که وقتی یه رژ ساده میزنم چقد رفتار ادما باهام تغییر میکنه خب تشویق میشم ارایش کنم مرد و زنم نداره همه ادما به کسایی ک ظاهرشون بهتره و مرتب ترن بیشتر احترام میذارن و نمیشه کسیو سرزنش کرد واسه این قضیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا چرا آرایشتونو توصیف میکنید؟؟؟!!!

    • چند برادر خداوردي فوق العاده باشرف وساير همراهان ممنون

      واقعاً توايران اگه از پنجره خونه خودت بيرون رو نگاه كني يه عده فكر ميكنن كه نظر كرده هستند عزيز آخه ما اگه منظور داشتيم به وقتش اقدام ميكرديم اگه دروغ ميگم شما بفرما ... زندگي شخصي شما به من ربطي نداره وهمچنين زندگي خصوصي من به شماخودتون رو زياد درگير اينكه كي شله كي سفته كي مفته نكنينين بالاخره همه آدم هستند مثل ما باهمه بدي هاو خوبي ها حالا شايد كفه ي خوبي يكي بيشتر از بدي هاش هست
      يامثلاً كي از دوست مجازيش آمار مارو گرفته وبه اسم كي تموم كرد

    • بیتا

      متاسفانه نسبت به جامعه زنان مخصوصا تو ایران خیلی ظلم و کوتاهی میشه، چرا باید وقتی سوار تاکسی میشیم آقایون پاهاشونو ۱۸۰ درجه باز کنن ، چرا باید دستشونو طوری بذار که بهت برخورد کنه؟ چرا ما خانما انقدر میترسیم وقتی از یه کوچه خلوت رد میشیم ، یا سوار تاکسی تلفنی میشیم ؟ چرا "کتک!!!" میخوریم؟
      چرا نسبت به خانم ها کلماتی مثل "گرفتن" زن استفاده میشه؟ مگه خانمها کالا هستند که میخواین "بگیرینشون"؟
      خانمهای عزیز و جامعه محترم بیاییم این واژه هایی که باعث پایین اومدن ارزش زن میشه استفاده نکنیم ، به هرزبانی که هستیم، فارس ، ترک ،کرد ،لر و ... اینا رو بکار نبریم" لطفا"
      و برخی! آقایون طوری رفتار بکنن که خانمها بتونن در هر مکانی احساس امنیت داشته باشن. "امیدواریم"
      متشکرم از کسایی که نظر منو خوندن.

      پاسخ ها

      • سارا

        چی میگی خواهرم نفست از جای گرم در می آد ،کلمات و این چیزا پیشکش،کافیه توو جامعه رفتار برابری با زن صورت بگیره مثل یک انسان باهاش رفتار بشه در مقوله ی شغل ،تحصیل ،،خانواده،خشونت تجاوز ،چند همسری ،خیانت ،اینها واقعیت جامعه ی ماست و مورد تقاضاست وگرنه حجاب قانونه ،قانون سختی هم نیست ،غیر انسانی هم نیست ،یا ورزشگاه نرفتن اونقدر مسئله ی حادی نیست ،اصل اینه که زن امنیت داشته باشه باهاش رفتار تبعیض آمیز و جنسیتی نشه

    • بدون نام

      از زن ها متنفرم حالم بهم میخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنها هم از تو حالشون بهم میخوره مردک مشمئز کننده

      • سارا

        دل به دل راه داره. ما هم از مردها متنفریم چندش ها

      • بدون نام

        منم باهات موافقم ؛ موجودات نفرت انگیزی هستن زنها

    • بدون نام

      لعنت به زن ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت رفتی دنباش و یه مدتم باهاش خوش بودی حالا که رفته عر میزنی؟

    • بدون نام

      مرگ بر زن ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به ما چه که جو گیر بودی و اِن تومن مهریه واسش گذاشتی و حالا تو گِل گیر کردی . میخواستی جو گیر نباشی!

    • بدون نام

      زن عامل فساد و فحشا و بی بند و باری و ابتذال و انحراف

      پاسخ ها

      • مردم

        اگر عفيف باشه مرد رو ميبره به معراج

      • بدون نام

        به تنهایی لابد خخخخخ

      • بدون نام

        حالا چون تو فامیل شما زنا این کارن چرا به همه نسبت میدی؟؟

    • بدون نام

      برید گمشید بابا !

    • بدون نام

      اولا بعضی مرد ها رو چه حسابی خودشون رو برتر میدونن برتری به زن یا مرد بودن نیست به شخصیته دوما توجوامعی مثل جامعه ما خانم ها اگه تو کارتون یخچال هم برن بیرون باز همون آش و همون کاسه حجاب زیباست اما در قبالش باید آقایون حجاب چشمشون رو رعایت کنن بعدشم اگه خانما برای خودشون ارزش قائل بشن اون وقته که جامعه پیشرفت میکنه

    • بدون نام

      کرم از خودتونه ! همه میدونن واسه کی و واسه چی آرایش میکنین !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مواظب باش تو سیب تو کرم نباشه؟!!

    • بدون نام

      زن های بی حجاب بی بند و بار بی ارزش

    • بدون نام

      زن هیچ برتری نداره زنی که تقوا نداره ارزش نداره

    • استاد دانشگاه

      من یک زن محجبه هستم
      کار می کنم درس می خونم راحتم همه جا میرم اونم بدون آرایش.
      زشتم نیستم،اعتماد به نفس از آرایش منشا نمی گیره اعتماد به نفس زیر مجموعه عزت نفسه که متاسفانه خانومای ما ندارن.قطعا آرایش کردن و زیادی خوشتیپ گشتن زنا تو خیابونا برای جلب توجه مرداس،هر کسی غیر اینو بگه ۱۰۰ درصد دروغ گفته.توقع نداشته باشید هر طور دوست دارید تو خیابونا بچرخید بعد کسی نگاهتون نکنه و چیزی هم بهتون نگه.خودتون خواستید کالا باشید.

      پاسخ ها

      • بیتا

        عزیزم شما چرا میگی ۱۰۰ درصد خانما برای جلب توجه ارایش میکنن، لطفا قضاوت نکن شاید درصد زیادی برای اینکاره ولی بعضیا اینطوری نیستن، من خودم باحجاب و مانتویی ام ،ولی وقتی میرم بیرون کمی کرم پودر میزنم زیر چشام کمی تیره اس و جوشهای روی صورتم بد دیده میشه ، تنها برای خودم نیست قبول برای اینه که تو جامعه هم بهتر باشم ، ولی میتونم به جِدّ بگم که برای جلب توجه نیست ،
        شما هم نباید بگی ۱۰۰ درصد خانما این شکلین ، لطفا قضاوت نکن ، شما که از درون آدما باخبر نیستی ، خیلی ممنون

      • بدون نام

        حتما خودت اینجوری که به یقیه نسبت میدی

    • بدون نام

      زن ها فقط برای تحریک و جذب و لذت و خوش گذرونی مرد ها ساخته و درست و خلق شدن هدف خلقتشون همین بوده

      پاسخ ها

      • pary

        فقط ببند...

    • بدون نام

      زن ها تمام سر تا پاشونو واسه مرد ها درست میکنن آرایش میکنن کفش پاشنه بلند پابند لاک جدیدن هم که شلوار کوتاه فقط برای تحریک و جذب مرد ها اینکه نگاهشون کنن بهشون توجه کنن لذت ببرن قربون صدقشون برن نازشونو بکشن همین فقط

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه خدایی کفش پاشنه بلند برای چی برای خاطر مردا باید بپوشیم .من عاشق کفش پاشنه بلندم ولی نمی دونستم اینم مردا رو تحریک میکنه میگم چرا اینهمه خواستگار دارم.

      • بدون نام

        چه مامان جالبی داری.

    • بدون نام

      من زن خوشگل میخوام

    • بدون نام

      زن ها فقط تو خونه برای شوهراشون باید آرایش کنن

    • بدون نام

      زن فقط باید برای شوهرش آرایش کنه

    • بدون نام

      زنی که برای همه آرایش کنه خودشو نشون همه بده زن نیست زن زندگی نیست به درد زندگی نمیخوره

    • بدون نام

      زن باید زن خونه باشه

    • بدون نام

      من زن میخوام همدم میخوام

    • بدون نام

      این همه زن خوشگل یکی هم به من بدین

      پاسخ ها

      • مردم

        بي تربيت

    • بدون نام

      زن ها باید طبق اسلام و به دستور و احکام و قواعد و قوانین اسلام رفتار و زندگی کنن و همینطور هم باید باهاشون رفتار بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورت زنِ مسلمانه دیگه . چون جملت کج تابی داره دانشمند

    • بدون نام

      بیشترین اهل جهنم زن ها هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو رفتی دیدی؟

      • مردم

        شايد يكي از اونها شما باشي

      • بدون نام

        آخی تو جهنم بودی یا قراره بری که آمارشو داری؟

      • بدون نام

        برترین ها کامنت ی آدم روانیو واسه چی تایید میکنی اونم هزار تا کامنتو

      • بدون نام

        ساقیتو عوض کن

      • بدون نام

        این قصه دیگه قدیمی شده جونم

      • بدون نام

        کاملا درسته

    • تجریشی

      تو این دنیا متاسفانه زن جنس دوم حساب میشه.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیخود تو کشورهای غربی اینطور نیست

    • بدون نام

      شايد هم شوهرشون اولويت دوم هست وبراي دوست پسراشون اين كار ميكنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکلات خانوادگیتون رو نیارین اینجا

    • بدون نام

      زن یعنی یک موجود ضعیف

    • بدون نام

      کفش پاشنه بلند بدون جوراب با شلوار کوتاه با پابند می پوشید که مرد ها رو تحریک و جذب کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالاخره راز مامان جونت رو فهمیدی؟!

      • بدون نام

        خانم بیا برو کشورای دیگه رو ببین، با بیکینی تو خیابون می
        !!! چرخن، کفش و پابند چیه

    • بدون نام

      هر کی آرایش میکنه حجاب نداره با همه میگه میخنده میره میاد هر جا با هر کی میره میگرده میچرخه بدونید خودش مشکل داره و 100 درصد برای مرد ها این کارو میکنه هر کی بگه نه 100 درصد دروغ میگه

    • بدون نام

      زنی که آرایش میکنه و حجاب نداره تبدیل به یک کالا شده و کالا هم تاریخ مصرف داره

    • بدون نام

      هر کالایی تاریخ مصرف داره و زنی که خودشو تبدیل به کالا میکنه تاریخ مصرفش که تموم بشه مثل یک آشغال دورش میندازن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عنوان: مادر من چگونه زنیست؟

    • بدون نام

      از هر چی مرده حالم بهم میخوره ، کثافتا انگار دنیا فقط واسه اوناست، سر به تن هیچ کدومتون نباشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما هم از زنی مثل تو بدون میاد

    • بدون نام

      حالم از زن ها بهم میخوره

    • بدون نام

      مردشور هر چی زن آشغاله ببرن

    • مهدی سیاه منصوری

      بدون شک یکی ازمقدس ترین خلقتها آفرینش زن هستش،بابت این نعمت بی بدیع خدای خودم را شاکرم،مرسی ازتمام خانمها

    • بدون نام

      خب عزیز من وقتی موهاتو میندازی بیرون و شلوار تنگ میپوشی حق نداری اعتراض کنی . خب مرده دیگه .....

    • hasti

      دمت گرم بی نام ۱۴:۲۲

    • بدون نام

      زن یک موجود نفرت انگیزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج