جاباما
۸۵۴۳۴۲
۷۷ نظر
۵۰۰۲
۷۷ نظر
۵۰۰۲
پ

مقصر ناکامی‌های تراکتورسازی غریبه نیست

ریشه اتفاقات روز گذشته در تبریز و مصدومیت شمار زیادی از هواداران تراکتورسازی را می‌توان در مدیریت این باشگاه جستجو کرد، جایی که مالک باشگاه با رفتارها و اظهارنظرهای احساسی، شرایط بدی را رقم زده است.

خبرگزاری تسنیم: اتفاقات تلخ روز گذشته در بازی تیم‌های تراکتورسازی و پیکان که با شکست یک بر صفر میزبان به پایان رسید زشت‌ترین صحنه‌های فوتبال کشور در ماه‌های اخیر را به نمایش گذاشت. هرچند با دخالت به موقع ماموران امنیتی و انتظامی از بروز وقایع تلخ‌تر و صدمات جدی‌تر جلوگیری شد اما با گذشت یک روز از این اتفاقات می‌توان پرسید چه کسی مسئولیت وضعیت نابهنجار ورزشگاه یادگار امام تبریز را بر عهده می‌گیرد؟

شکست تراکتورسازی برابر پیکان از نظر قواعد فوتبال یک اتفاق کاملا عادی، مشابه هر پیروزی یا شکست دیگری در مسابقات فوتبال جهان بود همانطور که در هفته گذشته تراکتورسازی برابر سپیدرود شکست خورد یا مانند نتایج سایر مسابقات لیگ برتر اما دلیل غیر طبیعی جلوه دادن نتایج در صورت شکست تراکتورسازی خصوصا از سوی مسئولان این باشگاه چیست؟

در واقع چرا باشگاهی که با حضور در لیگ برتر (حرفه‌ای) عملا باید التزام خودش نسبت به قواعد و قوانین فوتبال را بپذیرد تنها در صورت پیروزی پذیرای قوانین است و در صورت ناکامی و شکست از پایین‌ترین تا بالاترین عناصر و عوامل را مسبب و مقصر ناکامی‌ها قلمداد می‌کند؟

فراموش نکنیم که تراکتورسازی از ابتدای فصل با آغاز دوران مالکیت خصوصی رویکردی بر خلاف قواعد متعارف فوتبال در جهان داشته است. خریدهای آنچنانی و هزینه‌های بدون بازده و بعضا بی‌مورد، تغییرات مداوم و مستمر مدیریتی و فنی با برکناری و انتخاب مدیران و مربیان متعدد، همه و همه تنها بر مبنای این قاعده که با پول و ثروت می‌توان هر اقدامی را انجام داد هرچند تمامی این اتفاقات خلاف اصول و رویه منطقی فوتبال حرفه‌ای باشد.

تراکتورسازی قرار بود اینگونه مدعی شود؛ با هزینه‌های سرسام‌آور، با جذب بازیکنانی مثل دژاگه، شجاعی، حاج صفی، استوکس و ساختن تیمی که از نظر تعداد بازیکن میلیاردی و قراردادها در تاریخ لیگ برتر کشور نمونه و مشابهی نداشته است. با این همه، حلقه مفقوده تراکتورسازی ثروتمند در این فصل تدبیر بود و آرامش؛ حلقه گمشده توجه و اعتنا به قواعد و منطق فوتبال بود.

همانطور که انتظار می‌رفت و قابل پیش بینی بود رویکرد غیر حرفه‌ای مدیران و خصوصا مالک این باشگاه در نهایت بزرگترین آسیب را به تراکتورسازی وارد کرد. تیمی که با تمرکز و آرامش می‌توانست هر هفته به صدرجدول نزدیک شود با جنجال‌های خودساخته، اظهارنظرهای غیر مسئولانه و مصاحبه‌هایی با هدف منحرف ساختن افکار عمومی بزرگترین آسیب را بر پیکر خودش وارد کرد.

اظهارات اخیر مالک تراکتورسازی نشان می‌دهد که زنوزی تصمیمی برای تجدید نظر در مواضع و رویکرد خودش نگرفته تا همچنان اصلی‌ترین عامل بروز مشکلات جدی برای این باشگاه باشد. در شکست مقابل صنعت نفت، عبدالله‌زاده به عنوان عامل تبانی و کم فروشی معرفی شد و از سوی هواداران این باشگاه مورد شدیدترین اتهامات و توهین‌ها قرار گرفت، برابر سپیدرود محسن فروزان را به شکلی قربانی کردند که امنیت لازم برای خروج از منزل شخصی خودش و سفر به تهران را نداشت و حالا بعد از شکست برابر پیکان همه عوامل و عناصر مرتبط با ورزش کشور از جمله وزیر ورزش، فدراسیون فوتبال، کمیته داوران، کمیته‌های اخلاق و انضباطی، دست‌های پشت پرده و ... مقصر هستند اما مدیریت بی‌ثبات و دخالت‌های غیرکارشناسی مالک باشگاه در نتایج هیچ تاثیری ندارد!

ذهن هواداران تراکتورسازی را به گونه‌ای منحرف کرده‌اند که به بازیکنان خودی، عوامل برگزاری مسابقه و حتی نیروهای امنیتی حمله‌ور می‌شوند و آقایان را با القاب آنچنانی مورد تمجید و تحسین قرار می‌دهند چرا که انگشت اتهام به سوی مقصران اصلی این ناکامی نشانه نرفته است. در واقع این افراد با رفتار و حرف‌هایش این ذهنیت را برای هواداران تراکتورسازی ایجاد کرده‌اند که اگر پیروز نشدیم پس عوامل بیرونی نقش داشته‌اند و همه چیز در این میان موثر بوده جز مسائل فنی.

کسی نمی‌پرسد که عامل انتخاب‌های نادرست چه کسی است؟ نقل و انتقالات سوال برانگیز، رفت و آمدهای مداوم استوکس و اروین، عقد قرارداد ۳.۵ ساله با کونستانت بازیکن سابق میلان که در تست‌های پزشکی مشخص شد اصلا نمی‌تواند بازی کند، سوال‌های بی‌جوابی است که در بخش‌های مدیریتی باشگاه وجود دارد.

مالک باشگاه تراکتورسازی که امروز فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را متهم به جانبداری از برخی باشگاه‌ها یا عدم اجرای عدالت و انصاف کرده هرگز پاسخگوی این سوال نیست که چرا دو باشگاه با مالکیت یکسان در لیگ برتر حضور دارند و ۶ امتیاز دو مسابقه رفت و برگشت به حساب یک تیم واریز شده، بازیکنان مازاد تیم اول به تیم دوم منتقل می‌شوند و بازیکنان برتر و موفق تیم دوم به تیم اول می‌آیند یا اینکه تیم دوم علنا تشویق می‌شود تا به نفع تیم اول بجنگد و برای موفقیت این تیم برابر حریفانش ایستادگی کند.

اینها خلاف عدالت و انصاف و قواعد حرفه‌ای فوتبال نیست؟ او که در حرف‌هایش از ماشین سازی با عنوان «تیم ما» یاد می‌کند چرا درباره مالکیت همزمان یک نفر در دو تیم حرف نمی‌زند؟ او که داعیه حرفه‌ای‌گری دارد و فوتبال ایران را از بالا به پایین زیر سوال می‌برد چرا در این باره سکوت کرده و درباره کار غیرحرفه‌ای خودش صحبت نمی‌کند؟ البته که این موضوع درباره پرسپولیس و استقلال هم صدق می‌کند اما آیا اگر کسی اشتباه کرده ما هم مجاز به انجام آن اشتباه هستیم؟

آفت امروز تراکتورسازی تقابل ثروت با واقعیت‌های انکارناشدنی فوتبال است و تصوری که برای مسئولان این باشگاه ایجاد شده اما حقیقت را نمی‌توان تغییر داد. در فوتبال پول همه چیز نیست. پول با همراهی انضباط، تدبیر، تفکر و تصمیمات فوتبالی ختم به موفقیت و نتیجه می‌شود و البته با پایبندی و التزام به قواعد و قوانین فوتبال.

تحریک تماشاگر و فریب افکار عمومی که منجر به فاجعه روز گذشته تبریز شده شاید به شکل موقت نتایج مورد نظر برخی‌ها را محقق کند اما در ادامه هوادار هم به حقیقت دست پیدا می‌کند و دیگر چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. تنها مسئولیت این اتفاقات تلخ است که متوجه مسببان و مقصران اصلی است. کسانی که با سوء استفاده از احساسات و علایق صادقانه هواداران در راستای منافع خودشان امنیت ورزشگاه‌های کشور را به خطر می‌اندازند و ممکن است زمینه ساز اتفاقات تلخ‌تری باشند که جبران آن برای هیچ‌کس ممکن نیست.

آیا وقت آن نرسیده که مالک باشگاه تراکتورسازی کمی بیشتر فوتبالی به مسائل فوتبالی بنگرد و با اظهار نظرهای غیرکارشناسانه هواداران را تحریک نکند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      با سلام
      متاسفم برای فوتبالی که بجای اتحاد و همدلی باعث تفرقه شده.اما مسبب این تفرقه کیست؟
      مسبب این تفرقه افرادی هستند که پول بیت المال و هشتاد میلیون ایرانی رو برای تیم های تهرانی صرف میکنن و بهترین امکانات رو در اختیارشون میذارن، از صدا و سیما گرفته تا پرواز فرست کلاس.
      چرا بازی تیم های شهرستانی نباید پخش سراسری شه؟چرا استادیوم های آنها تجهیز نمیشه؟چرا مخابرات فقط تیمهای تهرانی رو تبلیغ میکنه؟
      چرا طرفدارای تیم های تهرانی بجای قضاوت عادلانه، با تفکرات فاشیستی قضاوت میکنن؟
      در بازی تراکتور و پیکان اتفاقاتی افتاد که بعدش در شبکه های مجازی بدترین توهین ها به طرفدارای تراکتور شد.چرا ادب رو زمین میذارید؟چرا توهین میکنید؟
      شما بجای طرفدارای تراکتور بودید چیکار میکردید؟
      توو بازی پرسپولیس گل سالم آفساید اعلام شد.
      توو بازی نساجی پنالتی ساسان انصاری گرفته نشد.
      توو بازی پیکان دو پنالتی مسلم گرفته نشد، توو این سه بازی حداقل ۵ امتیاز پرید، بازی های قبلی به کنار.
      آیا شما بودید صبرتان لبریز نمیشد؟ظلم تا کی؟
      آیا قهرمانی با ظلم و حق کشی لذتی داره؟
      کاری نکنید که در دیگر شهرها با فحش و مشت و لگد ازتون استقبال کنن.کمی عزت نفس داشته باشید.
      اگه عدالت دارید نظرمو تایید کنید.با تشکر

      پاسخ ها

      • هادی لاله

        هواداران حقیر تون حتی به هادی نوروزی هم رحم نکردند
        پرسپولیس سه فصل قبل با تفاضل گل نایب قهرمان شدند
        بعد بازی نیم ساعت ایستاده تیمو تشویق کردند
        تو آسیا هم دو گل افساید خوردیم.

      • amir

        خخخخ آنچه ک عیان است چ حاجت ب بیان است.. تراکتور متعلق ب لیگ دسته یکه .. با پول هیچ‌ نمیتوان کرد ..

      • عمار

        چرت نگو
        حتما ملاک تایید پنالتی گزارشگر بازی تراکتور ه
        اگر توان دارید در میدان فوتبالی نشون بدید نه با فحاشی و عربده کشی
        اینا مال دوران 40 سال پیش بود

      • محمد

        خفه شو بابا بی هویت

      • بدون نام

        اشتباهات داوری برا همه تیمها بوده . تراکتور دوتا بازی اخیرش را به خودش باخت اگر برده بود الان با تیم محبوب پرسپولیس هم امتیاز بود

      • بدون نام

        حرفهای زنوزی را تایید میکنی . کاش متن بالا را دقیق میخوندی بعد جواب عاقلانه میدادی نه احساساتی . زنده باد ایران و ایرانی

      • بدون نام

        نمیدونم این چه طرز فکریه که احساس میکنن زمین و زمان و به هم دوختن تا اینا قهرمان نشن ، پرسپولیس سه فصل پیش که نایب قهرمان شد و اون همه ناداوری شد علیه تیممون ، زوج سوشا و بنگر و به فنا دادنا ،هیچوقت هم برانکو یا کادر مدیریتی علیه فدراسیون مصاحبه نکردن آخر سر هم با تفاضل گل دوم نایب قهرمان لیگ شد

      • بدون نام

        همه شما ها از مالک گرفته تا طرفدار مثل هم فکر میکنید ویک حس خودبرتربینی،واین بزرگترین آفت است که شما بهش دچار شدین. تو هم مثل مالک باشگاه فکر میکنید وبه اشتباه آن اعتراف نکردید هیچی. تازه طرفداری هم کردید. پس خیالتان راحت با این طرز فکر احمقانه همراه با غرور کاذب به جایی نمیرسید. واقعاً باید از ته دل برای شما متاسف شد وبرایتان گریه کرد که هیچ وقت درست نمیشد وبه بیماری بدی دچار شدید. برید یک ساعت در خلوت تفکر کنید وبه رفتار وکردار خودتان از زمانی که وارد فوتبال لیگ برتر شدید توجه کنید تا ببینید که چه گندی زدید .البته اگر وجدان داشته باشید واز روی غرور بیجا تصمیم نگیرید.

      • بهزاد

        آقای هادی درست صحبت کن حقیر خودتی.
        چیه هِی هادی نوروزی رو عَلَم کردید؟جریان هادی نوروزی بخاطر توهین بازیکنان و طرفداری پرسپولیس به جان باختگان سیل آذربایجان شرقی بود.
        موقعی که کلی هموطنتون فوت شده شما دارید توو تبریز پایکوبی میکنید خوبه؟اما دیگران عکس العمل نشون میدن بده؟هرچی بکاری درو میکنی.

      • علی

        بهزاد دقیقا درست میگی

      • بدون نام

        بهزادخان
        دقیقا مثل زنوزززززی فکر میکنی
        یکطرفه و جانبدارانه
        وقتی توانستی با انصاف و تعقل فکر کنی و اظهار نظر کنی
        اونوقت خودت جواب خودت را داده‌ای !!!!!!

      • بدون نام

        بهزاد داداش اگر ماپرسپولیسی ها هم بخوایم از داوری بگیم والله بیشتر شما ضرر کردیم تازه بماند بدون هیچ دلیلی لیگ رو فشرده برگزار میکنن و پرسپولیس باید 4روز 1 بازی انجام بده ولی شما 7 روزی 1 بازی، برای تبلیغات تلویزیون داداش جان چه بخوای چه نخوای طرفدارای پرسپولیس بیشتر هستند و سراسر ایران هوادار دارن ولی تراکتور فقط تو تبریز و چند شهر اطراف هوادار داره که اونم کاملا تراکتوری نیستند، برای تبلیغ ایرانسل هم باید گفت که پرسپولیس بخاطر تبلیغ روی پیراهن و اسپانسری هواداران هستش که تبلیغ میشه و اگر منطق داشته باشی تا قبل از اومدن زنوزی برای تراکتور هم تو تبلیغات ایرانسل کنار استقلال و پرسپولیس تبلیغ میشود ولی بعد از خصوصی شدن خود زنوزی قرارداد روفسخ کرد با ایرانسل،برای حمایت دولت هم که میگی بازم خودت بهتر میدونی قانون از طرف مجلس حکم کرده ریالی کمک دولتی نشه و وزارت خونه هم حتی 1 ریال نمیتونه کمک کنه درآمد پرسپولیس هم از تبلیغ پیراهن که ایرانسل و بانک کوثر هستش و سامانه هواداری که خود من بشخصه عضوم و روزانه مبلغ جزیی ازمون کسر میشه برای حمایت تیممون و جوایزی که تو مسابقات آسیایی گیر بیاد که اگر غیر از این پولی بود الان برانکو 11ماه حقوقش عقب نبود،خلاصه کنم داداش بهزاد مشکل از مدیریت خودتون هست وگرنه همه تیمها جاهایی ضرر کردن جاهایی سود ولی هیچکس کاپیتان خودشون رو نزدن الانم بهتر داداش منطقی فکر کنی نه احساسی، یاعلی.

      • ali

        داداش یه نفس بکش خفه نشی

      • محند

        تیم تراکتور بیشترین سود رو از داوری برده چرا سودتون رو نمیگید همه میدونن فاشیست کیه ده هزار تفری که حمله میکنند به بازیکنان اونم کسایی که ۴ برابر قیمت خریدید و حالا موندن رو دستتون پرسمولیس الحمدالله تو جام ملتها ملیاردها تومان درامد کسب کرد و احتیاج به پول فدراسیون نداره زنوزی با این سن از کحا این همه شرکت و پول اورده ..... فعلا شما هم برید پیر پاتال بخرید تا نرید لیگ دو

      • یاران 58

        هواداران تیم تراکتورسازی بهترین ها بودن ولی ظلم هم حدی داره آقای که مطلب بر علیه تراکتورسازی مینویسی انصاف نداری وجدان داشته باش، تراکتورسازی نمیزارن قهرمان بشه چرا اينهمه از داوری ضربه خورده، آنها که به هواداران تبریز توهین می‌کنند بدانند آذری اهانت نمیکنن عمل می‌کند افتاد

      • بدون نام

        جناب بهزاد حرفای خودمون و به خودمون تحویل نده بارها شعارقومیتی دادید خلیج عربی گفتید پرچم ایران و سوزوندید حتی برای تجاوز به دو نوجوان در فرودگاه جده شعار دادید در جواب اونا تماشاگران پرسپلیس جوابتون و دادن تازه بابت همونم تیم پرسپلیس و جریمه کردن شمایید که دوست دارید هر شعاری بدید جواب نشنوید

    • بدون نام

      ‏✅بازیکن استقلال هوادار فولاد زد(خوزستان)
      ‏نه، طرف پرسپولیسی بوده!

      ‏✅طرفدار سپاهان نارنجک دستی انداخت(اصفهان)
      ‏نه، یه پرسپولیسی انداخت!

      ‏✅هوادار عصبی تراکتور شجاعی زد(تبریز)
      ‏نه، یه پرسپولیسی زدتش!

      ‏اگه روزی پدران ژاپنی تون شما رو گردن نگرفتن
      ‏بازم ما پرسپولیسا گردن میگیریم

      پاسخ ها

      • امیر علی

        احسنت

      • امید پرسپوشیشی

        دمت گررررررررررم....

      • بدون نام

        پرسپولیس کدوم ..... هست . اینجا حرفه تراکتور تو چی میگی نخودی

      • ممد دانیالی

        ببند دهنتو لنگی.. اسم استقلالو میاری وضو بگیر

      • علی

        آره پذیراییتونو ازشبکه۳توی آذادی از تراکتوریا همه دیدن...درضمن طوری میگن هزینه انگار پرسپولیس و استقلال کمتر از تراکتور هزینه کردن..

      • ممد دانیالی

        کل ایران فهمیدن تیمتون با مافیا قهرمان میشه از حمایت شخص اول دولت روحانی که تماس میگیره با نخست وزیر ترکیه تا شخص وزیر خارجه که شخصا میره رایزنی میکنه برا درست کردن گند کاریاتون سر طارمی تا وزیر که علنی داره میگه لنگیم با اون پسرش تا فدراسیون و مسولان سازمان لیگ... قهرمانیاتونم مبارک خودتون باشه ما این جام های کثیف رو نمیخوایم... اگه واقعا شما پاکید تو مسابقات بین المللی یه مقام قهرمانی بیارید.. بعدشم هر دو گل کاشیما سالم بود اینو تمام کارشناسای ایران هم حتی گفتن ولی منطق یه لنگی همینه... بعدشم پدران ژاپنی از پدران اماراتی خیلی بهتره... همین شما بودید که بازی با العین تو ورزشگاه امارات قبل بازی شعار میدادید شش تایی ها و چندین بارم عکس عبدالرحمن و پرچم اماراتو گرفتید سندشم هست با یه سرچ تو گوگل میتونی ببینی.. پس این گند کاری هم از شما شروع شد و ما جواب خودتونو دادیم که بفهمید کارتون زشت بود... یه خورده منطقی فک کن چقد خودخواهید شما

      • علی

        تقصیر خودتونه لازم نیست به گردن بگیرید

      • بدون نام

        دربست دمت گرم!

      • بدون نام

        ممد دانیالی
        نگاهی به قهرمانیهای تیمتون در دهه ۸۰ بنداز که از آصفی سخنگوی وزارت خارجه سر زمسنتون بودن تا زد و بندها در مورد طارمی چون ملی پوش بود تماس گرفتن نه بخاطر پرسپلیس

      • ممد دانیالی

        16:32 ما که چیزی در مورد قهرمانیامون رو نشد نه سندی نه چیزی پس لوس نکن و مارو خواهشا با خودتون مقایسه نکن بعدشم یعنی منطقت تو حلقم خخخ طارمی محروم شده بود رای فیفا هم برگشت نداشت این وسط روحانی و ظریف بخاطر تیم ملی رفتن رایزنی کردن با تیم ترکیه ای که خسارتشونو از تیم لنگ نگیرن؟؟ اخه مرد حسابی مگه تیم ملی جریمه شده بود؟ تازشم همه میدونستن با رضایت اون تیم بازم طارمی محرومه پس چه سودی برا تیم ملی داشت رفتن رضایت گرفتن؟؟ لطفا به شعور من و مخاطب توهین نکن عالم و آدم تمام این جریانا رو میدونن.. خیلی کثیفه این تیم بوی لجن گرفته... مافیا باند رانت

    • بدون نام

      فکر کرده دگ پول میتونه کل فوتبال ایران و قهرمانی و همه چی رو یجا باهم بخره مدیر و هواداری بی منطق و فرهنگ همین میشه

      پاسخ ها

      • علی

        انقدرم از دکل ژپنیا بالا نرین دیگه کاریه که شده فراموشش کنین.(تجاوز کاشیمارو میگم)

    • reza

      نتایج کاملا مهندسی شده هست . میخوان یک تیم خاص قهرمان بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا احمقانه حرف زدین

      • بدون نام

        تا چشم حسودا کور بشه!

      • ممد دانیالی

        کاملا درسته الان چندین ساله...

    • حمید

      افرین واقعا درست گفتی.اینا اگه قهرمان نشند احتمالا ترامپ را مقصر میکنند

    • بابا اتی

      نوشدارو پس از مرگ سهراب؟چرا هیچ کس ورود نکرد کجای دنیا یه نفر مالک دوباشگاه باشد ...؟؟؟لطفا یه بار برای همیشه ریشه این اتفاقات را بخشکانید..مگر اینکه فقط بخواهید حرف بزنید و روز از نو ...

      پاسخ ها

      • علی

        مالک دو تا تیم حکومتی هم یکیه پس چرا بهش گیر نمیدید؟

      • تراختور

        پول داره عزیزم اگه میخایین پماد دارم بزنین کمتر بسوزین

      • آناتومروس

        چجوریه که واس ماشین و تراکتور اشکال داده یه مالک داشته باشه ولی واس استقلال و پرسپولیس مشکلی نداره !!!!!

    • اسی007

      درود بر زنوزی تا آخر باهاش هستیم

      پاسخ ها

      • amir

        همینجا اخرشه

    • بدون نام

      حالا که گندش درآمد تا فهمیدی دنیا چه خبره و کی مقصره !

    • k.e

      سلام گیرم گفته های شما درست باشد وما آیا اینزور نیست که برای دوتیم پایتخت اینن همه ازبیت المال سرمایه گذاری می شود بازیکنان شاخص تیمها را بادوز وکلک از تیمهای دبگه بیرون می کشند وجذب می کنند مگرصدا سیما ملی نیست چرافقط شبکه 3 به دوتیم اختصاص دارد چرا وزارت محترم ورزش فقط به مشکلات دوتیم توجه داردچرا داوریها همه اش به ضرر تیمهای شهرستانی است آنهم به اذعان کارشناسان داوری چرا وقتی درآخرفصل تیمها به صدر نزدیک میشوند برایشان حاشیه ایجاد میشه مگر بازی آخر تراکتور ونفت یادتان رفته چطور داور مانع قهرمانی تراکتور شد بیایید بدون تعصب صحبت کنیم همه تیمها مال این کشور است همانطور که موقع حضور درصحنه های مختلف همه باهم هستیم دراحقاق حق نیز جانب حق را بگیریم ومغرضانه قلم فرسایی نکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازی با نفت را که کاملا یادمان است و بازی ۳ بر ۳ مساوی شد و اگر چند دقیقه دیگر ادامه داشت نفت منصوریان گل چهارم را هم زده بود.تازه آن باری هم در نهایت باعث قهرمانی سپاهان شد که آنهم شهرستانی است نه پرسپولیس یا استقلال.

      • بدون نام

        ببینید حرف زدن با شما آب در هاون کوبیدن است.

      • کامران

        ما که از خدامونه خصوصی شیم ولی یه نمونه بگو که دولت از جیب هزینه کرده باشه؟ سی بازی داخلی و حداقل شش بازی آسیایی اسپانسر بعد هم سامانه هواداری که ماهیانه پول برمیدارند از جیب ما بلیت فروشی اونم نه بلیت پونصد تومنی، مطمئن باش این دولت اگه نیم ساعت نگه داشتن پرسپولیس و استقلال به نفعش نباشه تیم رو نگه نمیداره، همون پول زنوزی هم ..... بدست اومده، تو بچه هم داشته باشی نمی ری شیر خشک دویست هزاری خارجی بخری ایرانی می خری بیست تومن، تو اون بچه ات هست، چرا چون پول ما کار کرده است پول مفت نیست، پنج سال دیگه ببین شما و من کجاییم زنوزی کجاس

      • بدون نام

        بیایید کمتر زر مفت بزنیم!
        حرف مفت، مالیات نداره!

      • بدون نام

        دوست عزیز فقط جواب اینوبدم که میگی شبکه سه چرانشون میده چونکه این دوتیم توسراسرایران طرفداردارن درضمن چه فرقی بین شبکه سه وورزش هست اگه خودت منطقی باشی میفهمی که تو تمام کارشناسیاوبازیا به ضررپرسپولیس سوت زدن پس اینقدشهرستانی نکن کمی هم فهمیدن چیزخوبیه اصلاتاحالادیدی مالک چلسی من سیتی من یونایتد بیان واینجورحرافی کنن...

    • حمیدرضا

      برترین ها مگه چی زدی،دتو یه روز به فاصله کمتر از یک ساعت یه خبر دوبار تکرار کردی

    • بدون نام

      لعنت به زنوزی و تیمش. امیدواریم زودتر منحل و به سرنوشت استیل آذین و خود زنوزی هم....

    • k.e

      من دوست دارم به همه به دیده احتر ام بنگرم اصلا ازتوهین وبد وبیراه گفتن به دیگران بشدت متنفرم حتی در بازیهای آسیایی دوست دارم نمایندگان کشورم برنده باشند من تعصب خاصی روری تیمهای ایرانی دربرابر دیگران دارم ودرلیگ برترنیز ایکاش رقابتها سالم وامکانات و داوری ها و روزنامه ها و صداسیما یکسان باشد بدون تبعیض و جانبدارانه قانون برای همه یکی باشه باتشکر ازهمه طرفداران تیمها که بدون توهین وتحقیر دیگران فقط تیم مورد علاقه خودشون را تشویق می کنند

    • بدون نام

      چرا با زنوزی برخورد قاطع نمیشه . از طرف چه ارگان یا کسانی حمایت میشه . درسته ثروت داره ولی حق نداره جو جامعه را متشنج کنه . چرا هواداران تیمهای رقیب تراکتور جرات نمیکنن برن تبریز ولی هوداران تراکتور دارن به همه شهرها میرن

    • بدون نام

      کاری که چهل ساله دشمنان قسم خورده ایران نمیتونن انجام بدن شخصی ثروتمند مثل زنوزی داره انجامش میده و اون چیه ؟ بله!!؟ تفرقه افکنی بین مردم . ایران یعنی فارس و ترک و لر و کرد و بلوچ

    • بدون نام

      زنوزی کاری کرده که ترکها بر علیه ایران شده و ایران بر علیه ترکها و این بزرگترین ضربه به میهن عزیزمان ایرانه . ارگانهای مربوطه باید قبل از دیر شدن سریعا اقدام کرده و با زنونوزی مطابق قانون رفتار کنن . زنده باد ایران و ایرانی

    • آذربایجان

      یه طرفه قاضی رفتین مثل همیشه

    • پرنده

      اگر تا فردا هم دلیل و منطق بیاری برای تراکتوریها باز نمیفهمن . کلا فرهنگشون زیر صفره و با زور میخوان همه چی رو به دست بیارن که نمیشه.

    • بدون نام

      موقعی که توی کارمربی دخالت کن وبازیکن اخراج کند دبگر وضع تیم بهترازاین نمی شود

    • علی

      اونایی که میگن مالک دو تا تیم هستش حاج زنوزی پس چطوری مالک استقلال و پرسپولیسم هم یکیه ؟ حاله کمیته انظباتی هم دستشونه و...
      و پول بیت المال رو صرف این دو تیم حکونتی میکنن در حالی که مالک تراختور خودس از جیب خودش میده
      یاشاسین آذربایجان
      یاشاسین تراختور
      یاشاسین زنوزی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرسپلیس و استقلال به هم ۶ امتیاز قرض میدن؟

    • فردوسی

      خدایی بهم ثابت شده این تراکتوربا نه منطق دارن نه حرف حالیشون میشه همرو مقصر میدونن جز خودشون

    • بدون نام

      المان 7باردروازه برزيل روبازکرداونهم درجام جهاني درکشوربرزيل ،هواداران برزيل هيچ حرکت زشتي نکردند،اونوقت توليگ ماچه اتفاقاتي ميفته ،خوبه که تيمهاي ماتوليگهاي معتبربازي نميکنند والا زمين وزمان روبهم ميدوختند

    • بدون نام

      رقیبان تراکتور نا جوان مردانه وارد رقابت شداند وبا خرید داوران وخرید بازیکنان تراکتور مانند فروزان ودوپینگ کردن حریفان تراکتور وتلسم کردن تراکتور

      پاسخ ها

      • ممد دانیالی

        تلسم نه طلسم بعدشم خیلی خرافاتی هستی که به جادو جنبل و طلسم اعتقاد داری خخخخخخ تلسم

    • وحید

      سلام واقعا متاسفم

      به این فوتبال با این داوری های ضعیف وطرفدارنه سر تراکتور را بریدند تا تیم تهرانی قهرمان شود

    • بدون نام

      از روزی که ما یادمون میاد هوادارن تراکتور بی فرهنگ وبی شخصیت بودن توی ایرانم پول ورابطه زور داره تراکتور به بالا بالاها وصل کاریش نمیتونن بکنن

    • بدون نام

      .....بنظر من تیمهای دیگه نباید در تبریز با تراکتور سازی بازی کنند بخصوص پرسپولیس استقلال سپاهان پدیده ...

    • بدون نام

      بار کج به منزل نمیرسه (پول مردم)

    • بدون نام

      اوکی نقد خیلی عالیی بود.مسئولان فدراسیون بگوش باشین. اگه اتفاقی تو تبریز برا پرسپولیس بیفته همتون آتیش میزنیم بخصوص جناب به اصلاح آقای فتاحی.

    • بدون نام

      ما پرسپولیسی ها با پول پارتی زد و بند کمک وزیر داور زمین و زمان قهرمان شدیم و میشیم بقیه تیمها اگه می تونید بسم الله

      پاسخ ها

      • یاران 58

        جان مادرت با پول قهرمان جام میشی مزه چی میزنی از مامانت بپرس

      • بدون نام

        تو یه کیسه کشی پرسپلیس تا فینال آسیا رفت پس..

    • بهلول خانزاده

      الکی مارا گول نزنید ما خودمان می دانیم از کجا ضربه می خوردیم شما افکار عمومی را منحرف نکنید

    • بیطرف

      تحلیل آبکی وشله زردکی بود، حسادت همه نسبت به تراکتوررقدر اینجا معلوم میشه، که هر خس و خاشاکی راجع بهش،نظر میده،

    • محمد حسین محمودی

      آقا بهزاد چرا دروغ میگی من خودم و خیلی از طرفداران پرسپولیس و استقلالی به سیل زده ها کمک کردیم و بعد از این هم خواهیم کرد

    • تراکتور خار چشم تیمهای حکومتی

      هيچوقت نميذارن تیمهای آذربایجانی قهرمان بشن.چون میترسن
      تا وقتی فدراسیون کثیف پشت تیمهای حکومتی هست همین آش و.همین کاسه ست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما از سپید رود باختید شما از پیکان باختید میگید میترسن تراکتور قهرمان بشه مثلا بشه چی میشه از چیش باید بترسن پاس بدبخت تا فینال آسیا رفت با دخالت یه نماینده به قهقرا رفت اینجوری نگفتن فجر سپاسی شیراز سالهاست دسته ۱ شیرازیها اینجوری نگفتن شما لیاقت قهرمانی ندارید جنبه باخت ندارید

      • ممد دانیالی

        16:38 پاس تا فینال رفت و البته قهرمانم شد... تنها تیم ایرانی بعد از استقلال که قهرمان آسیا شد پاس بود و واقعا حیف که این تیمو نابود کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج