جاباما
۸۵۲۲۰۹
۵۱۴۳
۵۱۴۳
پ

برگر مرغ و قارچ به همراه سس تار تار؛ عاشقش می‌شوید!

در این مطلب قراره به شما طرز تهیه یک برگر خیلی آسون و خوشمزه رو آموزش بدیم. برگر مرغ و قارچ غذای امروزِ ماست که حتی می‌تونین اون رو تو ابعاد کوچیک‌تر تهیه کنین و به عنوان کتلت مرغ و قارچ همراه با برنج نوش جان کنین. غذایی که هم باب میل شماست و هم مورد علاقه کوچولوهای عزیزتون!

برترین ها: در این مطلب قراره به شما طرز تهیه یک برگر خیلی آسون و خوشمزه رو آموزش بدیم. برگر مرغ و قارچ غذای امروزِ ماست که حتی می‌تونین اون رو تو ابعاد کوچیک‌تر تهیه کنین و به عنوان کتلت مرغ و قارچ همراه با برنج نوش جان کنین. غذایی که هم باب میل شماست و هم مورد علاقه کوچولوهای عزیزتون!

مواد لازم برای تهیه ۱۲ عدد برگر

  • قارچ: نیم کیلو
  • مرغ فیله شده: یک ران و سینه کامل
  • پیاز: دو عدد متوسط
  • سیر: دو حبه
  • پودر آویشن: یک قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
  • آرد سوخاری: نصف لیوان
  • پنیر گواد: ۱۲ عدد (اختیاری)

برگر مرغ و قارچ به همراه سس تار تار؛ عاشقش می‌شوید!

طرز تهیه:

۱. ابتدا قارچ‌ها را تمیز کرده و خرد کنید. سپس درون تابه بدون روغن تفت دهید تا جایی که کاملا آب قارچ تبخیر شود. سپس اجاق را خاموش کرده و اجازه دهید قارچ‌ها خنک شوند.

۲. مرغ‌ها را فیله کرده و مکعبی خرد کنید. قارچ‌های خنک شده را به مرغ اضافه کنید.

۳. پیاز‌ها را درشت خرد کرده و به همراه سیر به مواد اضافه کنید. حالا همه مواد را با هم چرخ کنید، یا در غذا ساز ریخته و کاملا پوره کنید.

۴. در اینجا پودر آویشن و به مقدار لازم نمک و فلفل و زرد چوبه و آرد سوخاری به مواد اضافه کنید. (به جای آرد سوخاری میتوانید از پودر نان باگت خشک شده هم استفاده کنید.)

۵. حالا همه مواد را حسابی ورز بدید تا به خورد هم برونذ، با یک کیسه فریزر به اندازه یک مشت از مواد بردارید و لای پلاستیک پهن و یک دست کنید و شکل همبرگر به آن بدهید. حتما ترک ها را بگیرید تا هنگام سرخ کردن برگرهایتان خرد نشوند.

۶. حالا برگر آماده است. داخل یک تابه نچسب مقدار کمی روغن بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود. سپس برگرها را داخل تابه گذاشته و دو طرفشان را با حرارت متوسط رو به کم سرخ کنید تا حسابی مغز پخت شوند.

۷. در آخر کار هم میتوناید یک ورق پنیر گودا را روی برگر‌ها بگذارید و بعد درب تابه را به مدت بیست ثانیه ببندید تا پنیر آب یشود. اگر طعم پنیر را دوست ندارید میتوانید آن را حذف کنید یا پنیر مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید؛ و بعد لای نان گذاشته و به همراه پیاز و سس تار تار و جعفری و گوجه میل کنید.

برگر مرغ و قارچ به همراه سس تار تار؛ عاشقش می‌شوید!

نکات:

  • برای تهیه سس تار تار یک پیمانه سس مایونز را با دو قاشق سوپ‌خوری خیارشور رنده‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری موسیر خرد‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری پیاز رنده‌شده، یک قاشق چای‌خوری ترخون خشک‌شده، یک قاشق چای‌خوری جعفری خرد‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید.
  • حتماً از ران مرغ استفاده شود تا برگر شما سفت نشود. در غیر این صورت پنجاه گرم کره نرم شده به مرغ اضافه کنید.
  • میتوانید همه مواد را از شب قبل آماده کنید و روز بعد آنها را سرخ کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج