۸۵۵۵۶۸
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

سردرگمی قیمتی در بازار مسکن

تحقیقات میدانی از وضعیت بازار معاملات مسکن در مناطق مختلف شهر تهران از بروز نوعی سردرگمی قیمتی در تعیین قیمت‌های پیشنهادی و قیمت‌های فروش واحدهای مسکونی خبر می‌دهد.

دنیای اقتصاد: تحقیقات میدانی از وضعیت بازار معاملات مسکن در مناطق مختلف شهر تهران از بروز نوعی سردرگمی قیمتی در تعیین قیمت‌های پیشنهادی و قیمت‌های فروش واحدهای مسکونی خبر می‌دهد.

هم‌اکنون به دلیل نبود چشم‌انداز مشخص درخصوص آینده بازار مسکن به‌خصوص مشخص نبودن وضعیت پیش‌روی بازار ساخت وساز از بابت میزان نوسانات احتمالی نرخ مصالح و سایر هزینه‌های ساختمانی،عمده مالکانی که قصد فروش واحدهای مسکونی آماده خود را دارند سعی دارند تا واحدها را با قیمت هرچه بالاتر به فروش برسانند؛ هرچند دست‌کم طی یک ماه گذشته تعداد خرید و فروش در بازار مسکن به میزان قابل‌توجهی افت کرده و همین موضوع موجب شده است فعالان بازار مسکن عقیده داشته باشند.

در صورت ادامه شرایط فعلی یعنی نامشخص بودن چشم‌انداز اقتصادی و به‌تبع چشم‌انداز پیش‌روی بازار مسکن وساخت و ساز با ادامه روند رشد قیمت‌ها،رکود بازار معاملات مسکن دامنه‌دار و ادامه‌دار شود؛ سردرگمی در تعیین قیمت منصفانه در بازار به‌خصوص در بازار واحدهای مسکونی لوکس و بزرگ‌متراژ محسوس‌تر است؛ هرچند در بازار سایر گروه‌های متراژی نیز این شرایط وجود دارد.

هم‌اکنون برخی سایت‌های مجازی که پیش از این متناسب با قیمت عرف منطقه و مشخصات واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار فروش اقدام به اعلام منصفانه بودن یا غیرمنصفانه بودن قیمت‌های پیشنهادی برای فروش هرکدام از واحدها می‌کردند به دلیل بروز این ابهام وسردرگمی قادر به اعلام نرخ منصفانه نیستند و همین موضوع بر میزان معاملات مسکن نیز اثرگذار است؛ چراکه به‌ویژه خریداران به دلیل نامشخص بودن سطح قیمت‌ها قادر به تصمیم‌‌گیری برای خرید واحد مورد نظر خود نیستند و ترجیح می‌دهند تا زمانی که سطح قیمت متعارف و منصفانه در بازار تعیین شود در حاشیه بازار منتظر بمانند.

سردرگمی قیمتی در بازار مسکن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مملکت بی صاحب و دلالان هیچی ندار بهتر از این نمیشه انشاا.. هر کسی که ظلم می کنه به عزای عزیزاش بشینه آخه این وضع یعنی چی

    • بدون نام

      شرایطی به وجود اومده شاید خریدار حاظر به خرید با قیمت فضایی بشه ولی بازهم فروشنده با تردید از فروش منصرف شه این ترس از فروش باعث ميشه بعد يه مدت كه آبها از اسياب افتاد همه اينبار با التماس فروشنده ميشن _توصيه من به فروشنده ها اينه كه بعضي وقتها فرصت فروختنو از دست ندن

    • بدون نام

      قیمت مسکن در دولت اصلاحطلب بدلیل گرانی زمین و قیمت بالای مصالح و عدم ساخت و ساز ، بسیار بالا رفته ؟!!؟؟!!؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟!!

    • بدون نام

      آهای جماعت بساز وبفروش ویا به قول بنگاهیها که اون کسی که اسم محل معامله رو بن گاه گذاشته بی دلیل نذاشته ومعنی خوبی هم نداره در صورتی که واقعیت داره .بساز وبندازها .قبول کنید که پول باد آورده رو باد میبره مگر چه خبر شده که دیگه زیر متری ۸ میلیون خانه نیست .انصاف داشته باشید جای خودتون رو با خریداران محتاج سرپناه عوض کنید .با این قیمتها وبا این درآمدها چگونه میشه صاحب خانه شد . ما ملت خودمان به هم رحم نمیکنیم وهمیشه تقصیر رو گردن افراد ویا عوامل دیگه می اندازیم .تا ما به هم خدمت نکنیم خدا هم کمکمون نمیکنه . من تهرانی نیستم ولی بهشت زهرا رو دیدم دنیایی پول وثروت داشته باشیم باید با دست خالی بریم اونجا .جدیدا آپارتمان سازی رو به قبرستانها هم کشاندن قبرهای چند طبقه .والله معلوم نیست توی این کشور چه خبره آخه ما مسلمانیم .واقعا اینه رسم مسلمان نماز خوان وخدا پرست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای بساز بفروش ملک کلنگی ارزان و هزینه ساخت ارزان بیشتر می صرفه، اگر ملک ارزان بشود بیشتر به نفع سازنده هست چون سریعتر هم می فروشد و مسبب این گرانی سازنده های خرد نیستند بلکه پایه های اقتصاد کشور است. وقتی پراید ۵۰ میلیون ، کلنگی متری ۳۰ میلیون و ... شما توقع داری یک سازنده که دست کم ۴ سال سرمایه اش خوابیده و با این وضع گرانی در هزینه ساخت و ساز بیاید ملکش را متری ۸ تومن مثلا ۵ سال پیش بدهد؟ شما خودت حاضری مالت رو ارزون تر از تراز اقتصادی کشور و تورم کشور بدی ؟!!!

      • بدون نام

        ایران عزیز راچه شد خونخواران زالو صفتان اجنبیها دست بردارید کشور تمدن باستان را چه شد

    • شهاب

      انگار این مملکت غیر از تهران شهر دیگه ای نداره همه آمار از تهران شروع و به تهران ختم میشه!!
      از اوضاع شهرهای دیگه خبر دارین؟ مخصوصا که دلال ها خودشونو با ارقام تهران سینک می کنند.
      این بلایی که سر شهرستانها داره میاد.

    • بدون نام

      الهی مسکن های گران خراب بشه سرتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی انچنان بلا بفرست به این ستمگران که باعث خشنودی مردم تهیدستان وکامیارشان شود امین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج