امیر تتلو، پدیده اجتماعی قابل مطالعه
۸۵۴۳۵۹
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
۱۲۱۲۴ 
در میان نام‌آوران فضای مجازی، امیر مقصودلو ملقب به تتلو، نامی آشناست. وی یکی از پرطرفدارترین خوانندگان سبک آر اند بی است. بررسی کارنامه هنری او و فعالیت‌های مجازی‌اش فراز و فرود‌ها و حواشی بسیاری را نمایان می‌سازد.

برترین ها - مهناز براتی، روزنامه‌نگار: فضای مجازی این امکان را به کاربرانش می‌دهد که با استفاده از ابزار‌ها و تکنیک‌هایی خاص، پیروانی را تحت عنوان فالوور دور خود گرد آورد. حتی فراتر از این در دنیای امروز و به لطف تکنولوژی، افراد می‌توانند به تنهایی نقش یک رسانه را ایفا کند.

این واقعیت مانند هر پدیده‌ی دیگری دو وجهی است. از یک سو حق آزادی بیان و روایت، محفوظ می‌شود؛ از دیگر سو صلاحیتِ مرجعیتِ این افراد گاه زیر علامت سوال بزرگی قرار می‌گیرد. چرا که سبک و ویترین زندگی این افراد جذاب و پرکشش است، اما محتوای ارائه شده پوچ و بی‌معنی است. در این میان رابطه دوسویه میان راوی و مخاطب به نتایج مطلوبی نمی‌رسد. روند اقناع مخاطب با شهر فرنگ خوش نقش و نگاری که در آن احاطه می‌شود، تسهیل می‌گردد. در نتیجه تقلید و همسان‌سازی، بیراهه‌ایی است که بسیاری ناخواسته در آن گام می‌نهند.

در میان نام‌آوران فضای مجازی، امیر مقصودلو ملقب به تتلو، نامی آشناست. وی یکی از پرطرفدارترین خوانندگان سبک R&B است. بررسی کارنامه هنری او و فعالیت‌های مجازی‌اش فراز و فرود‌ها و حواشی بسیاری را نمایان می‌سازد. گاه در نقش یک مصلح اجتماعی آهنگی را با محتوای آسیب‌شناسی اجتماعی منتشر می‌کند؛ گاه به عنوان یک کنشگر سیاسی در جبهه اصولگرایان رخ می‌نماید؛ و گاه با پیش کشیدن مسائلی که حساسیت مخاطب را برمی‌انگیزد، از حربه تبلیغات منفی به خوبی استفاده می‌کند.

بسته شدن پیج اینستاگرام این هنرمند به دلیل انتشار مطالبی توهین‌آمیز علیه زنان، یکی از چالشی‌ترین کنش‌های مجازی وی بود. اولین کنسرتش در تاریخ ۴ فروردین امسال در تفلیس گرجستان نیز از حاشیه‌ها به دور نماند و عکس‌العمل‌های چهره‌های داخلی و خارجی و مردم گرجستان را به همراه داشت. اتفاقات این کنسرت چنان بود که به انتشار بیانیه‌ای از سوی سفارت ایران در گرجستان، در اعلام برائت از وی انجامید.

امیر تتلو، پدیده اجتماعی قابل مطالعه

در فضای مجازی بسیاری دستِ گشوده انتقادات را گرفتند و از هرگونه فحاشی و توهین و ناسزاگویی ابا نکردند. عده‌ی اندکی نیز با نگاهی از بیرون و دید تحلیلی به این اتفاق واکنش نشان دادند.

احسان کرمی یکی از مجریان خندوانه شبکه نسیم صداوسیما در یادداشتی اینستاگرامی درباره‌ی حواشی جنجالی کنسرت تتلو در گرجستان نوشت:

«از، اما شروع می‌کنم! اما ما چه کردیم که حالا بهمان برخورده و عصبانی هستیم از آنچه #تتلو در تفلیس و در کنسرتش گفته و انجام داده؟ امیر تتلو هر کاری می‌توانست کرد، به هر صخره و تخته پاره‌ای که میافت آویخت تا بتواند در ایران بماند و مجوز کار بگیرد. بیش از بسیاری از خوانندگان؛ و هر چه بیشتر تلاش کرد سرخورده‌تر شد. هم دوره‌ای‌هایش هر کدام به نوعی راه خودشان را پیدا کردند، اما او لجبازانه و یا شاید ناچار می‌خواست بماند و کارش را بکند. هوادارانش امضا جمع می‌کردند تا مجوز کنسرت از ارشاد برایش بگیرند مسخره‌شان می‌کردیم. به زندان رفت، بدترین فحش‌ها را در کوچه و خیابان و جهان حقیقی و مجازی شنید. در کوی و برزن به اون حمله شد.

حمله واقعی به قصد کشت گاهی! صفحه‌های اینستاگرامش بسته شد. به خودش و طرفدارانش (هر سنی که می‌خواهند باشند) زشت‌ترین توهین‌ها شد. مسخره شد. مسخره شد. مسخره شد. فقط به خاطر اینکه می‌خواست بماند و کار کند و البته متاسفانه برایش مهم نبود به چه قیمت…

امیر تتلو یکی از بچه‌های همین کشور بود که قدم اولش را اشتباه برداشت و به جای آنکه مردم و مدیران فرهنگی او را به مسیر برگردانند هر کسی تلاش کرد تا از او بهره‌ای ببرد و کنارش بگذارد. از جوانانی که با آهنگهایش در مهمانی‌ها خوش گذراندند تا فلان سیاست مدار، تا فلان خبرگزاری، تا فلان مداح، تا فلان سخنران و…

یکروز صدای نسل جوان و نوجوان بود، یکروز پدیده جنجالی، یکروز به حالش غبطه خوردند، یک روز با حر قیاس شد یک روز با بصیرت بود، روز دیگر مزدور شد، بعد کافر و ملحد شد و حالا هم که…
راستی کدام انگ به تتلو چسبانده نشد؟ (شاید تتو‌های بدنش از انگ‌هایی که به او چسبانده شد کمتر باشد)

تتلو را ما عاصی کردیم. تک تک ما. او روی صحنه در تفلیس بی پرده همان واژه‌ها و رفتار‌هایی را مثل سیلی بر صورتمان نواخت که از جامعه تحویل گرفته بود؛ و به گمانم متاسفانه این اول راه است. تتلو در تفلیس راهی را نشان جوان‌هایی مثل خودش داد که می‌ترسم رهروان زیادی پیدا کند. او نمونه یک جوان ایرانی است که آنقدر به در بسته خورد و آنقدر از جامعه‌اش جفا دید که عصیان کرد.

شکی نیست خود او هم مقصر است خیلی هم مقصر است. اما انصافاً ما هم مقصریم. خیلی هم مقصریم

و، اما پیش از امای اول!

من نه طرفدار و علاقه‌مند امیرحسین مقصودلو هستم و نه علاقه‌مند و طرفدار موسیقی‌اش، ولی در عین حال به شدت معتقد به چند صدایی در فرهنگ هستم. حتی اگر آن صدا را خوش ندارم. باورم اینست که گذر زمان مثل الک عمل می‌کند و معلوم می‌کند چه کسی ماندنی است و چه کسی رفتنی. نوید محمدزاده در هفته گذشته بخشی از ویدیو کلیپ یکی از آهنگ‌های امیر تتلو را به اشتراک گذاشت. کپشن این پست با محتوای تشویقی و تحسینی عجیب و دور از انتظار بود. تنها بعد از گذشت چند دقیقه سیلی از کامنت‌ها در زیر این پست با فحاشی و پرخاشگری جاری شد. نهایتا نوید محمدزاده این پست را از صفحه اینستاگرام خود حذف کرد.»

تب تند واکنش‌ها بعد از گذشت چند روز و سپری شدن تاریخ انقضای پست‌ها و استوری‌ها، فروکش کرد. اخیرا اما، نوید محمدزاده، بازیگر نقش‌های اول این روز‌های سینمای ایران، با انتشار آهنگی از تتلو در اینستاگرام خود نوشت: «ماه خوندی، ماه»

امیر تتلو، پدیده اجتماعی قابل مطالعه

بسیاری از مخاطبان وی با کامنت‎‌هایی مبنی بر آنفالو کردن پیج، موضع انتقادی خود را اعلام کردند. واکنش‌های باقی فالور‌های کاملا قابل پیش‌بینی است. این پست بعد از چند روز از صفحه اینستاگرام نوید محمدزاده حذف شد.

پرسشی که اینجا پیش می‌آید این است؛ آیا ما می‌توانیم هنرمند را به عنوان برآیند جامعه مورد مطالعه قرار دهیم؟ آیا امیر تتلو گفتمان یک طبقه خاص را در جامعه نمایندگی نمی‌کند؟

رولان بارت در کتاب "درجه صفر نوشتار" می‌نویسد: «هبرت (از فعالان انقلاب فرانسه که سردبیری یکی از خبرنامه‌ها را برعهده داشت) امکان نداشت سرمقاله‌ای را در Pere Duchene بنویسد و در آن به کسی بدوبیراه نگوید. این دست هرزه‌نگاری‌ها هیچ معنایی نداشت، اما حائز اهمیت بودند، چرا که بر یک وضعیت انقلابی سراسری دلالت می‌کردند. چنین چیزی نمونه‌ای از یک اسلوب (Mode) نوشتاری است که کارکرد آن، دیگر صرف ایجاد ارتباط یا بیان سخنی نیست، بلکه تحمیل امری است فراتر از زبان که همانا، تاریخ و جایگاه ما در آن است. هر نوشته‌ای هم، چون هرزه‌نگاری‌های هبرت، نشانه‌هایی در بردارد که نشاندهنده اسلوبی اجتماعی و نیز گون‌های ارتباط با جامعه است.» (کولیر ۱۳۸۰: ص ۳۸ و ۳۹)

پیرو جمله‌ی رولان بارت، اگرچه کنش‌های امیر تتلو عجیب و گاه هنجارشکنانه به نظر می‌رسد، اما وجود این گفتمان و خیل عظیم طرفدارانش نشان از واقعیتی دارد که درخور مطالعه است.

هجمه‌های علیه او نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند که طرفداران و دوستدارنش به لحاظ کمی فراوان‌اند. این علاقه از کجا نشات می‌گیرد؟ وجه افتراق میان او و هنرمندان مستقل چیست؟

حسین زمان هنرمند و خواننده‌ی ایرانی در مصاحبه‌ای با انصاف‌نیوز در این خصوص گفت: «اینکه چرا آقای تتلو طرفداران زیادی دارد، در حقیقت مربوط به طرفدارنش می‌شود؛ «بلاخره آقای تتلو هم مثل هر آدم دیگری از خودش یک سبک موسیقی ارائه کرده. من نه ایشان را تأیید می‌کنم و نه تکذیب می‌کنم. سلیقه‌ها متفاوت است. بلاخره چیزی که مهم است آقای تتلو نزدیک به چند میلیون طرفدار دارد.»

او افزود: «حواشی زندگی که یک هنرمند دارد در معروف شدن او به هر حال تأثیر گذار است. اما همه چی حاشیه نیست، به هر حال اگر شما دنبال ریشه‌ای هستید تا اینکه بفهمید چرا یکی مثل تتلو یا هر کس دیگری چرا طرفداران زیادی یا حتی کمی دارد باید این مورد را در سلایق مردم جستجو کرد. باید سؤال کرد که چرا سلیقه‌ی مردم اینطوری است و یا چرا سلیقه‌ی مردم آنطوری است؟ این مساله‌ی اصلی است که خبرنگار و یا هر تحلیل‌گری باید به دنبال آن قضیه برود.»

وی با انتقاد از رفتار مسئولین با هنرمندان مستقل اظهار داشت: «رفتار مسئولین با هنر و هنرمند‌های آن عرصه خیلی تاثیرگذار است. وقتی که به هنرمندان به عنوان ابزار سیاسی نگاه می‌کنیم وقتی همان آقای تتلو یکی مثل فلانی بغل دستش می‌نشیند و با او عکس می‌گیرد تا رأی بیاورد این نشان می‌دهد هنر و هنرمند برای آن‌ها ارزش و مفهمومی ندارد. بلکه فقط می‌خواهند از آن بهره برداری کنند.»

او افزود: «این رفتار‌های زشت از سوی مسوولین و در رأس آن‌ها صداو سیما است که باعث شده در عرصه‌ی موسیقی با آشفته بازاری روبه‌رو شویم. این رفتار‌ها در سلیقه‌ی مردم تأثیر می‌گذارد. زیرا هنر و هنرمند متعالی را از دید مردم مخفی نگه می‌دارد و عرصه را برای ارائه‌ی هنر خوب محدود می‌کنند و در مقابل عرصه را برای هنری که ارزش و اعتباری ندارد باز می‌گذارند. به نظر من خیلی هدفمند هم اینکار انجام می‌شود.»

امیر تتلو، پدیده اجتماعی قابل مطالعه

نکته‌ای که از نظر‌ها مخفی می‌ماند تحمل صدا‌های متکثر است. موسیقی پاپ به عنوان شاخه‌ای از هنر مختص ایران نیست. این سبک هنری در همه جای دنیا طرفداران خاص خود را دارد. هنرمندان این عرصه با حمایت‌های کمپانی‌های بزرگ و با اهداف اقتصادی در لایه‌های زیرین مخاطب خود را جذب می‌کنند. در این میان آنچه که موضوع اصلی انتقادات محسوب می‌گردد، ستاره‌سازی سیستماتیک این روند است، نه صرفا یک فرد خاص.

علاوه بر این در جامعه ما صدا‌های متزاحم چنان سرکوب می‌شود که هنرمند مشهوری، چون نوید محمدزاده، به دفاع از آنچه که در نظرش مطلوب است برنمی‌آید و نهایتا در میان حملات کاربران و مخالفان، پست حمایتی خود را حذف می‌کند.

در حالی‌که امیر تتلو و کنش‌های وی را می‌توان مورد مطالعه قرار داد، از فضای پرکنتراست انتقادی یا حمایتی فاصله گرفت و به کنه آنچه در جریان است، پی برد. راه سازندگی از نقد منصفانه و به دور از هیجانات آنی، و با فاصله از برخورد‌های حذفی می‌گذرد. پذیرش طرفداران امیر تتلو و محبوبیت وی، برای بسیاری از هنردوستان کار سهلی نیست. اما واداشتن او به سکوت و حذف صدای متزاحمش گذاشتن سرپوشی بر دیگ جوشان جامعه است. از این طریق نمی‌توان به تعالی هنر و بازگرداندن هنرمند به جایگاه واقعی‌اش رسید. تنها راه موجود برای نیل به این اهداف، پذیرش، مطالعه و نقد است.

انتشار یافته: 62
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
00:30 - 1398/02/01
جای تتلو فقط و فقط تیمارستان هست و بس
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
دقیقا همینطوره ، تتلو فقط یک بیمار روانیه ، بیخودی بزرگش نکنید این احمق رو
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
نه بابا الان زندگی یه شخص دیگه چه ارتباطی به تو یا من داره هرکسی هر جور دوس داره زندگی میکنه ما اگه از اون شخص خوشمون نمیاد ساده ترین کار بی توجه بودن اهمیت ندادن الان تو بیا بگو طرف جاش تو تیمارستان هیچ اتفاقی نمیوفته یا هزار تا فحش بهش بده اون باز بدتر میشه برای اینکه بیشتر لج امثال تورو دربیاره گستاختر و بیشعور تر و بی ادبتر میشه پس بهترین کاری بی توجهی به کسایی هست که ازشون خوشمون نمیاد نه اینکه راه بیفتیم ببینیم چیکار میکنه بعد بهش فحش بدیم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
یعنی کاش حداقل وقتی یه مقاله رو می ونید یکم بهش فکر هم بکیند. متلسفم که اینقدر فکر می کنید خودتون بی اشتباهید و به همه فحش میدید و انگ می زنید. من باا حسان کرمی موافقم. تتلو واقعا صدای خوبی داره. اهنگ الو سلامش تو همه گوشی ها و فلش های من هست
Iran, Islamic Republic of
00:48 - 1398/02/01
واقعا باعث تأسف برای همست که این انگل یه ایرانیه...
یه آدم مضخرفه حسوده که کارش حسودی کردن از شخصیتای موفق مثل سردار آزمون و ماکان بند لیتوعه...
بیشتر مردمم از اون موقعی ازش بدشون اومد که به یه دختر هفت ساله تجاوز کرده بودن و این آقا گفته بود به خاطره حجابشه که بهش تجاوز کردن
آخه کودن بچهی هفت ساله رو چه به حجاب ؟؟؟
فاز اسلام برداشتی؟برو ببین چه عکسایی تو پارتیا با دافا داری بعد اسلام اسلام میکنی انتر؟؟؟
پاسخ ها
انسانم آرزوست
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
به نظر تو اگ کسی کودن واحمق بود باید انداختش سطل آشغال؟ باید زیرپا لهش کرد؟ باید بهش توهین کرد؟ آیا اینطور ماهم کودن واحمق نیستیم؟ آیا این رسم انسانیته؟
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
این بی مغزی که اینگونه در وصف این معلوم الحال قلم فرسایی نموده ارزش انسانیت را به ریالی فروخته . اگر انسانیت و آزادگی را در خود می یافت به جای تمجید از شیطان صفتی چون او وقت خود را جهت بتصویر کشیدن این موضوع میگذراند وقلم فرسایی میکرد که چرا برخی از رزمندگان اسلام با داشتن زندگی شیرین و برخورداری از آسایش و آرامش و ثروت ، عزم میدان جهاد با کفر نمودند ودر آخر یا معلول و جانباز شدند یا اسیر دست دشمن ویا به شهادت رسیدند . نویسنده باید با همان تتلو محشور شود تا به آرامش خیال برسد . سیدمجتبی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
این بنده خدا که کلا مشکل داره.ولی یه مطلبم درمورد این سعید حدادیان برو اگه وجودشو داری اونم دست کمی از این نداره
فرشاد
-
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
لیتو ؟؟؟؟ شخصیت ؟؟؟ موفق ؟؟؟؟
حمید .موحد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
امثال تتلو جز ننگ برای هر ایرانی با فرهنگ نیست برای من جای تعجب هست که مردم پول میدن و به کنسرتهای او که خارج اجرا میکنن با پرداخت دلار شرکت میکنن و ابراز شادی هم میکنن فردی که هرچی از دهنش در میاید جلوی هر زن و مرد با بی پروایی با وقاحت کامل بزبان میاورد و ابایی نداردو مردم برایش هورا میکشند فکر میکنم ایراد از مخاطبانش هست که چرندیاتش را گوش می میکنن
ناخدای بی نام هیچکس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
همین که شما لیتو رو موفق میدونی! پر واضحه که سلایقت چیه!
من نه طرفدار تتلو هستم نه خوشم میاد ازش.اما میشه گفت تو سبک خودش(R&B) هزارتا سر و گردن از همه بالاتره! و از نسل اولیای رپ فارسه.اما خب چی شد که کارش به اینجا کشید جای بحث داره!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
شخصیت های موفق رو خوب اوندی!!!!!
ماکان بند شخصیت موفق!!!!!جالبه...
من
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
01:52 - 1398/02/01
خیلی وقته که دیگه اهنگاش قشنگ نیستن تا همون اهنگه ممنوع فقط خوب بود بعدش دیگه نه
Iran, Islamic Republic of
02:01 - 1398/02/01
امیدوارم خداوند بهت کمک کنه عزیزم
Iran, Islamic Republic of
03:08 - 1398/02/01
اول اینکه انشاءلله با همین تتلو که اینهمه ازش تعریف کردی محشور شوی . دوم اینکه ای کاشک ادمی بودی که به جای مطالعه و تعریف و تمجید از این وجود شیطانی وقت خود را صرف نوشتاری میکردی که * چرا برخی از شهدای بنام با اینکه زندگی هایشان در آرامش و آسایش بود جهت دفاع از مظلومیت دینشان عزم جبهه کردند ودر طاقت فرساترین شرایط محیطی چه از نظر سرما یا گرما وچه از نظر مقابله با خصم دون ، به شهادت رسیدن و اینکه چه چیز آنها را وادار نمود تا این راه را برگزینند . باید گفت حیف از هوای پاکی که در حیطه آسایش و آرامش از آن استشمام میکنی واینگونه یک معلوم الحال شیطان صفت را که اینگونه از فرق سر تا نک پای خود را غرق خالکوبی های رنگارنگ نموده با این شرح تمجید میکنی . با او محشور باش تا با فراق بال به آرامش برسی . سیدمجتبی
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
ببین خودتو به یه روانپزشک نشون بده. چه ربطی داشت الان اینی که گفتی واقعا...
Iran, Islamic Republic of
08:45 - 1398/02/01
اقای کرمی شمایی که از اینگونه از تتلو دفاع میکنید آیا کسی که با رکیک ترین فحشها به ساحت مقدس حضرت امام حسین و مادر گرامیشان حمله ور میشود جای دفاع دارد؟
پاسخ ها
من
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
همینو بگو
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
تو گور حسین و مادر گرامش
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بدون نام ۱۵:۰۳برات خیلی متاسفم
من نظر خاصی نداشتم ولی الان با این کامنتتون کاملا فهمیدم طرفدارای تتلو چ جور ادمایی هستند
Iran, Islamic Republic of
09:25 - 1398/02/01
این که کلا همه جاش خالکوبیه. من چون از خالکوبی خوشم نمیاد از همچین آدمهایی هم خوشم نمیاد.
Iran, Islamic Republic of
09:34 - 1398/02/01
تتلو فیلسوفه باور کنین
پاسخ ها
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
اره لابد با گلی که میکشه نظریه های فیلسوفانشو ارائه می ده
Iran, Islamic Republic of
10:02 - 1398/02/01
تتلو یک آدم با استعداد بود که می تونست خیلی رشد کنه ولی آنقدر خودش درگیر حاشیه کرد که به لجن کشیده شد.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
موافقم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
موافقم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
تتلو با همون حاشیه و لجن کشیده ش تو گرجستان کنسرت اجرا میکنه اونم با کلی طرفدار حاضر تو سالن و فالوور میلونی تو مجازی !! اونوقت توی نخبه زیر پست بهترینا داری کامنت با دید منفیت رو میزاری !!
Iran, Islamic Republic of
10:35 - 1398/02/01
واقعا دیگه تازگیها قات زده
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
اینم موافقم
Iran, Islamic Republic of
10:40 - 1398/02/01
کسانی که اینجا فحش و فضیحت مینویسند ، به احتمال قوی یا متن رو نخوندن یا انقدر تعصب در مغزشون ریشه داره که حتی نمیتونن با فکر باز به این موضوع فکر کنن . مطالب جالبی که در این مقاله نوشته شده ، به نظر من میتونه مارو از سمت طیف منفی نسبت به این آدم به سمت حداقل بی طرفی سوق بده . لااقل به مشکلاتی که مسبب ایجاد این عصیان شده ، برای لحظه ای فکر کنید
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
تو متن گفته بود هردو به شدت مقصریم (مردم و تتلو )
رفتار مردمم واقعا بده میخوان بگن فلانی مشکل داره خودشون هرچی از دهنشون درمیاد میگن!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
خدا رو شکر یکی یه حرف منقی زد. افرین.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
منطقی
Iran, Islamic Republic of
11:13 - 1398/02/01
اگه به نظر شما بخوایم به هر نفر این قدر که شما میفرمایید فرصتو کار بدیم فردا یه نفر هم میاید مثل مددونا خواننده سکس میگه به منم فرصت کار بدید. ووووووخیلی های دیگه. چه بهتر که با مخالفت این بشر راز در دل نهفته او کشف شد. چه به او اجازه کار میدادن چه نه روزی تو همین مملکت وتلویزیون به زنان وخاندان حسین به فحاشی میپرداخت. آقای دلسوز دلت واسه کسی بسوزه که دلسوزی میطلبه نه یه فرد خشمگین دورو ضد ارزشی.
Iran, Islamic Republic of
12:09 - 1398/02/01
بقیه هم از این پارتیا دارن ،هفت هشت تا با هم همزمان داف دارن ،منتها آب زیر کاه اند ،این یه جورایی ساده ست .

اونا سر صداسیما کلاه می ذارن ،خودشون رو پاک و مردمی نشون میدن این بلد نبود !
Iran, Islamic Republic of
12:30 - 1398/02/01
. من میخوام بدونم ایشون که فقیر بود بعدش هم که خواننده ی زیر زمینی شد بعدشم که کنسرت و آلبومی نداشت که درامد زایی کنه میخوام ببینم درامد این خونه زندگیو کی داره بهش میده؟که خارج کنسرت بذاره و خدا میلیارد پول تبلیغ ماهواره ای بده؟
Iran, Islamic Republic of
15:15 - 1398/02/01
توهین رو از هیچکی دریغ نمیکنه. چه بچه بیچاره ای که بهش تجاوز شده و بعد به قتل رسیده، چه مقدسات و اهل بیت. از اولم تکلیفش معلوم بود. یه مشنگ روانی که قدرت تمییز نداره و انگار تو لجنزار زندگی میکنه. از همون اول باید حالشو میگرفتن. خیلی از اینایی هم میبینید فالوورشن طرفدارش نیستن موقع هایی که حوصله شون سر میره میرن به عنتر بازی هاش میخندن. همینو بس
Iran, Islamic Republic of
15:17 - 1398/02/01
تتلو مخ موسیقیه ولی این رفتاری که در حال حاضر داره از خودش نشون میده بر گرفته شده از زندگیه گذشتشه ‌که به حصابی میخواد انتقمشو بگیره ولی خودشو داره میسوزونه
Iran, Islamic Republic of
15:59 - 1398/02/01
صداش بد نیست ولی شخصیت مزخرفی که داره باعث میشه خیلیا ازش خوششون نیاد
Iran, Islamic Republic of
17:38 - 1398/02/01
اینکه لیتو یه آدمه موفقه ربطی به سلیقه نداره خب بالاخره چه بدمون بیاد چه خوشمون بیاد آدم موفقیه
Iran, Islamic Republic of
17:39 - 1398/02/01
تتلو صداش خیلی قشنگه ولی ازش استفاده خوبی نکرد
Iran, Islamic Republic of
18:07 - 1398/02/01
من یه جوونم از دهه هفتاد...نسل من با هنرمندی های موزیک تتلو بزرگ شدیم جوریکه حذف و انکارش غیر ممکنه، استعدادی که امیرحسین داره تو نوشتن عده خیلی کمی دارن،چرا ازین استعدادا استفاده نمیکنید اخه چرا سرکوب میکنید تورو خدا یه نگاه به اونوریا بندازین،اصلا مردم در حال گوش دادن ب موزیکشون به شخصیت کاری ندارن و با موزیک حال میکنن،میدون بدید به امیرحسین هایی که تتلو نشدن ... میشه...،با تشکر
Iran, Islamic Republic of
18:11 - 1398/02/01
من خودم یه دست به قلمم و میدونم یه کار یه شعر یه تکست نوشتن چقدررر خط زدن و سانسور کردن داره برای مقبولیت مردم...اگر امثال ما بخوان هرچی تو دلشون بدن بیرون اینقدر نکته داره که میشه کتابی نوشت دربارش...ماهم مث شماییم ماهم ایرانی هستیم کمک کنید به اینکه هیچ استعدادی به افسردگی نره
Iran, Islamic Republic of
18:12 - 1398/02/01
و همه چیز اونجوری که ما میبینیم نیست ...
Iran, Islamic Republic of
20:05 - 1398/02/01
ی عنتر عوضیه حال بهمزن فقط باعث شرمساری و سرافکندگیه
Iran, Islamic Republic of
00:50 - 1398/02/02
من حاشیه های تتلو رو در جریانش نیستم زیاد
ولی آهنگاشو دوست دارم.
France
01:16 - 1398/02/02
آقای مجتبی من رفتار تتلو رو تحسین نمیکنم اما شمایی که بهش توهین میکنید و استفاده ابزاری از نام شهدا و جانباز میکنید ، اول ببینید چه کسانی از نام شهدا سواستفاده کردن و کشور رو به لجن کشیدن که الان شخصی مثل تتلو باید نابود بشه ، تتلو همون کسی بود که فلان نماینده میخواست ازش استفاده ابزاری کنه ، لطفا نام شهدا و جانبازان رو وسط نکشید ، شرم به کسانی که خون شهدا رو پایمال کردن نه تتلو و امثال تتلوها
Iran, Islamic Republic of
02:28 - 1398/02/02
عالی بود
چقد خوبه که مردم واقعیتارو ببینن و کسی رو از روی ظاهر قضادت نکنن
Iran, Islamic Republic of
09:50 - 1398/02/02
امیر تتلو هم جزو استعدادهایی بود که می تونست خیلی موفق باشه و از دست رفت. مثل خیلی چیزای دیگه تو این مملکت
Iran, Islamic Republic of
10:21 - 1398/02/02
خدا وکیلی حیف قلم نیست برا این آدم بچرخه؟جامعه هر ظلمی بهش بکنه این توهین هایی که به خانمها کرد رو واقعا نمیشه توجیه کرد...عدم تعادل روانی و پایبند نبودن به هیچ چارچوبی بدترین درسی هست که به بچه های نوجوون ما میده...یه روز پرسپولیسیه یه روز استقلالی یه روز مسلمونه و یروز فحش به بزرگان دین میده..اینا چه ربطی به برخورد جامعه داره..مگه تتلو تنها کسی هست که بهش کم لطفی شده؟مگه شادمهر عقیلی و ... نبودن؟کدومش اینقدر بی چاک دهن بود؟حیف قلم..حییییف
Iran, Islamic Republic of
15:12 - 1398/02/02
از در بره بیرووون.... از پنجره میاد تو...
بگو آژانس کنسله برنامه بیاد زووود ...
همه.... ||
Iran, Islamic Republic of
23:35 - 1398/02/02
فحاشي به تتلو واقعا واقعا درست نيست تتلو يه بيماره از نظر رواني دچار اختلال شده فكر كردين يه آدم سالم نميدونه فحاشي به زن ها داشتن اون رفتار تو كنسرت كار خوبي نيست؟ چرا قبلا اين كارو نميكرد
فقط بايد براش دعا كرد كه حالش بهتر شه همين
Iran, Islamic Republic of
13:09 - 1398/02/03
فقط باید گفت به گوش خود احترام بگذارید
Iran, Islamic Republic of
21:44 - 1398/02/03
چطور برترین ها تو انتخابات دشمن خونی اش بودید ،حالا دلسوزش شدید ؟!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
09:39 - 1398/02/04
ورای شخصیت و کاراکتر امیرحسین، خداییش از هنر و استعداد و صدای بسیار زیباش نمیشه غافل شد بنابراین حیف این پسر که اینجوری بهش توهین می کنین. قصد کتمان حرفهایی که همۀ ما میدانیم ناشی از مصرف یه مشت آت و آشغاله رو نمی کنم ولی از صمیم قلبم برای این جوون خوش صدای با استعداد و هنرمند کشورم آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.
Iran, Islamic Republic of
11:50 - 1398/02/04
من صدا و آهنگهشو دوست دارم چه دلیلی داره راجع به همه چیزهایی که به خودش مربوطه و شخصیه دخالت کنیم .بسه دیگه چند سال دیگه باید بگذره تا بفهمید دنیا عوض شده هر کسی خوبی وبدیهایی داره انقدر قضاوت نابخردانه نکنیم بقیه رو بیایید انسان باشیم و از انسانیت لذت ببریم و همدیگرو قضاوت نکنیم فرصت برای زندگی کوتاهه
Iran, Islamic Republic of
00:50 - 1398/02/05
طرفدارهای تتلو مثل خودش هرزه وانگل هستند یه کثافت به تمام معنا یکیشم احسان کرمی که از یه بی ناموس دفاع میکنه
Iran, Islamic Republic of
22:19 - 1398/02/11
کاری ندارم دلش پر هستش دیگه چرا تو هنگ هاش فحش خار و مادر میده؟
Iran, Islamic Republic of
18:45 - 1398/02/16
از نظر من امیر تتلو بهترین خواننده ایرانه واقعا کسی نمیتونه هر هفته آهنگ بده بیرون.
کاری به حاشیه هاش نباید داشته باشید مهم صداشه هنرشه
هرکسی هم که خوشش نمیاد آهنگشو گوش نده.
فعلا که می‌بینید خیلی ها ازش حمایت میکنن.
Iran, Islamic Republic of
20:23 - 1398/02/25
:|||
چقد راحت به ینفر توهین میکنید
تتلو بنظرتون بخاطر این فحش هایی که میده انگله؟؟؟خودتون چی که اینقدر راحت فحش میدید.؟؟تتلو که اول اینطور نبود و اینکه الانم اهنگاش قشنگن و طرفداراش،اونایی که قضاوتش نمیکنن و درکش میکنن دوسش دارن و کاراشو دنبال میکنن.اینقدر راحت به کسی توهین نکنید حتی اگه واقعا کاراش اشتباه باشه
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج