۸۵۴۶۸۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

جشن‌های نیمه شعبان یا کمک به سیل‌زدگان؟

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امسال برخی از هیأت‌های مذهبی اعلام کرده‌اند که هزینه جشن میلاد امام زمان (عج) را صرف کمک به سیل‌زدگان کرده‌اند، این اقدامات هم در راستای کار برای امام زمان (عج) است، اما منعی ندارد که هم‌زمان جشن برپا شود و کمک‌رسانی هم صورت بگیرد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سید احمد میرمرشدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص اولویت برگزاری جشن‌های نیمه شعبان یا اختصاص هزینه‌های آن برای کمک به سیل زدگان اظهار داشت: امام زمان (عج) به‌ عنوان حجت و دلیل حقانیت و پایداری تفکر و اندیشه اسلامی در طول تاریخ بشریت محسوب می‌شود و به همین دلیل، حضرت را بقیه‌الله می‌نامند، بقیه‌الله به معنای آن است که باقی همه آنچه در طول آفرینش در رابطه با حقیقت عالم هستی اتفاق افتاده، در اختیار ایشان است.

استاد حوزه و دانشگاه با تبیین مفهوم انتظار تصریح کرد: انتظار به معنای مقدمه‌سازی و زمینه‌سازی برای ظهور و مهیا کردن شرایط برای آن است که همه جامعه بشری آمادگی لازم برای حضور امام عصر (عج) را پیدا کنند و اهداف عالی که تا امروز محقق نشده را محقق کنند، قطعاً کسانی که اعتقاد و باور به حی و زنده‌بودن امام زمان (عج) داشته و پایداری دارند، برای رسیدن به آن حضرت تلاش می‌کنند که بهترین تلاش انتظار است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: قطعاً کسانی که منتظر بوده و در زمان و شرایط انتظار هستند با امید بیشتری زندگی می‌کنند چراکه امید شاکله انتظار است و انسان امیدوار می‌تواند زندگی‌ساز و حیات‌آور باشد و شخصیت خود را بسازد و زمینه‌های کمال و تعالی خود را فراهم کند که نتیجه آن جامعه‌ای امیدوار، زنده، پویا و واقع‌بین است به‌ طوری‌که می‌بینیم یکی از دلایلی که مردم در مصیبت‌های بزرگ مثل سیل و زلزله به‌ طور منسجم حضور پیدا می‌کنند، روح امید است و آن را در جامعه مصیبت‌زده توسعه می‌دهد.

نسل جوان حماسه‌آفرین، تجلی حقیقت امید در روند حرکت اجتماعی

میرمرشدی با اشاره به اهمیت روح امید در جامعه تأکید کرد: نسل جوانی که امروز در صحنه است و حماسه می‌آفریند، نمونه بسیار روشنی از تجلی حقیقت امید در روند حرکت اجتماعی ما است، بنابراین آن چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد، امیدبخشی به جامعه و زنده نگه‌داشتن روح امید و از بین بردن عوامل ناامیدی در جامعه و همچنین ایجاد احساس نیاز و وابسته کردن جامعه به امام زمان است.

این استاد اخلاق ابراز داشت: اخیراً از سوی برخی افراد که به دلیل جایگاه هنری، ورزشی، سیاسی، فرهنگی و... از اعتبار اجتماعی خاصی برخوردار هستند مطالبی شنیده می‌شود، که نیمی از آن درست و نیم دیگرش غلط است، به‌ طور مثال برخی مطرح می‌کنند که ما باید جشن و مولودی و یا مراسم عزاداری را تعطیل کرده و کل هزینه‌های آن را برای کمک به درماندگان و مستضعفان اختصاص دهیم.

وی خدمت به هم نوع را حاصل از روح همبستگی و ایثار نهفته در شعائر دینی دانست و افزود: این‌که باید به مستضعفان رسیدگی شود حرف درستی است چراکه کمک به هم نوع، یک وظیفه است اما به‌ هر حال بزرگداشت روزهایی چون میلاد امام زمان (عج) جزو شعائر بسیار ارزشمندی است که اگر نباشد، این کمک‌ها و ایثارها هم نخواهد بود و این‌که می‌بینیم ملت ما یک ملت زنده است، به خاطر همین توجهاتی است که به اهل‌البیت(ع) دارد، گرامی داشتن ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) باعث تقویت روح همبستگی، فداکاری و ایثار می‌شود و آمادگی روحی برای خدمت به هم نوع را فراهم می‌کند.

کمک‌رسانی به هم نوع در دل مراسم مذهبی به وجود می‌آید

میرمرشدی با بیان اقدام برخی از هیأت برای کمک به سیل‌زدگان یادآور شد: امسال برخی از هیأت‌های مذهبی اعلام کرده‌اند که هزینه جشن میلاد امام زمان(عج) را صرف کمک به سیل‌زدگان کرده‌اند، بالاخره ضرورت در مقاطعی اقتضا می‌کند که کارهایی این‌چنین انجام شود چراکه این کارها هم در راستای کار برای امام زمان (عج) است، اما منعی ندارد که هم‌زمان جشن برپا شود و کمک‌رسانی هم انجام شود، و اساساً در دل جشن، کمک‌رسانی به وجود می‌آید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اخباری منتشر شد که مردم و چهره‌ها هنگام تماشای فیلم غلامرضا تختی که یک فیلم ارزشی است، در سالن‌های سینما، نزدیک به دو و نیم میلیارد پول برای کمک به سیل‌زدگان جمع کرده‌اند که در واقع این‌یک کار مشترک است، هم به تفریح خود رسیده‌اند، هم از یک اثر ارزشی حمایت کرده‌اند و هم کمک به هم نوعان خودشان را فراموش نکرده‌اند.

اهل‌البیت(ع) سرچشمه و تجلی ایثار و روح فداکاری هستند

وی در پاسخ به افرادی که معتقد هستند به‌ جای جشن، نذری و عزاداری باید به دیگران کمک کرد اظهار کرد: جشن، نذری و مراسم عزاداری برای اهل‌البیت(ع)، خود سرچشمه و تجلی ایثار وزنده شدن روح فداکاری در انسان‌ها است، به‌ طوری‌که می‌بینیم آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع بزرگ تقلید، خانه خود را برای کمک سیل‌زدگان فروختند و همچنین هلال‌احمر اعلام کرده است میلیاردها تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده که این نشان دهند همین روح امید و فداکاری در جامعه ما است.

میرمرشدی ادامه داد: از طرف دیگر، اتحادیه اروپا با ۲۸ کشور عضو این اتحادیه، اعلام می‌کند که قصد دارد فقط یک‌میلیون و پانصد هزار یورو به سیل‌زدگان ایران کمک کند، بنا بر این می‌توان با قاطعیت گفت که مردم ما، هم در جشن‌ها و عزاداری اهل‌البیت (ع) به‌ خوبی وارد میدان می‌شوند و هم در مصیبت‌ها و کمک به هم نوعان خود با دغدغه و همت والا به میدان می‌آیند، چراکه ملت ما ملتی یکپارچه هستند که باانگیزه وارد میدان می‌شوند و تمام مدعیان را به حیرت درمی‌آورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدارو شکر مردم ما خیلی فهیم وباشعورهستند ودر همه زمینه ها حماسه آفریده اند ان شاالله از این امتحان الهی هم سرفراز بیرون می ایند ان شاالله
      به امید فرج مولایمان

    • بدون نام

      هزینه جشنهارا خود مردم می دهند به هیچ کس هم ربطی ندارد ...مرگ بر منافقین ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج